collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Ik wil haar niet meer houden  (gelezen 8646 keer)

Online Beau_12

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1394 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik wil haar niet meer houden
« Reactie #220 Gepost op: juli 17, 2013, 08:41:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik begrijp TS wel ergens.  Niet iedere hond is geschikt voor gelijk welk persoon.  Dit duo is duidelijk niet gemaakt voor elkaar, en dat kan gebeuren.  Hoeveel mensen zweren geen eeuwige trouw aan elkaar en gaan na x-aantal jaar uit elkaar (en mensen spreken dan nog dezelfde taal). 

Ik denk dat TS maar weinig te verwijten is.  Ze heeft alles gedaan wat voor haar mogelijk is, maar het lukt gewoon niet.  Het is niet aan iedereen gegeven om een hond perfect te kunnen lezen en te begrijpen, niet iedereen wil zich eindeloos verdiepen in de gedragsproblemen van honden.  Sommige mensen willen gewoon een leuke gezinshond zonder handleiding ... wat is daar mis mee?

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #221 Gepost op: juli 17, 2013, 09:03:06 »
Oké, ben blij dat ik een antwoord heb gekregen van de ts zelf, geeft al een heel ander beeld. Moest je alleen  zijn, had je de hond wss wel gehouden. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ah, en ik zal men opmerking van de pluche hond terug nemen;)

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: juli 17, 2013, 09:10:11 »
Je zegt dat je een leider bent, maar als ze uitvalt 'negeer' je haar. Denk je dat een echte leider dat zal doen? Een leider zal een oplossing zoeken om dit te voorkomen. (en dit kan op verschillende wijzen en niet iedere manier helpt bij dezelfde hond).
Je hebt het negeren-ding al geprobeerd, dat heeft niet geholpen (smijt die gedachte dus weg)

Een gentle leader of een halti (rond de snuit) kost niet veel. Het is echt de moeite om eens te proberen of het lukt bij jouw hond. Eerst eens proberen in huis, daarna op een rustige plaats (er goed op letten dat hij hem goed aanhoudt). Als dit lukt dan ook gebruiken op andere plaatsen.
(Natuurlijk moet je hem niet direct naast je buurvrouw of de buurhond laten wandelen. Je zorgt altijd dat hij aan de andere kant is. vb Buurvrouw is links van mij, de hond laat ik dus rechts lopen en omgekeerd.)

Als je een nieuwe hond neemt, neem dan een volwassen hond. Dan kan je al weten hoe gemakkelijk hij is. Er zijn heel veel karakters, net als bij de mensen.

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #223 Gepost op: juli 17, 2013, 09:20:31 »
Waarom moet ze een volwassen hond nemen? Net als mensen en volwassen honden zijn er bij pups ook verschillende karakters.

Ik zie er hier weer veel roepen en de moraalridder spelen. Meestal zijn dat mensen die niet weten wat een moeilijke hond is. (Ik weet dat ook niet bij de weg).

Als hij te moeilijk is voor de TS dan is het te moeilijk. Hoe simpel kan iets zijn?

Voor de rest wordt hier op het forum steeds maar beweerd dat 'hun ras' niet geschikt is voor beginners. Wanneer er dan iemand is met een echt moeilijke/gedragsgestoorde hond en hem niet de baas kan, dan wordt ze afgemaakt.  :weetniet: 

Maar goed, ik wens de TS veel succes met de volgende pup. Hopelijk valt ze nu op een leuke pup. Natuurlijk zou ik geen terriër meer aanraden, maar een ras dat van nature wat makkelijker in de omgang is.

Welk ras? Dat is een nieuw topic openen AVR.  :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #224 Gepost op: juli 17, 2013, 09:22:35 »
Je zegt dat je een leider bent, maar als ze uitvalt 'negeer' je haar. Denk je dat een echte leider dat zal doen? Een leider zal een oplossing zoeken om dit te voorkomen. (en dit kan op verschillende wijzen en niet iedere manier helpt bij dezelfde hond).
Je hebt het negeren-ding al geprobeerd, dat heeft niet geholpen (smijt die gedachte dus weg)

Een gentle leader of een halti (rond de snuit) kost niet veel. Het is echt de moeite om eens te proberen of het lukt bij jouw hond. Eerst eens proberen in huis, daarna op een rustige plaats (er goed op letten dat hij hem goed aanhoudt). Als dit lukt dan ook gebruiken op andere plaatsen.
(Natuurlijk moet je hem niet direct naast je buurvrouw of de buurhond laten wandelen. Je zorgt altijd dat hij aan de andere kant is. vb Buurvrouw is links van mij, de hond laat ik dus rechts lopen en omgekeerd.)

Als je een nieuwe hond neemt, neem dan een volwassen hond. Dan kan je al weten hoe gemakkelijk hij is. Er zijn heel veel karakters, net als bij de mensen.

Dan nog is dat geen garantie dat je echt weet hoe hij zal zijn bij jou... De volwassen hond die wij hier in huis hebben genomen gedraagt zich hier helemaal anders dan bij zijn 1e gezin en dan bij zijn opvanggezin, en niet in de positieve zin..  :weetniet:

Een andere omgeving doet wat met een hond hoor, ook met zijn karakter of de manier waarop hij zich gedraagt..

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #225 Gepost op: juli 17, 2013, 09:35:53 »

Het is heel mooi gezegd en het klinkt als in de boekskes, maar het slaat nergens op. Als TS zich niet kan vereenzelvigen met haar hond, zal niets helpen. Ze begrijpt haar hond niet goed, dus is het gewoon een slechte combinatie. Heel erg jammer voor TS, maar bij herplaatsing kun je al een heel andere hond zien. Dat zal vooral afhangen van het nieuwe baasje. Al geef ik ook wel toe dat er moeilijke honden bestaan, die slecht voor een select gezelschap aan baasjes "doenbaar" zijn.

Een volwassen adoptiehond met een gemakkelijk karakter: je weet het gewoon nooit hoor. Akkoord, je hebt zachtere honden, maar die kunnen dan weer andere problemen hebben.

Tip voor TS: denk eerst en vooral eens goed na wat je zeker wel en niet wilt van een hond. En ga dan op zoek. Ofwel een pup, ofwel een herplaatser. Komt wel goed!

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #226 Gepost op: juli 17, 2013, 09:36:41 »
kijk en TS heeft zelf omschreven hoe ze zich voelt bij heel de situatie en zo had ik het ook begrepen na het lezen van haar berichten..dit is niemand die haar hond "beu" is...dit is iemand die met veel liefde en zorg voor een hondje wou zorgen maar zich mispakt heeft aan het karakter van het beestje...iets wat iedereen hier zou kunnen overkomen...niet iedereen zet heel zijn leven overhoop om te leven met een hond met onaangepast gedrag, ik weet ook niet of ik het zou kunnen...Nigra was een angstbijter maar ik kon wel met haar buitenkomen en vb naar de markt, de stad ed gaan, ik moest enkel uitkijken naar vreemde mannen, maar zij was zwart en groot, ze had van nature al een afschrikkend effect...mijn krullen nu hebben een grote aaibaarheidsfactor, we nemen hen heel vaak mee dus ook hier is een hond met een open sociaal karakter bijna een noodzaak en ik kan best begrijpen dat mensen het niet meer aankunnen als hun geliefde huisdier in een klein onvoorspelbaar "monstertje" veranderd op momenten dat je er niet op bedacht bent...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: juli 17, 2013, 09:45:16 »
Het is heel mooi gezegd en het klinkt als in de boekskes, maar het slaat nergens op. Als TS zich niet kan vereenzelvigen met haar hond, zal niets helpen. Ze begrijpt haar hond niet goed, dus is het gewoon een slechte combinatie. Heel erg jammer voor TS, maar bij herplaatsing kun je al een heel andere hond zien. Dat zal vooral afhangen van het nieuwe baasje. Al geef ik ook wel toe dat er moeilijke honden bestaan, die slecht voor een select gezelschap aan baasjes "doenbaar" zijn.

Een volwassen adoptiehond met een gemakkelijk karakter: je weet het gewoon nooit hoor. Akkoord, je hebt zachtere honden, maar die kunnen dan weer andere problemen hebben.

Tip voor TS: denk eerst en vooral eens goed na wat je zeker wel en niet wilt van een hond. En ga dan op zoek. Ofwel een pup, ofwel een herplaatser. Komt wel goed!

Je neemt de woorden uit mijn mond fungus  :shifty: onze adoptiehond is nu een maand bij ons, doodsbraaf beest, maar hij heeft dan ook weer zijn problemen door zijn te hoge stressniveau  :shifty:

Ik zou inderdaad ook eens heel goed onderzoek doen naar een ras die je aanspreekt: zowel uiterlijk als het karakter en dan op zoek gaan naar mensen met zo'n ras en hun ervaringen ermee.. Een herplaatser vind ik moeilijk, als je een gezin bent die graag overal de hond mee naartoe neemt en onder de mensen laat komen, en de hond is dit niet gewoon van bij zijn vorig gezin kan dit problemen opleveren, en omgekeerd ook  :shifty: met een pup is dit makkelijker in de zin dat je het hem allemaal kunt gewoon maken, en aanleren en er zal ook veel tijd in kruipen natuurlijk..  :shifty:

Elk ras heeft zo zijn karakter en toch zullen er ook steeds uitzonderingen rondlopen hoor, die net het tegenovergestelde zijn van wat hen verwacht wordt..  :shifty: dit is volgens mij gewoon de combinatie tussen de TS en de hond die niet lukt, en kvind dat ze best veel moeite gedaan heeft, en als dit haar grens is dan is dit haar grens  :yes: wie zijn wij om haar te veroordelen? Iedereens grenzen liggen anders.. Als het haar relatie negatief beïnvloedt, waar is het plezier dan nog? En dat is toch belangrijk bij het hebben van een huisdier naar mijn gevoel..

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #228 Gepost op: juli 17, 2013, 10:34:16 »

zijt ge daar weer met uw wonderoplossing?
de oefening die jij er bij beschrijft gaat evengoed met een vaste halsband en snoep en aandachtsoefeningen, en al zeg je het nog honderd keer, ik zie (zeker bij dit hondje, in dit geval) er van geen kanten het nut van in...

en waarom een volwassen hond?  ooit gehoord van een trauma dat wordt opgelopen op een volwassen leeftijd?  geeft zelfde probleem zenne (of toch zelfde symptomen al)...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #229 Gepost op: juli 17, 2013, 11:10:33 »
Ik ga effe inpikken rond het gentle leader idee..

Bij Saint helpt het dus wel. Aandacht aan mij als er nieuwe onbekende honden zijn of tegenkomen, zal hij nooit hebben. Maar de GL maakt hem wél een stuk rustiger (merk ik aan zijn lichaamshouding, oa zijn staart) en zorgt ervoor dat'k mijn spierbundel beter "in de hand" heb dan met een gewone halsband (waar hij zichzelf zou wurgen om toch maar bij die andere hond te komen).

Ik heb dus ook een uitvallende/fixerende hond. De mijne zal wel niet bijten, maar begint te trekken om ernaar toe te gaan. Met de GL is het een stuk gemakkelijker om hem kalmer te maken. Het is een kleine gemakkelijkheidsopl ossing, want 10 min later - eenmaal hij hélemaal gekalmeerd is - kan hij met bijna iedere hond los. Maar zijn impulsief gedrag zorgt ervoor dat ik die GL nodig heb ...

Ik heb er overigens mee leren leven  :fuu: Ik ga op plaatsen waar niet veel honden zijn, heb KEIHARD gewerkt met een GT (en t'was mijn 2de vooraleer ik de gepaste vond) en nu kan ik met trots zeggen dat er een pupje in huis rondloopt  :dance: :dance: :dance: En t'zijn acht poten op twee buiken  :vuistje:

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #230 Gepost op: juli 17, 2013, 11:36:34 »

Bij Saint helpt het dus wel. Aandacht aan mij als er nieuwe onbekende honden zijn of tegenkomen, zal hij nooit hebben. Maar de GL maakt hem wél een stuk rustiger (merk ik aan zijn lichaamshouding, oa zijn staart) en zorgt ervoor dat'k mijn spierbundel beter "in de hand" heb dan met een gewone halsband (waar hij zichzelf zou wurgen om toch maar bij die andere hond te komen).

Ik heb dus ook een uitvallende/fixerende hond. De mijne zal wel niet bijten, maar begint te trekken om ernaar toe te gaan. Met de GL is het een stuk gemakkelijker om hem kalmer te maken. Het is een kleine gemakkelijkheidsopl ossing, want 10 min later - eenmaal hij hélemaal gekalmeerd is - kan hij met bijna iedere hond los. Maar zijn impulsief gedrag zorgt ervoor dat ik die GL nodig heb ...

Ik heb er overigens mee leren leven  :fuu: Ik ga op plaatsen waar niet veel honden zijn, heb KEIHARD gewerkt met een GT (en t'was mijn 2de vooraleer ik de gepaste vond) en nu kan ik met trots zeggen dat er een pupje in huis rondloopt  :dance: :dance: :dance: En t'zijn acht poten op twee buiken  :vuistje:
Staan er hier al foto's van de puppie? Ik heb precies iets gemist.

Offline AVR

• startende hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #231 Gepost op: juli 17, 2013, 11:54:47 »
De mijne zal wel niet bijten, maar begint te trekken om ernaar toe te gaan. 

jaloers :) als ze alleen had getrokken, of steeds hapte naar andere honden, desnoods alle honden zonder uitzondering, had geen haar op mijn hoofd er ooit aan gedacht haar weg te doen. dat is makkelijk te ontwijken, dat lijkt mij best te doen om daar mee te leven.

Offline AVR

• startende hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #232 Gepost op: juli 17, 2013, 11:57:34 »
Als ik een ruime tuin had gehad waar zij makkelijk altijd in kon vertoeven en kon rennen wanneer wij de deur uitgingen, had ik er trouwens ook nooit aan gedacht om haar weg te doen (in de situatie zoals ze nu is). Dan bleef ze gewoon lekker in de tuin, mocht ze van mij waken zoveel ze wilt.

Offline Ilse23

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 214 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: juli 17, 2013, 13:07:10 »
AVR: Ik denk persoonlijk dat je het een beetje té goed wil doen.
Eerst en vooral mag je jezelf feliciteren en je mag terecht trots zijn op wat je met je hond bereikt hebt!   :hmpf: :bow:
Niet alle honden zijn even gemakkelijk en sommige slepen een verschrikkelijke geschiedenis met zich mee.

Ik heb zelf helaas een zelfde type hond. Ze hapt naar mensen, fietsers, lopers,  honden, katten, kinderen, ... alles terwijl ze in huis naar mij de allerliefste hond is die je je maar kan inbeelden. Ze sprint zomaar op en hapt. Nuja, het is zo. Ze was 6,5 jaar oud wanneer ze bij mij kwam, heeft weken met staart tussen de poten gelopen, heeft panische angst van paraplu's, en volgens mensen die er iets van kennen zou het idd wel kunnen zijn dat ze mishandeld werd want ze wilde ook niet aangeraakt worden aan haar poep.

Nu, hoe los ik het op? Wel, qua wandelen: we gaan ofwel 's morgens vroeg, over de middag of 'savonds. Naar groepswandelingen e.d. gaat mijn moeder mee zodat we elk 1 hond onder controle houden. Ik heb steeds een muilband binnen bereik.
Kzorg er steeds voor dat mensen haar niet kunnen aaien, hou haar achter jou en zeer kort.... en roep op tijd kinderen een halt toe als ze komen ongevraagd aaien! Durf te eisen dat ze jou hond met rust laten...

Als je hond perfect ok is thuis en ze geeft geen blijk dat ze ongelukkig is. Hou haar dan, schaf je een bench aan en bij bezoek zet haar in de bench in de garage... Als de deurbel gaat, haast je niet, zorg eerst dat de hond in kwestie vast zit en doe dan open... Ik zorg ook steeds dat ulyssia vast zit... alhoewel ik 1x niet opgelet had en ze heeft een dame in de hand gebeten...
Dingen gebeuren zelfs als je goed oplet... Het is wel aan jou zelf om oplettend te zijn vb op wandeling. Schat risico's in, kijk voor jou, komt er een potentieel gevaar, steek dan de straat over, of ga ergens in een inham staan, ... Neem haar niet mee naar de kermis maar ga naar verlaten bos/plek, ... En hou haar lijn zo kort mogelijk bij jou.
Kleine aanpassingen/trucjes kunnen al veel risico's uitsluiten en neem snoepjes mee als je gaat wandelen om de 'zeldzame' keer dat het wel goed gaat te benadrukken

Je hond heeft veel geleerd al maar dit zal je mss nooit onder controle krijgen en dan zou ik er mijn situatie naar aanpassen... Als je echt nog een laatste kans wil wagen, zou ik een andere GT zoeken met goeie referenties en nog 1x proberen...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #234 Gepost op: juli 17, 2013, 13:30:40 »

Ik denk dat ze willen bedoelen dat gewoon een GL kopen het probleem niet gaat oplossen, maar de training? Hier heb ik in het begin toen Boogie onmogelijk uit zijn fixatie te halen was ook iets moeten vinden om hem erin te doorbreken. De GL heeft ons daar ook in geholpen. Nadeel ervan vond k dat mensen zoiets zien als een muilband en soms een meter opzij sprongen  :roll:

Eens doorbroken gaat het trainen toch een sprong vooruit vind ik. We pakten dit wel verkeerd aan, snoep voor de neus... Nu een gedragstraining gehad en geleerd hoe het wél moet, en ook veel tips gekregen om aandacht uit te lokken naar baasje toe met de nieuwe hondensport gestart te zijn  :yes: Soms kijkt hij bij het zien van een andere hond al direct naar mij! Soms ook niet en zie ik hem fixeren maar voordat hij gaat blaffen vraag ik zijn aandacht, kijkt hij en jackpot belonen!  :dance:

En gvd Leikeuh, ik dacht dat dat een tijdelijke logée was! Ge had mij beet!  :doh:

Idd, AVR er valt u zeker niets te verwijten, je hebt héééééél wat meer moeite gedaan dan velen!!! Hopelijk vinden jullie een goede nieuwe thuis voor haar, en vinden jullie zelf een geschikte hond voor jullie! Veel succes  :thumbs:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal