collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: ik weet me geen raad meer  (gelezen 6926 keer)

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik weet me geen raad meer
« Reactie #120 Gepost op: augustus 01, 2013, 10:07:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
In een hondenschool leiden ze je meestal op in de richting van een gehoorzaamheidsbrev et, oefn geven als het ware.

Gedrag komt er niet ter sprake en in de meeste gevallen hebben ze geen kaas gegeten van gedrag.

Uiteraard zijn er op sommige hsn wel die veel kennen, maar niet de doorsnee gehoorzaamheidstrai ner.

:yes:
o

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: augustus 01, 2013, 11:57:29 »
vandaag bij het opstaan weet iets nieuws gezien aan mijn hond.
meneer kijkt me aan en begint zomaar te plassen in zijn bench  :cry:
hij begint me echt gek te krijgen :shock:

niet boos worden, en niet denken dat het aan jou ligt
honden die dit doen geven aan dat er iets niet in orde is
zou het niet kunnen dat hij een medisch probleem heeft? pijn heeft? :weetniet:
verder zal hij waarschijnlijk gespannen/gestrest zijn, dat kan ik mij goed voorstellen

Offline Loetje

• *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: augustus 01, 2013, 12:14:39 »
Eerlijk gezegd, TS, als je toch nog wat voor de hond wil doen, ik zou de gedragstherapeut die hier werd aangereikt bij jou thuis laten komen. Alleen op een terrein, allemaal goed en wel, maar het blijft een terrein. Ik denk dat het beter is iemand bij jou thuis uit te nodigen. Een hond kan gans anders reageren op een vreemd terrein dan bij hem thuis. Ik denk dat je er redelijk zeker van mag zijn dat die gedragstherapeut hetzelfde zal zeggen als de meesten hier (geen risico's nemen) tenzij je het wegens gebrek aan ervaring compleet verkeerd heb ingeschat maar dan kan je hem wel met een gerust hart laten inslapen. Die gedragstherapeut zal veronderstel ik sneller willen komen of anders doorverwijzen naar een andere. Dan hoeft die hond ook niet zoveel dagen zo veel tijd in een bench te zitten. Hij kan daardoor nog meer gedragsproblemen gaan ontwikkelen. Ik denk dat dat ook iets is om rekening mee te houden. Dat plassen zou daar al zomaar een symptoom van kunnen zijn.
Waar ik ga met Loetje hier in Kemmel is dat ook een "hondenschool", maar Joke, die de lessen geeft, is ook gedragstherapeut. Dat is een grote meerwaarde. Een hond mag daar trouwens maar in de groepsles als zij ziet dat hij dat aankan. Ik kan je voor uw probleem dan ook mijn hondenschool aanraden. Maar nu is zij ook met verlof tot de 12de, dus je schiet daar niks mee op. Joke gaat ALTIJD thuis voor zo'n probleem. Ik zou dus echt vragen aan die mensen of ze thuis willen komen.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: augustus 01, 2013, 13:56:02 »
Ben het met Fleureke eens.

Ik ook wel indien, er dadelijk "les" wordt gegeven aan baas en hond en niet gekeken wrdt naar de hond en zjn mogelijkheden en onmogelijkheden ebn de thuisituatie + gezinsamenstelling. Wat ook belangreijk is dat de TS en haar man samen kunnen beslissen wat ze wel en niet willen.
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: augustus 01, 2013, 13:57:24 »
niet boos worden, en niet denken dat het aan jou ligt
honden die dit doen geven aan dat er iets niet in orde is
zou het niet kunnen dat hij een medisch probleem heeft? pijn heeft? :weetniet:
verder zal hij waarschijnlijk gespannen/gestrest zijn, dat kan ik mij goed voorstellen

Dat denk ik ook!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: augustus 01, 2013, 14:07:54 »
IK ben zeker geen voorstander om via forum uit te maken of die hond al dan niet moet geeuthanaseerd moeten worden. Niemand van ns heeft hem bezig gezin en toch wordt er hier geopperd dat deze hond in één rchting ticket richting DA moet hebben!!!

Hier wordt met recht en rede regelmatig kritiek gespoten op GT maar, dit is dat dan beter????

Er moeten hier zeker maatregelen en heel vlug genomen worden maar op afstand over leven f niet leven oordelen, dat weet ik niet hoor!

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: augustus 01, 2013, 16:22:39 »
Ja, hoe langer hoe meer begin ik toch in richting pro hond te kijken.
Het is duidelijk dat hij uit deze situatie gehaald moet worden, zowel voor het gezin, maar ook voor de hond zelf.  En ideaal zou zijn dat hij in opvang zou kunnen bij iemand met kennis van zaken.  Wie weet welke voorgeschiedenis deze hond heeft?  Is dit gedrag echt gelinkt aan zijn karakter, of is het zo geworden door omstandigheden?
Het beestje is herplaatst wat de nodige stress meebrengt, ook voor de hond.  Hij is terechtgekomen bij een gezin dat het allemaal goed bedoelt, maar niet ervaren is met hondentaal en -gedrag.  Bij een gestresste hond foutief reageren, niet consequent zijn etc..... gaat het van kwaad naar erger.  Heeft hij geleerd om rustmomenten te hebben?  Heeft hij vroeger die kans gehad?  Of werd hij steeds opgejaagd?......

Ideaal zou zijn dat hij bij iemand in opvang kan, zonder kinderen en met de nodige kennis.  Eventueel interne gedragstherapie.
Pas dàn kan volgens mij over zijn toekomst beslist worden.  Ik denk dat de hond tot nu toe weinig kansen heeft gehad of om veel positieve ervaringen op te doen.
Je zou van minder agressief uit de hoek komen  :weetniet:

Offline kimmeke23

• startende hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: augustus 01, 2013, 16:35:40 »
heb via iemand van jullie contact opgenomen met een gt haar naam is joke.
heb vandaag mail ontvangen van haar om te zeggen dat ze momenteel in verlof is en contact met me zal opnemen als ze terug is

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: augustus 01, 2013, 16:38:14 »
heb vandaag mail ontvangen van haar om te zeggen dat ze momenteel in verlof is en contact met me zal opnemen als ze terug is

spijtig!

Offline Loetje

• *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: augustus 01, 2013, 18:03:44 »
Joke Monteny van Hond Inform ?
Ge gaat daar wreed content van zijn  :yes:. Joke windt er ook geen doekjes om, als er niks aan te doen is zal ze het zeggen.
Joke is in verlof tot de week van 12 augustus dacht ik. Wij hebben pas weer les dan op 14 augustus.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: augustus 02, 2013, 07:39:21 »
Waar ik ga met Loetje hier in Kemmel is dat ook een "hondenschool", maar Joke, die de lessen geeft, is ook gedragstherapeut. Dat is een grote meerwaarde. Een hond mag daar trouwens maar in de groepsles als zij ziet dat hij dat aankan. Ik kan je voor uw probleem dan ook mijn hondenschool aanraden. Maar nu is zij ook met verlof tot de 12de, dus je schiet daar niks mee op. Joke gaat ALTIJD thuis voor zo'n probleem. Ik zou dus echt vragen aan die mensen of ze thuis willen komen.

Ik heb ook een aantal keer contact gehad met Joke, maar omdat da eigenlijk te ver was voor mij afgesproken dat we dan toch niet zouden samenwerken! Maar je mag ze altijd bellen, ze staat altijd klaar met raad en kheb eigenlijk veel vertrouwen in haar!  :yes:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #131 Gepost op: augustus 02, 2013, 10:34:24 »
Als je er toch aan wilt werken, zorg dan dat je hond dagelijks zijn energie kwijt kan en dit zonder de kindjes erbij.

Ga lang wandelen of joggen, balletjes gooien,...

Maar hem tot de 12de augustus opsluiten in een bench of vastmaken aan een pin in de tuin, daar krijg je alleen maar een knettergekke hond van.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: augustus 02, 2013, 11:52:12 »
IPO, mondioring, of van die toestanden?

de meeste hondenscholen leiden op tot een huis, tuin en keuken hond die een beetje luistert e
de meeste hondenscholen die ik ken hier in de regio, sta je toch met een man of vijf op het plein (as ge sjans hebt, meestal meer), en dat is waar de gewone leek met (een moeilijke) hond terechtkomt zenne...
een paar zijn wedstrijdgericht (sloeber in kontich bijvoorbeeld), maar de meesten echt niet, laat staan dat ze tijd kunnen maken om individueel (zwaar) probleemgedrag aan te pakken (tijdens de uren, wat die mensen voor de rest doen, heeft ni direct met de hs te maken e)...

anders woon ik hier echt wel aan de verkeerde kant vant land met een totaal vertekend beeld omtrent hondenscholen  :weetniet:  Toen ik les gaf, gaven wij ook na de les uitleg over vanalles en nog wat, maar dat gaat dan om: hij plast in huis, hij heeft baknijd, hij trekt aan de leiband....  de zwaardere gevallen (agressie naar mensen en dergelijke) verwezen wij ook door naar GT's die aan huis kwamen... ook uit ondervinding dat zoiets op het terrein van een hs veel moeilijker aan te pakken is (uitgezonderd den bijtende rottweiler, maar die kreeg tegelijk ook begeleiding aan huis, op de hs kreeg die eigenlijk individuele beweging, die kwam aan net voor de hs ging sluiten)...

gelijk ts het schrijft: een hs gecontacteerd... dat is in mijn ogen groepsleskes gaan volgen om te leren zitten en braaf wandelen, en dat zie ik met die hond ni goedkomen

Je hebt grote verschillen in HS  :happywink:. Jouw beeld is er eentje die meer aan bezigheidstherapie doen, en waar een groot deel van de baasjes ook meer geïnteresseerd is in de kantine dan in wat hun hond en vooral zijzelf bijleren  :silenced:. Op zo'n HS zat ik ook een tijdje, en daar meed ik de kantine. Rijtjesoefeningen (olifantjesvolgen), alles voordoen met een onzichtbare hond  :zot: pfff kheb daar niet veel geleerd, behalve van 1 instructeur die het licht wel gezien had. Die is er uiteindelijk ook gestopt en ik ben terug gaan trainen op een HS waar ze vooral rond gedrag werken. Groepslessen afgewisseld met individuele sessies en ondertussen in bepaalde groepen overgestapt op individueel trainen. Ze bestaan :lol:! Ondertussen train ik daar ook niet meer, het was niet meer combineerbaar.
Ik heb wel de indruk dat de HS die kimmeke gecontacteerd heeft, niet van dat kaliber is.  :happywink:

Als je er toch aan wilt werken, zorg dan dat je hond dagelijks zijn energie kwijt kan en dit zonder de kindjes erbij.

Ga lang wandelen of joggen, balletjes gooien,...

Maar hem tot de 12de augustus opsluiten in een bench of vastmaken aan een pin in de tuin, daar krijg je alleen maar een knettergekke hond van.

Daar ben ik het helemaal mee eens.  :yes: Zorg zeker dat hij niet nog meer frustratie opbouwt. Dat wreekt zich toch weer.
Ik kreeg toch ff een krop toen ik las dat hij zo in de bench plaste. Die hond voelt zich zelf ook miserabel. Die voelt ook dat er voor jou iets niet lekker loopt en dat hij daarmee te maken heeft, maar zonder gepaste leiding gaat die niet weten hoe het anders kan.
Ik vind het knap dat je het wilt proberen met de GT, maar ik blijf erbij dat er voor jouw gezinnetje veel beter passende honden rondlopen, en hij ws. elders ook een beter passende omgeving kan vinden. Ik ken wel een aantal honden die zijn moeten inslapen omdat ze zo'n omgeving niet (snel genoeg) vonden, of toch weer verkeerd terecht kwamen. Ik heb zelf ooit zo'n hond in huis genomen, die een paar dagen later zou inslapen omdat men geen verblijf meer had voor hem door zijn situatie. Dat werd bij ons een gouden hondje!
Zolang je maar geen risico's neemt, ok :happywink:. Nobel dat je dit doet, maar stel jezelf en je gezin altijd voorop.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline kimmeke23

• startende hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: augustus 02, 2013, 11:56:15 »
ik weet dat ons gezin niet geschikt is voor onze hond maar ik vind geen enkel baasje voor hem.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #134 Gepost op: augustus 02, 2013, 13:21:22 »
ik weet dat ons gezin niet geschikt is voor onze hond maar ik vind geen enkel baasje voor hem.

Heb je eraan gedacht om hier in het herplaatsingsboard te zetten?

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #135 Gepost op: augustus 02, 2013, 14:00:09 »
Je hebt grote verschillen in HS  :happywink:. Jouw beeld is er eentje die meer aan bezigheidstherapie doen, en waar een groot deel van de baasjes ook meer geïnteresseerd is in de kantine dan in wat hun hond en vooral zijzelf bijleren  :silenced:. Op zo'n HS zat ik ook een tijdje, en daar meed ik de kantine. Rijtjesoefeningen (olifantjesvolgen), alles voordoen met een onzichtbare hond  :zot: pfff kheb daar niet veel geleerd, behalve van 1 instructeur die het licht wel gezien had. Die is er uiteindelijk ook gestopt en ik ben terug gaan trainen op een HS waar ze vooral rond gedrag werken. Groepslessen afgewisseld met individuele sessies en ondertussen in bepaalde groepen overgestapt op individueel trainen. Ze bestaan :lol:! Ondertussen train ik daar ook niet meer, het was niet meer combineerbaar.
Ik heb wel de indruk dat de HS die kimmeke gecontacteerd heeft, niet van dat kaliber is.  :happywink:

dat beeld heb ik van de meeste hondenscholen ja... ik heb er al in heel wat gezeten, maar uiteindelijk kwam het allemaal op bovenstaande neer...
degene waar dat minder uitgesproken was, waren dan zodanig wedstrijdgericht, dat het voor mij ook niet hoefde...
das dan met zo'n air van: a, gij kunt ni zo rap mee as de rest? opzouten! bol het af, ge moet hier nimeer komen!  het blijft bij mij voor het plezier van de hond, ni voor het ego van de baasjes e... (zegt die met de pitbull... die ze nochtans ni kocht als verlengstuk voor een bepaald lichaamsdeel zenne  :mrgreen:)

ik heb geen idee hoe het er aan toegaat bij mondioring of ipo of dergelijke, ma da valt bij mij al nimeer onder de noemer hondenschool, das al specifieker e, en aanzie ik als sport (zoals frisbee dat is, of agility...) en dat zijn dan misschien bepaalde rassen... (ik zie me bij het frisbee al toekomen met pakweg een duitse dog... )

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: augustus 02, 2013, 14:12:51 »

logisch, mensen weten niet waar ze aan toe zijn met hem  :wink:
daarom dat een evaluatie door een GT nodig is
ik zou ook een medische check up laten doen
wie weet is er wel iets mis, en verklaart dat deels zijn gedrag

Offline Akasha

• *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: augustus 02, 2013, 14:51:11 »
Citaat
ik heb geen idee hoe het er aan toegaat bij mondioring of ipo of dergelijke, ma da valt bij mij al nimeer onder de noemer hondenschool, das al specifieker e,

Ik kan het je wel vertellen, ik heb ook nog IPO gedaan in een ver verleden, en het is gewoon meer van dat, toch op de twee scholen waar ik geweest ben (Oost-Vlaanderen):

Citaat
waren dan zodanig wedstrijdgericht, dat het voor mij ook niet hoefde...
das dan met zo'n air van: a, gij kunt ni zo rap mee as de rest? opzouten! bol het af, ge moet hier nimeer komen! 

Dat was één van de redenen dat ik ermee ben gestopt, trainen met de honden is voor mij puur hobby, als er dus iets tussenkomt, komt er iets tussen... Dat gebeurt.

Ondertussen ben ik ouder geworden en interesseert mij zoiets al helemaal niet meer, basisgehoorzaamheid ja, en bezig zijn met de hond (en showtraining, veel gemoedelijker  :lol: ), maar of dien nu vlak naast mij gaat zitten of wat verder, 't zal mij echt worst wezen hoor. Maar ook op de school waar ik nu ga, voel ik het, dat ze ook daar bezig zijn met voor te bereiden op wedstrijd hoor, maar ik voel me er wel welkom, en dat is het belangrijkste.

Offline kimmeke23

• startende hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: augustus 26, 2013, 09:45:01 »
even een update,

sinds vorige week komt er iemand naar mijn huis om mijn hond af te richten en er is al wat vooruitgang.
geen therapeut, hij reageerde in het begin agressief tegen haar maar was om mijn te beschermen  :wink:
eens hij zag dat ze geen gevaar vormde verliep alles prima.
hond kan nu mooi los in huis en tuin en laat de kinderen met rust  :mrgreen:
maar blijf hem wel int oog houden en train hem in de tuin.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: augustus 26, 2013, 09:46:58 »
Klinkt goed , nog veel succes :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal