collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: ik weet me geen raad meer  (gelezen 7083 keer)

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik weet me geen raad meer
« Reactie #100 Gepost op: juli 31, 2013, 20:41:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Het is mijn mening maar van kwakzalver heb ik niets geschreven. Je moet idd geen diploma's hebben, waar schrijf ik dat?

Het feit dat deze situatie voor geen enkele partij houdbaar is, vraagt om een dringende hulp dat is mijn punt. Niet meer en niet minder.

Wat je schrijft over die pop: dat heb ik gezien en kon mijn ogen ook niet geloven! Maar daar gaat het hier niet over!
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2013, 20:42:36 door triene »
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: juli 31, 2013, 20:49:27 »
de quote waarmee je het eens bent, staat nochtans dat je naar een GT moet want in een hondenschool gaan ze je niet kunnen helpen.

(ik vraag me dan af waarom het merendeel hier naar een HS gaat als die toch niets kunnen of weten  :denk: )

Offline kimmeke23

• startende hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: juli 31, 2013, 20:51:32 »
dit vraag ik me nu ook af.
in een hondenschool ga ik toch leren hoe dingen juist aanleren enz.
en qua prijs is dit ook een groot verschil heb ik al gemerkt

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: juli 31, 2013, 20:58:43 »
Het belangrijkste is dat je iemand vindt, of die zichzelf nu GT noemt of niet, of dit nu een HS is of niet, maar dat je iemand vindt die je kan helpen, al is dat jantje van achter het hoeksje  :shifty:

In mijn ogen bestaan er geen "slechte" GT's, er bestaan er met een aanpak die goed werkt met jouw probleem, en sommige hun aanpak zou daar niet mee werken, tis kwestie van iemand te vinden die er verstand van heeft en die weet hoe zijn aanpak aan te passen op verschillende gevallen.. Natuurlijk bestaan er kwakzalvers, maar degene die de term waardig zijn bedoel ik dan  :shifty: ik heb het wel over diegene die zich bewezen hebben..

Ik ga mij niet uitspreken over het feit of een HS of een GT beter is, denk dat beiden in deze situatie heel behulpzaam kunnen zijn en anderen dan weer niet  :weetniet: Hier ook 2 GT's gehad, de 1e marcheerde niet zo goed, een 2e geraadpleegd en zijn aanpak werkt wel  :shifty:

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: juli 31, 2013, 21:00:47 »
de quote waarmee je het eens bent, staat nochtans dat je naar een GT moet want in een hondenschool gaan ze je niet kunnen helpen.

(ik vraag me dan af waarom het merendeel hier naar een HS gaat als die toch niets kunnen of weten  :denk: )

Ik had het eerder op de tijdsduur, sorry dat ik weer eens niet goed quote en schreef!!!!

Een HS dient eigenlijk meer om hond en baasje iets aan te leren maar in de betere HS die wel degelijk bestaan (hoe weinig ze ook mogen zijn) zal er ook wel éénh of meerdere bekwame personen zitten die je met probleemgedrag kunnen helpen of je kunnen uitleggen waarom een bepaalde NIET voor jou (of voor niemand) geschikt is!
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #105 Gepost op: juli 31, 2013, 21:04:52 »
Het belangrijkste is dat je iemand vindt, of die zichzelf nu GT noemt of niet, of dit nu een HS is of niet, maar dat je iemand vindt die je kan helpen, al is dat jantje van achter het hoeksje  :shifty:

In mijn ogen bestaan er geen "slechte" GT's, er bestaan er met een aanpak die goed werkt met jouw probleem, en sommige hun aanpak zou daar niet mee werken, tis kwestie van iemand te vinden die er verstand van heeft en die weet hoe zijn aanpak aan te passen op verschillende gevallen.. Natuurlijk bestaan er kwakzalvers, maar degene die de term waardig zijn bedoel ik dan  :shifty: ik heb het wel over diegene die zich bewezen hebben..

Ik ga mij niet uitspreken over het feit of een HS of een GT beter is, denk dat beiden in deze situatie heel behulpzaam kunnen zijn en anderen dan weer niet  :weetniet: Hier ook 2 GT's gehad, de 1e marcheerde niet zo goed, een 2e geraadpleegd en zijn aanpak werkt wel  :shifty:

Ge zult er wel nog tegenkomen  :wink: :wink: :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: juli 31, 2013, 21:07:30 »
Ge zult er wel nog tegenkomen  :wink: :wink: :wink:

Hopelijk niet  :vuistje:

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #107 Gepost op: juli 31, 2013, 21:14:51 »
Blijkbaar ga je daar meteen bij de juiste zitten, iemand met veel ervaring en inzicht in het ras dat erin zit, beter kan je niet hebben denk ik. Ik hoop dat je hier nog laat weten hoe de evaluatie is verlopen en ik duim heel hard dat als het meevalt, er iemand opduikt die het ziet zitten om met deze hond verder te gaan.
Ik wens je veel succes en moedig je aan om er zo nuchter onder te blijven als je doet. Met emotionele argumenten en dramatische prognoses op afstand ben je niets en de mensen die hier meteen een theater van maken zouden beter moeten weten.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #108 Gepost op: juli 31, 2013, 21:19:02 »
Hopelijk niet  :vuistje:

Nee k'hoop het natuurlijk voor u van niet eh  :mrgreen: :mrgreen:

K'zal het anders zeggen: je zal nog verhalen horen waarvan je zegt: huh  :eh: :eh:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #109 Gepost op: juli 31, 2013, 21:48:13 »

zevert dan op mij zelf, ipv op iemand die het met mij eens is (die ik daar trouwens ni toe dwing e)...

ge stuurt eerst dien hond met een enkeltje richting dierenarts, maar nu gaat het wel om 12 dagen te wachten met een tikkende tijdbom in huis?  (da wou ik zeggen, ni dat die bepaalde hondenschool geen kennis van zaken heeft e... ik ken ze ni...  ma ik stond zelf ook in weer en wind les te geven, dat maakt van mij nog ni dé trainer e, en ik ga mezelf ook geen gt noemen)... (plus 1 ervaring met nen grommende rottweiler met een spraakprobleem, maakt me hoegenaamd geen deskundige op het gebied van agressieve honden)
in mijn ogen zijn hondenscholen té algemeen om zo'n problemen op te lossen... ze kunnen misschien wel om met uitvallende honden, maar met nen agressieven hond (op mensen), daar is de hondenschool in mijn ogen (de mijne, ni die van iemand anders dus) ni de geschikte plaats voor....  als die man van die hs zo'n probleemgevallen apart aanpakt of dergelijke, lijkt me dat meer aangewezen... maar als de hond zo reageert op mensen (mannen dan in het geval van TS) lijkt het me noch handig, noch geheel veilig in een groep van pakweg tien mensen én hun hond...
mijn woorden zeggen dus niet dat die man slecht is e (om ik weet niet meer wie te quoten: ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat gij leest)...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: juli 31, 2013, 23:09:35 »
zevert dan op mij zelf, ipv op iemand die het met mij eens is (die ik daar trouwens ni toe dwing e)...

ge stuurt eerst dien hond met een enkeltje richting dierenarts, maar nu gaat het wel om 12 dagen te wachten met een tikkende tijdbom in huis?  (da wou ik zeggen, ni dat die bepaalde hondenschool geen kennis van zaken heeft e... ik ken ze ni...  ma ik stond zelf ook in weer en wind les te geven, dat maakt van mij nog ni dé trainer e, en ik ga mezelf ook geen gt noemen)... (plus 1 ervaring met nen grommende rottweiler met een spraakprobleem, maakt me hoegenaamd geen deskundige op het gebied van agressieve honden)
in mijn ogen zijn hondenscholen té algemeen om zo'n problemen op te lossen... ze kunnen misschien wel om met uitvallende honden, maar met nen agressieven hond (op mensen), daar is de hondenschool in mijn ogen (de mijne, ni die van iemand anders dus) ni de geschikte plaats voor....  als die man van die hs zo'n probleemgevallen apart aanpakt of dergelijke, lijkt me dat meer aangewezen... maar als de hond zo reageert op mensen (mannen dan in het geval van TS) lijkt het me noch handig, noch geheel veilig in een groep van pakweg tien mensen én hun hond...
mijn woorden zeggen dus niet dat die man slecht is e (om ik weet niet meer wie te quoten: ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat gij leest)...
misschien dat er in de hondenschool waar de TS heen gaat de mogelijkheid is om appart het probleem te bekijken? Als het gaat om iemand met ervaring met dit soort situaties lijkt me dat waarschijnlijk...
laten we lekker link gaan doen!

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: augustus 01, 2013, 00:36:53 »
misschien dat er in de hondenschool waar de TS heen gaat de mogelijkheid is om appart het probleem te bekijken? Als het gaat om iemand met ervaring met dit soort situaties lijkt me dat waarschijnlijk...

dat kan, maar dat is in weinig hondenscholen...
vandaar ook mijn reactie...
naar een gewone hondenschool gaan,  netjes mee mooi int rijtje lopen, houdingskes oefenen en een keerwendingske ertussen, ik denk eerlijk gezegd dat het probleem daar ni echt mee gaat opgelost geraken... maar veel mensen die naar een hondenschool beginnen gaan met hun hond, denken dat het een wondermiddel is dat probleemgedrag wegtovert..

als die man zich enkel en alleen met topicstarter gaat bezighouden om het probleem te zoeken en op te lossen, voor tijdens of na de lesuren, noem ik het eerder gedragstherapie dan hondenschool... ts gaat daar dan niet leren hoe ze de hond moet leren zitten, liggen of door een hoepel springen he...

Offline Akasha

• *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: augustus 01, 2013, 00:49:43 »
Citaat
Vanuit een fora kan je niet oordelen over hoe die hond is.

En hier ben ik het volledig mee eens en ik spreek uit ervaring: wat de mensen vertellen kan heel anders zijn dan de realiteit (waarmee ik zeker niet wil bedoelen dat dat hier het geval is hé TS, integendeel, ik denk niet dat dat hier het geval is). Daarnaast kan een hond uit een situatie halen ook al een groot deel van het probleem oplossen (aangeleerd gedrag enkel op die plek, baas die anders met hem omgaat).

Enig probleem is wel: vind maar iemand die zo'n hond in huis wil nemen want je moet als eigenaar natuurlijk wel eerlijk zijn en de correcte info doorgeven. En wie gaat er zo'n risico nemen? Niemand vrees ik. Een hond die volgens de eigenaar zo'n probleem heeft kan eigenlijk vaak maar op één plek meer terecht en dat is bij de fokker als die bereid is hem terug te nemen. En deze situatie kan ook niet lang blijven duren, ook in het belang van de hond. Dus heel eerlijk, als TS niet op korte termijn een tijdelijke opvang kan vinden is er wat mij betreft ook geen andere optie dan richting DA. Ik vind dat daar absoluut niet licht mag overgegaan worden maar ik denk dat er weinig anders op zit.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: augustus 01, 2013, 07:50:13 »

Die hondenschool werkt niet in groepen, iedereen staat individueel op het terrein. (als het toch nog steeds over de HS gat waar ik het over heb) .  Om maar wat te zeveren  :happywink:

En ja, ik zou die hond nog steeds afmaken als het alternatief is om kinderen hier in gevaar te brengen.  Maar de TS duidelijk niet en dat is wat hier ter sprake doet, niet wat ik zou doen  :weetniet:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: augustus 01, 2013, 07:51:34 »
dat kan, maar dat is in weinig hondenscholen...

in elke HS waar ik ga, sta je individueel op het plein (en ik doe er toch behoorlijk veel  :denk: )

Offline kimmeke23

• startende hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: augustus 01, 2013, 08:43:55 »
vandaag bij het opstaan weet iets nieuws gezien aan mijn hond.
meneer kijkt me aan en begint zomaar te plassen in zijn bench  :cry:
hij begint me echt gek te krijgen :shock:

Offline Akasha

• *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:00:19 »
Eerlijk gezegd, TS, als je toch nog wat voor de hond wil doen, ik zou de gedragstherapeut die hier werd aangereikt bij jou thuis laten komen. Alleen op een terrein, allemaal goed en wel, maar het blijft een terrein. Ik denk dat het beter is iemand bij jou thuis uit te nodigen. Een hond kan gans anders reageren op een vreemd terrein dan bij hem thuis. Ik denk dat je er redelijk zeker van mag zijn dat die gedragstherapeut hetzelfde zal zeggen als de meesten hier (geen risico's nemen) tenzij je het wegens gebrek aan ervaring compleet verkeerd heb ingeschat maar dan kan je hem wel met een gerust hart laten inslapen. Die gedragstherapeut zal veronderstel ik sneller willen komen of anders doorverwijzen naar een andere. Dan hoeft die hond ook niet zoveel dagen zo veel tijd in een bench te zitten. Hij kan daardoor nog meer gedragsproblemen gaan ontwikkelen. Ik denk dat dat ook iets is om rekening mee te houden. Dat plassen zou daar al zomaar een symptoom van kunnen zijn.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:22:14 »
In een hondenschool leiden ze je meestal op in de richting van een gehoorzaamheidsbrev et, oefn geven als het ware.

Gedrag komt er niet ter sprake en in de meeste gevallen hebben ze geen kaas gegeten van gedrag.

Uiteraard zijn er op sommige hsn wel die veel kennen, maar niet de doorsnee gehoorzaamheidstrai ner.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:42:40 »
in elke HS waar ik ga, sta je individueel op het plein (en ik doe er toch behoorlijk veel  :denk: )

IPO, mondioring, of van die toestanden?

de meeste hondenscholen leiden op tot een huis, tuin en keuken hond die een beetje luistert e
de meeste hondenscholen die ik ken hier in de regio, sta je toch met een man of vijf op het plein (as ge sjans hebt, meestal meer), en dat is waar de gewone leek met (een moeilijke) hond terechtkomt zenne...
een paar zijn wedstrijdgericht (sloeber in kontich bijvoorbeeld), maar de meesten echt niet, laat staan dat ze tijd kunnen maken om individueel (zwaar) probleemgedrag aan te pakken (tijdens de uren, wat die mensen voor de rest doen, heeft ni direct met de hs te maken e)...

anders woon ik hier echt wel aan de verkeerde kant vant land met een totaal vertekend beeld omtrent hondenscholen  :weetniet:  Toen ik les gaf, gaven wij ook na de les uitleg over vanalles en nog wat, maar dat gaat dan om: hij plast in huis, hij heeft baknijd, hij trekt aan de leiband....  de zwaardere gevallen (agressie naar mensen en dergelijke) verwezen wij ook door naar GT's die aan huis kwamen... ook uit ondervinding dat zoiets op het terrein van een hs veel moeilijker aan te pakken is (uitgezonderd den bijtende rottweiler, maar die kreeg tegelijk ook begeleiding aan huis, op de hs kreeg die eigenlijk individuele beweging, die kwam aan net voor de hs ging sluiten)...

gelijk ts het schrijft: een hs gecontacteerd... dat is in mijn ogen groepsleskes gaan volgen om te leren zitten en braaf wandelen, en dat zie ik met die hond ni goedkomen

Offline Akasha

• *
  • 281 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:53:35 »
Ben het met Fleureke eens.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal