collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: heropvoed centrum voor agressieve honden gezocht  (gelezen 6937 keer)

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1246 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: heropvoed centrum voor agressieve honden gezocht
« Reactie #100 Gepost op: april 22, 2013, 07:41:36 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
als die man kwaad word op mij omdat ik langst hem kom met mijn honden, ze kalm kan houden en hij op de grond ligt, tja, dan vind ik het maar zielig hoor en heb geen respect voor die man, want hij roept dat ik moet verdwijnen in de straat omdat hij die hond niet aan kan, kan begrijpen dat er veel honden te sterk zijn maar een man heeft meer kracht dan een vrouw, als hij die hond eens nen goede correctie geeft paar keer zou da al wat verschillen maar neen, aan die lijn blijven hangen en niets doen, tja, das is zijn eigen schuld

als ik met 3 grote honden wandel en kom langst honden die vervelend doen en ze blijven alle 3 kalm, tja, dat gaat niet vanzelf hoor, daar is wel training bij te pas gekomen want jaren terug reageerden ze op dergelijk honden en 120 kg hond in bedwang houden is niet zo gemakkelijk, kan jij met je honden langst een uitvallende hond zonder dat ze reageren?

dus veel mensen zijn te zacht op dat moment en blijven maar in hun gedrag hangen in plaats van korte metten ermee te maken, maar neen, blijven maar proberen af te lijden met koekjes of een rukje dat alleen het hoofdje beetje op en neer ga

en ondertussen kan ik ook wel zien wanneer een hond plannen heeft om vervelend te doen of dat hij uitvalt door schrik, merk dit ook aan mijn honden hoe ze op een situatie reageren

dus joni,  er zijn nog mensen die zich met opvoeding en gedrag bezig houden en eruit leren, en nog veel kunnen leren uiteindelijk maar vind toch dat ik het niet slecht heb gedaan, als ik denk aan hoe kenji vroeger was en hoe hij nu is en hoe maja vroeger zo bang was van alles en hoe zelfzeker ze nu is

die hond van mijn vriendin, tja, vanaf volgende week zullen we wel zien hoe het allemaal zich zal evolueren
« Laatst bewerkt op: april 22, 2013, 07:58:38 door Majaken »

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #101 Gepost op: april 22, 2013, 08:29:50 »
dat die hond beet naar de hand van zijn baas lijkt me nogal logisch, kzou ook bijten ak nen tik op mijne smoel kreeg...  :weetniet:
als kletsen uitdelen zijn manier van opvoeden is, gaat ie nog vaak gebeten worden... en eigenlijk ist triestig dat een volwassen man tegen den beton gaat met 1 hond, maar op die moment zou ik eerlijk gezegd toch ook es lachen... als hij een beetje moeite zou doen om aan het probleem te werken, ipv tikken uit te delen, tzou voor hem zelf een stuk gemakkelijker kunnen zijn... maar ja, als mensen niet afstappen van hun trainingstechnieken waarbij de hond moet overheerst worden, desnoods met geweld, kunnen ze zoiets voorhebben he, dan moet hij de gevolgen van te vallen en een beet te krijgen er maar bij nemen...
tis tegelijk triestig omdat het voor die hond ook geen leven is...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Majaken

• *
  • 1246 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: mei 05, 2013, 12:21:33 »
Voor diegene die het graag wilden weten

hond is sinds vorige week terug thuis en het is een hele andere hond geworden, veel rustiger in huis, aan de lijn ook niet meer heel de tijd trekken en maar willen beslissen waar hij naar toe wil, ze kan langst andere honden zonder dat hij uitvliegt.

grootste probleem was dus dat hij wel commando's kende maar geen opvoeding gehad had, wist niet hoe hij zich hoorde te gedragen.

mag mag momenteel aan korte lijn uitgelaten worden, zo'n lijn waar ineens een strop aan is zodat hij zijn kop niet meer eruit kan trekken, en hij mag alleen snuffelen, plassen en kakken als zij het zegt dat het mag, moeilijk denk om toe te passen want een hond heeft dan niets echt aan zijn wandeling maar blijkbaar helpt het toch

en ze moet veel assertiever zijn, geen angst tonen als hij andere hond tegenkomt maar gewoon rustig doorwandelen en niets toelaten

allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, bij die man ging het allemaal perfect, bij haar zal het wat afwachten zijn

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: mei 05, 2013, 17:59:38 »
Fijn te horen dat het toch beter met de hond gaat.
Duidelijkheid, niks toegeven, niks gratis, ja, het baasje zal er alert op moeten blijven.

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: mei 06, 2013, 19:04:26 »
Ik ben benieuwd naar thuiskomst en vervolg

Offline RanaKoji

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 78 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: juli 09, 2013, 23:24:52 »
en, hoe is het nu?

hopelijk is hij een stuk verbeterd, want je laatste comment klonk zeer positief!

:wave:

Offline nen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 343 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: juli 14, 2013, 21:18:12 »
Ben nu ook wel benieuwd! :)

M`n ouders hebben een hond geadopteerd die van bij Packleader komt. Hond doet het supergoed thuis.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2013, 21:23:07 door nen »

Offline Majaken

• *
  • 1246 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: juli 15, 2013, 20:56:20 »
Hij was in begin heel rustig maar nu paar maanden later is hij terug zoals daarvoor, elke hond willen aanvallen, haar weer vooruit trekken.
fixseren en zo van die dingen maar ik vind dat ze het helemaal verkeerd aanpakt, die hond weet gewoon niet meer waarom hij gestraft word.
Constant word hij gecorrigeerd tijdens wandelen

Hetgeen ze geleerd heeft past ze niet goed toe gewoon.

Ik had al geschreven dat ik dit had verwacht en ja, tis dus helaas uitgekomen.
Deze hond is gewoon niet geschikt voor haar.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal