collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Meningen graag!  (gelezen 4988 keer)

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 440 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Just me and the dog
Re: Meningen graag!
« Reactie #140 Gepost op: juli 22, 2013, 03:10:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ging niet reageren, hier staat al zoveel, maar toch.
Ik denk dat je dat gewoon niet doorhad dat je je hond niet zomaar bij een andere hond kan laten op een plaats waar ze allemaal loslopen. Ik kan me voorstellen dat je als je pas bezig bent met je hond uit te laten op zo een plaatsen, dat je eerst niet begrijpt wat de heersende opvattingen zijn. Want je gaat denken, oh, maar hier mogen ze los dus ook spelen met elkaar.
Die mensen hadden je dat gewoon kunnen uitleggen, dat niet veel mensen dat leuk vinden zonder vragen en dat zij het liever niet hebben, in plaats van zichtbaar geďrriteerd te doen zonder verdere uitleg om dan uiteindelijk een steek te zetten, en een steek zetten doe je toch met de bedoeling iemand te raken en blijkbaar is het hen gelukt ook.
Eigenlijk is het simpel: als je in het vervolg naar een losloopplaats gaat , dan houd je je hond bij en je vraagt gewoon of hij er bij mag of niet. Dan krijg je ook een uitleg van ja , geen probleem of nee of 'is het een teefje of een reutje?' of ze vertellen je bijvoorbeeld dat hun hond een nare ervaring had/ bazig kan zijn/ soms onzeker is/ ... wat dan ook. Als je gewoon even overlegt vermijd je al veel problemen of boze blikken en dan kan je zelf ook beslissen hoe het verder gaat.
Quincy heeft ook geleerd om niet zomaar naar honden of mensen te gaan, maar toch is het al gebeurd dat ze dan aan het water is (waar alle honden los zijn en ze blijkbaar de indruk heeft dat die situatie anders is) ze naar een voorbijkomende hond ging. En ze was zeker niet de enige. :hmpf:
Mensen doen graag of zij de ideale hondenbaas zijn en door iemand een steek te zetten gaat hun eigen nek weer groeien, want zij doen het allemaal 100% perfect en de hunne luistert altijd en immer voor de volle 100% . Yeah right.  :roll:
Iedere hondenliefhebber houdt ongelooflijk veel van zijn hond en wil het graag goed doen, en dat moet je volgens mij toch altijd voor ogen houden. Soms weten mensen ook gewoon niet wat gangbaar is en wat niet, als je dat merkt, dan leg je het gewoon even uit.
Ik zou zeggen: laat het gewoon voorbij gaan, volgende keer pak je het gewoon beter aan.  :thumbs:

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #141 Gepost op: juli 22, 2013, 03:16:40 »
Aja, nog iets: toen ik Quincy hier liet kennismaken met Lisa van het forum had ik achteraf ook zoiets van : mmmz ze was te opdringerig, dat was niet ideaal. Ik heb even later dankzij de tips van een heel behulpzame hondenvriend aan het water geleerd hoe ik hiermee moet omgaan en hoe ik haar kan laten voelen dat een spel een spel is en geen competitie. We hebben het samen met zijn hond getraind. Er zijn ook veel mensen die gewoon heel positief zijn ingesteld en die je met heel veel plezier laten zien hoe het wel moet en die niet zomaar hun eigen ego willen opkrikken door jou te laten weten dat 'je hond niet luistert' :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: juli 22, 2013, 08:30:32 »
Ik ging niet reageren, hier staat al zoveel, maar toch.
Ik denk dat je dat gewoon niet doorhad dat je je hond niet zomaar bij een andere hond kan laten op een plaats waar ze allemaal loslopen. Ik kan me voorstellen dat je als je pas bezig bent met je hond uit te laten op zo een plaatsen, dat je eerst niet begrijpt wat de heersende opvattingen zijn. Want je gaat denken, oh, maar hier mogen ze los dus ook spelen met elkaar.
Die mensen hadden je dat gewoon kunnen uitleggen, dat niet veel mensen dat leuk vinden zonder vragen en dat zij het liever niet hebben, in plaats van zichtbaar geďrriteerd te doen zonder verdere uitleg om dan uiteindelijk een steek te zetten, en een steek zetten doe je toch met de bedoeling iemand te raken en blijkbaar is het hen gelukt ook.
Eigenlijk is het simpel: als je in het vervolg naar een losloopplaats gaat , dan houd je je hond bij en je vraagt gewoon of hij er bij mag of niet. Dan krijg je ook een uitleg van ja , geen probleem of nee of 'is het een teefje of een reutje?' of ze vertellen je bijvoorbeeld dat hun hond een nare ervaring had/ bazig kan zijn/ soms onzeker is/ ... wat dan ook. Als je gewoon even overlegt vermijd je al veel problemen of boze blikken en dan kan je zelf ook beslissen hoe het verder gaat.
Quincy heeft ook geleerd om niet zomaar naar honden of mensen te gaan, maar toch is het al gebeurd dat ze dan aan het water is (waar alle honden los zijn en ze blijkbaar de indruk heeft dat die situatie anders is) ze naar een voorbijkomende hond ging. En ze was zeker niet de enige. :hmpf:
Mensen doen graag of zij de ideale hondenbaas zijn en door iemand een steek te zetten gaat hun eigen nek weer groeien, want zij doen het allemaal 100% perfect en de hunne luistert altijd en immer voor de volle 100% . Yeah right.  :roll:
Iedere hondenliefhebber houdt ongelooflijk veel van zijn hond en wil het graag goed doen, en dat moet je volgens mij toch altijd voor ogen houden. Soms weten mensen ook gewoon niet wat gangbaar is en wat niet, als je dat merkt, dan leg je het gewoon even uit.
Ik zou zeggen: laat het gewoon voorbij gaan, volgende keer pak je het gewoon beter aan.  :thumbs:

Amen  :bow:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: juli 22, 2013, 09:11:34 »
Amen  :bow:
Ben je ondertussen al uit de zetel gejaagd door Roy?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :vuistje: :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: juli 22, 2013, 09:16:50 »
Ben je ondertussen al uit de zetel gejaagd door Roy?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :vuistje: :vuistje: :vuistje: :vuistje:

De grote mensenzetel is veel leuker dan zijn mand  :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #145 Gepost op: juli 22, 2013, 10:53:48 »
Het kan eigenlijk simpel. Diva mag van mij altijd los waar niemand is (bos, park,..) en.waar ik genoeg uitkijk heb. Zo op een strand etc waar er andere honden zijn, daar moet ze helemaal niet los. Gewoon aan de lijn. Sommige dingen moet je ook niet opzoeken. Wat je vermijdt moet je niet oplossen.

dat vind ik ook heel belangrijk... ik laat me nu ook niet meer vangen want soms hebt ge momenten dat ge denkt; een zondagavond, wat miezerig weer, "hier gaat toch niemand met z'n hond komen vandaag" en net op het moment dat je hond los loopt en vrij ver van je verwijderd is... komt er vanachter de bocht nog een loslopende hond met pas meters daarachter z'n baasje, tegen dat hij en ik bij onze honden waren, waren ze al duchtig aan het vechten, mét verwondingen aan onderkin en hals bij zijn hond... en dan had het nog veel erger kunnen zijn.

nu is het uitsluitend op plaatsen waar ik heel ver rechtdoor kan kijken, groot open kijkveld, goeie uitkijk, dat ik ze van ver zie komen, anders: niet los.

Offline Staffordiaan

• *
  • 3115 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: juli 22, 2013, 12:04:14 »
Bij mij altijd regel 1 geweest. Ten eerste zie ik altijd de andere hond het eerst omdat Diva weer snuffelt, ten tweede, als de andere hond nog veraf is doet ze geen moeite omcer naar toe te gaan..

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #147 Gepost op: juli 22, 2013, 12:11:41 »
Bij mij altijd regel 1 geweest. Ten eerste zie ik altijd de andere hond het eerst omdat Diva weer snuffelt, ten tweede, als de andere hond nog veraf is doet ze geen moeite omcer naar toe te gaan..

de onze ook niet, als ze op een afstand blijven is er geen enkel probleem... maar als de andere volop naar hem gespurt komt daarentegen... zal hij zeker niet weglopen, dan gaan de poppen aan het dansen.  :shifty:
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2013, 12:14:46 door Maddock »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal