collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Herplaatste Bull Terrier doet vreemd  (gelezen 6746 keer)

Offline TASHAtje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Herplaatste Bull Terrier doet vreemd
« Reactie #140 Gepost op: juni 29, 2013, 11:44:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
en wij kijken van op de zijlijn en zien dat het goed is  :thumbs: Blij dat we Roy bij jullie hebben kunnen plaatsen, hij zit met z'n gat in de boter, zoveel is duidelijk !!  :thumbsup:

proper zelle  :mrgreen:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: juni 29, 2013, 12:46:11 »
Net weer thuisgekomen, Roy is voor het eerst een kleine 2 uur alleen geweest.. Hij heeft duidelijk weer gespind, zijn staart helemaal nat, hij helemaal in stress, ik mag er zelfs niet naar kijken want hij trekt zich weg..  :cryblue:

Ik weet helemaal niet hoe we dit kunnen opbouwen, ik heb hem een gevulde kong gegeven toen ik wegmoest, daar heeft hij duidelijk wel mee gespeeld, maar toch schiet hij telkens in stress  :weetniet:

Ik weet het weer heel eventjes niet meer hoe ik hiermee moet omgaan  :cryblue:
Ik begin stilletjesaan teneinde raad te raken :(
Ik wil er alles aan doen dat het goed gaat met hem, maar ik kan het niet vermijden dat wij wegmoeten, binnenkort is mijn verlof gedaan en begint mijn vriend aan zijn vakantiejob en dan gaat Roy wel vaker en langer alleen moeten blijven..  :weetniet: :cryblue:
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2013, 13:08:56 door AD1988 »

Offline Filip226

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Helping Dogs vzw
« Reactie #142 Gepost op: juni 29, 2013, 14:10:42 »
toch eens kijken om hem een bench aan te leren? kleinere ruimte geeft misschien minder stress... en leg er een ongewassen t-shirt van je vriend in. lijkt me dat hij toch iets meer naar hem neigt. Ook het alleen blijven kan je aanleren door stapsgewijs de tijd op te bouwen. en dan is stapsgewijs ook écht stapsgewijs... 3 sec, 10sec, 30 sec, 1min, 2 min, 3min, 5 min,... en telkens je binnenkomt en hij heeft zich gedragen -> belonen met iets klein maar lekker . En GEEN stap overslaan !! ps: ter info : een hond kan géén klok lezen !!  :happywink: :mrgreen:
“The dog is a gentleman; I hope to go to his heaven, not man's” Mark Twain

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: juni 29, 2013, 14:28:05 »
toch eens kijken om hem een bench aan te leren? kleinere ruimte geeft misschien minder stress... en leg er een ongewassen t-shirt van je vriend in. lijkt me dat hij toch iets meer naar hem neigt. Ook het alleen blijven kan je aanleren door stapsgewijs de tijd op te bouwen. en dan is stapsgewijs ook écht stapsgewijs... 3 sec, 10sec, 30 sec, 1min, 2 min, 3min, 5 min,... en telkens je binnenkomt en hij heeft zich gedragen -> belonen met iets klein maar lekker . En GEEN stap overslaan !! ps: ter info : een hond kan géén klok lezen !!  :happywink: :mrgreen:

Ik ben bang dat als ik hem in de bench steek hij nog meer gestresseerd wordt? hij is dat absoluut niet gewoon  :weetniet:
m'n lieve lieve roy :(

Offline Hond Inform

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
    • Hond Inform
« Reactie #144 Gepost op: juni 29, 2013, 15:08:20 »
Is Roy voedingsgericht?
Zijn jullie vertrouwd met operante training?
Ik zou immers voorstellen om hem een anker te gaan trainen. Voorts zou ik ook gaan focussen op ontspanning. Ontspanning zou dan de intrinsieke "reward" worden.
Werken aan scheidingsangst is immers zeer moeilijk. Een van de vereisten is immers eigenlijk dat de hond - zolang hij niet kan alleen zijn- nooit alleen gelaten wordt. Anders krijgt je training steeds een extreme deuk.
Je kan Roy een signaal aanleren dat als dit te voorschijn komt, je zeker weer terug komt. Bij scheidingsangst heeft de hond immers angst dat je niet meer terug komt. De situatie is niet voorspelbaar voor hem! Door het wel voorspelbaar te maken, komt hij niet in stress.
Heel veel succes en een dikke chapeau voor jullie. Iedere hond zou zo met zijn gat in de boter moeten vallen (--> en surplus dan extra werk voor trimmers :-))

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: juni 29, 2013, 15:14:17 »
Is Roy voedingsgericht?
Zijn jullie vertrouwd met operante training?
Ik zou immers voorstellen om hem een anker te gaan trainen. Voorts zou ik ook gaan focussen op ontspanning. Ontspanning zou dan de intrinsieke "reward" worden.
Werken aan scheidingsangst is immers zeer moeilijk. Een van de vereisten is immers eigenlijk dat de hond - zolang hij niet kan alleen zijn- nooit alleen gelaten wordt. Anders krijgt je training steeds een extreme deuk.
Je kan Roy een signaal aanleren dat als dit te voorschijn komt, je zeker weer terug komt. Bij scheidingsangst heeft de hond immers angst dat je niet meer terug komt. De situatie is niet voorspelbaar voor hem! Door het wel voorspelbaar te maken, komt hij niet in stress.
Heel veel succes en een dikke chapeau voor jullie. Iedere hond zou zo met zijn gat in de boter moeten vallen (--> en surplus dan extra werk voor trimmers :-))

Dus als ik het goed begrijp moeten we hem iets aanleren wat hem toont van: kijk, we komen terug! Wat kan dat dan zijn? Hij is redelijk voedingsgericht, als ik goed begrijp wat je daarmee bedoelt, hij zou bijna alles doen voor eten.. Ik moest nu net even om een boodschap van een 30 minuten, ik heb hem dus alleen gelaten met een been en toen ik terugkwam was hij hier nog steeds op aan het kauwen.. Volgens mij heeft hij zich hier beter mee kunnen bezighouden dan met zijn kong?  :weetniet:

Het probleem is dat ik heel graag veel zou thuis blijven bij hem, maar binnenkort start mijn werk gewoon weer en dan gaat dat natuurlijk niet  :weetniet: ik vraag me dan af: zijn wij wel het goede gezin voor hem? zou hij niet beter bij mensen zijn waar er wel bijna heel de tijd iemand thuis is?   :weetniet:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: juni 29, 2013, 15:34:45 »
Trouwens, er lag ook een beetje pipi op de grond  :weetniet: eventueel ook uit stress?

Offline Filip226

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Helping Dogs vzw
« Reactie #147 Gepost op: juni 29, 2013, 15:56:34 »
Het probleem is dat ik heel graag veel zou thuis blijven bij hem, maar binnenkort start mijn werk gewoon weer en dan gaat dat natuurlijk niet  :weetniet: ik vraag me dan af: zijn wij wel het goede gezin voor hem? zou hij niet beter bij mensen zijn waar er wel bijna heel de tijd iemand thuis is?   :weetniet:

niet te snel opgeven  :eh:!!
Renko is nu toch al een jaar bij mij, en is nog steeds een zenuwpees! maar in vergelijking met vorig jaar -> 80% verbeterd :)
geef het wat tijd ! en blijf zelf rustig... alles wat hij doet is normaal, maar wel ongewenst gedrag. diep ademhalen, lotushouding (alleen of met 2 of met 3  :happywink: )
“The dog is a gentleman; I hope to go to his heaven, not man's” Mark Twain

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: juni 29, 2013, 15:57:25 »
niet te snel opgeven  :eh:!!
Renko is nu toch al een jaar bij mij, en is nog steeds een zenuwpees! maar in vergelijking met vorig jaar -> 80% verbeterd :)
geef het wat tijd ! en blijf zelf rustig... alles wat hij doet is normaal, maar wel ongewenst gedrag. diep ademhalen, lotushouding (alleen of met 2 of met 3  :happywink: )

ZENNN.. :)

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #149 Gepost op: juni 29, 2013, 15:57:45 »
Hij moet jullie routine nog leren hé, geloof mij, jullie hond komt zeker niks te kort! het is gewoon een grotere klus om zich aan te passen voor hem dan voor sommige andere honden. Dat ligt niet aan jullie, iedereen moet wel eens van huis en ik vind niet dat je dat moet laten om je hond.

Het zal wel nog eventjes duren voor hij volledig aangepast is, met een herplaatser mag je soms rekenen op 8 maand tot die volledig z'n draai gevonden heeft hoor. Maar niet wanhopen, je zal vooruitgang zien en soms een hevige terugval, dat is allemaal normaal.

I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: juni 29, 2013, 16:02:19 »
Hij moet jullie routine nog leren hé, geloof mij, jullie hond komt zeker niks te kort! het is gewoon een grotere klus om zich aan te passen voor hem dan voor sommige andere honden. Dat ligt niet aan jullie, iedereen moet wel eens van huis en ik vind niet dat je dat moet laten om je hond.

Het zal wel nog eventjes duren voor hij volledig aangepast is, met een herplaatser mag je soms rekenen op 8 maand tot die volledig z'n draai gevonden heeft hoor. Maar niet wanhopen, je zal vooruitgang zien en soms een hevige terugval, dat is allemaal normaal.

Ik wil het gewoon écht goed doen  :oops:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: juni 29, 2013, 16:07:30 »
Ik wil het gewoon écht goed doen  :oops:

Ja ik weet het maar geloof het dan ook als mensen zeggen dat je echt wel goed bezig bent  :lol:

't zal een tijdje duren en je mag ook niet te snel verwachten dat het opgelost zal geraken, kleine stapjes voorwaarts (en soms ja... enkele achterwaarts) en je zal zo blij zijn als je beterschap ziet in z'n gedrag!

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: juni 29, 2013, 16:20:14 »
Ja ik weet het maar geloof het dan ook als mensen zeggen dat je echt wel goed bezig bent  :lol:

't zal een tijdje duren en je mag ook niet te snel verwachten dat het opgelost zal geraken, kleine stapjes voorwaarts (en soms ja... enkele achterwaarts) en je zal zo blij zijn als je beterschap ziet in z'n gedrag!

Ik geloof wel dat ik goed bezig ben, alleen ja.. Als je thuiskomt en je ziet dat hij op en top gestresseerd is en geen weg weet met zichzelf dan duikt de stress bij jezelf terug op...  :cry:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: juni 29, 2013, 17:16:52 »
Ik geloof wel dat ik goed bezig ben, alleen ja.. Als je thuiskomt en je ziet dat hij op en top gestresseerd is en geen weg weet met zichzelf dan duikt de stress bij jezelf terug op...  :cry:

Ja dat snap ik, het is gewoon heel hard op de tanden bijten, je zal wel door die periode geraken  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #154 Gepost op: juni 29, 2013, 22:20:33 »
super dat je zo gemotiveerd bent

komt zeker goed dan als je door de juiste mensen begeleid wordt

Hopelijk werkt je gedragstrainer goed samen met een gedragsdierenarts , dat geeft de snelste en beste resultaten bij dit soort problemen.

als je niet anders kan dan de hond alleen laten sommige momenten komende weken/maanden dan kan naast een trainingsplan ( leren alleen zijn) ondersteuning via medicatie/natuurlijke supplementen een groot hulpmiddel zijn. Ik zou ook alles uit de kast halen de komende weken , zeker omdat gedrag zoals staartjagen en stress bij alleen te belangrijk zijn , daar het zulke negatieve consequenties heeft voor de hond zijn welzijn.

Ik wens jullie heel veel succes en laat aub zeker opvolgen hoe het verder verloopt!!

Indien je adressen wenst van  gedragsdierenartsen in je buurt , bespreek met je gedragstrainer dan best!

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #155 Gepost op: juni 29, 2013, 22:29:22 »
Dus als ik het goed begrijp moeten we hem iets aanleren wat hem toont van: kijk, we komen terug! Wat kan dat dan zijn?

Vandaag heeft iemand mij net verteld (ook iemand van het forum zelfs) dat zij een sjaal aan de deur hangt en zo weet haar hond dat zij terug zal komen, ik denk dat Hond Inform zoiets bedoelt. Hoe je het aanleert weet ik wel niet  :denk:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: juni 29, 2013, 23:47:22 »
Ik heb heel goed nieuws!!  :thumbs:
Wij zijn net thuis en Roy heeft NIET gespind.. geen sporen te zien, zijn staartje is niet nat, hij was natuurlijk wel opgewonden als we thuis kwamen..
Hij heeft een bot gekregen + tv stond lichtjes aan terwijl we weg waren.. En blijkbaar heeft dat hem wel een stuk gekalmeerd.. :)
Ik ben KEIBLIJ!!! :)

Offline city dog

• *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: juni 29, 2013, 23:53:04 »
Super

hoe lang ben je weg geweest?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: juni 29, 2013, 23:54:14 »
Super

hoe lang ben je weg geweest?

Van 19u tot 23u40 zoiets, best wel lang dus..

Offline city dog

• *
  • 105 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: juni 30, 2013, 00:07:37 »
amai ja inderdaad

hopelijk gaat het verder zo!!!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal