collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe moet dit nu verder?  (gelezen 40393 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hoe moet dit nu verder?
« Reactie #140 Gepost op: januari 09, 2013, 13:47:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Het zal allemaal tijd nodig hebben vermoed ik. Er zijn de laatste maanden natuurlijk redelijk wat veranderingen gebeurd in de roedel hé zoals Bella weg, Arabella en Dakota erbij, Aivic erbij,...

Hopelijk ebben de spanningen geleidelijk aan toch weg! :thumbs:

idd. en ondertussen werken we eraan verder  :thumbs:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #141 Gepost op: januari 09, 2013, 13:50:43 »
was geen 'aanval' hoor Wendy 'k weet dat je het graag anders zou zien maar 'mooi' is nu niet direct het woord dat 'k op 'spanningen' zou plakken   :lol:

Ik vond het mooi dat Libis uiteindelijk de spanning doorbroken heeft zoals Wendy schreef, is toch fijn om te zien dat ze het op zo'n momenten soms zelf toch oplossen zonder dat je moet tussenkomen  :wink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: januari 09, 2013, 13:52:06 »
Ik vond het mooi dat Libis uiteindelijk de spanning doorbroken heeft zoals Wendy schreef, is toch fijn om te zien dat ze het op zo'n momenten soms zelf toch oplossen zonder dat je moet tussenkomen  :wink:

het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ze het zelf oplossen. ik ga niet voor scheidsrechter blijven spelen  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: januari 09, 2013, 14:00:28 »
het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ze het zelf oplossen. ik ga niet voor scheidsrechter blijven spelen  :mrgreen:

Voilà, daarom vind ik dit toch een mooi moment, binnen een moeilijke situatie die ik niet wil onderschatten, maar als je zoiets ziet, ben je toch even blij met de vooruitgang denk ik  :thumbs:

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: januari 09, 2013, 16:44:56 »
heb het ook niet als een aanval opgenomen hoor  :wink: ik vind het wel mooi dat Libis deze situatie zelf heeft weten op te lossen. voor de evolutie binnen mijn roedel is dat een heel goede zaak. we komen er wel. heb al erger meegemaakt vorig jaar met Bella  :lol: er is idd veel veranderd de voorbije maanden, niet allemaal helemaal zoals ik het wil, maar de situatie is zoals ze is. sommige problemen (zoals Dakota's gedrag) zijn niet op 1 2 3 opgelost, Aivic moet nog volwassen worden (heeft ook serieus wat in te halen) en Arabella is ook een hondje dat nooit regels en structuur gekend heeft. ergens normaal dat dat niet meteen loopt zoals het moet. maar we maken wel vorderingen, en dat er hier en daar eens een terugval of een uitschuiver is, is gewoon iets wat erbij hoort en wat we erbij moeten nemen. dan vloek ik eens goed en dan pak ik de koe weer bij de horens  :mrgreen:
met Libis en Milor heb ik in het begin ook heel hard mijn werk gehad. maar het harde werk werpt uiteindelijk wel zijn vruchten af. met vallen en opstaan, maar steeds 'vooruit' :thumbs: en dat is net wat het zo boeiend maakt 'of 'mooi' zoals TerryPoody het schreef)

gisteren was Dakota is een fletsbeu. die is tegen mij komen plakken alsof ze nog nooit een knuffel had gehad en ze bang was dat ze na die knuffel er nooit nog één zou krijgen  :mrgreen: zij is tegenwoordig rustig in huis. enkel als Arabella haar opjaagt, of als ze eten krijgt staat ze te springen als een konijn  :lol: ondertussen ben ik er ook uit dat niet zij de oorzaak (meer) is van de spanningen. de andere honden negeren haar eigenlijk gewoon als ze wat zot doet. ze begint ook veel meer te spelen met iedereen. ze wordt steeds meer hond...  :thumbs:

vanavond maak ik een afspraak om Arabella te steriliseren. mocht die nu loops worden, denk ik dat het pas écht de hel wordt hier...

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Gefiliceteerd met de vorderingen het geduld!!!
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: januari 12, 2013, 11:27:06 »
Aivic en Libis liggen zij aan zij te slapen  :thumbs:

Arabella is vandaag heele rg rustig (hout vasthouden), maar daarnet was het Dakota die serieus lelijk deed tegen Aivic. zij zit nu in time-out  :mrgreen:

Aivic moet maandag mee naar Diduca, want ik heb het idee dat er iets vast zit in zijn rug. misschien dat dat ook voor een deel verklaart waarom hij zo'n korte lont heeft de laatste tijd.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: januari 13, 2013, 23:43:32 »
Libis is vandaag twee keer door ons teruggefloten... doordat Aivic minder mobiel is met zijn rugprobleem, zag Libis zijn kans schoon om op Aivics kap te zitten. gelukkig is dat feestje niet doorgegaan...

Arabella heeft vandaag flink wat correcties gehad van Kyra en Aivic. sinds de laatste van Aivic is ze best braaf  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: januari 14, 2013, 22:20:39 »
brave hondjes vandaag  :thumbs:

... tot Dakota vanavond besliste om de boel wat op stelten te zetten  :muur: heb ze uit de groep gehaald en het was meteen weer rustig in huis (Wendy wins again  :mrgreen:)

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: januari 17, 2013, 22:26:01 »
Libis en aivic komen de laatste dagen goed met elkaar overeen  :dance: geen gegrom, geen geblaf... ze gaan zelfs bij mekaar snuffelen, iets wat ze daarvoor niet van elkaar toelieten  :thumbs:

momenteel is Milor de stoorzender omdat die constant probeert Aivic op zijn paard te zetten  :muur:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: januari 18, 2013, 18:21:04 »
Leuk dat Libis en Aivic het zo goed kunnen vinden  :thumbs:
En Milor draait ook wel weer bij, zo blijft het boeiend hé Wendy  :lol:
(al is het soms waarschijnlijk echt wel eens  :muur: dat kan ik me best voorstellen )

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: januari 18, 2013, 18:28:05 »
Leuk dat Libis en Aivic het zo goed kunnen vinden  :thumbs:
En Milor draait ook wel weer bij, zo blijft het boeiend hé Wendy  :lol:
(al is het soms waarschijnlijk echt wel eens  :muur: dat kan ik me best voorstellen )

daarnet zaten ze samen in de zetel. niet lang, maar toch samen  :mrgreen:

Milor is ne speciale... die wil zich hoger in rang profileren, maar kan dat eigenlijk niet. en iedereen ziet dat, enkel hijzelf snapt dat nog niet  :doh:

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: januari 18, 2013, 20:43:12 »
Best boeiende lectuur hoor  :yes:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: januari 18, 2013, 20:48:20 »
daarnet zaten ze samen in de zetel. niet lang, maar toch samen  :mrgreen:

Milor is ne speciale... die wil zich hoger in rang profileren, maar kan dat eigenlijk niet. en iedereen ziet dat, enkel hijzelf snapt dat nog niet  :doh:

een mooi voorbeeldje eigenlijk van hoe milor eigenlijk is:
vorige week had ik hem meegenomen naar mijn opleiding. er was iemand bij die geen hond mee had, dus moest ze met iemand van de aanwezige honden werken. bij een bepaalde oefening gaat ze met milor aan de slag. ze was wat onzeker over hoe ze de oefening moest aanpakken en meteen zie je milor zijn staart de lucht inschieten, dat meisje blokkeren, etc... die maakt zo hard misbruik van iemand zijn zwaktes  :doh:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: januari 18, 2013, 21:16:34 »
Samen in de zetel, super  :thumbs:
Tja, Milor, klinkt misschien raar maar da's een hond die zo meteen m'n favorietje zou zijn  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: januari 18, 2013, 21:23:57 »
Samen in de zetel, super  :thumbs:
Tja, Milor, klinkt misschien raar maar da's een hond die zo meteen m'n favorietje zou zijn  :lol:

het is ook een geweldige hond  :thumbs: maar als je een fout maakt, pakt hij je erop, met of zonder zijn tandjes  :mrgreen: en het gekke is dat hij dat met de bewoners in het rusthuis absoluut niet doet. dan laat hij enorm veel toe zonder dat hij erop reageert  :doh:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: januari 20, 2013, 14:27:44 »
milor heeft zonet een time-out verdiend. hij vond het nodig om op Libis zijn kap te zitten, dus mag hij buiten even gaan afkoelen  :thumbs:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #156 Gepost op: januari 20, 2013, 14:28:34 »
milor heeft zonet een time-out verdiend. hij vond het nodig om op Libis zijn kap te zitten, dus mag hij buiten even gaan afkoelen  :thumbs:
't is er 't weer voor  :mrgreen:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: januari 20, 2013, 14:30:33 »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: januari 21, 2013, 21:19:01 »
Aivic is KO dankzij zijn medicatie denk ik...

daarnet zijn hij en Libis samen naar de DA geweest. samen in de koffer, geen probleem; samen in de wachtzaal, geen probleem; samen bij de DA snoepjes eten, geen probleem :thumbs: toen we thuiskwamen is aivic in zijn zetel gaan liggen en toen ik hem ging aaien, kwam libis er bij staan, ook hier weer geen probleem. zouden mijn yin en yang eindelijk hun evenwicht gevonden hebben?  :mrgreen:

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #159 Gepost op: januari 22, 2013, 08:02:56 »
Aivic is KO dankzij zijn medicatie denk ik...

daarnet zijn hij en Libis samen naar de DA geweest. samen in de koffer, geen probleem; samen in de wachtzaal, geen probleem; samen bij de DA snoepjes eten, geen probleem :thumbs: toen we thuiskwamen is aivic in zijn zetel gaan liggen en toen ik hem ging aaien, kwam libis er bij staan, ook hier weer geen probleem. zouden mijn yin en yang eindelijk hun evenwicht gevonden hebben?  :mrgreen:

Ik hoop het voor je  :thumbs:
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal