collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Meningen graag!  (gelezen 4961 keer)

Offline aykidoodle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Meningen graag!
« Reactie #100 Gepost op: juli 21, 2013, 11:32:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
mijn mening is heel simpel, als eender welke vreemde hond op mijn roedel afkomt, stel ik mezelf op tussen mijn en de vreemde hond en jaag hem weg, op eender welke wijze dat nodig is, ik zal mijn hondjes tot de laatste snik verdedigen om te zorgen dat ze niet nog eens aangevallen worden onder het motto: " hij doet niks hoor...... oh, oei dat heeft die nog nooit gedaan"

Online runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2765 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #101 Gepost op: juli 21, 2013, 11:32:53 »
Ik heb niet gevraagd of het OK is dat Roy losloopt, ik heb gevraagd wat mensen vinden als er een vreemde hond naar hun toe komt.. Als ik antwoorden had willen krijgen over het feit dat Roy losloopt ging ik daar wel een topic over geopend hebben  :wink:

Waarom ik jullie meningen vraag? Omdat dat mijn allereerste keer is dat mensen daar een probleem van maken, en ik al van kinds af aan honden heb, waar we altijd mee naar strand gingen, en daar nog nooit een opmerking over was gemaakt..
Kortweg: niet iedereen vind het leuk als een vreemde hond naar hun hond komt.
1) ze weten niet hoe sociaal uw hond is
2) misschien is hun hond niet zo sociaal naar vreemde honden
Dus om conflicten te voorkomen hou je best je hond bij en als je hem wil laten spelen vraag eerst aan het baaje van de andere hond of die dat goed vind.
Zo simpel als dat.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: juli 21, 2013, 11:34:55 »
Daar ging het topic in dit geval niet over, daar heb ik ook geen mening over gevraagd.
Klopt, de vraag was ofdat mensen het erg vonden als er een vreemde hond naar hen toekomt gelopen.

Uit de meningen hier, blijkt dat de meesten dat niet leuk vinden en uit alles wat er staat wordt er nu geadviseerd om Roy niet los te laten op plaatsen waar je hem niet onder controle hebt. Is toch leuk, dat je ineens advies krijgt?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: juli 21, 2013, 11:36:08 »
Ja natuurlijk heb ik Roy laten loslopen omdat ik wil dat hem iets overkomt, wat een vraag  :roll:
Ik heb ook nergens gezegd dat ik een nee niet respecteer  :weetniet: vanaf ik zag dat de andere baasjes het op hun zenuwen kregen ben ik Roy gaan halen..
Het punt is dat het dan al te laat is. Op die tijd kan je hond al in een gevecht beland zijn. Of een gekwetste, of loopse teef aan het lastig vallen zijn.

Met een hond van het ras van Roy moet je extra op je tellen letten.  :happywink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: juli 21, 2013, 11:39:28 »
Het punt is dat het dan al te laat is. Op die tijd kan je hond al in een gevecht beland zijn. Of een gekwetste, of loopse teef aan het lastig vallen zijn.

Met een hond van het ras van Roy moet je extra op je tellen letten.  :happywink:

Ok, ik kan er als een gek beginnen achteraan lopen, das waar... En nee, ik ga hem in het vervolg niet meer los laten, of aanlijnen als ik in de verte al andere honden zie komen aanlopen.. Maar wat Roy zijn ras daarmee te zien heeft?  :weetniet: Ik heb al heel mijn leven honden, en dit is mijn eerste BT, en ik heb nog nooit zo'n zachtaardige hond gehad.. Opgegroeid met Whippets waarvan ze beweren dat het heel rustige en zachte beesten zijn, niets is minder waar, als er 1 ras was dat agressief kon zijn naar andere honden toe was het wel de whippet.. Ik pas sowieso op, BT of niet.. Ik pas zelfs heel hard op met mijn chi, want die is alleszins geen goody two-shoes..

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: juli 21, 2013, 11:40:59 »
mijn mening is heel simpel, als eender welke vreemde hond op mijn roedel afkomt, stel ik mezelf op tussen mijn en de vreemde hond en jaag hem weg, op eender welke wijze dat nodig is, ik zal mijn hondjes tot de laatste snik verdedigen om te zorgen dat ze niet nog eens aangevallen worden onder het motto: " hij doet niks hoor...... oh, oei dat heeft die nog nooit gedaan"
Hier hetzelfde. Ik heb het ook gehad met al die honden die niets doen.
Ik had mijn reu 2 dagen, ermee naar het strand om hem wat te laten ontstressen. Ik loop in de duinen, om weg te blijven van loslopende honden. Komt er ineens een hond van het strand naar boven gevlogen en valt aan. Die hond heeft zand gegeten en is 5m naar beneden geworpen geweest, tot aan de voet van de duin; de eigenaar kwam verhaal halen en die heeft een halve kg zand in zijn gezicht gehad.
Dan had hij nog het lef om te komen zeggen dat ik zijn hond iets aandeed.  :zot:  Had ik er niet geweest, had mijn pup gebeten geweest.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: juli 21, 2013, 11:43:07 »
Ok, ik kan er als een gek beginnen achteraan lopen, das waar... En nee, ik ga hem in het vervolg niet meer los laten, of aanlijnen als ik in de verte al andere honden zie komen aanlopen.. Maar wat Roy zijn ras daarmee te zien heeft?  :weetniet: Ik heb al heel mijn leven honden, en dit is mijn eerste BT, en ik heb nog nooit zo'n zachtaardige hond gehad.. Opgegroeid met Whippets waarvan ze beweren dat het heel rustige en zachte beesten zijn, niets is minder waar, als er 1 ras was dat agressief kon zijn naar andere honden toe was het wel de whippet.. Ik pas sowieso op, BT of niet.. Ik pas zelfs heel hard op met mijn chi, want die is alleszins geen goody two-shoes..
Je gaat nu toch niet beweren dat die vechthonden  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: geen groter risico vormen naar andere honden zeker?

Ik heb al 15j whippets en die kunnen met alle honden overweg. Nochtans in mijn teef al 2x gebeten geweest door een onstabiele whippet.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2013, 11:47:48 door pipo de clown »

Offline aykidoodle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #107 Gepost op: juli 21, 2013, 11:43:53 »

ik denk ook niet dat er bedoelt wordt dat bt s agressief zijn, ik heb zelf ook enkel positieve ervaringen met bt s, het probleem is echter als hij aangevallen wordt wanneer hij met een vreemde hond gaat spelen die er niet van gediend is, en zich verdedigt, dat andere rassen dan geen schijn van kans maken tegen jou bt

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: juli 21, 2013, 11:49:22 »
ik denk ook niet dat er bedoelt wordt dat bt s agressief zijn, ik heb zelf ook enkel positieve ervaringen met bt s, het probleem is echter als hij aangevallen wordt wanneer hij met een vreemde hond gaat spelen die er niet van gediend is, en zich verdedigt, dat andere rassen dan geen schijn van kans maken tegen jou bt

Ja dat klopt, dat kan gebeuren, dat ga ik niet ontkennen.. Denk dat elke hond die zich verdedigt in theorie een gevaarlijke hond kan zijn.. Toen we hem lieten kennismaken met de jack van mijn vriend zijn ouders was het gelijk prijs, die jack russel hing in Roy zijn nek vastgeklemd met zijn tanden en liet niet los, Roy stond er maar een beetje bij te staan, en toen het hem echt teveel werd heeft ie die Jack gepakt bij zijn halsband en van hem afgetrokken.. Toen ik zei dat hij moest lossen, loste hij direct.. Maar dat heeft nu eigenlijk niet zoveel ermee te maken dus sorry voor de offtopic..

De BT werd eeuwen geleden gefokt als vechthond, maar nu allang niet meer, dus denk niet dat dat nog opgaat voor het ras..

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: juli 21, 2013, 11:55:46 »
Ja dat klopt, dat kan gebeuren, dat ga ik niet ontkennen.. Denk dat elke hond die zich verdedigt in theorie een gevaarlijke hond kan zijn.. Toen we hem lieten kennismaken met de jack van mijn vriend zijn ouders was het gelijk prijs, die jack russel hing in Roy zijn nek vastgeklemd met zijn tanden en liet niet los, Roy stond er maar een beetje bij te staan, en toen het hem echt teveel werd heeft ie die Jack gepakt bij zijn halsband en van hem afgetrokken.. Toen ik zei dat hij moest lossen, loste hij direct.. Maar dat heeft nu eigenlijk niet zoveel ermee te maken dus sorry voor de offtopic..

De BT werd eeuwen geleden gefokt als vechthond, maar nu allang niet meer, dus denk niet dat dat nog opgaat voor het ras..
Terirs en doggen en de smeltkroesen ervan zijn wel degelijk een groter risico. Zolang je dat niet beseft houd je hem best aangeleind.

Het aangehaalde dat elke, zich verdedigende hond, gevaarlijk kan zijn is de omgekeerde wereld. De loslopende hond loopt naar een aangeleinde, of losslopende hond die bij de eigenaar blijft. Dus ook al is de andere hond los, de jouwe gaat op de andere af. Het is nogal krom om dan te zeggen dat een eventueel afgesnauwde Roy aangevallen wordt.

Ik bedoel gewoon dat wanneer dat vechten wakker wordt, dat een andere hond geen kans heeft. MAAR ik wil dat helemaal niet, ook geen schermutselingetje waar "mijn hond echt niets deed en alleen maar wilde spelen".

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: juli 21, 2013, 11:58:26 »
Terirs en doggen en de smeltkroesen ervan zijn wel degelijk een groter risico. Zolang je dat niet beseft houd je hem best aangeleind.

Het aangehaalde dat elke, zich verdedigende hond, gevaarlijk kan zijn is de omgekeerde wereld. De loslopende hond loopt naar een aangeleinde, of losslopende hond die bij de eigenaar blijft. Dus ook al is de andere hond los, de jouwe gaat op de andere af. Het is nogal krom om dan te zeggen dat een eventueel afgesnauwde Roy aangevallen wordt.

Ik bedoel gewoon dat wanneer dat vechten wakker wordt, dat een andere hond geen kans heeft. MAAR ik wil dat helemaal niet, ook geen schermutselingetje waar "mijn hond echt niets deed en alleen maar wilde spelen".

Ik zeg ook helemaal niet dat het gaat om wie los is en wie niet, en wie naar wie gaat.. Ik zeg alleen dat elke hond, los of niet, zelf naar andere hond gelopen of niet, die zich verdedigt tegen iets wat hem niet aanstaat, gevaarlijk kan zijn..

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: juli 21, 2013, 12:04:46 »
Ik zeg ook helemaal niet dat het gaat om wie los is en wie niet, en wie naar wie gaat.. Ik zeg alleen dat elke hond, los of niet, zelf naar andere hond gelopen of niet, die zich verdedigt tegen iets wat hem niet aanstaat, gevaarlijk kan zijn..
Dat is waar. Ik heb al een zeer zwaar gevecht meegemaakt tussen 2 reuen. Ik verzeker je dat doggen en terrirs niet stoppen  eens ze in the mood zijn.
Dat zullen andere rassen minder snel hebben, of je het nu graag hoort, of niet.  :huggg:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: juli 21, 2013, 12:07:36 »
Dat is waar. Ik heb al een zeer zwaar gevecht meegemaakt tussen 2 reuen. Ik verzeker je dat doggen en terrirs niet stoppen  eens ze in the mood zijn.
Dat zullen andere rassen minder snel hebben, of je het nu graag hoort, of niet.  :huggg:

Haha, ik kan er wel tegen hoor  :shifty: daarom heb ik gekozen voor dit ras, voor hun standvastigheid, niet in gevechten natuurlijk, maar gewoon dat vastberadene, spreekt me wel aan.. de Jack en de Bullie samen, dat gaf idd vonken, maar wel vanuit een richting waar ik het niet van verwacht had..  :twistedevil:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: juli 21, 2013, 13:55:06 »

gevaarlijk is nog voor interpretatie vatbaar vind ik...
als een vreemde hond op ons Krak van 6kg komt gevlogen, zal mijn dappere meid ook grommen en happen. maar gevaarlijk  :weetniet: ze zal hooguit een krasje maken. tenzij het een hond is van haar formaat, dan is het "gelijke strijd". nu, voordat dat kan gebeuren, zit zij al in mijn nek.
maar komt een vreemde hond op een van onze mechels gevlogen van gemiddeld 30 kg, dan gebeuren er accidenten :yes:

welk ras er op mijn honden komt gevlogen boeit mij niet. dat mag een jack russell, beagle, bouvier,... zijn. ze hebben niet ongevraagd naar mijn honden te komen.

we hebben het in de sahara nu al een paar keer meegemaakt. dan sta je met een groep honden, alles is prima, iedereen komt perfect overeen. komt er den een of den andere slimme gewoon tussen die groep honden met zijn aangelijnde hond, of laat die al van ver zijn hond loslopen met het bevel "gaat maar eens spelen"  :doh: tot nu toe zonder vodden, maar ik wil niet weten wat er gebeurd als die vreemde hond op 1 hond van die tijdelijke roedel zou vliegen...

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: juli 21, 2013, 13:56:46 »
Het is nu eenmaal zo dat bepaalde rassen/rasgroepen een korter lontje hebben  :wink: Ook de kruisingen zoals ons Goya, die een halve (bull)dog is. Hij is net als jullie Roy heel lief, maar o wee als de verkeerde hem uitdaagt en hij boos wordt... het is een temperamentvolle hond die niet beseft dat hij nog geen 11kg weegt  :fuu:

Daarmee bedoelen we niet dat een BT 'gevaarlijk' is he  :wink: Wel dat je je bewust moet zijn van zijn kracht, gewicht en grootte.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: juli 21, 2013, 14:01:37 »
we hebben het in de sahara nu al een paar keer meegemaakt. dan sta je met een groep honden, alles is prima, iedereen komt perfect overeen. komt er den een of den andere slimme gewoon tussen die groep honden met zijn aangelijnde hond, of laat die al van ver zijn hond loslopen met het bevel "gaat maar eens spelen"  :doh: tot nu toe zonder vodden, maar ik wil niet weten wat er gebeurd als die vreemde hond op 1 hond van die tijdelijke roedel zou vliegen...

dat wil ik ook niet weten  :?

ik heb het al mee gemaakt dat er n of ander kieken met zijn hond op de hondenweide komt. de roedel die daar aanwezig was kent elkaar vrij goed. begint die 'nieuwe' natuurlijk vervelend te doen en uit te dagen. wat er toen gebeurde kan je al raden waarschijnlijk :shifty: wij zijn er toen onmiddellijk tussen gekomen en hebben die persoon verzocht om weg te gaan, aangezien hij geen moeite deed om zijn boxer onder controle te houden. wat geen goed idee was want er liepen sterke honden rond: rottie, amstaff, duitse herder x rottie, basset, basset kruising, 2 labs,... die bovendien allemaal al voor ons en mijn kleine hondjes waren gaan staan ter bescherming. er waren honden bij die een hle goede band hadden met de chi's en Goya (al zou die laatste gewoon mee gaan vechten waarschijnlijk).

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: juli 21, 2013, 14:14:40 »
als ik al zie hoe beschermend ons Saga over "haar" pupjes/beschermelingen is... dan wil ik cht niet meemaken als een ganse roedel 1 hond gaat beschermen...
pas nog meegemaakt met Saga  :oops:  "haar" Liza was erbij, Nanosh en Quincy die ze nog niet zo goed kende. Quincy was met Liza aan het spelen, Liza piepte even en Saga heeft toen Quincy echt overdreven veel zitten corrigeren. ze kon niet verdragen dat ze nog in de buurt van Liza kwam terwijl er niet eens iets was gebeurd.
dit was nog maar 1 piep... ik mag er niet aan denken als er een echt gevecht ooit gebeurd....

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #117 Gepost op: juli 21, 2013, 14:55:43 »
Klopt, maar heb ik een judgement over zijn ras gevraagd? nee  :shifty: en toch krijg ik het..
Ik heb meningen gevraagd, en die heb ik gekregen.. De een al wat respectvoller geformuleerd dan de ander, iedereen maakt fouten hoor  :shifty:

En tch hoor je als BT-baasje rekening te houden met de achtergrond van je ras!  :? Ze hebben nu eenmaal ook een grotere kans op een kort lontje, en aangezien je weinig van zijn voorgeschiedenis af weet vind ik ook dat je onnodige risico's neemt op die manier..

Maar niet elke hond heeft die doortastendheid n kracht om de andere hond zware schade toe te brengen  :wink:
Een vriend van me heeft zo bijna 1 van zen 2 BT-teven verloren.. Uiteindelijk is de schade nog 'beperkt' kunnen worden tot een geamputeerde poot, maar het was kantje boordje hoor.... :?

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: juli 21, 2013, 15:16:58 »
Ik vind het nogal arrogant van die andere om dat te zeggen. Zijn hun honden vanaf dag 1 perfect geweest? Dat zal hij jou ook niet verteld hebben. Of hij gelijk heeft of niet, hij hoeft jou de les niet te spellen, zeker niet als hij zelf honden heeft.
Het strand is trouwens groot genoeg, een normale hond gaat zich daar volgens mij niet direct bedreigd voelen.  :weetniet:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: juli 21, 2013, 15:39:51 »
Tja, silas dan heb ik een abnormale hond. Die is gesteld op z'n persoonlijke ruimte, heeft een korte lont en wegens voorvallen in het verleden, een hekel aan terriers. Ik zou dus niet zo vriendelijk hebben gereageerd. Andere honden moeten weg blijven punt andere lijn. Je houd je hond bij, zo moeilijk lijkt me dat toch niet.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal