collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe moet dit nu verder?  (gelezen 40503 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hoe moet dit nu verder?
« Reactie #100 Gepost op: januari 02, 2013, 15:31:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Daartegen is Aivic klein bier zeker :fuu:

laten we zeggen dat Dakota te vergelijken is met ne blonde Leffe en Aivic met ne Delirium Tremens :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #101 Gepost op: januari 02, 2013, 15:32:00 »
laten we zeggen dat Dakota te vergelijken is met ne blonde Leffe en Aivic met ne Delirium Tremens :mrgreen:
:rofl: Niets straffer :vuistje:

Gsm checken, hé. Lift nodig vanavond?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: januari 02, 2013, 15:34:36 »
:rofl: Niets straffer :vuistje:

Gsm checken, hé. Lift nodig vanavond?

graag!  :afro:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #103 Gepost op: januari 02, 2013, 16:53:26 »
Ik blijf jouw verhalen volgen.  :afro:
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: januari 03, 2013, 00:39:37 »
zondag hebben ze weer even in elkaar gehangen... Aivic was aan het overgeven en toen Libis uit nieuwsgierigheid dichterbij kwam is hij op Libis gevlogen  :angry: gelukkig stond ik er niet ver af en is Aivic buiten mogen gaan afkoelen. De enige straf die een beetje indruk op hem maakt is als ik boos ben op hem. daarna is het net een engeltje  :mrgreen:
gisteren en vandaag komen ze dan weer super goed overeen en heb ik Aivic al ene paar keer Libis zijn mondhoeken zien aflikken  :afro:

Dakota is een pak kalmer. enkel als er ietwat drukte is schiet ze weer in haar geflipte overdrive. en misschien raar om te zeggen, maar die hond is écht niet intelligent. ze legt totaal geen linken tussen haar gedrag en straffen/beloningen  :weetniet: heb nog niet zoveel honden gezien met zulk gedrag...

Denk je niet dat die "overdrive" haar verhinderd om te leren???

Een hond die steeds gespannen is, leert niet  gemakkelijk..
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: januari 03, 2013, 00:45:38 »
Bart en ik waren er dit weekend ook over bezig dat het echt een vreemde hond is op dat vlak en we denken ook aan een afwijking in de hersenen (ook het hyper gedrag bvb dat we enkel kunnen onderdrukken met extra magnesium en tryptofaan bij te geven. geven we dat twee dagen niet dan is ze weer een wervelwind in huis)

Dat zou ook kunnent, weet het wel niet!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: januari 03, 2013, 06:40:32 »
Denk je niet dat die "overdrive" haar verhinderd om te leren???

Een hond die steeds gespannen is, leert niet  gemakkelijk..

het zal wel een vicieuze cirkel zijn: niet kunnen leren, daardoor stress ervaren, door die stress zeker niet veel nieuws kunnen leren...

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: januari 03, 2013, 13:51:45 »
Blijft interessant om dingen van jou en je bende te lezen!  :afro:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: januari 03, 2013, 14:45:49 »
Idd!

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #109 Gepost op: januari 03, 2013, 15:06:06 »

Zeker weten blijf het ook volgen  :afro:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: januari 04, 2013, 14:11:08 »
leuke thuiskomst van het werk (waar het ook al zo leuk was  :rol:)... mijn vriend in alle staten omdat Aivic en Libis weer in elkaar gehangen hebben. in zijn ogen is elk incident met Aivic ook Aivic zijn schuld, terwijl hij niet heeft gezien wat er gebeurd is. en nu dreigt hij ermee Aivic te herplaatsen... soms denk ik dat ik beter mijn vriend kan herplaatsen :silenced:

behalve een oppervlakkig wondje op zijn poot heeft Libis trouwens niets...

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #111 Gepost op: januari 04, 2013, 14:23:44 »
 :(

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: januari 04, 2013, 14:26:41 »
ai, da's minder  :?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: januari 04, 2013, 14:29:17 »
net zie ik Aivic naar Libis gaan, maar totaal niet agressief of dominant of wat dan ook. hij tongelde zelfs in Libis zijn richting. Libis heeft zich gewoon weggedraaid. jammer dat ik niet gezien heb wat er gebeurd is, maar heb wel een vermoeden dat ze even over hun toeren waren door iets en dat ze daardoor in het heetst van de strijd op mekaar geklapt zij

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #114 Gepost op: januari 04, 2013, 14:45:56 »
wel jammer dat je vriend er zo negatief tegenover staat :/ 
brengt toch altijd extra spanningen mee.

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: januari 04, 2013, 14:48:38 »
wel jammer dat je vriend er zo negatief tegenover staat :/ 
brengt toch altijd extra spanningen mee.

idd... zelfs als Aivic braaf is kost het hem veel moeite om dat ook toe te geven. maar raak aan mijn honden en je sjot tegen mijn schenen. en een boze wendy wil je echt niet tegenkomen  :angry:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #116 Gepost op: januari 04, 2013, 15:30:05 »
en heb ik Aivic al ene paar keer Libis zijn mondhoeken zien aflikken  :afro:

Wendy, ik had dit al gelezen, maar er niets over geschreven, maar vind je dit positief? Het aflikken van de mondhoeken kan positief zijn (zoals pups bij oudere honden op een speelse manier op die manier de aandacht van de oudere honden vragen en aangeven dat ze graag een spelletje willen spelen), maar bij volwassen honden kan dit vrij opdringerig gebeuren, waarbij de hond die afgelikt wordt, vaak weggaat van de andere hond of de andere hond grommend terechtwijst. Ik catalogeer dit als "op een sluwe manier toch kijken hoever hij kan blijven gaan"

Als 2 honden regelmatig in conflict gaan met elkaar en ze wonen in een grotere groep, is het ook altijd interessant om na te gaan of er geen derde hond is die triggert en de wrevel tussen de 2 ruziemakers versterkt.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #117 Gepost op: januari 04, 2013, 15:47:17 »
Misschien is het in deze situatie (voor alle partijen) beter dat Aivic en Libis gescheiden blijven als je vriend alleen thuis is?  :oops: Ik begrijp jouw standpunt zeker en vast hoor! Maar ik denk dat zoiets toch ook een vrij negatieve invloed kan hebben op jullie.. Ik kan me ook voorstellen hoe stresserend die conflicten tussen hun mss zijn voor je vriend (toch als ik het een beetje mag vergelijken met hoe stressy mama de laatste tijd weer reageert als Kiara in Tessa's buurt komt, omdat die 2 enkele weken geleden na lange tijd weer ineen hebben gehangen.. :shifty:)

Wendy, ik had dit al gelezen, maar er niets over geschreven, maar vind je dit positief? Het aflikken van de mondhoeken kan positief zijn (zoals pups bij oudere honden op een speelse manier op die manier de aandacht van de oudere honden vragen en aangeven dat ze graag een spelletje willen spelen), maar bij volwassen honden kan dit vrij opdringerig gebeuren, waarbij de hond die afgelikt wordt, vaak weggaat van de andere hond of de andere hond grommend terechtwijst. Ik catalogeer dit als "op een sluwe manier toch kijken hoever hij kan blijven gaan"
Idd.. Kiara doet dit ook vrij frequent bij Tessa! Nuja, ze probeert dat toch, maar we laten het niet toe.. Bij Ranco probeert ze het ook, maar die geeft sneller op een gepaste manier zen grenzen aan dus bij hem dringt ze zich niet zo op..

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: januari 04, 2013, 16:41:33 »
zondag hebben ze weer even in elkaar gehangen... Aivic was aan het overgeven en toen Libis uit nieuwsgierigheid dichterbij kwam is hij op Libis gevlogen  :angry: gelukkig stond ik er niet ver af en is Aivic buiten mogen gaan afkoelen. De enige straf die een beetje indruk op hem maakt is als ik boos ben op hem. daarna is het net een engeltje  :mrgreen:
gisteren en vandaag komen ze dan weer super goed overeen en heb ik Aivic al ene paar keer Libis zijn mondhoeken zien aflikken  :afro:

Dakota is een pak kalmer. enkel als er ietwat drukte is schiet ze weer in haar geflipte overdrive. en misschien raar om te zeggen, maar die hond is écht niet intelligent. ze legt totaal geen linken tussen haar gedrag en straffen/beloningen  :weetniet: heb nog niet zoveel honden gezien met zulk gedrag...
Aivic was aan het overgeven en toen Libis uit nieuwsgierigheid dichterbij kwam is hij op Libis gevlogen --------------> is dt wel  nieuwgierigheid of bezitsdrang?

Als 2 honden regelmatig in conflict gaan met elkaar en ze wonen in een grotere groep, is het ook altijd interessant om na te gaan of er geen derde hond is die triggert en de wrevel tussen de 2 ruziemakers versterkt.
[/color]
VET/ Dit klopt wel volgens mij er zou moAivic was aan het overgeven en toen Libis uit nieuwsgierigheid dichterbij kwam is hij op Libis gevlogen worden naar de lichaamstaal van Avic, denk ik.
Groen: Ik denk gelezen te hebben dat Wendy dit al gedaan heeft en weet dat ze een voorlopige moeilijke groep heeft.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: januari 04, 2013, 19:09:41 »

van dat laatste ben ik heel erg zeker. Arabella en/of Dakota stoken de boel op. op wandeling vandaag was het ook heel erg duidelijk dat Arabella zich gesterkt voelt door de aanwezigheid van Aivic om het varken uit te hangen tov de andere honden. als ze alleen is heeft ze minder noten op haar zang.

Aivic benadert Libis met een lagere houding dan anders terwijl hij diens mondhoeken aflikt. één, twee keer en dan stopt hij daar ook mee.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal