collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoi  (gelezen 794 keer)

olivier

• Gast
hoi
« Gepost op: juli 28, 2006, 09:06:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hoe kan je het beste afleren dat da hond nie bijt naar u ? :?
labrador chocoladebruin 3 maand
telkens na zijn dutje en dan mag je zijn speelgoed nog geven en met hem spele telkens komt die weer bijten  :?

Lexi

• Gast
hoi
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2006, 09:13:22 »
Dat is wel heel weinig info, kan je de situatie een beetje schetsen? Wanneer bijt hij naar je, welk ras, leeftijd, opvoeding? Dan kunnen we je zeker verder helpen :wink: !

Perle

• Gast
Re: hoi
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2006, 09:16:15 »
Citaat van: olivier
hoe kan je het beste afleren dat da hond nie bijt naar u ? :?

Terugbijten.  :mrgreen:

Nee, serieus, net zoals Lexi al vraagt: heb je wat meer info?

Offline Linnekeuhn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hoi
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2006, 10:28:16 »
bij mij ook een probleempje: onze pup is 4maand en natuurlijk ook speels en bijterig probeer er zo veel mogelijk mee bezig te zijn maar is soms niet simpel zeneeuh
iemand gewoon tips om minder te doen bijten..wanneer ik dus wel even stop met spelen of ff in zetel zit begint ze . of wanneer ik even rondstap.. komt ze naar mijn voeten bijten

dank alvast

groetjes en pootje

Offline Angelke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Falco en me (l)
    • Angelke
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2006, 20:42:37 »
Mijn berichtje is hier verdwenen???  :denk: :muur:

Wel, als onze pup bijt nemen we speeltjes en lokken em daarmee...
Uiteraard is em daar ook ni altijd blij mee en probeert hij ook nog soms in mijn vingers te bijten. Dat mag van mij, zolang hij niet te hard bijt... En als hij dat doet, roep ik aaaaaaaaw of neeeeen! Hij stopt dan ook vrij snel en bijt minder hard, dat heeft wel tijd gekost h
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2006, 20:44:36 door Angelke »
~ Dogs are not our whole life, but they make our lives whole ~ [/center]

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2006, 21:44:18 »
Je zou alvast meer met je hondje moeten spelen. een pup wil veel spelen, jij moe thet initiatief tot spel nemen, anders verveelt je hondje zich, en gaat het zelf initiatief nemen.
werk veel met apportjes, laat je pupje al zwemmen, en leg eventueel spoortjes zodat hij wat kan speuren.
Als hij dan tijdens je spel bijt, dan zeg je kordaat 'NEEN' en je stopt het spel. evt tik je met 1 vinger op de neus en je stopt onmiddellijk het spel, je draait hem om en je gaat weg, 5 minuutjes later kun je je hondje terug uitnodigen tot spel, maar telkens wanneer hij bijt stop je met spelen.
Als hij, zonder dat je ermee speelt in je broekspijpen hangt, zeg je kordaat 'NEEN' en je tikt met 1 vinger op de neus, maar hou er rekening mee dat je hondje zich op dat moment verveelt, dat hij nood heeft aan afleiding. Je moet nadien zo vlug mogelijk met je hondje spelen.

In trouwe vast

Offline Mie

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 226 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2006, 15:55:10 »
Ik riep altijd luid auw en stopte onmiddellijk het spel. Vijf minuutjes negeren en daarna terug spelen. Altijd eindigen met iets positief want een pup moet leren uit positieve ervaringen.
Er is een groot verschil tussen de pups. Wodan was heel hardnekkig en bij haar moest ik ook overschakelen op een strenge 'NEE!' met een periode negeren. Pipke daarentegen had al spijt als je maar efkes kort (en zelfs niet heftig) au zei, bij hem hoefde ik het spel zelfs nooit te stoppen.
Je moet zelf een beetje ondervinden hoe ver je moet gaan.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal