collapse

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Hond loopt weg van harnas  (gelezen 1892 keer)

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Hond loopt weg van harnas
« Reactie #20 Gepost op: februari 08, 2018, 00:06:00 »
Goh dat lijkt mij moeilijk, omdat hij wel naar buiten moet om een plasje te doen. (geen tuin) Of kan je bv na 15 min weer proberen?
Ja, dat mag je regelmatig opnieuw doen, zeker als het is om zijn behoefte te doen. Het is ook niet de bedoeling dat hij onzindelijk wordt natuurlijk.
Ik zou gewoon doen zoals je normaal doet maar van zodra hij dus niet meer meewerkt het tuig wegleggen en hem geen aandacht meer schenken. Eens hij door heeft dat je niet meer met hem bezig bent kun je het in principe opnieuw proberen maar geef hem wel de tijd om het goed te laten doordringen.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #21 Gepost op: februari 08, 2018, 09:26:04 »
Ik ken er veel die dat doen, hoe meer poespas je er rond maakt hoe meer ze het uitmelken  :mrgreen:
Die van ons doen ook soms dwaas, wie hier dwaas doet kan gewoon thuis blijven, doen ze geen 2 keer.
Wat ik wel doe als k tuigen aandoe is hun kraag meteen ook goed door het tuig halen vooral als ze in volle vacht staan dat scheelt toch snel een aantal cm in omtrek bij de samojeden en ik kan mij inbeelden dat dat niet fijn aanvoelt als dat harnas strak zit door de vacht.

Idem hier!

Django heeft ook iets tegen zijn tuigjes, doet veel liever de halsband aan. Ik heb gemerkt dat het haar onder zijn oksels soms wat wrijving geeft met het tuig en er dan wat tussen zit => trekt wat aan zijn haren.
Net zoals Tequila haal ik zoveel mogelijk vacht er door, zodat er minder tussen het tuig kan zitten en zodat het niet te strak kan zitten.

De truuk om hem hier zijn tuigje aan te krijgen zonder gedoe, ik haal zijn halsband boven, hij komt enthousiast af, ik doe de halsband aan, ik heb hem dus vast en dan doe ik zijn tuig aan  :vuistje: En 't is een heel slimme hond, maar zijn enthousiasme voor de halsband zorgt er toch telkens voor dat hij er weer in trapt. Een maal dat tuig aan is, is er geen vuiltje aan de lucht.

Offline Taygi

• begonnen hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #22 Gepost op: februari 08, 2018, 10:00:47 »
Het is dus echt wel met mijn voeten rammelen. Hij deed het hierjuist weer... maar voor zijn gewone halsband. Meestal doe ik de halsband aan 's avonds als hij eigenlijk gewoon wil slapen en 's ochtends als hij net wakker wordt, dus heeft hij eigenlijk de kans niet om het te doen. Maar ben wat langer blijven liggen vandaag en daar was het dan.

Ik roep hem om naar buiten te gaan, hij komt, ik pak de halsband en hij spoeit hem naar achter en begint half en half te blaffen en rond te springen.

:roll: :roll: :roll:

Allez, en ik mij zorgen maken maar eigenlijk houdt hij mij gewoon compleet voor de gek.  :doh:

Heb zelf een filmpje gemaakt en doorgestuurd naar mijn lief voor zijn mening. Ik denk dat ik hem vanuit amerika kon horen lachen.  :oops:

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #23 Gepost op: februari 08, 2018, 11:04:37 »
Het is dus echt wel met mijn voeten rammelen. Hij deed het hierjuist weer... maar voor zijn gewone halsband. Meestal doe ik de halsband aan 's avonds als hij eigenlijk gewoon wil slapen en 's ochtends als hij net wakker wordt, dus heeft hij eigenlijk de kans niet om het te doen. Maar ben wat langer blijven liggen vandaag en daar was het dan.

Ik roep hem om naar buiten te gaan, hij komt, ik pak de halsband en hij spoeit hem naar achter en begint half en half te blaffen en rond te springen.

Allez, en ik mij zorgen maken maar eigenlijk houdt hij mij gewoon compleet voor de gek.  :doh:

Heb zelf een filmpje gemaakt en doorgestuurd naar mijn lief voor zijn mening. Ik denk dat ik hem vanuit amerika kon horen lachen.  :oops:
:vuistje:

Offline poeseline

• *
« Reactie #24 Gepost op: februari 08, 2018, 11:13:39 »

proficiat je hebt een puber  :mrgreen:

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #25 Gepost op: februari 08, 2018, 11:24:34 »
Troost u dat gaat terug over ... tegen dat ze een jaar of 2-3-4 zijn  :mrgreen:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #26 Gepost op: februari 08, 2018, 11:44:56 »

:lol: ja dan is het wel duidelijk dat het niets met het harnas zelf te maken heeft  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal