collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe moet dit nu verder?  (gelezen 40478 keer)

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: hoe moet dit nu verder?
« Reactie #560 Gepost op: augustus 05, 2013, 14:33:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ook niet als Naissa pup was?  Of deed je van begin altijd alles met ze samen? Want een pup moet toch nog alles leren?

nope geen problemen.
Zohra heeft wel 1 keer gesnauwd toen Naessa bij mij kwam als Zohra naast me zat. Maar dat was geen jaloers gedrag, ze moest toen nog niet veel van Naessa weten en gromde nogal veel op haar.
Na een week waren het de beste vriendinnetjes.

Ik kan ze samen knuffelen maar ook apart. Komt geen ruzie van.
Het enige wat ze doen is wanneer ik met de ene wil spelen, de andere mee wilt spelen :vuistje:

Ik heb Naessa niet veel apart meegenomen. Voor de hondenschoollessen, dat wel maar verder niet echt speciaal voor wandelingen ofzo.
Het gebeurde al eens dat ik Naessa eens apart meenam maar echt bewust deed ik het niet.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #561 Gepost op: augustus 05, 2013, 14:39:37 »
Ik ben bang dat Casper jaloers gaat zijn.  Ikweet wel dat dat een eigenschap is dat wij ze toeschrijven.  Maar komt er zich altijd tussenwoningen als de katten aandacht krijgen.

Durven beide hier ook doen. Als ik het niet wil stuur ik ze weg, wil ik het wel, mogen ze erbij komen. Ze maken er geen probleem van.

Als ik binnenkom zeg ik goedendag aan de familieleden en volgt er een uitgebreidde knuffelsessie met de honden tegelijk :mrgreen:
Zohra is een grompot en grommelt gemakkelijk, maar dat is haar manier van communiceren :vuistje:
Maar daar zit geen greintje kwaad achter eigenlijk.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #562 Gepost op: augustus 15, 2013, 15:29:28 »
voor het eerst alles acht honden samen gelaten zonder er fysiek bij aanwezig te blijven (was boven bezig terwijl de honden beneden zaten). geen grom gehoord, geen conflict geweest... denk dat ik mijn roedeltje weer op het juiste spoor heb :thumbs: :dance:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #563 Gepost op: augustus 15, 2013, 17:35:33 »
 :thumbsup:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #564 Gepost op: augustus 15, 2013, 19:06:37 »
Klinkt goed wendy :thumbs:

Offline Thinka

• warme hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #565 Gepost op: augustus 15, 2013, 20:29:01 »
Je mag echt trots zijn op jezelf en je bende !!  :thumbs: :thumbs:

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #566 Gepost op: augustus 17, 2013, 12:27:48 »
 :dance: :dance: :dance: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #567 Gepost op: augustus 17, 2013, 23:24:38 »
Ella en Dakota hebben de zetel ingepalmd, waardoor Libis aan mijn voeten moest komen liggen  :mrgreen: Aivic heeft zich aan het hekje gestationeerd, zodat Kyra en Arabella de bench van Aivic voor hen alleen hebben. het kussen waar Kyra normaalgezien op slaapt is bijgevolg volledig ter beschikking van Gipsy. en Milor ligt op zijn vertrouwde plekje naast de kast... het leven kan soms toch eenvoudigweg simpel zijn  :vuistje:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #568 Gepost op: augustus 18, 2013, 18:32:06 »
Dat is waar Wendy, het leven kan soms mooi zijn  :lol: :yes: :bow:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #569 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:15:52 »
Ella en Dakota hebben de zetel ingepalmd, waardoor Libis aan mijn voeten moest komen liggen  :mrgreen: Aivic heeft zich aan het hekje gestationeerd, zodat Kyra en Arabella de bench van Aivic voor hen alleen hebben. het kussen waar Kyra normaalgezien op slaapt is bijgevolg volledig ter beschikking van Gipsy. en Milor ligt op zijn vertrouwde plekje naast de kast... het leven kan soms toch eenvoudigweg simpel zijn  :vuistje:

En jij zit .... op de kast?  :vuistje:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #570 Gepost op: september 07, 2013, 23:21:59 »
nog eens een update...

Milor probeert nog steeds op alle mogelijke manieren zijn status tov Aivic te bevestigen. hij doet dit heel subtiel, maar correct door netjes voor Aivic te gaan staan. minder subtiel is het feit dat hij altijd Aivic een stap voor wil zijn  :lol: gaat Aivic richting deur, dan zal Milor zich haasten om net voor Aivic door de deur te glippen etc...  :zot: Die reageert soms wel door met zijn kop op Milors schoft te gaan liggen en als Milor dat zomaar laat gebeuren, weet ik al dat er wat later een conflict zal ontstaan. Gelukkig reageert Milor er bijna altijd op  :mrgreen:
daarnet was ook nog eens heel duidelijk wat het probleem tussen die twee was. Milor zet geweldig snel agressie in (in lichte vorm weliswaar, maar het is en blijft agressie)! en Aivic reageert daarop met ook agressie (wat nu heel logisch is, aangezien milor boven hem staat  :wink:), maar Milor pikt dat uiteraard niet en dan volgde de knokpartij. tegenwoordig zijn ze alleen samen als ik erbij ben, dus durven ze niet al te veel mispeuteren als ze weten dat ik kan ingrijpen  :fuu:

maar dan zijn er nog leuke momenten zoals vanmiddag, waar Aivic met alle plezier genoot van een oorwassing door Milor  :lol:

who needs television...  :happywink:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #571 Gepost op: september 08, 2013, 09:18:33 »
nog eens een update...

Milor probeert nog steeds op alle mogelijke manieren zijn status tov Aivic te bevestigen. hij doet dit heel subtiel, maar correct door netjes voor Aivic te gaan staan. minder subtiel is het feit dat hij altijd Aivic een stap voor wil zijn  :lol: gaat Aivic richting deur, dan zal Milor zich haasten om net voor Aivic door de deur te glippen etc...  :zot: Die reageert soms wel door met zijn kop op Milors schoft te gaan liggen en als Milor dat zomaar laat gebeuren, weet ik al dat er wat later een conflict zal ontstaan. Gelukkig reageert Milor er bijna altijd op  :mrgreen:
daarnet was ook nog eens heel duidelijk wat het probleem tussen die twee was. Milor zet geweldig snel agressie in (in lichte vorm weliswaar, maar het is en blijft agressie)! en Aivic reageert daarop met ook agressie (wat nu heel logisch is, aangezien milor boven hem staat  :wink:), maar Milor pikt dat uiteraard niet en dan volgde de knokpartij. tegenwoordig zijn ze alleen samen als ik erbij ben, dus durven ze niet al te veel mispeuteren als ze weten dat ik kan ingrijpen  :fuu:

maar dan zijn er nog leuke momenten zoals vanmiddag, waar Aivic met alle plezier genoot van een oorwassing door Milor :lol:

who needs television...  :happywink:

Dat zien wij ook elke dag vakkundig gebeuren, Boogie bij Klio. Heel soms omgekeerd maar hij draait al snel zijn hoofd weg als zij het bij hem doet. Het is zo grappig, je ziet het zo aankomen: een neus die bij de ander begint te 'zoeken' zoals naar een tepel  :vuistje: dan 'flap' het oor omleggen (of zich verder door het vele haar een weg banen wat het geval is als Klio bij Boogie gaat oorwassen, haha) en dan zo'n smakelijk smikkelgeluid. Wij kunnen daar ook zo van genieten, ook al hebben we het al 100den keren gezien. héérlijk!

Of als ze in de zetel liggen en ineens aan elkaars gezicht snuffelen en dan zo een random kusje geven  :wub:

Of wanneer Klio met een lichaamsdeel OP Boogie in slaap valt en hij zich niet gaat verleggen  :wub: (normaal is hij nogal gesteld op apart slapen en niet tegen iemand te liggen)

the simple things in life, idd  :yes:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #572 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:21:15 »
we zijn alweer een maand verder... tussen Milor en Aivic gaat het momenteel super!  :thumbs:

nu is het met zijn allen tegen Dakota  :doh: Dakota is echt het zwarte schaap van de bende en wordt door iedereen geviseerd. koploper is Arabella die constant in haar poten loopt te bijten. daarnet probeerde Arabella een walnoot van Dakota af te pakken, maar kwam toch van een kale kermis thuis: Dakota heeft Arabella flink te grazen genomen... drie gaatjes in Arabella haar poot en een gaatje onder Dakota haar oog :silenced: we weten weer waaraan te werken de komende weken  :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #573 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:25:56 »
altijd leven in huis met zo'n bende :vuistje: ik zou toch niet in uw schoenen willen staan :mrgreen:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #574 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:27:42 »
wendy je kijkt niet veel naar TV zeker ; altijd amusement in real life  :mrgreen:

Offline Sloeber_Onyx

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 820 HV-Punten
  • My dogs, my proud
« Reactie #575 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:33:15 »
Amai, kheb heel u topic doorgelezen, en met een glimlach geëindigd!  :clap:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #576 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:40:00 »
altijd leven in huis met zo'n bende :vuistje: ik zou toch niet in uw schoenen willen staan :mrgreen:

:lol: watje  :baeh:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #577 Gepost op: oktober 02, 2013, 18:40:53 »
wendy je kijkt niet veel naar TV zeker ; altijd amusement in real life  :mrgreen:

de tv staat hier enkel aan als ik met de strijk bezig ben  :lol: idd altijd fun met de bende  :thumbs:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #578 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:02:21 »
de tv staat hier enkel aan als ik met de strijk bezig ben  :lol: idd altijd fun met de bende  :thumbs:

:lol:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #579 Gepost op: oktober 02, 2013, 19:04:04 »
:lol: watje  :baeh:

hahaha, ik weet gewoon dat ik nog làng de ervaring en kennis niet heb, die jij hebt om dat tot een goed einde te brengen! :happywink:
Onze Kozz zou nog in uw bende passen denk ik, das ook zo'n irritant stokertje soms :hmpf: :mrgreen:

trouwens, hoe gaat het nu met Arabella haar pootjes? verbeterd dat nog eigenlijk of blijft dat nu constant?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal