collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Ik wil haar niet meer houden  (gelezen 8624 keer)

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 440 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Just me and the dog
Re: Ik wil haar niet meer houden
« Reactie #200 Gepost op: juli 16, 2013, 21:46:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Denk dat het wel duidelijk is dat ze de hond gewoon niet meer wil en daar stopt het vrees ik...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: juli 16, 2013, 22:08:40 »
idd. ze is de hond duidelijk beu, staat trouwens al ter herplaatsing dus denk niet dat het nog zin heeft om hier nog verder over te discussieren  :weetniet:

beste is hopen dat deze hond bij een gezin komt dat dit gedrag nog kan rechttrekken en hier mee kan leven indien niet

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: juli 16, 2013, 22:09:43 »
idd. ze is de hond duidelijk beu, staat trouwens al ter herplaatsing dus denk niet dat het nog zin heeft om hier nog verder over te discussieren  :weetniet:

beste is hopen dat deze hond bij een gezin komt dat dit gedrag nog kan rechttrekken en hier mee kan leven indien niet

En dat ze daar niet eens tegoei gaat bijten  :?

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #203 Gepost op: juli 16, 2013, 22:17:12 »
Waar staat ie te herplaatsen lore? Volgende hond gaat hopelijk een pluche exemplaar zijn...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: juli 16, 2013, 22:18:15 »
dat weet ge niet  :weetniet:
heb hier nog honden gehad die zogezegd vreselijk agressief waren. van al die honden was er 1 hond die mij effectief een paar keer serieus te stekken heeft gehad, heb er nog een ferm litteken van zelfs. en zelfs hij had terug goed kunnen komen, mits hij bij ne vrijgezel als enig kindje had mogen leven.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: juli 16, 2013, 22:18:56 »

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #206 Gepost op: juli 16, 2013, 22:20:03 »
Dat vind ik nu toch wel cru hoor...
Niet iedereen is zo hondengek als half HV hè...
TS heeft van begin af aangegeven dat het voor haar en vooral voor haar vriend niet meer haalbaar was... Niet iedereen geeft zijn sociale leven op vanwege een uitvallende hond, niet iedereen kan zo'n hond aan...
TS heeft haar best gedaan om dit moeilijke hondje aan te kunnen en het is haar niet gelukt... Ze zoekt nu een oplossing voor een beter leven voor haar hondje, in het belang van dat hondje... Een moeilijke opdracht maar misschien lukt het wel... Ze had ook een andere oplossing kunnen zoeken...
Het is toch geen schande om te bekennen dat je hond je boven het hoofd is gegroeid of dat je hem niet meer aankan???

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: juli 16, 2013, 22:32:35 »

Ik snap niet dat een hond 4X kan bijten, er hangt toch nog iemand anders aan de lijn die de verantwoordelijkhei d heeft om er voor te zorgen dat de hond niemand kan bijten? Maar soit, die opmerkingen/vragen worden door ts toch genegeerd.
Als er een peutertje (klein kindje) voorbij komt reageert ze alsof ze een konijn ziet of een andere hond. Fixeren en uitvallen. Ze heeft eens in de lucht gebeten naar een kind, en ze is eens op een baby'tje willen afstormen. Ik heb haar toen op tijd beet kunnen pakken. Sindsdien draagt ze altijd een muilkorf wanneer kindjes aanwezig zijn.

Sinds een paar maanden valt ze ook uit naar personen. Ze heeft eens in een mevrouw haar knie gebeten toen die aan het rood licht naast mij stopte met de fiets. Ze heeft een voorbijganger in haar kuit gebeten toen zij gewoon passeerde. Ze heeft een mevrouw haar broek gescheurd op een buurtfeest. Sindsdien draagt ze gewoon altijd een muilkorf wanneer we buiten komen.

Nu met muilkorf valt ze nog steeds uit naar alles wat beweegt en in de buurt komt.

Ze zegt het al in de beginpost. Nu nog lezen...

Ik vind jullie ook erg cru. TS heeft veel moeite gedaan, ze gaat zelfs een hond uit het asiel halen. Dat zou jij Lore toch een goede aktie moeten vinden. Veder raadpleegt ze een GT.

Sommige posters worden hier onheus behandeld.  :silenced:

Je kan mssn ook de raad geven om haar hond naar het trainingscenter van Gaus, of CM te sturen voor een interne training van enkele weken/maanden?  :roll:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: juli 16, 2013, 22:34:56 »
dubbel
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2013, 22:36:40 door pipo de clown »

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: juli 16, 2013, 22:38:00 »
wat is daar cru aan? omdat ik zeg dat ze de hond beu is?
dat is toch ook zo  :weetniet: ze is het uitvallen beu, het associale. de hond staat trouwens al effe ter herplaatsing dus nogmaals, waarom deze discussie nog verder gaat  :weetniet:

als het niet lukt, lukt het niet. dat kan helaas gebeuren. maar als je als titel kiest "ik wil haar niet meer houden", dan ben je haar in mijn ogen beu ja  :weetniet:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #210 Gepost op: juli 16, 2013, 22:52:44 »
Beu heeft hier een behoorlijk negatieve bijklank imo een andere omschrijving die minder kwetsend overkomt had op z'n plaats geweest vind ik...

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #211 Gepost op: juli 16, 2013, 22:54:11 »
een GT raadplegen = niet altijd gelijk aan "er alles aan gedaan hebben". Dat is mijn ervaring.....

en ik wil hier helemaal niets zeggen  over deze specifieke case (die ik totaal niet ken) en waar ik dus mij niet over kan uitspreken. Dus aan de TS, dit staat volledig los van jou.

Maar sommige mensen raadplegen een GT en na 1 gesprek doen ze NIETS want ze merken dat het energie en tijd kost van hunzelf om de hond zijn gedrag te veranderen . En dan overal gaan vertellen dat ze ALLES voor de hond gedaan hebben, zelfs een GT erbij gehaald.....

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: juli 16, 2013, 22:57:18 »
ik heb op hv al héél wat andere dingen gelezen die bij mij een veel negatievere bijklank hebben achtergelaten hoor.

van de titel van dit topic oa wordt ik ook niet bepaald vrolijk ze... ik wil haar niet meer houden... maw, ik wil er zo rap mogelijk vanaf.... maw, den eerste die komt pakt ze maar mee... en jaaaaa, nu gaan we met zen allen roepen dat ts zo niet denkt of in elkaar zit he. kan goed zijn! ik hoop dat ts op zen minst goed gaat screenen, al moet deze hond in principe terug naar het asiel. ik spreek maar uit ervaring hoe het 9 van de 10 gaat als ze zeggen dat ze hem niet meer willen...

idd City Dog!

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: juli 16, 2013, 22:58:51 »
wat is daar cru aan? omdat ik zeg dat ze de hond beu is?
dat is toch ook zo  :weetniet: ze is het uitvallen beu, het associale. de hond staat trouwens al effe ter herplaatsing dus nogmaals, waarom deze discussie nog verder gaat  :weetniet:

als het niet lukt, lukt het niet. dat kan helaas gebeuren. maar als je als titel kiest "ik wil haar niet meer houden", dan ben je haar in mijn ogen beu ja  :weetniet:
Dat is niet cru, ze is hem idd beu.

Maar de insinuaties dat ze er geen moeite voor doet, dat ze ne pluche hond moet kopen enzo. Dat vind ik in dit geval ongepast.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: juli 16, 2013, 23:01:28 »
dat heb ik niet gezegd he  :wink: dacht dat ge het op mijne "beu" had omdat ik gequote was  :lol:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: juli 16, 2013, 23:04:38 »
een GT raadplegen = niet altijd gelijk aan "er alles aan gedaan hebben". Dat is mijn ervaring.....

en ik wil hier helemaal niets zeggen  over deze specifieke case (die ik totaal niet ken) en waar ik dus mij niet over kan uitspreken. Dus aan de TS, dit staat volledig los van jou.

Maar sommige mensen raadplegen een GT en na 1 gesprek doen ze NIETS want ze merken dat het energie en tijd kost van hunzelf om de hond zijn gedrag te veranderen . En dan overal gaan vertellen dat ze ALLES voor de hond gedaan hebben, zelfs een GT erbij gehaald.....
Ik begrijp het onbegrip niet voor de TS.

Je kan altijd nog iets doen. Ik zeg het, als 3 maanden interne behandeling bij Gaus niet helpt, kan je hem 4 mndn naar CM sturen. Lukt het daar niet, kan je hem 5 mndn naar Ian Dunbar doen en dan verder elke GT afgaan en telkens voor 6 mndn.

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #216 Gepost op: juli 16, 2013, 23:18:04 »
Kijk hé....

heb zelf een kat gehad met zware gezondheidsprobleme n....na vele dierenklinieken en heel veel geld en operaties was uiteindelijk het verdict bij elke belgische dierenkliniek waar ik geweest ben " inslapen"..." er is .niets meer aan te doen"....

gelukkig ben ik dan ( via opzoekwerk ) terecht gekomen bij een dierenarts in Nederland die ANDERS te werk ging en kijk nu, 7 jaren verder loopt mijn kat hier nog rond zonder medicatie en kerngezond...

Dus ja 1 GT raadplegen vind ik zeker niet ALLES eraan gedaan....

iedereen beslist zelf wat hij ervoor over heeft  voor zijn huisdier, dat is waar....

nogmaals over deze case ga ik mij NIET uitdrukken, wat sommigen weer blijkbaar niet willen lezen hier...

Offline aykidoodle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #217 Gepost op: juli 16, 2013, 23:27:41 »
uiteindelijk maakt het niet uit of ts al het mogelijke gedaan heeft of niet, als ze het niet ziet zitten om er meer moeite en tijd in te investeren dan ze al gedaan heeft houdt het op, het enige dat ts nog kan doen is moeite en tijd steken in het vinden van een echt geschikte thuis voor haar hond. en als iedereen die de energie heeft gespendeert om 11 paginas te vullen met meningen, evenveel energie wil steken in het helpen zoeken naar het gouden mandje waar deze hond nood aan heeft, komt dat wel in orde  :wink:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #218 Gepost op: juli 17, 2013, 06:43:38 »
Dat is niet cru, ze is hem idd beu.

Maar de insinuaties dat ze er geen moeite voor doet, dat ze ne pluche hond moet kopen enzo. Dat vind ik in dit geval ongepast.

Ja? Ik niet.
Kijk heb het stukje van het bijten eens deftig gelezen. Vind het situaties die te vermijden waren hoor. Waarom ga je met een hond die bijt trouwens naar een buurtfeest?
En ja, als de volgende hond die ts in huis neemt, weer niet de sociale loebas is die ze zo graag wil, dan mag hij ook weer vertrekken. Daar gaat het vooral om....en zoveel moeite heeft ze nu ook niet gedaan hoor. Ik lees hier dingen als dat de gt het moest oplossen, tja zo werkt het natuurlijk niet...
Maar het maakt niet uit, de hond gaat weg, probleem opgelost.

Offline AVR

• startende hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: juli 17, 2013, 08:03:46 »
Ja? Ik niet.
Kijk heb het stukje van het bijten eens deftig gelezen. Vind het situaties die te vermijden waren hoor. Waarom ga je met een hond die bijt trouwens naar een buurtfeest?
En ja, als de volgende hond die ts in huis neemt, weer niet de sociale loebas is die ze zo graag wil, dan mag hij ook weer vertrekken. Daar gaat het vooral om....en zoveel moeite heeft ze nu ook niet gedaan hoor. Ik lees hier dingen als dat de gt het moest oplossen, tja zo werkt het natuurlijk niet...
Maar het maakt niet uit, de hond gaat weg, probleem opgelost.

Hoi Tina, ze heeft nooit echt doorgebeten, ik hoorde enkel "ik voelde haar tanden, maar het deed geen pijn", mijn vriend was hier telkens veel erger door gealarmeerd dan ik, omdat ik haar bleef vergoelijken, ik dacht altijd "mijn hondje zou nooit bijten, daar is ze veel te lief voor"... toen ze die broek scheurde op dat buurtfeest waren we nog bezig tegen elkaar hoe rustig ze was, en dat het best goed ging, ze lag rustig naast ons, voor zover ik zag géén signalen, en er passeerden mensen en ze neemt plots ineens een grote sprong en doet RWARWARWA, natuurlijk wij meteen reageren, we stonden erop te kijken! maar omdat ik niet probeer haar kort strak bij me te houden telkens wanneer mensen passeren maar met vierende les (om geen signalen te geven van : mensen - lijn die strak wordt getrokken, extra spanning)....kon ze plots een sprong maken. dan komt die mevrouw af "uw hond heeft mijn broek gescheurd!" mijn vriend heeft daar heel lang van moeten bekomen, terwijl ik nog steeds zei "ik heb haar niet zien bijten".... toen was mijn vriend al zover dat hij nooit meer met haar buiten wou komen zonder muilkorf, hoewel ik nog stééds overtuigd was dat zij niet beet. Toen ben ik met haar gaan fietsen, lekker lopen, .... stoppen aan het rode licht. Er stopt een mevrouw naast mij met de fiets terwijl ze zegt "die loopt nogal, hé!", ze draait zich om, hap, in de knie. Ik kon dit niet voorzien, ik heb geen ogen in mijn rug, ik had geen idee dat ze zo zou reageren. we hadden juist lekker vrolijk zitten rennen, zij was één en al vrolijkheid. Ik ben ontzettend geschrokken toen, wij (mijn vriend en ik) waren daar allebei helemaal van ondersteboven.

Nu nog steeds heb ik haar nooit weten doorbijten, ik heb nooit bloed gezien of tandafdrukken. Maar ik heb wel een paar keer gehoord "ik heb haar tanden gevoeld"

En ik zou blijven vergoelijken, ik zelf heb het altijd als vanzelfsprekend gevonden dat ik dit hondje hield, hoe moeilijk het ook was, dat ik dingen uit de weg zou gaan voor haar en haar aanvaard zoals ze is en bleef werken met haar. Maar de laatste weken heb ik steeds meer gesprekken met mijn vriend hoe moeilijk het voor hém is. Hij kan de blikken van mensen en de negatieve reacties echt niet aan, hij wordt er ongelukkig van, als er een incident is dan is hij daar heel lang slecht van, wanneer ik al lang heb gezegd "tja ze is nu zo, we moeten erdoor" is hij nog heel lang zich zorgen aan't maken en er ongelukkig om.

Ze naar het asiel doen of laten inslapen daar zou ik me niet overheen kunnen zetten.

Maar als ze ergens zou kunnen wonen waar het beter is dan bij mij, iemand met veel plaats, iemand met andere honden, ... dan zou ik echt gelukkig zijn voor haar. Dan zou ik afstand kunnen doen van haar en weten dat ze het beter heeft.

Ik voel me al zo lang schuldig dat ik zelfs even heb overwógen om haar te laten inslapen na een discussie hier, dat ik zelf eens heb overwogen dat dat nodig zou zijn, ... of dat ik heb overwogen om haar terug te doen naar een asiel.... maar ik kan me niet slecht voelen omdat ik een betere thuis voor haar wil. Of omdat ik luister naar de gevoelens van mijn partner. Het druist in tegen zijn hele persoon dat mensen van hem wegblijven op straat, de vieze blikken van rondlopen met een gemuilkorfde hond, uit de weg gaan van kinderen en buren, de hond altijd thuislaten en altijd zonder hond gezellig naar de camping gaan voor een week zodat we tenminste zeker geen negatieve momenten gaan meemaken maar eens een week alleen positieve.... wij vinden dit vreselijk. Of ... hij vooral. Voor mij zou het voldoende kunnen zijn dat zij thuis een modelhondje is en buiten haar gekke karakterke heeft, maar ik ben hier niet alleen. Ik geef echt niet zo snel op, ik denk echt niet "tja het lukt niet, weg ermee, ander en beter", zo ben ik nooit geweest en in niks. :) Maar het negatieve aan het houden van een hond begint hier in mijn relatie op te wegen tegen het positieve. Een hondje zou een verrijking moeten zijn (zegt mijn vriend) geen beperking. Een hondje zou mens en hond bij mekaar moeten brengen, niet ontwijken... en ik vind mijn partner en zijn geluk vooral nog steeds belangrijker dan mijn huisdier.

Het deed pijn te lezen dat ik een plushen hond zou moeten kopen. Ik probeer erg zorgzaam te zijn, ik heb dit niet van de ene of de andere dag gepost. Het is moeilijk om te moeten merken dat je het hondje waar je zoveel van houdt niet meer wilt houden. ik krijg het er niet uit, het wordt precies alleen maar slechter! Dat vreet!

Er kunnen hier misschien mensen vinden dat ik het slecht heb gedaan of meer had kunnen doen, of nooit meer een hond mag kopen, maar zij zitten hier niet in tranen omdat het maar niet lukt en in moeilijke discussies omdat hun leven erdoor wordt ingenomen. Ik heb dat beestje gekocht op mijn 22 jaar, ik wist van niks, ik had wel een idee wat het was om een hond op te voeden, altijd met een hond opgegroeid, maar ik had géén idéé wat het was om een hond te heropvoeden, ik ben een hondenliefhebber, geen hondentherapeute. Ik heb mij hier zwaar aan mispakt.

Ik was wel voorbereid dat zo'n reacties zouden komen, als ik ze niet had willen lezen had ik hier ook niets moeten posten. Ik hoop maar op die ene persoon die zegt, ik heb hier de mogelijkheid, ik heb plaats, ik wil het wel eens proberen met haar.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal