collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Iemand een verklaring?  (gelezen 1592 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Iemand een verklaring?
« Gepost op: mei 02, 2013, 22:14:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ruun heeft al een tijdje een korst in zijn nek. Vandaag was die korst losgekomen en bijgevolg trek ik ze er gans af. Ds eet zo'n dingen graag, dus ik presenteerde het ook aan hem.
Echter, de reactie was meteen volle bak kwijlen. Zeker een  halve liter kwijl is er in het ronde gevlogen  :weetniet:  Het laatste stukje heb ik wat gefilmd.

Iemand een verklaring voor? Het gaat dus om lichaamseigen materiaal.  (en ja, hij is ook wel een beetje verliefd op zichzelf  :mrgreen: )

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
Re: Iemand een verklaring?
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2013, 22:19:03 »
Misschien een vreemde redenering, maar zou het niet kunnen zijn dat hij begint te kwijlen omdat hij 'denkt' dat het eten is, maar eigenlijk wil hij het niet opeten (om de een of andere reden)? Zoiets? Snap je? :shifty: Ik kan het precies niet goed uitleggen. :muur: :mrgreen:

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2013, 22:21:00 »
Eet hij anders wel zo' n dingen?
Giorgio eet dat  ook op maar Juno wil daarentegen wil dat nooit eten...
Het kwijlen is wel frappant... Het lijkt hem stress te geven....

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2013, 22:22:33 »
Neen, hij eet dat niet (toch niet dat ik weet) maar gezien Ds dat zo lekker vindt, dacht ik hem er ook een plezier mee te doen  :shifty:  :lol:

Het is inderdaad wel vreemd, het kwijlen was er ook direct  :weetniet:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2013, 22:24:45 »
Zoo kwijlen zeg. Hij weet precies niet goed wat hij ermee moet.

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2013, 22:25:56 »
Thinka heeft dezelfde reactie als ze een insect heeft gevonden. Die blijft daar ook aan ruiken en de kwijl druipt er gewoon uit. Ik dacht steeds dat het spanning was.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2013, 22:30:36 »
Thinka heeft dezelfde reactie als ze een insect heeft gevonden. Die blijft daar ook aan ruiken en de kwijl druipt er gewoon uit. Ik dacht steeds dat het spanning was.
Ok, die van mij vreet dat dus gewoon op. :zot: Die vreet alles op. Gelukkig komt voorlopig alles er ook langs de andere kant weer uit. Daarstraks nog plastiek, en 'k zou ni weten waar hij dat opgegeten heeft.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2013, 22:53:10 »
Hier knabbelen ze vaak korstjes bij elkaar eraf en gaan dan klappertanden. Kweet het ook niet waarom ze dat doen.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2013, 22:57:12 »
hij lijkt me eerder gestresseerd
al dacht ik dan 'dan gaat hij niet direct kwijlen' maar dan herinnerde ik erug Kobie (hond van ex), die begon eigenlijk ook binnen de paar seconde enorm te kwijlen als er een autokoffer openging

Stress dan meer omdat hij niet weet wat het is/niet weet wat daar mee te doen

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2013, 00:30:53 »
Kwijlen is misschien omdat jij hem iets aanbiedt om te eten, maar gezien geur hem duidelijk maakt dat hij, bij deze, zichzelf niet gaat opvreten, begint hij er niet aan? Dus iets van: wow, vrouwke heeft iets lekkers voor mij, heb er al zin in, begin al beke te zeveren, shit, wa heeft die nu vast? een stuk van mijn eigenste zelf?? Neje, daar begin ik no way aan; ma gvd nu heeft ze mij wel goesting laten krijgen in iets lekkers om binnen te steken....  :mrgreen: (allee, 't is ni wetenschappelijk onderbouwd, maar da was al duidelijk waarschijnlijk)

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2013, 00:35:01 »
Hier knabbelen ze vaak korstjes bij elkaar eraf en gaan dan klappertanden. Kweet het ook niet waarom ze dat doen.

Klappertanden kan o.a. komen door geuren opnemen. Honden hebben een "orgaan van Jacobson", is een heel fijn verbindingskanaaltj e tussen neusbodem en gehemelte. Wanneer honden dus iets geroken (of gegeten) hebben, en ze willen die geur nog fijner kunnen analyseren, zijn er honden bij die hun tong tegen hun gehemelte helemaal vooraan gaan drukken, wat spanning geeft op de kaakspieren met klappertanden tot gevolg (is ook de reden waarom heel veel honden, na aan iets te ruiken, er ook nog even aan likken, of aan hun neus likken direct nadien)

Offline Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2013, 13:27:27 »
Klappertanden kan o.a. komen door geuren opnemen. Honden hebben een "orgaan van Jacobson", is een heel fijn verbindingskanaaltj e tussen neusbodem en gehemelte. Wanneer honden dus iets geroken (of gegeten) hebben, en ze willen die geur nog fijner kunnen analyseren, zijn er honden bij die hun tong tegen hun gehemelte helemaal vooraan gaan drukken, wat spanning geeft op de kaakspieren met klappertanden tot gevolg (is ook de reden waarom heel veel honden, na aan iets te ruiken, er ook nog even aan likken, of aan hun neus likken direct nadien)

Aaah, interessant! Pinto doet dat soms als we aan het eten zijn en ik dacht dat dat was om aandacht te trekken, om te bedelen. Maar eigenlijk is hij dus al aan het analyseren wat hij gaat krijgen als we gedaan hebben!!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2013, 15:45:14 »
Een soort van reactie op het bloed/lichaamsgeur niet?

Soms zie je toch ook dat honden geŽxiteerd raken door een wondje bij een andere hond? Precies of het een loopse teef is.

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 09, 2013, 09:54:59 »
Geen verklaring, maar het doet me  :puke: mijne kleine doet dat met zijn snottebellen. ZOOOO VIES :boos:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2013, 19:16:07 »
Geen verklaring, maar het doet me  :puke: mijne kleine doet dat met zijn snottebellen. ZOOOO VIES :boos:

:vuistje: :vuistje: :vuistje: :lol: alle gij
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2013, 22:45:34 »

Hoe verklaar je dan dat Casper dat doet nadat je een bal (die hij op dat moment niet wou afgeven) uit zijn mond hebt "gewrongen". 

Verklaring voor Maart haar verhaal, heb ik niet.  Maar Casper kan een dweil vullen als hij nog maar denkt dat hij een snoepje gaat krijgen.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 10, 2013, 23:38:52 »
Een soort van reactie op het bloed/lichaamsgeur niet?

Wel, Zino (onze mechel) kreeg deze reactie als hij de teek mocht zien die we uitgedraaid hadden. En als hij eraan kon op zijn lichaam (niet uitgedraaid dus) dan bekwijlde hij die helemaal. (was er echt over, hij was dan drijfnat)

Dus mss idd bloed?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: mei 10, 2013, 23:39:39 »

Of omdat dat ook een insect is natuurlijk.  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal