collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Herplaatste Bull Terrier doet vreemd  (gelezen 6773 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Herplaatste Bull Terrier doet vreemd
« Reactie #160 Gepost op: juni 30, 2013, 00:13:22 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
amai ja inderdaad

hopelijk gaat het verder zo!!!

Ik ga morgen dus om 100000 buffelhuidbeentjes naar tom&co en ik laat VOOR EEUWIG de tv aanstaan :) als dat hem kalmeert is dat al héél veel voor mij!

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #161 Gepost op: juni 30, 2013, 07:49:39 »
Ik hoop dat je "het" gevonden hebt, maar wees aub niet teleurgesteld als morgen dezelfde "middeltjes" niet hebben gewerkt..

Ik volg je verhaal al een tijdje, en heb nog niet geschreven omdat ik u niet kan helpen, maar ik heb zelf geleerd dat met een stresshond er niet altijd een passklare oplossing is. Wat de ene dag goed kan gaan, kan de andere dag foutlopen...

Moed blijven houden  :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: juni 30, 2013, 08:05:01 »
Ik hoop dat je "het" gevonden hebt, maar wees aub niet teleurgesteld als morgen dezelfde "middeltjes" niet hebben gewerkt..

Ik volg je verhaal al een tijdje, en heb nog niet geschreven omdat ik u niet kan helpen, maar ik heb zelf geleerd dat met een stresshond er niet altijd een passklare oplossing is. Wat de ene dag goed kan gaan, kan de andere dag foutlopen...

Moed blijven houden  :thumbs:

:yes: Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben! Het is geruststellend dat hij rustig is gebleven toen de tv wat aanstond, we zullen dit zeker verder blijven proberen als we er niet kunnen zijn! Maar toch gaan we nog steeds op zoek, samen met gedragstherapeut, wat nu de stresserende factor hier is. We zullen ook eens, als we even weg zijn, een paar camera's van onze laptop laten aanstaan en richten op de plaatsen waar hij ligt.. En dan es zien wat er gebeurt! Zo kunnen we ook achterhalen wat de stress veroorzaakt als we er niet zijn, anders wordt dat moeilijk  :lol:

Het was gewoon een mini-overwinning dat hij toch al 1 avond alleen zo kalm kon blijven  :vuistje: tis allemaal met ministapjes met Roy  :vuistje: en in ruil krijg je maxi stappen liefde en vriendschap  :wub:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: juni 30, 2013, 22:13:31 »
Ook altijd heel rustig vertrekken. Als ik in 7 haasten durf vertrekken, dan kan ik er zeker van zijn dat Tupac binnen heeft geplast als ik terug kom. En dat hij jankt als ik vertrek.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: juni 30, 2013, 22:24:20 »
Ook altijd heel rustig vertrekken. Als ik in 7 haasten durf vertrekken, dan kan ik er zeker van zijn dat Tupac binnen heeft geplast als ik terug kom. En dat hij jankt als ik vertrek.

Dat vertrekken, kga daar heel eerlijk in zijn, kvind da moeilijk.. Ik weet niet goed hoe me te gedragen.. Enerzijds wil ik tegen hem praten en hem geruststellen, maar dan kan ik hem mogelijks weer opwinden (hij heeft niet veel nodig).. Ik probeer effectief rustig te vertrekken, niet nog teveel weg en weer lopen, want dat kan hem mss verwarren... het zal toch met vallen en opstaan blijven, maar ik ben al blij met elke stap die we samen zetten  :loved:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: juni 30, 2013, 22:28:15 »
Onze Rex had er in het begin ook last van (is ook een geadopteerde asielhond)
Wat ik deed,en hielp (maar ik ga natuurlijk niet beweren dat het bij jullie ook lukt),ik legde een kledingstuk van mij mee in zijn mand.. het leek te werken,want hij was heel de tijd rustig.
Nadeel: Nu doe ik dat niet meer,als ik nu de deur naar de badkamer open laat staan,heeft hij gegarandeerd in mijn wasmand gezeten,en liggen mijn kleren bij hem,of lekker verspreid  :doh:

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: juni 30, 2013, 22:29:08 »
Ik heb heel goed nieuws!!  :thumbs:
Wij zijn net thuis en Roy heeft NIET gespind.. geen sporen te zien, zijn staartje is niet nat, hij was natuurlijk wel opgewonden als we thuis kwamen..
Hij heeft een bot gekregen + tv stond lichtjes aan terwijl we weg waren.. En blijkbaar heeft dat hem wel een stuk gekalmeerd.. :)
Ik ben KEIBLIJ!!! :)

amai, goed zo  :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: juni 30, 2013, 22:31:13 »
Onze Rex had er in het begin ook last van (is ook een geadopteerde asielhond)
Wat ik deed,en hielp (maar ik ga natuurlijk niet beweren dat het bij jullie ook lukt),ik legde een kledingstuk van mij mee in zijn mand.. het leek te werken,want hij was heel de tijd rustig.
Nadeel: Nu doe ik dat niet meer,als ik nu de deur naar de badkamer open laat staan,heeft hij gegarandeerd in mijn wasmand gezeten,en liggen mijn kleren bij hem,of lekker verspreid  :doh:

Das ook een gedacht  :cheeky: kga dat ook eens proberen!

Kheb ook zo'n adaptil verdamper gekocht, die ga ik zeker ook in stopcontact steken vanavond, tijd geven dat een paar dagen kan verdampen hier :)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: juni 30, 2013, 22:32:02 »
amai, goed zo  :thumbs:

Goed hé  :yes: ik ben een mini beetje trots  :vuistje:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: juni 30, 2013, 22:33:14 »
Das ook een gedacht  :cheeky: kga dat ook eens proberen!

Kheb ook zo'n adaptil verdamper gekocht, die ga ik zeker ook in stopcontact steken vanavond, tijd geven dat een paar dagen kan verdampen hier :)

Moest dat kledingstuk werken,raad ik je wel aan om voortaan te zorgen dat je vuile was buiten bereik blijft  :mrgreen: :lol:

(Zo hebben wij al een heel genant moment gehad dat we met bezoek thuis kwamen,en Rex had mijn ondergoed verspreid over het salon  :oops: )

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: juni 30, 2013, 22:35:05 »
Moest dat kledingstuk werken,raad ik je wel aan om voortaan te zorgen dat je vuile was buiten bereik blijft  :mrgreen: :lol:

(Zo hebben wij al een heel genant moment gehad dat we met bezoek thuis kwamen,en Rex had mijn ondergoed verspreid over het salon  :oops: )

Das ook de bedoeling niet hé  :mrgreen:
De weinige keren dat Roy in de badkamer is geweest en aan onze was kon, was hij ook wel zeer geinteresseerd in mijn slipjes moet ik zeggen  :mrgreen: wel hilarisch eigenlijk  :lol:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: juni 30, 2013, 22:36:06 »
Das ook de bedoeling niet hé  :mrgreen:
De weinige keren dat Roy in de badkamer is geweest en aan onze was kon, was hij ook wel zeer geinteresseerd in mijn slipjes moet ik zeggen  :mrgreen: wel hilarisch eigenlijk  :lol:

Reu'en hé  :roll: :mrgreen:

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: juni 30, 2013, 22:37:31 »
Goed hé  :yes: ik ben een mini beetje trots  :vuistje:

En terecht hoor, nu schrik morgen niet mocht het weer eventjes minder goed gaan, maar zoals vandaag zie je dat hij het kan, dus volhouden zou ik zeggen  :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: juni 30, 2013, 22:44:14 »
En terecht hoor, nu schrik morgen niet mocht het weer eventjes minder goed gaan, maar zoals vandaag zie je dat hij het kan, dus volhouden zou ik zeggen  :wink:

Hij heeft het in zich :) kwestie van het er nu op de goeie manier uit te halen :) tzal een kwestie van tijd worden..
Ik ben aan het overwegen om nog een beetje verlof bij te vragen op mijn werk, om echt met Roy aan de slag te gaan..
Zal het es moeten navragen of er een mogelijkheid is daartoe.. :)

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: juli 01, 2013, 01:11:39 »
Hij heeft het in zich :) kwestie van het er nu op de goeie manier uit te halen :) tzal een kwestie van tijd worden..
Ik ben aan het overwegen om nog een beetje verlof bij te vragen op mijn werk, om echt met Roy aan de slag te gaan..
Zal het es moeten navragen of er een mogelijkheid is daartoe.. :)

Hééé, zelf RUSTIG BLIJVEN !!!!!!!!!!  Doe alsof er niks aan de hand is..  Ik had hier ook méga lang een T-shirt gedragen, in de bench gezet van onze nieuweling om haar verlatingsangst te kalmeren, gaat mijn andere hond ALTIJD dat T-shirt pikken bij onze nieuwe adoptiehond  :doh: :doh:
Bij sommige honden helpt het om een "klein" onbeduidend ritueel in te lassen (bv. overduidelijk de TV aan, een sjaal aan de deur hangen, maar geen aaikes en ditjes en datjes), bij anderen helpt het om ZO NORMAAL mogelijk de deur uit te gaan alsof je binnen de 5 seconden weer terug zal zijn.  wij gaan voor onze nieuwe asielhond voor dat laatste.
Veel  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: juli 01, 2013, 08:47:06 »
Hééé, zelf RUSTIG BLIJVEN !!!!!!!!!!  Doe alsof er niks aan de hand is..  Ik had hier ook méga lang een T-shirt gedragen, in de bench gezet van onze nieuweling om haar verlatingsangst te kalmeren, gaat mijn andere hond ALTIJD dat T-shirt pikken bij onze nieuwe adoptiehond  :doh: :doh:
Bij sommige honden helpt het om een "klein" onbeduidend ritueel in te lassen (bv. overduidelijk de TV aan, een sjaal aan de deur hangen, maar geen aaikes en ditjes en datjes), bij anderen helpt het om ZO NORMAAL mogelijk de deur uit te gaan alsof je binnen de 5 seconden weer terug zal zijn.  wij gaan voor onze nieuwe asielhond voor dat laatste.
Veel  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Joke van Hond Inform (waar ik veel aan gehad heb trouwens, dankjewel daarvoor  :yes: ) informeerde ons ook om inderdaad te gaan werken met zo'n anker, een duidelijk teken voor hem van: als ze dat doen, komen ze terug! Dus hebben we nu eigenlijk een soort van ritueel proberen bedenken als we weggaan. Tv aan + hetzelfde specifieke been die hij enkel krijgt als wij wegzijn.. Na verloop van tijd zou dit voor hem dan een seintje moeten worden van, oh geen probleem hoor, ze komen terug :)

Moeilijk zeggen of het écht om verlatingsangst gaat want hij kan zich wel bezighouden als we weg zijn, dat heeft hij nu toch bewezen..  :weetniet:

We blijven alvast proberen! Dat met dat tshirt ga ik zeker ook es proberen, baat het niet dan schaadt het niet :)
Sinds gisterenavond zit er een adaptil in het stopcontact, wederom baat het niet dan schaadt het niet hé :)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: juli 06, 2013, 14:38:38 »
Vandaag voor de 2e keer een succesvolle ervaring gehad met het alleen laten van Roy.. Hij is een klein uurtje hier alleen geweest, met de tv aan + het bekende bot  :mrgreen: toen ik terug kwam lag hij in zijn mandje met zijn beentje en geen natte staart of sporen van spinnen... Ik merk wel dat het beter is om zo normaal mogelijk weg te gaan, niet teveel geen tralalaa eraan hangen, gewoon doorgaan.. Kheb ook terug de tv laten aanstaan..

Begint precies wel een beetje vordering in te komen, vorige keer was hij langer alleen gebleven maar dat was 's avonds en dan is hij sowieso kalmer en gaat hij makkelijk slapen...

Nu was het overdag, dus er is beterschap in zicht  :pray: hoop ik!

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: juli 06, 2013, 14:39:42 »
Mooi.. alles op zijn tijd  :thumbs:
Goed bezig!  :happywink:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: juli 07, 2013, 15:56:35 »
Super  :thumbs:

Dat doe ik ook, gewoon vertrekken. Schoenen aan, jas mee, handtas nemen,... en weg. Als ik merk dat Tupac nerveus is (omdat ik bv Goya mee neem om naar de hs te gaan) dan krijgt hij iets om te knabbelen en kalmeert hij weer.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: juli 08, 2013, 11:12:56 »
Ik merk wel dat het beter is om zo normaal mogelijk weg te gaan, niet teveel geen tralalaa eraan hangen, gewoon doorgaan.. Kheb ook terug de tv laten aanstaan..
Inderdaad, zo weinig mogelijk poespas en af en toe uw routine voor je vertrekt veranderen. Want na een tijdje herkennen ze dit en kunnen ze als nog in paniek geraken.

Succes! :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal