collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: mijn hondje pikt alles  (gelezen 2034 keer)

Offline Ravasz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: mijn hondje pikt alles
« Reactie #20 Gepost op: november 20, 2010, 16:59:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
je kan zijn brokjes misschien in een koekenbal doen? dan kan hij ook wat spelen met zijn eten en zich tegelijk bezighouden

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: november 20, 2010, 19:38:52 »
we doen wel ooit zo een paar snoepjes uitstrooie over het gras dat hij goed moet snuffelen en dat hij dan echt lang bezig is met zoeken

Ik heb ooit gehoord dat je eten niet overal mag verstoppen (of in jouw geval uitstrooien). Kan dit mss de reden zijn waarom je hondje altijd naar eten zoekt?

:weetniet: Vraag het mij gewoon af he.

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: november 20, 2010, 21:47:34 »
we doen wel ooit zo een paar snoepjes uitstrooie over het gras dat hij goed moet snuffelen en dat hij dan echt lang bezig is met zoeken
Zo fixeer je haar op eten natuurlijk. Laat ze iets anders zoeken en beloon haar met lekkers.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #23 Gepost op: november 20, 2010, 21:51:14 »

Niets anders?  :weetniet: Wat Wendy eerder bedoeld met mentale uitdaging zijn eerder gehoorzaamheidsoefe ningen aanleren (of leuke trucjes  :lol:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: november 20, 2010, 23:32:08 »
Niets anders?  :weetniet: Wat Wendy eerder bedoeld met mentale uitdaging zijn eerder gehoorzaamheidsoefe ningen aanleren (of leuke trucjes  :lol:)

inderdaad. of zoals pipo aanhaalt: laat ze een voorwerp zoeken en beloon haar daarvoor, of zoekspelletjes met mensen uit de familie of vriendenkring, truukjes aanleren, apporteren, gehoorzaamheidsoefe ningen leren,...  met enkel fysiek bezig te zijn (wandelen) bouw je een mooie fysiek op, maar van een uurtje wandelen zijn veel jonge honden niet onder de indruk
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Ilse23

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 214 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 20, 2010, 23:38:55 »
Het vergt een hele aanpassing hoor. Maar eens je het gewend bent, dan lukt het goed. De gewoonte aannemen om alles achteraan een aanrecht te zetten, achter op de kast of hoog genoeg. Dit zorgt ervoor dat hij geen gelegenheid meer krijgt om te stelen.

Je zegt dat hij geen korrels wil eten terwijl de bak er staat. Maar dat is logisch want hij vult zich de ganse dag met ander lekkers uit de vuilbak, ...

Je kan hem misschien ook aanleren om alvorens hij iets eet zoals een snoepje te verplichten van even te wachten en pas op jouw commando het mag nemen...

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: november 21, 2010, 00:13:53 »
Ik denk dat stap 1 toch moet zijn : zorgen dat hij niet meer aan die vuilbakken kan ! Hoger zetten, ergens anders zetten, ... Hij heeft er al heel wat succes mee geboekt (in zijn ogen) dus ik denk dat hij dat anders zal blijven doen, het is een "gewoonte" geworden dat dat gedrag hem iets oplevert. Als hij het niet meer kn doen, zorg je er automatisch voor dat hij het niet meer doet.
Hier moet ik ook alles wat eetbaar (en sloopbaar) is, opbergen of zorgen dat hij er niet bij kan. Hier wordt elke avond of ochtend drastisch opgeruimd : handdoeken, gsm's, kussens, dekens, kranten, afstandsbedieningen, boekjes, schoenen, kinderspeelgoed, ... NIKS slingert hier rond of anders wordt het gepikt. Alles wordt hoger gelegd of gaat de kast in.

Nadeel : veel opruimwerk
Voordeel : heel fijn, zo'n opgeruimd huis :thumbs:

Zoals Ilse zegt, het is een gewoonte. Een manier van leven. Anders gaat alles blijven gepikt/opgegeten worden. Bij sommige honden is dat gewoon hun natuur om te stelen of steeds eten te zoeken. En dan moet jij ze gewoon vr zijn, voorkomen dat het gebeurt.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2010, 00:16:21 door Bonita »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal