collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hondenfluitje  (gelezen 619 keer)

Offline Bamse

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1101 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hondenfluitje
« Gepost op: augustus 18, 2006, 08:35:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zondagavond dus met onze Bamse gaan wandelen in Neeroeteren in 't bos. We laten hem altijd zoveel mogelijk los lopen (ook al mag dat niet) omdat hij daar in mijn ogen v

.

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
Re: hondenfluitje
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2006, 10:40:13 »
Geen idee, maar Boris reageerde ook op het hondenfluitje van een kennis (beter dan zijn eigen honden  :mrgreen:) hoewel het hem nooit was aangeleerd. Zou het niet kunnen dat hij de andere honden had geroken en daarop afging?

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2006, 13:18:48 »
Dat zou natuurlijk ook kunnen, alhoewel we echt nog wel ver van die andere honden af zaten (zegt de vrouw wiens conditie weer eens flink op de proef werd gesteld  :fuu:). Gezien kan hij ze zeker al niet hebben. Maar honden ruiken idd wel erg goed...
.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2006, 18:52:22 »
Ai! Ik wil je niet ontmoedigen, maar zo zijn mijn problemen ook begonnen...  :silenced: Darco is er als kleine pup eens ineens tussenuit gemuisd toen hij los was, niet op een fluitje, maar om een onbekende reden (ik vermoed een konijntje of zo) En sindsdien hebben we grote terugkom-problemen op wandeling. Telkens hij iets ziet/ruikt/hoort... is hij weg om poolshoogte te nemen. En dan is hij dus ook stokdoof!

Als je hond niet op het fluitje reageerde, maar op iets anders (wild, da andere honden...) en daarbij op de dame met de honden is gestoten, kan je je hond de komende wandelingen best in de gaten houden. Probeer het gedrag niet te laten escaleren, want dan krijg je situaties zoals bij mij. Het probleem is dat dergelijk gedrag zelfbelonend is, en eens je hond de smaak te pakken heeft, is het lastig om het er weer uit te krijgen.

Hopelijk heb ik het hier natuurlijk helemaal mis en ging je hond gewoon op het fluitje af, maar wees bij losse wandelingen even waakzaam.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2006, 15:01:40 »
Toen ik met Marengo en Feya was gaan wandelen samen met Lady reageerde Lady ook op het fluitje van Marengo.
Ik ga dat dus waarschijnlijk ook aanschaffen.

Waarschijnlijk rook Bamse de andere honden, prooidieren of hoorde die het fluitje?

@ Fie: Lady deed/doet dat ook soms, zo ineens wegstuiven als ze een konijn gezien/geroken heeft. roepen kan ik doen maar ja.
Wat ik vaak doe is gewoon doorlopen of mij verstoppen en de hond echt naar mij laten zoeken. Helpt goed. En altijd uitbundig belonen als ze terugkomt!!
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2006, 16:51:58 door Sofie en Lady »

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2006, 15:04:48 »
Of zelf een fluitje aanschaffen. Blijkbaar moet je dan zelf niet meer trainen op terugkomen :mrgreen:

(Al zou ik hem wel uitbundig belonen als hij ook naar jou komt op de fluitje.)

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal