collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Na 4 jaar ineens beginnen blaffen om eten  (gelezen 2992 keer)

Offline Erik en Pascale

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 582 HV-Punten
Na 4 jaar ineens beginnen blaffen om eten
« Gepost op: mei 09, 2013, 09:53:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onze honden krijgen 's avonds hun eten nadat wij gegeten hebben. Nu begint onze 4-jarige shih-tzu tegenwoordig te blaffen van zodra ik m'n vork neerleg. maar dan volgt nog afruimen, vaatwasser opzetten,...toch nog een kwartier voor zij eten krijgen. Staat ze daar met haar dťgoutant kefke aan m'n been. Ik stuur ze de keuken uit, wat ze ook doet. Maar dan staat ze net voor de doorgang te blaffen. Ze begint al te blaffen voor ik het eten bovenhaal.
Hoe leer ik dat terug af?
M'n andere honden doen dat niet, maar ik merk wel dat zij al naar hun bench gaan als Wiske zo doet, dus die hebben ook al door dat er eten in aantocht is. Ik wil niet dat zij ook irritant gaan doen, vandaar de vraag.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Na 4 jaar ineens beginnen blaffen om eten
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2013, 09:59:11 »
Van mij zou ze niets krijgen zolang ze blaft eigenlijk.

De hond van mijn zus doet dat ook als ze met de kom afkomt. Als het van mij afhing zette ik die kom dan gewoon terug waar ze stond. Straks volgende kans.

Nu, zij heeft er maar 1, dus de rest is daar natuurlijk geen slachtoffer van.

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2013, 10:07:43 »
Ga ik proberen. merci. Ik vind het echt dťgoutant want ondanks dat Wiske aanzien wordt als een sjakossenhond, is ze niet. Ze is een hond en nu begint die streken te krijgen. Bah.

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2013, 10:08:45 »
Sepke, mag ik dan de andere honden wel gewoon hun eten geven? Want ze begint al te blaffen voor er ook maar iets uitgehaald wordt van vlees of potten. Van zodra mijn bord leeg is eigenlijk.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2013, 10:23:42 »
dat ze het weten is logisch, dat mag ook, zolang ze daar maar kalm bij blijven. Ik zou dus ook het eten enkel geven als ze niet meer blaft. Maar 't is idd moeilijk voor de anderen :denk: als ze geen ruzie zou gaan maken ofzo, zou ik het hun mss wel al durven geven. Je zal wel snel zien of dat lukt of niet, en anders moeten zij jammer genoeg ook maar even wachten..

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2013, 10:24:29 »
Sepke, mag ik dan de andere honden wel gewoon hun eten geven? Want ze begint al te blaffen voor er ook maar iets uitgehaald wordt van vlees of potten. Van zodra mijn bord leeg is eigenlijk.
Geen idee eigenlijk, daarom dat ik zei dat het makkelijker is als er geen andere het slachtoffer van zijn.  :lol:

Zou ze luisteren naar een bevel eigenlijk? Bv zit? Of kan je haar mss in andere situaties op bevel leren blaffen en daardoor ook doen stoppen ofzo, zodat je dat kan gebruiken in deze situatie ook later?

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2013, 10:25:36 »
Hoe oud is de hond ?
Hier krijgen de honden wisselend eten, dus nooit op hetzelfde uur.
Soms voordat wij eten, soms na ons.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2013, 10:26:45 »
Hoe oud is de hond ?

Ik wilde ook net vragen: wat gebeurt er eigenlijk als je geen van de honden op dat moment eten geeft? En bv in de zetel gaat zitten en ze totaal negeert. Geeft ze dan op?

Anders kan je gewoon wachten telkens tot ze rustig is en dan dooft dat volgens mij zo wel uit.  :denk:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2013, 10:53:30 »
Als je de oplossing weet, let me know  :lol:

Hier ook 1 die altijd blaft.  Begint nadat hij meegegaan is 's avonds naar de paarden. Van zodra ik thuiskom en hem in de kennel steek, begint hij te blaffen.
Ik geef hem dan maar al reeds de helft van zijn eten.

Als wij gedaan hebben met eten en dus opruimen, hoort hij ook het leven in de keuken en begint terug te blaffen.  Tot wanneer hij eten krijgt.

Ik speel bijgevolg maar slaaf en bedien hem op zijn wenken. Dat is minder irritant dan dat schelle blafje  :mrgreen:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2013, 10:58:20 »
Hier eten ze gewoon voor ik eet. Dan liggen ze gezapig met een volle buik terwijl ik eet. Ik blij en de honden blij. Ik vind er niets leuk aan om hen met honger te laten zitten terwijl ik op mijn gemakje eet (want dat duurt veel langer dan dat zij hun kom leeg schrokken).

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2013, 11:11:47 »
hier ook voor dat wij eten, is gewoon makkelijker. Meestal is dat rond 5u, maar soms is het ook es half 6, of 6.. Maar Kozz zijn klok staat alleszinds ook wel rond 5u meestal :mrgreen: dan komt hij hier al staan kwispelen en stuiteren :vuistje:

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2013, 14:29:10 »
Hoe oud is de hond ?

hier idem, altijd afwisselend, dan heb je nooit problemen met een wachtende hond,
met wandelen juist van hetzelfde

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 09, 2013, 15:03:53 »
Ik zou ze vooraf eten geven.
En daarna eens afwisselen.

Offline Hondenmanieren

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
  • Gedragstraining & Advies
    • Hondenmanieren
« Reactie #13 Gepost op: mei 09, 2013, 16:09:28 »

Als je de andere honden wel hun eten geeft en haar niet, dan zou ze daar net van kunnen leren. Als ze van hun eten afblijft, tenminste. Het zou haar aan het denken zetten. Waarom krijgen zij eten en ik niet? Als ze er af kan blijven en geen ruzie stookt mag je dat zeker proberen.

Het tijdstip veranderen waarop ze eten krijgt kan helpen, maar soms heeft het ook een averechts effect. Eens ze het nieuwe tijdstip kent zal ze opnieuw beginnen blaffen. Doe je het steeds op een ander moment dan bestaat zelfs het risico dat je een hond creŽert die een hele dag door blaft ipv enkel nadat jullie eten. Dit omdat hij dan denkt dat hij op elk moment van de dag kans heeft om eten te krijgen. Nu maakt hij enkel kans na jullie maaltijd. Je weet natuurlijk niet zeker of het zo zal zijn, voor het zelfde geld stopt het gewoon. Maar hou dat risico wel in het achterhoofd...

Ik zou hem idd gewoon geen eten geven als hij blaft. Blijft hij blaffen dan krijgt hij gewoon geen eten die avond (vasten is heel erg gezond voor honden dus je hoeft daarmee niet in te zitten). De volgende dag krijgt hij opnieuw een kans. Stopt hij wel met blaffen, wacht dan minstens 10sec voor je zijn eten haalt. Hij moet 10sec stil zijn, anders beloon je toch nog het blaffen. Begint hij ondertussen terug met blaffen zet je de kom gewoon terug weg.

Hondenmanieren Gedragstraining & advies Middelkerke

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 09, 2013, 18:37:50 »
hier idem, altijd afwisselend, dan heb je nooit problemen met een wachtende hond,
met wandelen juist van hetzelfde

ik voer al jaren op verschillende tijdstippen. Toch nu een hond die begint te blaffen in de avond.  :wink:

Ik zou hem idd gewoon geen eten geven als hij blaft. Blijft hij blaffen dan krijgt hij gewoon geen eten die avond (vasten is heel erg gezond voor honden dus je hoeft daarmee niet in te zitten). De volgende dag krijgt hij opnieuw een kans. Stopt hij wel met blaffen, wacht dan minstens 10sec voor je zijn eten haalt. Hij moet 10sec stil zijn, anders beloon je toch nog het blaffen. Begint hij ondertussen terug met blaffen zet je de kom gewoon terug weg.

Dan blaft de mijne gewoon gezellig de hele avond.

Ik geef gewoon eten. Soms hoeft een probleem echt geen probleem te zijn hoor  :wink:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2013, 20:30:53 »
De andere honden eten geven en haar laten honger lijden de hele avond omdat ze blaft en dan verwachten dat ze het verstand heeft om achterna "na te denken" waarom ze geen eten heeft gekregen? Dan zou een hond eerst mensenhersens moeten krijgen om dat te begrijpen!
En vasten gezond voor een hond...het is alleen maar enorm zielig als ie op eten wacht en het niet krijgt. Lang zonder eten zitten is niet gezond dan gaat ie gal overgeven.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2013, 20:41:04 »

Als je de andere honden wel hun eten geeft en haar niet, dan zou ze daar net van kunnen leren. Als ze van hun eten afblijft, tenminste. Het zou haar aan het denken zetten. Waarom krijgen zij eten en ik niet? Als ze er af kan blijven en geen ruzie stookt mag je dat zeker proberen.

Het tijdstip veranderen waarop ze eten krijgt kan helpen, maar soms heeft het ook een averechts effect. Eens ze het nieuwe tijdstip kent zal ze opnieuw beginnen blaffen. Doe je het steeds op een ander moment dan bestaat zelfs het risico dat je een hond creŽert die een hele dag door blaft ipv enkel nadat jullie eten. Dit omdat hij dan denkt dat hij op elk moment van de dag kans heeft om eten te krijgen. Nu maakt hij enkel kans na jullie maaltijd. Je weet natuurlijk niet zeker of het zo zal zijn, voor het zelfde geld stopt het gewoon. Maar hou dat risico wel in het achterhoofd...

moest ik dat ooit gedaan hebben met Caro, was ze er na een week niet meer, want die blafte ALTIJD als het etenstijd was. en hoe meer honger, hoe erger het werd  :mrgreen:

ik zou de hond in kwestie gewoon eerst iets anders laten doen, of zelf een andere routine uitbouwen (heroriŽnteren), bvb het eten klaarmaken, maar nog niet geven en wel eerst iets anders gaan doen, of je hond op zijn kussen sturen, of het eten ergens klaarmaken waar je hond het niet ziet (of de hond ergens zetten waar ze het niet ziet) ... mogelijkheden genoeg, het is een kwestie van uit te zoeken wat het beste bij jou en je hond past.
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2013, 20:41:54 »
ik voer al jaren op verschillende tijdstippen. Toch nu een hond die begint te blaffen in de avond.  :wink:

Dan blaft de mijne gewoon gezellig de hele avond.

Ik geef gewoon eten. Soms hoeft een probleem echt geen probleem te zijn hoor  :wink:

ik ook  :wink: als ik honger heb, laat ik dat ook weten  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2013, 20:45:20 »

En vasten gezond voor een hond...het is alleen maar enorm zielig als ie op eten wacht en het niet krijgt. Lang zonder eten zitten is niet gezond dan gaat ie gal overgeven.

vasten is wel degelijk gezond.
maar niet als straf.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #19 Gepost op: mei 09, 2013, 21:48:30 »
Hier krijgt hij altijd time-out in bench als hij ongewenst gedrag vertoont. Of je kan oefenen op de "it's your choice" - oefeningen ...

Ze hebben dat vlug door hoor  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal