collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Happen  (gelezen 1331 keer)

Offline Balloo

• startende hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Happen
« Gepost op: september 10, 2013, 17:01:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wanneer ik mijn hond wil corrigeren als hij iets niet mag (bij opspringen al rechtstaan of terwijl we in de zetel zitten) of ik hem naar buiten of zijn mand/bench wil leiden aan de halsband (ik trek of forceer echt niet!) durft de mijne wel eens happen. Niet zozeer om gericht te pijnigen of dergelijke, maar om van zich af te "bijten"/ te tonen van: "ik wil niet". Dit gedrag wordt bij mij zeker niet getolereerd en wil dit dan ook zo snel mogelijk afleren... iemand tips?

Het gaat om een Engelse bulldogreu van 1,5j.

Offline There

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Happen
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2013, 18:38:22 »
Stop je dan ook na het happen met corrigeren? Indien ja dan zal dit enkel zijn gedrag versterken

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2013, 18:42:03 »
betere relatie opbouwen met je hond en stoppen met hem (fysiek) te corrigeren. in de plaats daarvan ga je hem aanleren wat hij WEL moet doen :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Balloo

• startende hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2013, 19:10:56 »
Stop je dan ook na het happen met corrigeren? Indien ja dan zal dit enkel zijn gedrag versterken

Nee, dit doe ik niet.

Offline Balloo

• startende hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2013, 19:12:16 »
betere relatie opbouwen met je hond en stoppen met hem (fysiek) te corrigeren. in de plaats daarvan ga je hem aanleren wat hij WEL moet doen :wink:

Dit vind ik net raar. Ik heb een goede relatie met hem, dus vind ik het raar dat hij zo durft uitvallen...
Kan je concrete tips/handvaten/vb'en geven?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2013, 19:21:00 »
Dit vind ik net raar. Ik heb een goede relatie met hem, dus vind ik het raar dat hij zo durft uitvallen...
Kan je concrete tips/handvaten/vb'en geven?

in een goede relatie vertoont een hond geen agressie naar zijn eigenaar (tenzij het om pijn ofzo zou gaan, of dat je zelf agressie zou gebruiken tegen je hond)  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Balloo

• startende hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2013, 19:25:21 »
in een goede relatie vertoont een hond geen agressie naar zijn eigenaar (tenzij het om pijn ofzo zou gaan, of dat je zelf agressie zou gebruiken tegen je hond)  :wink:
Zou er in de verste verte niet aan denken om m'n kameraadje pijn te doen.. Hoe zou jij concreet reageren moest dit voorvallen?

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2013, 19:36:53 »

Maar dit is ook geen agressie. Dit is in feite hetzelfde als dat de hond even zou grommen, of zich zou omdraaien en weglopen, of onder een zetel zou kruipen. Zo'n happen kan ook gewoon een manier zijn waarop de hond zijn ongenoegen laat blijken. Voodoo durft ook wel eens grommen of happen als ik met hem naar buiten wil 's avonds laat en hij liever blijft slapen, of als het regent. Voor een vreemde kan dat dan heel sterk op agressie lijken, maar als je ze eens echt boos hebt gezien, dan weet je zo dat het in feite niets voorstelt. Dat ze eigenlijk gewoon hun mening geven.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2013, 19:37:40 »
Voorkomen in plaats van genezen!
- in de eerste plaats niet bij de halsband pakken (wsch ziet hij dit als bedreiging), maar zolang hij de basisbevelen niet goed kent/opvolgt wel lokken naar waar je hem wil (vb met snoepje, speeltje). Zonder druk of stemverheffing.
- basisbevelen als "zit", "plaats" of "in de mand", "kom hier", "naar buiten" behoorlijk en grondig aanleren, zodat hij die commando's kent en in elke omstandigheid eraan kan gehoorzamen
- deze bevelen gebruiken om hem te verhinderen gedrag te stellen dat je niet wil zien. Vb als hij wil opspringen een "zit" bevelen en goed belonen voor een flinke zit!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2013, 19:43:16 »
Maar dit is ook geen agressie. Dit is in feite hetzelfde als dat de hond even zou grommen, of zich zou omdraaien en weglopen, of onder een zetel zou kruipen. Zo'n happen kan ook gewoon een manier zijn waarop de hond zijn ongenoegen laat blijken. Voodoo durft ook wel eens grommen of happen als ik met hem naar buiten wil 's avonds laat en hij liever blijft slapen, of als het regent. Voor een vreemde kan dat dan heel sterk op agressie lijken, maar als je ze eens echt boos hebt gezien, dan weet je zo dat het in feite niets voorstelt. Dat ze eigenlijk gewoon hun mening geven.

grommen, fixeren, happen... valt voor mij allemaal onder agressie  :wink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2013, 19:43:39 »
Voorkomen in plaats van genezen!
- in de eerste plaats niet bij de halsband pakken (wsch ziet hij dit als bedreiging), maar zolang hij de basisbevelen niet goed kent/opvolgt wel lokken naar waar je hem wil (vb met snoepje, speeltje). Zonder druk of stemverheffing.
- basisbevelen als "zit", "plaats" of "in de mand", "kom hier", "naar buiten" behoorlijk en grondig aanleren, zodat hij die commando's kent en in elke omstandigheid eraan kan gehoorzamen
- deze bevelen gebruiken om hem te verhinderen gedrag te stellen dat je niet wil zien. Vb als hij wil opspringen een "zit" bevelen en goed belonen voor een flinke zit!

:thumbs:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 10, 2013, 20:04:26 »
Nee, dit doe ik niet.

Wat doe je nu als hij hapt?
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2013, 20:40:12 »
Nee, dit doe ik niet.

je corrigeert, hij hapt, en je corrigeert nog eens?
das gaat escaleren, en van een goeie relatie is dan geen sprake meer...

nen bulldog corrigeer je niet zomaar, dat draait averechts uit

en doe dien halsband is uit binnen in huis, is ni nodig e  :wink:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2013, 23:08:55 »
Een hond leer je iets niet af, je leert hem in de plaats wat hij wel moet doen.
Ik weet niet wat je bedoelt met "bij opspringen al rechtstaan of als we in de zetel zitten".
Wanneer je wilt dat hij in zijn mand gaat moet je hem dat ook zo leren, hij moet het leuk vinden, niet gedwongen worden. Bvb, je legt een paar snoepjes in zijn mand, gaat hij erin, dan zeg je "mand". Dat moet je dan zo blijven oefenen tot je hem het bevel "mand" kunt geven zonder dat je hem fysiek moet aanraken. Je hond gaat het op die manier ook leuk vinden om met jou samen te werken. Er kruipt wel wat tijd in, maar ondertussen zijn jullie op een positieve manier bezig.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2013, 01:53:24 »

Hier ben ik het mee eens  :yes:

grommen, fixeren, happen... valt voor mij allemaal onder agressie  :wink:
- grommen: goh, als ge Kiara es hoort tegen pruttelen als t nie allemaal volgens haar goesting gaat, dan lacht ge u volgens mij ook wel ziek hoor ipv dat als agressie te beschouwen  :vuistje:
- fixeren: oké, tis nie tzelfde als fixeren, maar hare bijhorende blik is al even lachwekkend  :shifty:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Balloo

• startende hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2013, 09:38:19 »
Een hond leer je iets niet af, je leert hem in de plaats wat hij wel moet doen.
Ik weet niet wat je bedoelt met "bij opspringen al rechtstaan of als we in de zetel zitten".
Wanneer je wilt dat hij in zijn mand gaat moet je hem dat ook zo leren, hij moet het leuk vinden, niet gedwongen worden. Bvb, je legt een paar snoepjes in zijn mand, gaat hij erin, dan zeg je "mand". Dat moet je dan zo blijven oefenen tot je hem het bevel "mand" kunt geven zonder dat je hem fysiek moet aanraken. Je hond gaat het op die manier ook leuk vinden om met jou samen te werken. Er kruipt wel wat tijd in, maar ondertussen zijn jullie op een positieve manier bezig.

Thx!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal