collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: mag ik even vloeken,ben wat gefrustreert,kenji hervalt in zijn jagen.  (gelezen 2016 keer)

schelsey

• Gast
Re: mag ik even vloeken,ben wat gefrustreert,kenji hervalt in zijn jagen.
« Reactie #20 Gepost op: oktober 18, 2006, 07:06:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Sorry, maar als je hem de kans blijft geven om in de fout te gaan, zal het er zeker niet op beteren hoor....

Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren want ik heb een hele tijd geleden al gezegd wat ik ervan denk.
Ik wist ook vooraf dat het niet lang zou duren vooraleer er een bericht zou komen als dit (ondanks oefenen, castreren en al de rest).  Het was enkel een kwestie van tijd.
Je doet je best, maar je steekt je kop in het zand.  Op de hond zit totaal geen controle en zolang dit het geval is, zal je blijven knoeien.

Ik weet dat jij met een tt werkt,waarschijnlijk al jaren en dit de oplossing is,maar een stoot geven op moment dat hij niet direct zit of een stoot op moment dat hij jaagt jagen is toch een verschil denk ik,ik moet ook op voorhand weten wanneer hij van plan is te jagen of gewoon even een klein crosje doet met de bedoeling toch naar me terug te komen,daarom twijfel ik nog altijd.

sonja

Offline granny

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://www.hardzatenvals.be
« Reactie #21 Gepost op: oktober 18, 2006, 08:01:02 »
husky's alsook malamute's kunnen aangeleerd worden los te lopen,deze hond zal dit ook kunnen,kan dit ook!

maar ik geef het niet op,hij moet en zal luisteren,ook al jaagt hij graag,dan maar terug wat strenger,wat joni met haar malamute kan zou in principe ook met kenji moeten lukken want hij is niet zuiver,er zit toch nog altijd labrador en herder in

Het merendeel van de huskies kan helemaal niet loslopen, dus kijk niet alleen naar die enkele uitzondering. De husky jaagt graag en is een vrij onafhankelijk ras. De herder is een veedrijvers hond die vee opjaagd, ook de labrador is een jachthond. Wat begrijp je hier niet aan? Accepteer het nu eens, in plaats van je telkens op te winden door het feit dat het eigenlijk je eigen fout is dat de hond weer de fout in is gegaan. Een hond is geen ding die je je wil op kan leggen, maar een levend wezen die zo af en toe ook doet waar hij zelf zin in heeft. Waarschijnlijk zal het weer niet tot je door dringen, maar wees blij met wat je bereikt hebt en verlang niet iets van je hond waar hij niet aan kan voldoen. Dan krijg je telkens opnieuw weer een teleurstelling.

Peace sells, but who is buying?

Offline Barbara

• hondenvriend pro
  • *
  • 328 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: oktober 18, 2006, 12:56:18 »
Ik heb ook een jonge actieve hond die gaat jagen.
En het is niet plezierig om je hond altijd aan de lijn te hangen.
Mijn andere hond loopt altijd los op veilige plaatsen en zij moet dan aan de lange lijn.
Die begint dikwijls zo hard te lopen dat ze dan op het einde van de lijn gewoon overkop vliegt van de snok die ze krijgt.
Aan een korte lijn kan ik haar niet voldoende beweging geven.

Wil ik maar zeggen dat mensen met een jagende hond in een tweestrijd zitten;
Langs de ene kant weet je dat je hond vast moet, omdat het te gevaarlijk is. Maar langs de andere kant wil je ze gewoon lossen, zodat ze na de wandeling ook moe is van te spelen en te rennen. Wat aan een lange lijn niet gaat.

schelsey

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 18, 2006, 13:04:37 »
Granny en barbara,jullie hebben allebei gelijk,ik heb al redelijk wat bereikt en zou fier moeten zijn dan altijd maar meer te willen,hij kan dus los,maar niet overal,en zoals jij zegt barbara,een hond moemaken aan de lange lijn duurd uren,daarom ben ik langst de ene kant al blij dat hij toch wat plaatsen heeft waar het gaat en geen vee is,als er niets is is hij braaf,dan jaagt hij eigenlijk niet maar speelt met schelsey en zwemt erg veel en blijft dan ook bij me,dan zijn er geen problemen.

ondertussen heb ik even nagevraagt achter een TT maar een goede is gewoon te duur voor me,dus zal het zou laten en gewoon verder doen als ik bezig ben,maar niet meer los gaan wandelen in grote bossen

sonja

Offline Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: oktober 18, 2006, 19:07:59 »
Ik weet dat jij met een tt werkt,waarschijnlijk al jaren en dit de oplossing is,maar een stoot geven op moment dat hij niet direct zit of een stoot op moment dat hij jaagt jagen is toch een verschil denk ik,ik moet ook op voorhand weten wanneer hij van plan is te jagen of gewoon even een klein crosje doet met de bedoeling toch naar me terug te komen,daarom twijfel ik nog altijd.

sonja

Sonja, hier zit je probleem nu net! Je mag je hond niet de kans geven "een klein crossje" te gaan doen zonder jouw toestemming - PUNT. Geloof mij, je kan het WEL zien wanneer je hond zich klaarmaakt om eronderuit te muizen! Op dat moment zal hij zich oprichten, zijn blik fixeren in de verte en even blijven staan of alleszins vertragen. En net dan moet je ingrijpen en hem bij je roepen of zijn fixatie verbreken, geen seconde later want dan ben je te laat en is hij vertrokken. Darco mag bijvoorbeeld los lopen op de Dijledijk, maar als hij een (uiteraard lege) wei inwil, moet hij wachten tot ik de toestemming geef of zelf mee de wei inga. Zie ik dat hij wil vertrekken, dan roep ik Nee. Blijft hij staan (tot hier toe steeds het geval) dan wordt hij beloond, negeert hij mijn bevel, dan krijgt hij een TT puls.

Ik ben het eens met Martine als ze zegt dat je je hond geen kans mag geven in de fout te gaan. Zolang jij je hond ongecontroleerd los laat lopen kan je niet verwachten dat je probleem zich spontaan oplost. Als je niet met een TT wil werken is dat jouw goed recht (je blijft er zelfs beter vanaf als je niet zeker weet hoe je hem moet gebruiken), maar zorg er tenminste voor dat je je hond onder controle krijgt. Tot hier toe is alles goed gegaan, maar wat als hij op een dag achter paarden jaagt en de ruiter ten val brengt? Ik zou je aanraden hem aan een lange lijn te hangen en hem korte stukjes los te laten in prikkelarm of omheind terrein waar hij niet weg kan en waar jij de omgeving in de gaten kan houden. Je moet hem niet constant aan de lijn houden, want dan zal hij idd zijn energie niet kwijtkunnen, maar je moet er wel voor zorgen dat hij "gecontroleerd los" loopt.

Uiteraard moet je zelf doen wat je het best acht, maar als je hoopt dat je probleem zich spontaan oplost ben je volgens mij gevaarlijk bezig.

schelsey

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 18, 2006, 19:24:44 »
problemen worden nooit spontaan opgelost en ik werk al maanden aan dit probleem,het is de 1 ste maal dat hij achter een paard jaagt,dus ik zal zoizo nooit hem ergens loslaten waar paarden kunnen zijn,zoas bv aan zee.

kan ook aan hem zien wanneer hij zich klaarmaakt om te gaan jagen en meestal ben ik hem dan voor,alleen dus met het paard was het te laat,daarvoor heeft hij eigenlijk niet meer gejaagt,uitgezonderd achter wat konijnen,maar das iets dat veel honden doen en niet intressant genoeg want halverwege stopt hij en komt terug.

ondertussen ook weer geen kans meer gehad,ook al heeft hij los gelopen,zoals je voorstelde met af en toe stukken doe ik zoizo al,als ik hem 1 uur constant in oog moet houden,tja niet echt relaxend.

sonja

Offline granny

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://www.hardzatenvals.be
« Reactie #26 Gepost op: oktober 19, 2006, 08:26:39 »
Ik weet wat het is om een jagende hond te hebben, onze kleine hond is een kruising cairn met cocker en dus wist ik al dat ze een grote jachtpassie zou hebben. Ze gaat dus echt overal achteraan, niet uit drift, maar puur omdat ze alles even leuk en interessant vindt. Onze 2 grote honden zijn kruising rottie met lab, eigenlijk ook een drijvers/jacht combi, maar wel met een will to please en dus kunnen zij prima los lopen. Natuurlijk vind ik het jammer dat de kleine hond niet kan loslopen, maar ik heb me daar gewoon op ingesteld. Ze hebben een grote tuin tot hun beschikking waar ze naar believen kunnen spelen en ze vindt het prima. Op het ogenblik heb ik weer ergens een veldmuisje in huis, de kleine vind het prachtig, hoewel ze dus echt niet weet wat ze met het beestje zou moeten doen mocht ze hem ooit te pakken krijgen.
Peace sells, but who is buying?

schelsey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 20, 2006, 08:33:04 »
ik ga eens een gedragsterapeut raad vragen hoe ik dit best kan aanpakken.

gisteren had ik hondenfluisteraar gezien en met die weglopende hond eigenlijk nagedacht op de manier dat ik kenji terugroep tegenwoordig,is ook niet altijd even lief,vanmorgen eens even geprobeert,losgelaten en elke keer heel gek geroepen,staan springen,wel, na paar keer was het een heel verschil,normaal komt hij maar dan trager en beetje op zijn hoede,nu kwam hij echt aangestormt en sprong bijna op,wat een verschil,dus doe iets verkeerd.

weet dus alleen niet hoe ik best reageer als hij in de fout gaat,lief zijn,kwaad zijn,wat is de juiste wijze!.

daarom vraag ik het liever aan een deskundige.

sonja

sonja

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:23:40 »
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Het bevel kom zou eignelijk iedere hond perfect moeten kunnen leren. Komen = meteen komen, en niks anders. Maar het bevel komen onder alle omstandigheden, daar kan je pas aan beginnen werken als hij het bevel 'kom' helemaal onder de knie heeft.

Ik bedoel maar, als Kenji een loslopende kip ziet, denk ik dat hij die interessanter vindt dan jou 'kom', ookal vraag je het nog zo vriendelijk als wat.

Ik denk dat je zonder een TT het jachtinstinct niet uit een hond krijgt. Ik durf persoonlijk geen TT te gebruiken omdat ik niet weet hoe het werkt en omdat ik schrik heb dat het erger wordt, maar ik laat ze niet los op plaatsen waar kleinvee is. (achter koeien en paarden lopen doet ze niet meer, maar hier liep ze niet achter uit jachtinstinct, maar uit speelsheid). En natuurlijk v

schelsey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 20, 2006, 19:46:00 »
ik durf het ook niet,een tt gebruiken,sinds dat voorval met het paard heeft hij elke dag terug losgelopen en er is niets meer voorgevallen,hij kwam altijd als ik riep,maar probeer ook altijd plaatsen op te zoeken waar er niets is,dus eigenlijk zou ik meer naar plaatsen moeten gaan waar bv ruiters zijn en denk met lange lijn daarop trainen.

heb ondertussen even gebelt naar,ja,wie anders Dirk van hondenfluisteraar,maar hij moet daarvoor langskomen en kijken hoe ik tegen kenji doe.

toch denk ik dit eens te doen,al is het maar 1 keer,zou graag meer willen weten over dit gedrag en hoop dat iemand met wat meer verstand over hondengedrag me meer wegwijs kan maken.

jij hebt toch ook iemand gezocht voor bepaalde problemen met mitrill,welke als ik vragen mag?

sonja

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: oktober 21, 2006, 18:55:47 »
Wij zijn naar Rudi De Meester geweest.

We hebben wel geen specifieke training gevolgd of therapie gevolgd of dit of dat, maar wij hadden rangordeproblemen thuis en pakten onze hond helemaal verkeerd aan.

Persoonlijk vind ik Rudi De Meester echt helemaal goed, hij is ook een dierenarts en voor honden met extremere problemen, kan het wel eens helpen dat hij ook medische dingen weet. Onze hondenschool werkt met hem samen (vanop afstand)

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: oktober 21, 2006, 18:58:21 »
ik durf het ook niet,een tt gebruiken,sinds dat voorval met het paard heeft hij elke dag terug losgelopen en er is niets meer voorgevallen,hij kwam altijd als ik riep,maar probeer ook altijd plaatsen op te zoeken waar er niets is,dus eigenlijk zou ik meer naar plaatsen moeten gaan waar bv ruiters zijn en denk met lange lijn daarop trainen.

heb ondertussen even gebelt naar,ja,wie anders Dirk van hondenfluisteraar,maar hij moet daarvoor langskomen en kijken hoe ik tegen kenji doe.

toch denk ik dit eens te doen,al is het maar 1 keer,zou graag meer willen weten over dit gedrag en hoop dat iemand met wat meer verstand over hondengedrag me meer wegwijs kan maken.

jij hebt toch ook iemand gezocht voor bepaalde problemen met mitrill,welke als ik vragen mag?

sonja

E

schelsey

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: oktober 21, 2006, 19:38:05 »
ben gewoon nieuwschierig hoe ze zoiets zouden aanpakken,en dan heb ik die 50 a 75 euro er wel voor over om eens langst te komen,dat zou al voldoende zijn om de hond eens te opserveren zei hij.

sonja

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: oktober 21, 2006, 19:40:16 »
Ja dat geloof ik wel. Ik zou dat zeker doen. Hij zal je vooral iets over je eigen gedrag bijleren :wink:
Een gedragstherapeut is meer een therapeut voor 't baasjesgedrag dan voor 't hondengedrag in vele gevallen.

Sowieso denk ik dat dit gedrag NOOIT helemaal weg zal gaan bij je hond hoor.
Ik ben ook in gedragstherapie voor Bono zijn uitvalgedrag en vanaf de eerste observatie werd me al duidelijk gezegd dat dit het ALTIJD mogelijk is dat dit gedrag weer de kop opsteekt en dat ik er ALTIJD rekening zal moeten mee houden dat het nog kan gebeuren. Bono zal NOOIT 100% veilig los kunnen met andere reuen. Da's een feit waar ik me moet bij neerleggen. Ik train wel om het beter onder controle te krijgen, maar echt volledig weggaan zal nooit lukken. Het is nu al een hele tijd veel verbeterd door training, maar ik besef zeer goed dat dit gedrag ooit weer terugvalt.
Misschien is dat bij Kenji ook het geval met zijn jachtinstinct en is het misschien ook beter dat je echt beseft dat dit voorgoed een probleem zal zijn dat altijd wel de kop kan opsteken op onverwachtse momenten, ook als het even wat beter gaat.
Dus verwacht er zeker geen wonderen van.
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2006, 19:45:38 door Bonita »

schelsey

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: oktober 22, 2006, 20:23:10 »
ja,dat besef ik heel goed dat hij altijd een risico zal vormen op jachtgebied.

sonja

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal