collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Meningen graag!  (gelezen 4978 keer)

Offline Sieglinde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 101 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meningen graag!
« Reactie #120 Gepost op: juli 21, 2013, 15:53:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik vind het nogal arrogant van die andere om dat te zeggen. Zijn hun honden vanaf dag 1 perfect geweest? Dat zal hij jou ook niet verteld hebben. Of hij gelijk heeft of niet, hij hoeft jou de les niet te spellen, zeker niet als hij zelf honden heeft.
Het strand is trouwens groot genoeg, een normale hond gaat zich daar volgens mij niet direct bedreigd voelen.  :weetniet:
Het strand is idd groot genoeg dus moet je jouw hond toch niet zomaar naar andere laten gaan? Plaats genoeg

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: juli 21, 2013, 16:15:22 »
Ik vind het nogal arrogant van die andere om dat te zeggen. Zijn hun honden vanaf dag 1 perfect geweest? Dat zal hij jou ook niet verteld hebben. Of hij gelijk heeft of niet, hij hoeft jou de les niet te spellen, zeker niet als hij zelf honden heeft.
Het strand is trouwens groot genoeg, een normale hond gaat zich daar volgens mij niet direct bedreigd voelen.  :weetniet:
Mssn heeft die man al het een en ander meegemaakt in het verleden? Trouwens, hij heeft gelijk, als een hond niet luistert moet hij aangeleind. Ik begrijp niet wat daar nu zo moeilijk aan is?

Het heeft ook niets te maken met de honden die perfect zijn. Het heeft te maken met je honden niet in een gevecht terecht te laten komen.  :weetniet:

Offline Goele

• *
  • 417 HV-Punten
    • Fotografie-website!
« Reactie #122 Gepost op: juli 21, 2013, 16:24:37 »
Ik ben er ook niet mee opgezet als honden zomaar naar mijn honden toegelopen komen..

Op 2 weken tijd 2 x voor gehad.. Op de keiheuvel in Mol & in Bonheiden aan 't water.
"Ze doen niks zenne" --> dat kan mij niet schelen, ik probeer Filou zo normaal mogelijk te laten doen naar andere honden en als er dan zomaar ongevraagd honden opduiken als hij aan de lijn is, bijt hij naar die honden.
Dus elke keer als zoiets voorvalt, is't een stap achteruit.

Mensen die hun hond komen halen en dan nog eens los laten waardoor hij nog is terug komt, daar heb ik al helemaal geen geduld meer voor.

Spicy heeft normaal geen problemen met andere honden, maar die laatste 2 x begon ze te grommen omdat zij aan de lijn hing en niet weg kon.

Filou is ooit in zijn rug gebeten door een andere loslopende hond, had die hond iets anders gebeten, had Filou er niet meer geweest.

Dus nee, ik ben daar ook niet mee opgezet..

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: juli 21, 2013, 16:26:59 »
goh Silas, als uw honden tot 3 keer toe al zijn aangevallen geweest, dan wordt ge voor minder wel "arrogant" hoor  :weetniet:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: juli 21, 2013, 17:12:23 »
Het enige wat ik een beetje "arrogant" vind is dat iedereen mij hier de les speelt, waar ik overigens perfect tegen kan hoor, maar ik me dan gewoon af vraag of zij nog nooit een foutje gemaakt hebben  :wink:

Als je een hond hebt die zich snel bedreigd voelt door een andere hond, moe je op den duur ook niet buiten komen, want overal zijn er honden maar ik zou ook denken als je op dat tijdstip het strand op gaat dat je hond toch iets moet verdragen, ik zag daar een hele tijd vreemde honden met elkaar spelen..

Alleen werd dat van mij plots al bedreigend ervaren, tzal wel aan het ras liggen vermoed ik..

Edit: als de chi al een keer zou durven uit de pas lopen, wat mss 1 op 1000 gebeurt, jis zelf ni zot van andere honden dus ie zoekt geen toenadering, ist garantie: ooooh hoe schattig.. terwijl dat hij eigenlijk hetzelfde deed als Roy op da moment alleen ja  :shifty: kmoe der geen tekeningsje bij maken zeker..

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: juli 21, 2013, 17:15:15 »
Ik zou veel liever hebben dat je BT naar mijn honden komt dan je Chi :mrgreen:
Die BT is gelijkwaardig, die chi zou niet al te veel kansen krijgen

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: juli 21, 2013, 17:16:32 »
Ik zou veel liever hebben dat je BT naar mijn honden komt dan je Chi :mrgreen:
Die BT is gelijkwaardig, die chi zou niet al te veel kansen krijgen

En toch is de reactie compleet anders echt waar  :shifty: tis direct van ooooh die gaat niks doen, zo'n lief ding.. die KAN ook gewoon niet veel doen, steekt da karakter in een bull en dan heb je pas herrie  :mrgreen:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: juli 21, 2013, 17:27:38 »
Het enige wat ik een beetje "arrogant" vind is dat iedereen mij hier de les speelt, waar ik overigens perfect tegen kan hoor, maar ik me dan gewoon af vraag of zij nog nooit een foutje gemaakt hebben  :wink:

Als je een hond hebt die zich snel bedreigd voelt door een andere hond, moe je op den duur ook niet buiten komen, want overal zijn er honden maar ik zou ook denken als je op dat tijdstip het strand op gaat dat je hond toch iets moet verdragen, ik zag daar een hele tijd vreemde honden met elkaar spelen..

Alleen werd dat van mij plots al bedreigend ervaren, tzal wel aan het ras liggen vermoed ik..

Edit: als de chi al een keer zou durven uit de pas lopen, wat mss 1 op 1000 gebeurt, jis zelf ni zot van andere honden dus ie zoekt geen toenadering, ist garantie: ooooh hoe schattig.. terwijl dat hij eigenlijk hetzelfde deed als Roy op da moment alleen ja  :shifty: kmoe der geen tekeningsje bij maken zeker..

Eerlijk, nee, ik heb die fout nog niet gemaakt want m'n honden gaan nooit los en ik laat ze geen enkele seconden bij een vreemde hond. M'n honden voelen zich niet bedreigd hoor, ze hebben gewoon geen boodschap aan vreemde honden, net zoals ik, ik heb daar ook geen boodschap aan. Als de chi los voor m'n neus staat zal mijn reactie trouwens net dezelfde zijn. En nee, ik sluit m'n honden niet op omdat er nog steeds mensen zijn die hun hond niet willen bij houden.....zucht, ik snap het probleem niet hoor, wat is er moeilijk aan je hond bij houden? Niets toch?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: juli 21, 2013, 17:30:09 »
Eerlijk, nee, ik heb die fout nog niet gemaakt want m'n honden gaan nooit los en ik laat ze geen enkele seconden bij een vreemde hond. M'n honden voelen zich niet bedreigd hoor, ze hebben gewoon geen boodschap aan vreemde honden, net zoals ik, ik heb daar ook geen boodschap aan. Als de chi los voor m'n neus staat zal mijn reactie trouwens net dezelfde zijn. En nee, ik sluit m'n honden niet op omdat er nog steeds mensen zijn die hun hond niet willen bij houden.....zucht, ik snap het probleem niet hoor, wat is er moeilijk aan je hond bij houden? Niets toch?

Dan zul je heus wel op een ander vlak al een foutje gemaakt hebben hoor.. Niemand is perfect hoor  :wink:
Ik heb advies gevraagd, maar wat je nu getypt hebt, da heb je ondertussen al een keer of 3 4 getypt, ik weet het nu ondertussen wel hoor dat je er geen boodschap aan hebt.. Als je nog een andere bijdrage te leveren hebt: be my guest, maar 4 x tzelfde is ook da ni..

Edit: ik heb Roy 1 maand, kdenk dat gepermitteerd is dak nog geen pro ben met hem, maar wees blij dak er tenminste iets aan wil doen en advies en meningen vraag, ik kan ook oost-indisch doof zijn hoor, net als hem..

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #129 Gepost op: juli 21, 2013, 17:31:24 »

Ik begin er zelfs niet aan om ze allemaal op te sommen!  :lol: Maar net daaruit heb ik veel geleerd  :cheeky:
En wij kunnen hier alleen maar proberen om je onze eigen ervaringen mee te geven he!  :?

Oh, hier toch niet hoor! Ik zou puur van t verschieten(!!) rázend reageren omdat ik schrik zou hebben dat Kiara hem zou verscheuren  :oops: 

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: juli 21, 2013, 17:35:08 »
Ik begin er zelfs niet aan om ze allemaal op te sommen!  :lol: Maar net daaruit heb ik veel geleerd  :cheeky:
En wij kunnen hier alleen maar proberen om je onze eigen ervaringen mee te geven he!  :?
Oh, hier toch niet hoor! Ik zou puur van t verschieten(!!) rázend reageren omdat ik schrik zou hebben dat Kiara hem zou verscheuren  :oops:

Tuurlijk, en ik pik alle waardevolle dingen op hoor, maar er is een verschil tussen een ervaring meegeven en met het vermanende vingertje staan zwaaien hé...  :shifty:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: juli 21, 2013, 17:43:37 »
Uit wat je post kan ik niet meteen afleiden dat je al lijkt te snappen wat het probleem is, dus dan herhaal ik, net zoals bij de hondjes gebeurd.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: juli 21, 2013, 17:45:35 »
Uit wat je post kan ik niet meteen afleiden dat je al lijkt te snappen wat het probleem is, dus dan herhaal ik, net zoals bij de hondjes gebeurd.

Sjanse da gij in mijn hoofd kunt kijken, en weten wat ik snap en niet snap? Das een gave..  :roll:
Ik snap maar al te goed wat er gezegd wordt, ik verzeker u ervan.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: juli 21, 2013, 17:47:00 »

ik ga mijn honden in elk geval voor niets of niemand opsluiten  :wink: de mensen die onze honden al hebben gezien op wandeling, weten maar al te goed dat ze sociaal zijn :yes: maar, Grien & Ayck zijn tot 3 keer toe aangevallen en ja, dat laat zijn sporen na en niet enkel bij hun  :wink: wij stemmen wel onze wandelmomenten af op momenten dat er zo goed als geen volk rondloopt  :wink: ook de plaatsen waar we gaan wandelen selecteren we hierop  :wink:

jij vraagt of je hond in fout is. neen, in mijn ogen kan hij er niets aan doen. hij wil spelen, kent misschien nog geen grenzen -niet geleerd bij vorige eigenaar misschien- en is met de beste bedoelingen naar die andere honden gegaan.
je vraagt of jij in fout bent. in mijn ogen wel  :wink: maar dat weet je nu denk ik al  :wink:
heeft dat met zijn ras te maken? voor mij persoonlijk zou dat dus geen klets uitmaken  :wink: maar, er bestaan nu eenmaal nog altijd vooroordelen over rassen én persoonlijke ervaringen spelen nu eenmaal wel een rol  :wink: ik vrees dat je je daar gewoon over moet zetten  :wink: in plaats van je erover op te jagen dat er nu eenmaal vooroordelen zijn over het ras, kan je je er juist op toeleggen om zoveel mogelijk met Roy te bewijzen dat het ook anders kan  :thumbs:

volgens mij heb je ondertussen dus al van meerdere mensen een antwoord op je fout of correct-zijn vraag gehad. ik weet niet hoe het ondertussen is met Roy zijn loslopen, maar ik volg wel graag zijn vorderingen op  :thumbs:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: juli 21, 2013, 17:50:36 »
ik ga mijn honden in elk geval voor niets of niemand opsluiten  :wink: de mensen die onze honden al hebben gezien op wandeling, weten maar al te goed dat ze sociaal zijn :yes: maar, Grien & Ayck zijn tot 3 keer toe aangevallen en ja, dat laat zijn sporen na en niet enkel bij hun  :wink: wij stemmen wel onze wandelmomenten af op momenten dat er zo goed als geen volk rondloopt  :wink: ook de plaatsen waar we gaan wandelen selecteren we hierop  :wink:

jij vraagt of je hond in fout is. neen, in mijn ogen kan hij er niets aan doen. hij wil spelen, kent misschien nog geen grenzen -niet geleerd bij vorige eigenaar misschien- en is met de beste bedoelingen naar die andere honden gegaan.
je vraagt of jij in fout bent. in mijn ogen wel  :wink: maar dat weet je nu denk ik al  :wink:
heeft dat met zijn ras te maken? voor mij persoonlijk zou dat dus geen klets uitmaken  :wink: maar, er bestaan nu eenmaal nog altijd vooroordelen over rassen én persoonlijke ervaringen spelen nu eenmaal wel een rol  :wink: ik vrees dat je je daar gewoon over moet zetten  :wink: in plaats van je erover op te jagen dat er nu eenmaal vooroordelen zijn over het ras, kan je je er juist op toeleggen om zoveel mogelijk met Roy te bewijzen dat het ook anders kan  :thumbs:

volgens mij heb je ondertussen dus al van meerdere mensen een antwoord op je fout of correct-zijn vraag gehad. ik weet niet hoe het ondertussen is met Roy zijn loslopen, maar ik volg wel graag zijn vorderingen op  :thumbs:

Kheb hem ondertussen al door ja  :wink: ik vind da niet erg hoor, anders had ik dat hier ook gewoon niet op het forum gezet..
Ondertussen zijn we niet meer naar strand geweest, té warm en Roy kan er ook niet super goed tegen, dus tis er nog ni van gekomen om nog eens savonds vrij laat te gaan, misschien straks..  :shifty: dan zal er zeker op geoefend worden  :yes: met de de lange lijn, ik wil hem het gevoel van vrijheid geven want hij is een ambetante vent soms aan de lijn, maar dak nog kan ingrijpen alsk zie dat ik hem met mijn gezag niet bij me kan houden..

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #135 Gepost op: juli 21, 2013, 18:35:45 »
Afgelopen vrijdag gaan zwemmen met de honden... En was eigenlijk wel weer een grappige avond, helemaal in de toon van dit topic ;) Toen we aankwamen waren er heel wat honden aan het zwemmen (maar waren allemaal Duitse Herders, de auto's met aanhangwagentjes waren allemaal geparkeerd waar wij ook parkeerden DUS we waren er redelijk gerust in dat het allemaal goed opgevoede exemplaren waren van één of andere club...). Onderweg naar het water echter, kwamen we een koppel tegen met 2 retrievers, die ons 'waarschuwden' voor de vele honden. Hun twee honden hadden toen de onze al compleet ondersteboven gelopen, meneer was al ECHT aan 't roepen van jewelste, terwijl de honden hem straal negeerden... Onze jongste, Millie (klein hondje van 5 maanden) was bang...
Aangekomen aan het water, dus idd veel herders, die allemaal flink op hun baasjes gefocust waren en wanneer ze toch eens tot bij ons wouden komen, werden ze terug geroepen voor ze er waren en gingen ze ook effectief meteen terug...
Aangezien ik Muffin (8 maanden oud) en Millie (5 maanden dus) bij had, bleven ze in eerste instantie aangelijnd om in het water te gaan ook, want ik was toen nog niet zeker wat ze zouden doen met zoveel andere honden. Loeki en haar man en Lou, waren er ook bij.
De hele tijd kwamen er 'wisselende groepjes honden/mensen' aan, ging vrij goed aangezien die honden dus ook met hun mensen bezig waren. Tot op dat moment hadden we dus alleen dat eerste koppel gehad 'die dus zo'n mensen zijn waar hier in het topic zo tegenin gegaan wordt'. Op een bepaald moment komt er dus een koppel met twee kleine terriers aan. Honden meteen los en die hadden dus geen fluit interesse in het water of hun baasjes, die gingen dus meteen naar elke andere hond en dan niet zoals het hoort, maar gelijk losgelaten projectielen... Intussen liepen die van ons los en waren die ook de hele tijd al bij ons en nooit bij andere honden of mensen. Muffin was met haar speelgoed bezig, dus ik vroeg direct aan meneer om zijn hond bij te houden. Onmiddellijk 'Jama dat zijn toch maar pups die ge bij hebt (want ja alle kleine hondjes zijn pups...) en jama die van mij willen maar eens komen kijken...' Poging om uit te leggen dat het potentieel gevaarlijk is om je hond op een andere hond MET speelgoed te laten aflopen viel in dovemansoren... Millie was intussen weer bang geworden omdat ze gelijk zot achterna gezeten werd door 1 van de 2. Dat hondje, Millie, was dus rondjes rond ons aan het lopen omdat ze bij ons wou blijven en heel eerlijk, AL OP DAT MOMENT zou ik die achtervolgende hond een schop van jewelste willen verkopen... (en jawel, in de omgekeerde situatie zouden andere mensen mijn hond zelfs een schop mogen verkopen, want ik ben aan 't roepen dat hij moet komen en dan heeft hij ook te komen...) Waarom moet mijn kleine pup bang zijn omdat een ander zijn hond niet bij houdt? Op dat moment had het ook al ambras geweest kunnen zijn, want het verbaasde me dus dat Muffin zo flink was terwijl die andere bij haar en haar speelgoed kwam... Lou, intussen aangelijnd, raakte ook al redelijk opgewonden. Zo ging dat dus de hele tijd door... Intussen nog een nieuwe border collie aan het water, die ook meteen besprongen werd, van zich afbeet (uitvallen gewoon) en een baasje wat probeerde uit te leggen dat de hond dat niet leuk vindt... En jawel, die mensen BLEVEN dus maar excuses zoeken, alles vergoeilijken en iedereen voor onnozel aanzien... Lou is op een bepaald moment ook nog eens uit zijn krammen geschoten... Jammer, want Lou is een geweldig evenwichtig hondje, dat daar op zijn eerste zwembeurtje misschien ook weer geleerd heeft hoe vervelend andere honden kunnen zijn...
Wij gaan uiteindelijk door, moeten langs hun passeren, onze honden lopen gewoon mee, Muffin bleef ff hangen (in het water nog, niet bij de andere honden), ik ben ook nog aan 't trainen en lok haar dus verder mee... Intussen zijn die mensen dus Muffin met man en macht bij hen aan het lokken, jaaaaaaa grappig hoor  :muur: Muffin komt uiteindelijk gewoon flink mee, met uiteraard 2 terriërs in haar kielzog, Millie weer op haar ongemak, baasjes wederom gelijk zot aan 't roepen, ik niet van plan om te wachten, want dat ze hun honden nu eindelijk maar eens komen halen...

Conclusie? DAT is het beeld wat de meeste HV-ers hebben van mensen 'die hun honden niet bij houden'.  :mrgreen: Ga je op een zonnige dag naar het water, je komt ze geheid tegen! En ik heb er echt begrip voor dat honden 'getraind' moeten worden, echt waar, maar dat doe je best met een lange lijn als ze geneigd zijn van nogal direct en in your face op andere honden af te stormen... Andere honden zijn miss ook in training en kunnen weer een paar stappen achteruit gaan, andere honden zijn misschien niet lief, andere honden zijn misschien bang... enz enz enz... EN als het dan toch een keertje mis gaat, dan helpt een 'sorry' ook al heel wat  :thumbs:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: juli 21, 2013, 22:27:51 »
Ik spel je de les niet. Ik zeg alleen dat ik geen enkele hond bij de mijne toelaat en zeker geen BT. Dus als ik jou tegenkom en Roy komt wat spelen, dan zal ik er alles aan doen om die niet bij mijn honden te laten. Gaat het niet goedschiks, dan zal het kwaadschiks zijn.

Dat is niet arrogant, dat is omdat er al tig hondjes die niets doen en die komen spelen, komen vechten zijn. Bovendien is het jous hond en iemand anders hoeft daar geen last van te hebben.

De fout die ik vroeger gemaakt heb is idd om mijn DD te laten spelen met andere honden. Dat is op een dag zeer slecht afgelopen. Dus, neen, dat nooit meer voor mij, koste wat het kost.
Dat is niet de les spellen, dat is met handen en voeten uitleggen dat je met hodnen niet zomaar op de koffie kunt gaan bij andere honden en dat is ervaring van een hele hoop mensen die je gratis en voor niets aangeeikt wordt.

Dus wanneer je geen super zelfzekere hond hebt moet je maar binnen blijven met je hond? Leibanden zijn een handig hulpmiddel om te voorkomen dat minder sterke honden zich rechtsteeks bedreigd zouden voelen. :thumbs:

Zoals ik reeds zei, ik laat geen enkele hond bij de mijne en zeker geen terriërs  of doggen. De kans op een gevecht is gewoon te groot. En dat ze doorgaan is ook te groot. Sommige rassen hebben nu eenmaal een korter lontje. Eens dat punt bereikt is het om zeep.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: juli 21, 2013, 22:47:39 »
Ik spel je de les niet. Ik zeg alleen dat ik geen enkele hond bij de mijne toelaat en zeker geen BT. Dus als ik jou tegenkom en Roy komt wat spelen, dan zal ik er alles aan doen om die niet bij mijn honden te laten. Gaat het niet goedschiks, dan zal het kwaadschiks zijn.

Dat is niet arrogant, dat is omdat er al tig hondjes die niets doen en die komen spelen, komen vechten zijn. Bovendien is het jous hond en iemand anders hoeft daar geen last van te hebben.

De fout die ik vroeger gemaakt heb is idd om mijn DD te laten spelen met andere honden. Dat is op een dag zeer slecht afgelopen. Dus, neen, dat nooit meer voor mij, koste wat het kost.
Dat is niet de les spellen, dat is met handen en voeten uitleggen dat je met hodnen niet zomaar op de koffie kunt gaan bij andere honden en dat is ervaring van een hele hoop mensen die je gratis en voor niets aangeeikt wordt.
 Dus wanneer je geen super zelfzekere hond hebt moet je maar binnen blijven met je hond? Leibanden zijn een handig hulpmiddel om te voorkomen dat minder sterke honden zich rechtsteeks bedreigd zouden voelen. :thumbs:
 Zoals ik reeds zei, ik laat geen enkele hond bij de mijne en zeker geen terriërs  of doggen. De kans op een gevecht is gewoon te groot. En dat ze doorgaan is ook te groot. Sommige rassen hebben nu eenmaal een korter lontje. Eens dat punt bereikt is het om zeep.

Ik heb het niet op u, je moet u niet aangesproken voelen.. En wat ik zei da je op den duur niet meer moet buiten komen was sarcastisch bedoeld, maar das blijkbaar niet juist overgekomen.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: juli 21, 2013, 22:58:14 »
Het verhaal dat Timojr vertelt is uitermate realistisch en wordt vaak meegemaakt. Toen mij teef 5 mndn oud was wed ze achterna gezeten door een tervueren. En de eigenaars maar roepen en tieren. Mijn hondje ook rondjes aan het lopen met dat beest achetr haar aan. Die sneed telkens de bocht af en het was enkele keren heel nipt een beet aan de achterpoten.

Ze is dan uiteindelijk 1x naast mij doorgelopen en daarvan heb ik gebruik gemaakt om die hond zo hard te stampen dat die  2j na datum nog steeds een grote bocht rond mij maakt.  :thumbs:

Offline Staffordiaan

• *
  • 3115 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #139 Gepost op: juli 22, 2013, 02:36:28 »
Het kan eigenlijk simpel. Diva mag van mij altijd los waar niemand is (bos, park,..) en.waar ik genoeg uitkijk heb. Zo op een strand etc waar er andere honden zijn, daar moet ze helemaal niet los. Gewoon aan de lijn. Sommige dingen moet je ook niet opzoeken. Wat je vermijdt moet je niet oplossen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal