collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: honden die elkaar negeren?  (gelezen 1364 keer)

Offline Annemie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 415 HV-Punten
honden die elkaar negeren?
« Gepost op: oktober 22, 2006, 20:03:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
We gaan regelmatig wandelen met vrienden en hun oppashond, een gecastreerde ierse setter. Wat ik heel vreemd vind, is dat de twee honden elkaar compleet negeren. Niet het 'ik doe alsof je er niet bent'-negeren zoals Boris bij andere reuen soms doet, maar het lijkt echt of ze elkaar niet opmerken, er wordt niet gesnuffeld, geen geurtjes uitgewisseld, zelfs als ik de andere hond knuffel komt Boris er niet tussen.
Als we dan een andere hond tegenkomen gaan ze er beiden naartoe, maar in elkaar hebben ze totaal geen interesse.
Is dit vreemd hondengedrag?

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: honden die elkaar negeren?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2006, 20:05:16 »
Ennio heeft dat met sommige honden ook,
ik dacht dat het z'n ego was,datie zich tegoed voelde voor de rest van de wereld  :denk:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2006, 20:14:00 »
Yiska en Frikkie doen net hetzelfde. Ze leven naast elkaar, maar bekijken elkaar nooit.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2006, 08:09:46 »
Ik heb dit ook voor met een jack russel reutje. De eerste keer als de honden elkaar ontmoeten (dus Lady en die jack) snauwe ze beide even naar elkaar. Sindsdien negeren ze elkaar gewoon compleet...ze lopen niet naar elkaar toe, kijken niet naar elkaar terwijl ze soms op een meter van elkaar staan.

Een situatie waar ik nu nog steeds om moet lachen: ik kwam uit het park en het baasje met de jack kwam binnen. De jack zag iets of wat van hond lopen (lady dus) en was duidelijk ge

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2006, 08:43:29 »
hihi zeker raar..
denk toch dat het zoiets is van:ik grom niet naar je ,die moeite ben je niet waard pFD :fuu:

Bruno

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 23, 2006, 11:09:04 »
Honden die elkaar straal negeren zijn sterke honden die weten van elkaar hoeveel ze waard zijn.
Vraag maar aan Fie met de Roeselaarse Bouvier Darco ... Darco en Bruno negeerden elkaar ook compleet !

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 23, 2006, 16:20:16 »
Een sterke pincher dus ! :p
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 23, 2006, 16:29:27 »

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: oktober 23, 2006, 17:56:07 »
Honden die elkaar straal negeren zijn sterke honden die weten van elkaar hoeveel ze waard zijn.
Vraag maar aan Fie met de Roeselaarse Bouvier Darco ... Darco en Bruno negeerden elkaar ook compleet !

Idd, kan ik alleen maar bevestigen. Darco is een eerder dominante reu: hij heeft geen enkel probleem met teefjes, onderdanige of gecastreerde reuen, maar met andere dominante reuen durft het wel eens fout gaan. (als hij aan de lijn hangt alleszins) Bram had verteld dat Bruno ook eerder dominant was, dus ik verwachtte wel wat problemen op wandeling. Het was echt bizar: Bruno en Darco hebben elkaar zelfs niet bekeken, ookal liepen ze op sommige momenten flank aan flank!  :shock: (terwijl ik toch verwacht had dat hij zou reageren: Bruno ziet er imposant genoeg uit en straalt genoeg mannelijk ego uit, normaal voldoende voor Darco om toch tenminste te proberen van de baas te spelen) Zelfs bij de apr

Bruno

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 23, 2006, 18:22:33 »
Nuja, ik vond het best zo, liever dat ze elkaar negeren dan dat ze in de clinch gaan.

Couldn't agree more :!:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:15:38 »
Couldn't agree more :!:

Yep, moesten die gevochten hebben, dan hadden we serieus wat spierkracht nodig gehad om ze van elkaar al te halen denk ik. Al denk ik wel dat Bruno het zou gehaald hebben, omdat hij "rijper" is en gewoon ook fysiek het overwicht zou gehad hebben op onzen Darco. Langs de andere kant is onzen Darco natuurlijk een keikopke en zou die zich niet zomaar laten doen... Och, wat zit ik nu te zeveren, ben al lang blij dat ik niet weet wie er zou winnen  :mrgreen:

Bruno

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:19:17 »
Toen ik je eerste zinnetjes las dacht ik al "Ik HOEF het niet te weten " :whoea:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: oktober 23, 2006, 19:22:59 »
Toen ik je eerste zinnetjes las dacht ik al "Ik HOEF het niet te weten " :whoea:

:mrgreen: Ben nu eenmaal een krak in piekeren en onmogelijke doemscenario's verzinnen  :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal