collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hyperactieve/onrustige hond  (gelezen 1096 keer)

Offline Balloo

• startende hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Hyperactieve/onrustige hond
« Gepost op: mei 04, 2013, 17:09:00 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Het is al even geleden dat ik iets heb gepost, maar ko mterug op laatste post.
Balloo is een engelse bulldog reu van 1,5j. Echt een tof maatje, vooral als ik alleen thuis ben. Indien m'n vriendin er is of bezoek, dan zoekt hij teveel aandacht en is echt overpikkeld volgens mij? Hij loopt als een zot rond in huis, springt op, achtervolgt je, blaft etc. Hij krijgt genoeg aandacht en activiteit, dus te weinig energie kwijt raken lijkt me niet ad orde. Dit vooral omdat hij superrustig is als ik alleen thuis ben met hem. De dierenarts stelde me iets rustgevend (medisch) voort, maar daar sta ik twijfelachtig tov.

Iemand suggesties? Aanraders qua medicatie/homeopathisch?

Thx! :thumbs: :thumbs:

Offline Ik

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1038 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hyperactieve/onrustige hond
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2013, 17:13:44 »
Wat probeer je hier nu aan te doen?

Misschien is het voor je hond gewoon niet duidelijk wat je op zo'n moment van hem verwacht? Mijn hond heeft met bezoek of zo ook vaak even wat sturing nodig. Ik geef hem dan vaak de opdracht in zijn mand te gaan. Hij moet er dan blijven tot ik hem weer vrij geef. Niet altijd gemakkelijk in het begin, maar hij kalmeert er meestal wel van.

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2013, 17:36:19 »
structuur bieden, zelf rustig blijven, desnoods de hond wegzetten zolang er teveel prikkels zijn waar hij niet mee om kan

Dakota kreeg magnesium en rustcompositum van groene os. het verschil met en zonder was duidelijk merkbaar. ondertussen gaat het al een heel pak beter. enkel als er bezoek is, durft ze nog eens flippen, maar dan zetten we haar even apart
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2013, 23:02:16 »
Ik zet Marie ook apart, al vind ik dat zelf geen goede oplossing. Ze gaat helemaal over de rooie als er iemand komt, net als onze vorige boxer. Ze plast er dan nog eens bij, en vooral het negeren vinden mensen blijkbaar moeilijk :doh: Oké, ze is superlief maar wie wordt nu graag ondergeplast?
Nuja, we hebben buiten een stuk afgemaakt voor de hondjes en daar kan ze haar energie wel kwijt, onze vorige boxer ging in de bench en dat vind ik voor langere tijd (enkele uren) geen oplossing, dan vind ik het nu wel beter.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2013, 13:28:09 »
Hou hem aan de riem op die momenten, dan heb je meer controle over hem.
Wegzetten heeft geen zin, daar leert ie niks van bij.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2013, 17:18:33 »
Hou hem aan de riem op die momenten, dan heb je meer controle over hem.
Wegzetten heeft geen zin, daar leert ie niks van bij.

als overprikkeling de oorzaak is van het drukke gedrag maak je het net nog erger met hem aangelijnd te laten. dan krijgt hij net nog meer prikkels + een prikkel extra (aangelijnd zijn). bij zo'n honden is wegzetten net wel de beste optie
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2013, 21:28:03 »
Als ik marie aanlijn, wordt ze nog wilder.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2013, 21:48:46 »
En wanneer ga je hem dan leren om met deze prikkels om te leren gaan?  Hij is nu al anderhalf jaar oud. Nu heeft ie zichzelf al gewoontes aangeleert.
Als ie nog opgewonder wordt als je de riem bij haalt heb je gewoon een opvoedingsprobleem.
Een psychische afwijking is er blijkbaar niet, want de hond kan rustig zijn als ie bij de eigenaar alleen thuis is.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2013, 22:06:19 »
En wanneer ga je hem dan leren om met deze prikkels om te leren gaan?  Hij is nu al anderhalf jaar oud. Nu heeft ie zichzelf al gewoontes aangeleert.
Als ie nog opgewonder wordt als je de riem bij haalt heb je gewoon een opvoedingsprobleem.
Een psychische afwijking is er blijkbaar niet, want de hond kan rustig zijn als ie bij de eigenaar alleen thuis is.

meer reden om te denken dat hij overprikkeld geraakt. met training kan je een hond daar mee leren omgaan.

en anderhalf is jong om van zo'n hond te verwachten dat hij daar perfect mee om kan. is nog perfect trainbaar

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal