collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Herplaatste Bull Terrier doet vreemd  (gelezen 6754 keer)

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Herplaatste Bull Terrier doet vreemd
« Reactie #120 Gepost op: juni 25, 2013, 14:00:56 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :thumbs: super dat je er iets aan hebt gehad en hopelijk heeft het geholpen

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: juni 25, 2013, 14:03:15 »
:thumbs: super dat je er iets aan hebt gehad en hopelijk heeft het geholpen

Het zal sowieso iets zijn wat tijd nodig zal hebben en met ups en downs natuurlijk.. Maar we gaan er volledig voor  :braaf:
We zijn al blij dat we de oorsprong nu kennen en dat we echt gericht kunnen gaan werken erop! Ik zie het zitten  :yes:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: juni 25, 2013, 14:26:34 »
Echt wreed hoor  :eh:
Bruno en Linsay zijn net weg, twas echt een super leerrijke sessie, kheb veel geleerd dat ik eigenlijk niet wist!
Volgens Bruno is het aangeleerd gedrag van bij de vorige eigenaar, want je merkte echt dat als hij het deed, hij daarna zo keek naar je van "heb je het gezien??"

Nu een aantal methodes gezien hoe ermee om te gaan en wat te doen :)

Super leerrijk  :thumbs: :thumbs:

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline Irisvdb

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: juni 25, 2013, 15:28:44 »
Zo is dat :) zo zijn wij nu te weten gekomen dat Roy graag boert en scheten laat en hij écht lui is, een keer hij ligt te slapen 's avonds krijg je hem met geen stok meer buiten.. :D man man man tis geen cadeau

Och, dat is nog niks! Toen onze Boris op dag 2 de auto vol stront had gesmeerd, had ik toch ook zo iets van: ik breng hem terug!  :puke:
Maar uiteindelijk stelen ze je hart en kan je al snel niet meer zonder hoor! Dat komt heus wel goed! Herplaatsertjes zijn een beetje afzien in het begin en achteraf des te meer fun!

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: juni 25, 2013, 15:37:16 »
Och, dat is nog niks! Toen onze Boris op dag 2 de auto vol stront had gesmeerd, had ik toch ook zo iets van: ik breng hem terug!  :puke:
Maar uiteindelijk stelen ze je hart en kan je al snel niet meer zonder hoor! Dat komt heus wel goed! Herplaatsertjes zijn een beetje afzien in het begin en achteraf des te meer fun!

Oei.. Klinkt ook heavy zeg.. In het begin toen Roy begon te staartjagen had ik eventjes zoiets van Damn, waar ben ik aan begonnen? Maar goed, dat gevoel maakte rap plaats voor het gewoon willen verder doen en vooruit gaan :)

Het is altijd wat moeilijker, zeker omdat je ook de voorgeschiedenis niet kent enzovoort.. Maar je krijgt er wel heel veel vriendschap voor terug  :vuistje:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: juni 25, 2013, 15:38:57 »
Het is altijd wat moeilijker, zeker omdat je ook de voorgeschiedenis niet kent enzovoort.. Maar je krijgt er wel heel veel vriendschap voor terug  :vuistje:

:yes: volledig mee eens. Ik zou zo een 2e Tupac in huis halen  :wub: :wub: :wub:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: juni 25, 2013, 16:05:42 »
Wist die ht ook waarom hij op dat opvangadres dat aangeleerd gedrag van staartjagen niet deed?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: juni 25, 2013, 16:17:47 »
We hebben hem dat gevraagd maar hij kon er ook niet echt een sluitend antwoord op geven.. Kan aan de omgeving liggen!
Hier had hij tot voor kort toegang tot onze gang, en die is lang en smal, en het kon ook door dat gevoel van met zijn staart tegen de muur te kunnen zijn, bij zijn opvanggezin was dat niet mogelijk..

Tis altijd een beetje gissen hé :)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: juni 28, 2013, 22:28:14 »
Met een beetje trots en vooral veel blijdschap kan ik zeggen dat Roy zich écht thuis begint te voelen, denken wij  :vuistje:
Hij komt steeds meer en meer uit zichzelf naar ons toe, wil knuffeltjes, wil bij ons liggen.. Hij is best wel een lichamelijk beest, khad dat niet verwacht :)

Het spinnen op zich neemt altijd maar af, al moeten we hem af en toe wel nog eens afleiden met een beentje of een gevulde kong.. Ik merk dat hij minder nerveus wordt van bepaalde dingen, en alles zo'n beetje over hem laat gaan..

Morgenavond blijft hij voor de eerste keer echt alleen, we moeten naar een familiefeestje! Ik ben van plan om ergens een Kong te verstoppen, gevuld met dat leverspul, dat vindt hij heerlijk! En kga hier ook nog ergens een beentje leggen, daar kan hij zich ook goed mee bezig houden :)

Moesten mensen nog tips hebben: laat maar komen :)

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: juni 28, 2013, 22:33:19 »
Een herplaatser heeft gewoon véél tijd nodig, zeker als die nog eens via een pleeggezin gepasseerd is.  Het is gewoon teveel nieuwe situaties, zich moeten aanpassen, in het begin durven zichzelf niet zijn.
Geef hem tijd, eventueel iets homeopatisch of bachbloesems.
Jullie doen dat geweldig goed  :thumbs: :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: juni 28, 2013, 22:35:59 »
Een herplaatser heeft gewoon véél tijd nodig, zeker als die nog eens via een pleeggezin gepasseerd is.  Het is gewoon teveel nieuwe situaties, zich moeten aanpassen, in het begin durven zichzelf niet zijn.
Geef hem tijd, eventueel iets homeopatisch of bachbloesems.
Jullie doen dat geweldig goed  :thumbs: :thumbs:

Eerlijk gezegd had ik dat wel onderschat dat ook een hond zo'n stress kon ervaren  :weetniet:
Het is mijn eerste ervaring met een herplaatser.. Ik beklaag het me helemaal niet, maar had het gewoon niet verwacht..
Heel gek ook hoe je na een weekje en een half je al zo gehecht hebt aan dat beest  :zot:
Ik zou niet dienen voor opvanggezin, dat zou hier iedere keer serieus verdriet zijn!

We zijn het aan het overwegen om iets te geven, maar zullen eerst effe proberen met iets lekker te geven als we weg zijn, zo'n been is hij wel gauw eventjes mee bezig en tegen dat dat op is, is ie te moe en gaat hij hem lekker neerploffen  :lol:

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: juni 28, 2013, 23:00:52 »
Onze recente asielhond is nu 3 maanden bij ons.  Ze werd naar het asiel gebracht op 9 jaar, het is me niet duidelijk of het was na een huisbrand of uithuiszetting (er waren de 2 versies).  Ze werd 2 x geadopteerd en 2x na 1 week terug gebracht naar het asiel.  Toen ze bij ons kwam had ze méga-verlatingsangst. En ja, soms moet je toch al eens het huis uit zonder dat we ze konden meenemen.  De buurvrouw (duplexwoning) is die eerste week rennend in de regen (voorjaar) weg gelopen voor het geblaf en gekef.  We zaten dus met een groot probleem.  Er werd heel wat gepuzzeld om haar zo weinig mogelijk alleen te laten en ik liet ook een gedragstherapeute komen (van hier op HV).  Ons meisje had een "likgranuloom" : een wonde van stress-likken.  Ze krijgt nu Passiflora en Valeriaan en "Stressless" ook gebaseeerd op kalmerende planten.  De gedragstherapeute zei dat we minstens op 6 maanden moesten rekenen.  Het gaat nu al een stuk beter en de likgranuloom verdwijnt stilaan !  Dus ja, niet alleen mensen zijn onderhevig aan stress, ook honden en nog geen beetje !  Ook in asielen is dat een probleem, het algemene stressniveau ...

Zo leuk dat jullie zo'n herplaatser genomen hebben en meteen ook véél over honden leren !!  Ik moet het niet meer zeggen als ik je hier zo lees, maar gun hem de tijd en laat hem voelen dat jullie er altijd voor hem zullen zijn  :huggg:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: juni 28, 2013, 23:12:51 »
Onze recente asielhond is nu 3 maanden bij ons.  Ze werd naar het asiel gebracht op 9 jaar, het is me niet duidelijk of het was na een huisbrand of uithuiszetting (er waren de 2 versies).  Ze werd 2 x geadopteerd en 2x na 1 week terug gebracht naar het asiel.  Toen ze bij ons kwam had ze méga-verlatingsangst. En ja, soms moet je toch al eens het huis uit zonder dat we ze konden meenemen.  De buurvrouw (duplexwoning) is die eerste week rennend in de regen (voorjaar) weg gelopen voor het geblaf en gekef.  We zaten dus met een groot probleem.  Er werd heel wat gepuzzeld om haar zo weinig mogelijk alleen te laten en ik liet ook een gedragstherapeute komen (van hier op HV).  Ons meisje had een "likgranuloom" : een wonde van stress-likken.  Ze krijgt nu Passiflora en Valeriaan en "Stressless" ook gebaseeerd op kalmerende planten.  De gedragstherapeute zei dat we minstens op 6 maanden moesten rekenen.  Het gaat nu al een stuk beter en de likgranuloom verdwijnt stilaan !  Dus ja, niet alleen mensen zijn onderhevig aan stress, ook honden en nog geen beetje !  Ook in asielen is dat een probleem, het algemene stressniveau ...

Zo leuk dat jullie zo'n herplaatser genomen hebben en meteen ook véél over honden leren !!  Ik moet het niet meer zeggen als ik je hier zo lees, maar gun hem de tijd en laat hem voelen dat jullie er altijd voor hem zullen zijn  :huggg:

Amai klinkt ook best heftig.. Heb daar ook veel over gelezen, valt beetje in dezelfde categorie als dat staartjagen blijkbaar.. Ongelooflijk wat ik al op die korte tijd geleerd heb door hem, maar ook hier op het forum, al enorm veel gelezen en gevolgd en het is fijn om te weten dat er mensen zo meeleven met je!!

Je voelt je minder alleen met je problemen, gesteund, maar je leert ook relativeren en alles in het juiste perspectief te zien :-)

Fijn dat zo'n mensen als jullie nog bestaan!! :-)

Offline Filip226

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Helping Dogs vzw
« Reactie #133 Gepost op: juni 28, 2013, 23:59:50 »
Amai klinkt ook best heftig.. Heb daar ook veel over gelezen, valt beetje in dezelfde categorie als dat staartjagen blijkbaar.. Ongelooflijk wat ik al op die korte tijd geleerd heb door hem, maar ook hier op het forum, al enorm veel gelezen en gevolgd en het is fijn om te weten dat er mensen zo meeleven met je!!

Je voelt je minder alleen met je problemen, gesteund, maar je leert ook relativeren en alles in het juiste perspectief te zien :-)

Fijn dat zo'n mensen als jullie nog bestaan!! :-)

en wij kijken van op de zijlijn en zien dat het goed is  :thumbs: Blij dat we Roy bij jullie hebben kunnen plaatsen, hij zit met z'n gat in de boter, zoveel is duidelijk !!  :thumbsup:
“The dog is a gentleman; I hope to go to his heaven, not man's” Mark Twain

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: juni 29, 2013, 08:45:34 »
en wij kijken van op de zijlijn en zien dat het goed is  :thumbs: Blij dat we Roy bij jullie hebben kunnen plaatsen, hij zit met z'n gat in de boter, zoveel is duidelijk !!  :thumbsup:

:oops: :oops: :oops:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #135 Gepost op: juni 29, 2013, 09:54:33 »
Het is idd zoeken in het begin met herplaatsers/asielhonden. ik heb het ook gehad met m'n twee oudste, maar na een tijd ken je ze door en door en heb je echt het gevoel van: nu zijn het MIJN honden  :loved:! Veel succes, met jullie inzet lukt dit zeker!  :thumbs:
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: juni 29, 2013, 10:27:54 »
Het is idd zoeken in het begin met herplaatsers/asielhonden. ik heb het ook gehad met m'n twee oudste, maar na een tijd ken je ze door en door en heb je echt het gevoel van: nu zijn het MIJN honden  :loved:! Veel succes, met jullie inzet lukt dit zeker!  :thumbs:

Dankje Pingo!! Jullie steun doet ons deugd :)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: juni 29, 2013, 11:07:43 »
Zo is dat :) zo zijn wij nu te weten gekomen dat Roy graag boert en scheten laat en hij écht lui is, een keer hij ligt te slapen 's avonds krijg je hem met geen stok meer buiten.. :D man man man tis geen cadeau

Jaja, ik herken de bull terriers van mijn zus hier ook in.  :yes:  :lol:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: juni 29, 2013, 11:25:35 »
Jaja, ik herken de bull terriers van mijn zus hier ook in.  :yes:  :lol:

Haha ja op dat vlak zijn ze naar 't schijnt allemaal hetzelfde :-)

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #139 Gepost op: juni 29, 2013, 11:40:06 »

:rolf:

Met een beetje trots en vooral veel blijdschap kan ik zeggen dat Roy zich écht thuis begint te voelen, denken wij  :vuistje:
Hij komt steeds meer en meer uit zichzelf naar ons toe, wil knuffeltjes, wil bij ons liggen.. Hij is best wel een lichamelijk beest, khad dat niet verwacht :)

Het spinnen op zich neemt altijd maar af, al moeten we hem af en toe wel nog eens afleiden met een beentje of een gevulde kong.. Ik merk dat hij minder nerveus wordt van bepaalde dingen, en alles zo'n beetje over hem laat gaan..

Morgenavond blijft hij voor de eerste keer echt alleen, we moeten naar een familiefeestje! Ik ben van plan om ergens een Kong te verstoppen, gevuld met dat leverspul, dat vindt hij heerlijk! En kga hier ook nog ergens een beentje leggen, daar kan hij zich ook goed mee bezig houden :)

Moesten mensen nog tips hebben: laat maar komen :)

Voordat je weggaat hem goed moe maken met een intesieve wandeling/lopen? Dan kan hij als hij klaar is met de Kong en beentje dutten ipv liggen wachten/vervelen?

Hier heeft Boogie wat verlatingsangst, niet problematisch, maar hij ligt echt te wachten en ervaart ook stress als we er niet zijn... blaffen of slopen ofzo doet hij niet. Als we weggaan zonder hen hebben we daar een commando voor 'Tot straks' en als hij niet moe is dan kijkt hij echt zo verontwaardigd en is hij soms ook wat zenuwachtig. Als hij moe is heft hij met moeite zijn hoofd op...  :yes:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal