collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe moet dit nu verder?  (gelezen 40402 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hoe moet dit nu verder?
« Reactie #120 Gepost op: januari 04, 2013, 19:14:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
blijkbaar hing Milor mee boven op Libis deze middag  :muur: voor hetzelfde zijn Aivic en Milor begonnen, stond Libis er te dicht bij of wou die tussenkomen en zijn ze daarna samen op Libis gevlogen... want nu ook weer liggen ze samen naast elkaar in de living zonder enig probleem.

jammer dat ik het niet gezien heb
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #121 Gepost op: januari 04, 2013, 22:45:17 »
Ikela komt ook altijd in lage houding wat aan Feya's lippen hangen en lekken. Feya zet ze 9 keer op de 10 op haar plaats, trouwens bij alles dat Ikela doet en die neemt altijd een (extreem soms zelf) lage houding aan ten opzichte van Feya. Ik denk dat Ikela in Feya's ogen gewoon een vervelend opdringerig nest is dat haar goesting te vaak krijgt en dat ze dus heel kort moet houden. Want Feya is in principe heel correct in haar hondentaal.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: januari 05, 2013, 00:06:36 »
Arabella valt Dakota lastig en bijt in haar poten. Dakota reageert en Aivic en Arabella vliegen samen op Dakota....
enkel naar Kyra durft Arabella niets te doen. die corrigeert nochtans ook...

ik denk dat ik me eens op die zwart-witte ga focussen en kijken wat haar rol in dit verhaal is

best wel boeiend allemaal  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: januari 05, 2013, 12:55:22 »
vanmorgen was het weer prijs... Milor, Kyra, Gipsy en Arabella mogen mee op wandeling. Aivic, Libis en Dakota moeten even thuisblijven. Terwijl ik in de gang sta met de vier wandelaars, wordt Aivic hysterisch en krijgt hij de deur naar de gang open. ik zet hem terug achter de deur en nog geen twee seconden later hoor ik hem tekeer gaan tegen één van de andere honden. ik ga kijken en zie hem gewoon over Libis hangen en tegen hem tekeer gaan.
Aivic is bij deze voor de rest van de dag naar de tuin verbannen en daar is hij helemaal niet happy mee.... vanavond vliegt hij weer de bench in.

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #124 Gepost op: januari 05, 2013, 14:56:12 »
pb

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: januari 05, 2013, 15:37:45 »
vanmorgen was het weer prijs... Milor, Kyra, Gipsy en Arabella mogen mee op wandeling. Aivic, Libis en Dakota moeten even thuisblijven. Terwijl ik in de gang sta met de vier wandelaars, wordt Aivic hysterisch en krijgt hij de deur naar de gang open. ik zet hem terug achter de deur en nog geen twee seconden later hoor ik hem tekeer gaan tegen één van de andere honden. ik ga kijken en zie hem gewoon over Libis hangen en tegen hem tekeer gaan.
Aivic is bij deze voor de rest van de dag naar de tuin verbannen en daar is hij helemaal niet happy mee.... vanavond vliegt hij weer de bench in.

Redirectie agressiie? Kwaad op jou?
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: januari 05, 2013, 15:42:44 »
Redirectie agressiie? Kwaad op jou?

zeer zeker afreageren van zijn frustraties...

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #127 Gepost op: januari 05, 2013, 15:43:58 »
Ja, bij mij komt het ook over alsof hij dat doet uit frustratie, maar ik ken de honden natuurlijk niet.
Ik kan echter maar al te goed begrijpen dat dat voor je vriend ook niet leuk is en ik zou die combinatie dan ook niet samen zetten als jij niet thuis bent, en misschien wel helemaal niet meer (tijdelijk?)
Het hangt er natuurlijk van af hoe erg ze vechten, maar ik zou zelf zoveel risico's niet nemen.
Mijn Aussies moeten elkaar eigenlijk ook niet, maar accepteren elkaar meestal.
Zolang ik in de buurt ben en ik in mijn normale doen ben, gaat het dan ook meestal goed. Ik heb een maand geleden echter mogen ervaren hoeveel effect mijn gemoedstoestand heeft op hun gedrag...
Koda en Flynn zullen nooit samen zitten als er niemand thuis is, en sterker nog, normaal ook niet als ik persoonlijk niet thuis ben/er niet bij ben.
Ik ben de enige die de honden zo goed kent/onder controle heeft, en weet hoe erg mijn vriend of mijn moeder (als zij komt babysitten  :grijns:) het vinden als ze vechten + ik ben dan ook te bang dat ze de honden niet uit elkaar zouden krijgen.
Persoonlijk snap ik dan ook niet waarom je ze in zo'n situaties niet gescheiden houdt, tenzij het telkens maar gaat over wat gegrommel en stoerdoenerij...

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: januari 05, 2013, 16:01:05 »
we vinden er wel een oplossing voor... zolang er geen triggers zijn komen die twee prima overeen. en Aivic is nog jong en heeft een kort lontje, dus daar gaan we ook iets proberen aan te doen. heb al voor moeilijkere uitdagingen gestaan dan deze  :knipoog:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: januari 05, 2013, 19:23:12 »
grounded!  :baeh:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: januari 05, 2013, 19:40:45 »
't dutske  :huggg: :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: januari 05, 2013, 19:41:42 »
't dutske  :huggg: :mrgreen:

maar tis hier wel al de hele dag lekker rustig  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: januari 08, 2013, 21:53:21 »
daarnet zat het er bijna weer tegen tussen aivic en libis. maar libis heeft het zelf opgelost  :thumbs:
aanleiding: arabella die geflipt stond te doen tegen hem, aivic en dakota; libis corrigeert arabella, maar aivic ook, waardoor libis (vermoedelijk  :mrgreen:) denkt dat aivic op hem gromt. daarop gromt hij op zijn beurt terug naar aivic. zo hebben ze even tegenover mekaar gestaan (libis met zijn haar al borstelend tot tegen het plafond), maar libis heeft de spanning doorbroken door zich om te draaien en op zijn kussen te gaan liggen  :thumbs:

stoorzender arabella is even in time-out gevlogen. het was iets te gortig aan het worden :mrgreen:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #133 Gepost op: januari 08, 2013, 22:06:36 »
Toch mooi om te zien zo'n dingen hé  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: januari 08, 2013, 22:22:59 »
Toch mooi om te zien zo'n dingen hé  :thumbs:

:yes: heel erg boeiend zo'n roedel!  :thumbs:

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #135 Gepost op: januari 09, 2013, 00:34:50 »
Constante spanningen vind 'k persoonlijk toch niet 'mooi' om te zien, 'k heb liever een happy-happy-joy-joy roedeltje  :shifty:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: januari 09, 2013, 06:43:33 »
Constante spanningen vind 'k persoonlijk toch niet 'mooi' om te zien, 'k heb liever een happy-happy-joy-joy roedeltje  :shifty:

wilt ge arabella? probleem direct opgelost  :mrgreen:

we werken eraan. kan er ook niet aan doen dat ze voordien geen degelijke opvoeding gekregen hebben. en tis ook niet dat ze hier van s morgens tot s avonds met elkaar in de clinch gaan. ze spelen ook veel samen (zowel onderling als samen met elkaar).
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 07:00:13 door wendy hostyn »

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #137 Gepost op: januari 09, 2013, 08:09:03 »
was geen 'aanval' hoor Wendy 'k weet dat je het graag anders zou zien maar 'mooi' is nu niet direct het woord dat 'k op 'spanningen' zou plakken   :lol:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #138 Gepost op: januari 09, 2013, 08:35:42 »
wilt ge arabella? probleem direct opgelost  :mrgreen:

we werken eraan. kan er ook niet aan doen dat ze voordien geen degelijke opvoeding gekregen hebben. en tis ook niet dat ze hier van s morgens tot s avonds met elkaar in de clinch gaan. ze spelen ook veel samen (zowel onderling als samen met elkaar).

Het zal allemaal tijd nodig hebben vermoed ik. Er zijn de laatste maanden natuurlijk redelijk wat veranderingen gebeurd in de roedel hé zoals Bella weg, Arabella en Dakota erbij, Aivic erbij,...

Hopelijk ebben de spanningen geleidelijk aan toch weg! :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: januari 09, 2013, 13:46:02 »
was geen 'aanval' hoor Wendy 'k weet dat je het graag anders zou zien maar 'mooi' is nu niet direct het woord dat 'k op 'spanningen' zou plakken   :lol:

heb het ook niet als een aanval opgenomen hoor  :wink: ik vind het wel mooi dat Libis deze situatie zelf heeft weten op te lossen. voor de evolutie binnen mijn roedel is dat een heel goede zaak. we komen er wel. heb al erger meegemaakt vorig jaar met Bella  :lol: er is idd veel veranderd de voorbije maanden, niet allemaal helemaal zoals ik het wil, maar de situatie is zoals ze is. sommige problemen (zoals Dakota's gedrag) zijn niet op 1 2 3 opgelost, Aivic moet nog volwassen worden (heeft ook serieus wat in te halen) en Arabella is ook een hondje dat nooit regels en structuur gekend heeft. ergens normaal dat dat niet meteen loopt zoals het moet. maar we maken wel vorderingen, en dat er hier en daar eens een terugval of een uitschuiver is, is gewoon iets wat erbij hoort en wat we erbij moeten nemen. dan vloek ik eens goed en dan pak ik de koe weer bij de horens  :mrgreen:
met Libis en Milor heb ik in het begin ook heel hard mijn werk gehad. maar het harde werk werpt uiteindelijk wel zijn vruchten af. met vallen en opstaan, maar steeds 'vooruit' :thumbs: en dat is net wat het zo boeiend maakt 'of 'mooi' zoals TerryPoody het schreef)

gisteren was Dakota is een fletsbeu. die is tegen mij komen plakken alsof ze nog nooit een knuffel had gehad en ze bang was dat ze na die knuffel er nooit nog één zou krijgen  :mrgreen: zij is tegenwoordig rustig in huis. enkel als Arabella haar opjaagt, of als ze eten krijgt staat ze te springen als een konijn  :lol: ondertussen ben ik er ook uit dat niet zij de oorzaak (meer) is van de spanningen. de andere honden negeren haar eigenlijk gewoon als ze wat zot doet. ze begint ook veel meer te spelen met iedereen. ze wordt steeds meer hond...  :thumbs:

vanavond maak ik een afspraak om Arabella te steriliseren. mocht die nu loops worden, denk ik dat het pas écht de hel wordt hier...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal