collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: kennismaking  (gelezen 365 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
kennismaking
« Gepost op: november 01, 2006, 16:33:23 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ben vanmorgen met de Jack russel gaan wandelen die binnenkort (gelijk met Ferre) bij ons komt wonen. Kwestie van hem wat te leren kennen en hij mij.
In het begin was ie heel wild maar ik denk dat dat gewoon van contentement was omdat hij eens iemand had die hem aandacht gaf... :muur:

Maar na zo een 5 minuutjes wandelen ging het keigoed. ik deed dus het volgende : iedere keer als hij teveel aan de lijn trok of niet volgde, gaf ik een korte snok aan de leiband en zei DRACO, VOLG

Als hij echt met zijn aandacht ergens anders was, bleef ik staan of veranderde ik van richting zodat hij mij wel moest in het oog houden.

Maar ik moet zeggen dat laatste gebeurde niet veel, het was gewoon soms dat hij wat teveel trok aan de leiband of plots rechts van mij ging lopen ipv links en dan trok ik en dan zei ik steeds VOLG en als hij dan weer mooi naast mij liep beloonde ik hem met mijn stem of een aai.

Nu vroeg ik mij af , doe ik het goed zo? Het had wel effect vond ik want tijdens de  terugwandeling heb ik maar een keer of 4 meer moeten vragen om te volgen..

Ik ga hem proberen vanaf nu elke dag te halen zodat hij het wat gewoon kan worden. Zo kan hij toch al mooi wandelen tegen dat hij bij ons komt he.
 :denk:

Daarna ben ik met hem bij mijn ma gegaan, die ook een JR heeft, nu die 2 waren in het begin echt wel razend op mekaar.
We hebben ze dan buiten gelaten samen , maar soms begonnen ze echt wel te vechten. Nu vraag ik mij af, tussenkomen of niet? Ook als ze echt lijken te bijten? :denk:

Het was zo een keer of 3 dat ze aan mekaar hingen en daarna was het snuffelen en zowat grommen maar niet echt meer vechten. Wil dit zeggen dat het zou kunnen goedkomen tussen die 2?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: kennismaking
« Reactie #1 Gepost op: november 01, 2006, 19:20:46 »
Ivm het aan de lijn lopen: als het helpt, blijven doen zo!

Ivm de andere jacks: als ze echt van plan waren te vechten had je het wel gemerkt. Nu je zegt dat ze nadien wat snuffelde,...dan denk ik dat het wel ok is.

Offline nathalieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 408 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Nathalie & Pieter en Yargo & Aki
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2006, 10:06:02 »
Waar heb je ze laten kennismaken? In de tuin van je moeder?
Ik zou ze eerst op neutraal terrein laten kennismaken. Zo kan mijn hond andere reuen niet onmiddellijk in zijn tuin verdragen. Maar als we eerst eens gaan wandelen en gaan spelen, komt het in de tuin ook gemakkellijker goed!

En bekvechten doen ze wel eens in het begin, dat is normaal.

Doglovers

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2006, 10:12:01 »
Wij hebben onze toekomstige pup gisteren gewoon binnen gezet met Angel en SUmmer en het ging prima! Niets leiband of straffen, de pup was dadelijk onderdanig en het ging prima, en 2 uurtjes later moesten ze terug naar de fokker, boehoehoe

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal