collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Gedragstherapie en castratie : de vorderingen.  (gelezen 18401 keer)

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
Re: Gedragstherapie en castratie : de vorderingen.
« Reactie #300 Gepost op: september 23, 2006, 20:49:50 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
die dure uitvinding connectie, is de aandachtstraining die bij een pup wordt toegepast in de africhting...
wat veel wordt gedaan is de klikkertraining, als de hond naar je kijkt, klik en beloning.
In trouwe vast

Offline natasja

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 428 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: september 23, 2006, 21:05:28 »
Bonita,
ik weet heus wel waar de connectietraining toe moet leiden hoor :wink:
"Connectietraining" wordt bijv. ook bij doggydance toegepast. De honden hebben dan echt alleen maar oog voor hun baasje, ze kijken niet naar andere honden, naar toeschouwers,... En als je dit wil bereiken moet je met connectietraining werken, maar persoonlijk is het niks voor mij, ik heb graag een "losse" hond :wink:

Offline Nino

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #302 Gepost op: september 23, 2006, 22:59:35 »
 connectietraining, t kind moet ne naam hebben

ik hoop dat het werkt maar ik heb wel enige bedenking;
indien een andere hond als een rode lap op een stier werkt denk ik dat er toch wel wat dwang (correctie) komt bij kijken om de connectie te krijgen of zelfs te houden. gezien de connectie is gebaseerd op een beloning vrees ik dat die beloning ondergeschikt zal worden tegenover de haat nopens een andere hond. anderzijds is het ook geen rechtstreekse oplossing van de aard van het probleem. stel dat de hond toch in de fout gaat ben je met het systeem nergens gezien je zo een hond met vechtdrift niet even omswitcht.

Offline Angelke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Falco en me (l)
    • Angelke
« Reactie #303 Gepost op: oktober 01, 2006, 18:11:27 »
Ik heb enkel gelezen hoe het met Bono is afgelopen, de discussies las ik maar half...

Het enige dat ik hier op te zeggen heb is: dat ik ervan overtuigd ben dat Bonita enorm van Bono houdt en het beste voor hem wilt!
Volgens haar was die castratie het beste, en Bono mag enorm gelukkig zijn met zo'n baasje... Sommige zouden opgeven, de hond wegdoen of wie weet zelf doden... Alles is mogelijk in deze wereld! Zij nam haar beslissing en Bono kan zijn leven rustig verder leven... Dat is voor mij het belangrijkste: dat de hond gelukkig is en kan blijven in zijn omgeving !

~ Dogs are not our whole life, but they make our lives whole ~ [/center]

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #304 Gepost op: november 05, 2006, 14:23:01 »
Bono is inmiddels 3 maanden gecastreerd en we hebben een paar sessies individuele training gedaan met GDB.

Ik merk een wezenlijk verschil in zijn gedrag. Hij is veel rustiger geworden, veel meer op mij gericht dan op zijn omgeving bij het buitenkomen, maar vooral : de laatste tijd hebben we veel meer positieve confrontaties gehad met reuen dan negatieve !
Bono zal nooit een echte reuenvriend zijn en wellicht ook nooit onbezorgd los kunnen lopen tussen andere reuen, maar aan de lijn is het echt wel enorm fel verbeterd. Hij valt minder uit, en als hij toch nog uitvalt is het veel minder hevig als vroeger en heb ik zijn aandacht veel rapper terug mee. Hij blaft hoogstens een paar keer, neemt een dominante houding aan, maar trekt niet meer naar de andere hond toe om echt aan te vallen en hapt niet meer in het rond. Hij gaat niet meer uitzinnig uit zijn dak en is veel beheerster.
Ik ben enorm tevreden en ik heb het gevoel dat ik eindelijk resultaat krijg van m'n trainingen. De scherpe kantjes zijn eraf en ik heb nu een hond "waar mee te klappen valt" om het zo te zeggen.

Hij is nog steeds even levenslustig, verdikt niet, is nog steeds enthousiast en actief ... voor mij geen andere Bono, maar wel een Bono die voor rede vatbaar is geworden. Net wat ik wilde bereiken !

Offline scoobidoo

• *
  • 123 HV-Punten
« Reactie #305 Gepost op: november 05, 2006, 14:26:32 »
Sofie,

Blij te lezen dat je bereikt hebt wat je wilde bereiken
en tevreden bent met het resultaat...
Inderdaad helemaal onbezorgd wandelen zit er waarschijnlijk niet in met Bono
maar het zal stilletjes aan nog beter worden denk ik
en wie weet... al doe je er 2 jaar over... zit er op lange termijn toch nog een losloopwandeling in
en krijg je Bono zover dat hij andere reuen negeert ipv aanvalt  :wink:

Keep up the good work!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #306 Gepost op: november 05, 2006, 14:30:40 »
We doen gewoon nog verder zoals we bezig zijn, het belangrijkste voor mij is dat hij nu op een redelijk stabiel niveau staat en dat we dat minstens zo gaan proberen te houden. Alles wat beter is, is welkom, maar ik ben al heel erg blij dat het nu zo de goede kant is uitgegaan.
Ik ben realistisch en weet dat het nooit een reuenvriend zal worden, maar de situatie zoals het nu is, daar ben ik al heel tevreden mee. Ik ben daardoor zelf ook veel rustiger en ontspannener bij het buitenkomen, wat Bono uiteindelijk nog eens ten goede komt.
De weg die we nu ingeslaan zijn, lijkt me echt wel het pad waar ik al zo lang naar zocht.

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #307 Gepost op: november 05, 2006, 14:54:20 »
 :thumbs:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #308 Gepost op: november 05, 2006, 15:56:47 »
Super om te lezen Sofie! Nog veel plezier met Bono!  :thumbs:

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #309 Gepost op: november 06, 2006, 12:50:07 »
 :thumbs: :thumbs:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #310 Gepost op: november 06, 2006, 18:23:26 »
Wat leuk om te lezen! Proficiat ook voor de vorderingen! Velen hadden het al lang opgegeven!

Offline Siena

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #311 Gepost op: november 06, 2006, 18:28:21 »
Bono is inmiddels 3 maanden gecastreerd en we hebben een paar sessies individuele training gedaan met GDB.

Ik merk een wezenlijk verschil in zijn gedrag. Hij is veel rustiger geworden, veel meer op mij gericht dan op zijn omgeving bij het buitenkomen, maar vooral : de laatste tijd hebben we veel meer positieve confrontaties gehad met reuen dan negatieve !
Bono zal nooit een echte reuenvriend zijn en wellicht ook nooit onbezorgd los kunnen lopen tussen andere reuen, maar aan de lijn is het echt wel enorm fel verbeterd. Hij valt minder uit, en als hij toch nog uitvalt is het veel minder hevig als vroeger en heb ik zijn aandacht veel rapper terug mee. Hij blaft hoogstens een paar keer, neemt een dominante houding aan, maar trekt niet meer naar de andere hond toe om echt aan te vallen en hapt niet meer in het rond. Hij gaat niet meer uitzinnig uit zijn dak en is veel beheerster.
Ik ben enorm tevreden en ik heb het gevoel dat ik eindelijk resultaat krijg van m'n trainingen. De scherpe kantjes zijn eraf en ik heb nu een hond "waar mee te klappen valt" om het zo te zeggen.

Hij is nog steeds even levenslustig, verdikt niet, is nog steeds enthousiast en actief ... voor mij geen andere Bono, maar wel een Bono die voor rede vatbaar is geworden. Net wat ik wilde bereiken !

:thumbs:
ben blij voor je!!!!

If you can get their attention, their heart and mind will follow!!

Offline wildgirl1981

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Ik doe wat ik wil ...
    • www.begood.be
« Reactie #312 Gepost op: november 06, 2006, 20:38:19 »
Ik vind het super voor jou dat Bono de goede kant uitgaat. Uiteindelijk is het toch het belangrijkste dat zowel jij als je hond zich er goed bij voelen, en volgens mij is dat nu zo! Veel succes verder!

Dogs ... my life ... Gillius ... my love ...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #313 Gepost op: november 06, 2006, 21:19:53 »
oh super seg!!!!! Ben echt blij voor jullie want je hebt er echt al veel moeite voor gedaan!!! :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal