collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hommels vangen  (gelezen 857 keer)

Offline melisande

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 224 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hommels vangen
« Gepost op: mei 20, 2013, 11:35:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onze leonberger vangt graag hommels. Gisteren had ze er ook weer 1. Het zijn kleine aardhommels denk ik(het zijn zeker geen wespen of bijen). Als ze die dan vangt, steken die, denk ik, want dan springt ze rond en schraapt met haar tanden over haar tong.... en dan spuwt ze ze dood uit. Ik heb haar er al eerder op betrapt en gisteren dus weer, 3x. Nu, ik kijk dan in haar bek maar zie niets, niet rood, niet dik. Zou ik het zien als die hommel steekt ? Ben bang dat ze een zwelling krijgt (tong of keel) als die beesten steken.... en als dat gebeurt wat kan ik dan snel doen ? Zou niet willen dat ze stikt.... als ik haar betrap en ik zeg dat het niet mag, stopt ze er wel direct mee maar als ik te laat ben, heeft ze hem..... Net zoals in de week, 's avonds, zie ik ze rond de hazelaar vliegen, was ze meikevers aan het vangen.....maar die steken niet.... En dan zou je denken als ze 1 keer merkt dat die hommels steken, dat ze ze dan in het vervolg met rust laat, maar neen.... ze is hardleers.....

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
Re: hommels vangen
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2013, 11:42:37 »
Onze Bas hapt er ook naar. Ik zou niet weten wat het geeft als er eentje steekt, was er altijd op tijd bij. Ik heb het toch liever niet. Hij is niet zo hardleers, heeft eens 1x in een netel gehapt, effe gespuwd en nooit meer aangeweest. :vuistje:

Offline Yoicka

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2013, 13:49:00 »
Yenko hapt ook naar alles wat voorbij vliegt, dus ook wespen en bijen.. gelukkig nog niks kunnen pakken, of toch niet dat ik gemerkt heb. Maar heb er dus ook wel schrik voor, want in de zomer zitten de honden buiten als we niet thuis zijn..

Offline Kim

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 181 HV-Punten
  • Dogs are miracles with paws
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2013, 15:16:22 »
Hier ook zo eentje.
Ze probeert ook alles te pakken wat rondvliegt, vooral tijdens het wandelen.
Laatst bijna een halfdode hommel opgegeten die op straat lag, ik had het net op tijd gezien.
Ook geen idee wat er gebeurt als zo'n hommel zou steken in de mond of keel of als ze ze levend zouden doorslikken.
Maar ik vermoed toch wel dat een steek flink pijn zal doen, en inderdaad als het zou opzwellen kan het wel voor problemen zorgen.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2013, 15:17:32 »
Onze groenendaeler is vroeger eens gestoken en nadien heeft hij het toch afgeleerd

Online Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2013, 22:32:19 »
CÚsar was allergisch aan die beesten. Maar dat leerde hem niks hoor, hij bleef ernaar happen. We moesten daar altijd erg op letten, want na een steek moesten we meteen medicatie toedienen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2013, 16:45:36 »
De mijne hapt er ook naar, ze zal het wel leren als ze eens een steek krijgt...

Online ille

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 485 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2013, 16:54:26 »
De mijne hapt er ook naar, ze zal het wel leren als ze eens een steek krijgt...

Ik hoop het voor je.
Hier een onverbeterlijke wespen-, bijen-, hommelvanger ondanks de vele steken die ze al gehad heeft. Gelukkig nog maar 1 keer met een serieuze zwelling. 't Was geen zicht een Ridgeback met een boxersmoeleke. Het blijft dus opletten met haar in de tuin. Ze is dan wel zo schijnheilig, als je erbij bent kijkt ze heel onschuldig en laat ze de beestjes gerust, maar eens je je rug gedraaid hebt , kan ze de pikante hapjes niet aan zich voorbij laten gaan.

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2013, 13:27:45 »
De boxer van vrienden van ons is gestorven aan een wespensteek in zijn keel. Hij was nog geen 2 jaar.
Gestikt voor ze bij de dierenarts waren.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2013, 13:44:33 »
Aardhommels, had ik nog nooit van gehoord, maar dat verklaart dus meteen dat gezoem in de grond waar Django zijn snuit in probeert te steken en dan terug trekt en over de grond wrijft (een steek gekregen).

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal