collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: gedragstherapeut  (gelezen 1604 keer)

Offline Erik en Pascale

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 582 HV-Punten
gedragstherapeut
« Gepost op: juni 06, 2013, 09:18:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Zover zijn we dan. Ik ben het grondig beu dat man en zoon het tegenovergestelde doen met marie, waardoor Marie niet weet waaraan en waaraf.
Heeft er iemand ervaring of kent iemand hondengedragstherap eute Anuschka uit Zandvliet?
Op de hondenschool heeft Marie bananen in de oren, Erik heeft ook niet altijd tijd om met Marie daar naartoe te gaan (snelroterend shiftsysteem, wil zeggen 3 shiften per week) en ik wil echt dat Marie 3 dingen leert :

Niet trekken aan de lijn.
Ik wandelde met Marie. Met een gewone halsband. Snoepjes of worst. Dat ging goed.
Ik val er een tijdje tussenuit (wankele gezondheid). Erik/zoon gaan er afwisselend mee wandelen.
Den ene koopt een slipketting, den andere een gentle leader :roll:
Resultaat : Marie sleurt me van de 0 naar de 9. Dj vu van jewelste (ik kon met Csar ook niet wandelen).
Geen n van de 2 volgt mijn raad op, maar sorry he, IK ben wel diegene die hier avonden lang zit te lezen, Ik ben wel diegene die juist heeft leren wandelen op de HS,...maar ik ben toch geen kenner zeker? 't Is ocharme de eerste keer dat ik een 'hond' opvoed. Dju toch, ik maak me daar kwd in, ons Wiske (shih-tzu) is een zalig hondje, en die heb IK wel helemaal alleen opgevoed :twistedevil: Maar naar mij luistert ze nog het best, ook al is dat 0 de botten als ik hier verhalen lees.

Niet opspringen tegen bezoek.
Marie springt op tegen ons bezoek. De ene is bang van haar, de andere haalt ze nog wat harder aan zodat ze nog eens gaan plassen ook.
Ik zet ze apart als er bezoek komt want binnen de kortste keren is ze helemaal hieperdepiep en ik merk dat ze zich zo opwindt dat ze na een bezoekje stikop in haar bench kruipt...Ik wil haar leren dat ze op haar plaats blijft als er iemand komt, vooral : rustig blijft.
Maar zoals gezegd : den ene is bang, den andere pakt het totaal verkeerd aan. In dit geval heeft het bezoek bananen in de oren.
Komt zoon binnen, gaat hij haar nog wat meer opjagen om dat 2 minuten later te verwachten dat marie stopt, omdat meneer er geen zin meer in heeft.
Nogmaals :twistedevil:

Leren wat van haar is en wat niet.
Marie is tegenwoordig dol op het speelgoed van de jongste. Ik bied haar wel andere dingen aan, waar ze wl mag aankomen, maar van zodra ik m'n rug draai heeft ze wel iets vast dat niet mag.
Wiske heeft dat ook een tijdje gehad, maar na een paar keer 'nee' was dat al over en wist ze waaraan en waaraf. Die leerde snel blijkbaar :yes:
Ik weet niet goed hoe dit aan te pakken.

Waarom nu een gedragstherapeut? Omdat mijn mannen niet luisteren naar mij, zij kennen er toch wel iets van zeker? Den ene heeft al boxers opgevoed, den andere volgt dierenzorg :doh: Misschien dat ze naar een professional wl luisteren :weetniet:
Allee, ze zullen wel moeten!!
Ik ben het echt grondig beu, marie is nog geen jaar maar binnenkort is ze helemaal verknoeid. En 't is zo'n lieve.
Hints als boeken over hondengedrag laten slingeren, zelfs er stukken uit voorlezen, info die ik van HV  haal laten lezen,...het helpt allemaal geen fluit.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2013, 09:27:21 door Erik en Pascale »

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: gedragstherapeut
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2013, 09:52:37 »
Goh, als je al zoveel hints hebt gegeven en ze luisteren niet, dan vrees ik er een beetje voor dat ze naar een GT wel zullen willen luisteren (mannen die denken het beter te weten, zijn heel moeilijk van dat idee af te brengen). Mij lijkt het dus weggegooid geld. De GT die je vermeldt, ken ik niet, dus daar kan ik niet over zeggen.
Een GT kan wel goeie tips geven en zeggen dat ze moeten stilstaan iedere keer als Marie trekt. Maar denk je echt dat ze zich daaraan zullen houden? Een week of 2 misschien... (Jij kent je gezin natuurlijk beter. Als je denkt dat het een slaagkans heeft, moet je het natuurlijk doen)

Ik hoop dat je gezondheid het snel toelaat om weer zelf met Marie te gaan wandelen, daarmee zal je het snelste resultaat hebben. En op de momenten dat je niet kan wandelen, je man of zoon haar laten moe maken in de tuin ipv te gaan wandelen zodat ze jouw opgebouwde werk niet om zeep helpen?  :weetniet:

Voor bezoek hebben wij hier een hele procedure. Het bezoek weet dat, en als ze daar niet aan willen meewerken, zijn ze niet welkom. Als je al op voorhand weet dat je bezoek niet wil meewerken, kan je dan niet Marie in een andere kamer of in de tuin zetten zodat ze niet in de fout kan gaan?

Ik vind het alleszins erg dat je gezinsleden zo weinig respect tonen naar jou toe en het werk dat je in Marie steekt.  :huggg:

Offline Idiesel

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 300 HV-Punten
  • Mijn klein pupje xxx
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2013, 09:57:38 »
Anuschka geeft les op onze hondenschool in Kapellen.  Een vriendelijke dame maar voor de rest ken ik haar zo niet.

Wij gaan samen door het leven stap voor stap               en bekijk het leven met opgeheven hoofd

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2013, 10:25:13 »
hmz, klinkt geweldig bekend in de oren  :denk:
hier zijn er twee van mening dat ge op ne pitbull moet kloppen en der heel hard moet op roepen (beter nog is krijsen) want anders verstaan die dat niet... labradors en jack russells zijn veel lievere beesten en daar is het niet nodig om ze pijn te doen, die luisteren zo ook wel  :yes:  En kindjes van 35 die in hun vrije tijd enkel maar naar de hondenschool gaan, hondensport doen of heel veel geld uitgeven aan workshops wat betreft honden, neenee, die kunnen niks van honden snappen zenne, die zijn daar niet slim genoeg voor, laat staan dat ze de ervaring hebben, want die hebben niet leren opvoeden met de harde hand en kunnen niet weten wat correct en goed is in deze wereld  :yes:

ik denk dat een gt niet veel gaat uithalen om je man en zoon iets bij te brengen eerlijk gezegd, of je moest op voorhand met die persoon kunnen afspreken dat ze hen op hun plaats zet ...  Veel gt's kennen dan misschien wel wat van honden, maar tzijn degene die heel goed met mensen omkunnen da je moet zoeken nu (want aan uw marie scheelt niks, behalve da ze tegenstrijdige dingen te verwerken krijgt e...)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2013, 10:37:38 »
Fleureke wanneer gaan we een pint pakken? :mrgreen:
Het rotte is : ze zin hoe ik ermee wandel, zin ook dat het dan goed gaat, maar bij hen doet ze dat 'gewoon' niet :roll:
Intussen kan ik al wel terug wandelen hoor Evil Lien, maar intussen sleurt ze mij dus ook omver.
Wetende dat we speciaal een teef gekozen hebben omdat die minder robuust zijn, onze vorige woog 40 kg en was een serieuze hond. Marieke is zowat de helft denk ik :mrgreen: maar daar steekt fameus wat kracht achter zenne.
Ewel ja, ik zoek dus eigenlijk een gt om mijn kindjes (die van 16 n die van 42) op te voeden :x

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2013, 12:02:13 »
Neem het uit mijn ervaring, ne vent luistert ook niet naar ne GT  :shhh: :shhh: :shhh:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2013, 12:22:10 »
Gelle kunt ne mens nogal hoop geven zenne :doh:

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2013, 12:50:53 »
T'gohja, ik heb ermee leren leven.

"Waarom komt hij bij u wel terug en bij mij niet"?  :weetniet:

"Waarom luistert hij beter naar u?"  :weetniet:

"Bij mij trekt hij ze aan de lijn ! En we kwamen ne andere hond tegen en t'was were drama en godver hij geraakt niet kalm he"  :weetniet:

Ik heb geen probleem ze anders met Saint  :fuu: :fuu:  :weetniet:

Wetende dat we alle twee begonnen zijn aan de lessen. Van de 10 heeft hij er ... 2 meegemaakt  :thumbs:

Maar hij wou en zou absoluut OOK ne klikker hebben en dermee trainen enz... totdat'm het besefte dat 4x 5min PER DAG moest zijn  :fuu: :fuu:

T'gohja venten  :mrgreen:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2013, 14:49:35 »
Ik volg... idd geduld dat die mannen hebben  :roll:

Ella mocht vroeger overal rondlopen in huis. Nu mag ze niet meer boven de trap op en niet meer in een deel van de keuken.  Als ik naar boven ging heb ik haar 2x moeten terug zetten, nog eens 5x wacht gezegd voor ik de trap begin op te gaan en nu moet ik al niets meer zeggen. Mijn vriend begint achter haar aan te lopen om ze vast te krijgen als ze boven is, blijft nog een halfuur na klagen en zagen tegen Ella, vergeet iets te zeggen voor hij de trap opgaat... met als resultaat we zijn 3 weken later en Ella gaat nog altijd na hem de trap omhoog...

Ella heeft op sommige momenten een handleiding, volg die en je hebt een zalig hondje, volg die niet en alleen jij wordt daar ellendig van. Wat bij Ella nog minder werkt dan...  :twistedevil:

Offline denBen

• *
  • 975 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • And in the worship of security...
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2013, 14:51:07 »
Neem het uit mijn ervaring, ne vent luistert ook niet naar ne GT  :shhh: :shhh: :shhh:
Hoeveel venten hebt gij dan al in huis gehad, da gij da weet?

Soit, het lijkt mij bijzonder gemeen om uw communicatieproblem en thuis te proberen op de nek van een een gedragstherapeut te schuiven.
Dat is geen psycholoog, dat is een hondengedragstherap eut.
Als uw (juiste!) mening thuis niet wordt geapprecieerd dan moet ge misschien gewoon wat harder met uw vuist op tafel kloppen?
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2013, 14:55:23 door denBen »
"Small minds discuss people; average minds discuss events; great minds discuss ideas."

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #10 Gepost op: juni 06, 2013, 16:23:37 »

Soit, het lijkt mij bijzonder gemeen om uw communicatieproblem en thuis te proberen op de nek van een een gedragstherapeut te schuiven.
Als uw (juiste!) mening thuis niet wordt geapprecieerd dan moet ge misschien gewoon wat harder met uw vuist op tafel kloppen?

Oohh want de psycholoog van dienst weet het :cheer:

Dude *negeer*

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juni 06, 2013, 16:44:16 »

soms helpt het anders wel om het eens van een totaal vreemde te horen  :weetniet:
niko & ik zitten op 1 en dezelfde lijn qua opvoeding, werkt er iets niet, wordt dat eerst onder elkaar besproken en zien we welke alternatieven er zijn. maar niet elke persoon is even zot van zijn of haar hond om daar uren en dagen over te zitten praten met elkaar  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Online Irisvdb

• *
  • 759 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juni 06, 2013, 17:01:57 »
soms helpt het anders wel om het eens van een totaal vreemde te horen  :weetniet:

Ik denk dat het inderdaad wel kan helpen om het eens van een ander, en dan nog een expert, te horen, maar het is geen garantie dat het gaat werken... Ik denk zowiezo dat een goede gedragstherapeut ook wat mensenpsycholoog moet zijn want tenslotte moet je toch vooral de baasjes "heropvoeden" en het aan de baasjes uitgelegd krijgen hoe het moet en niet aan de hond zelf meestal. Het zal in ieder geval een therapeut met veel mensenkennis en geduld moeten zijn om het aan 2 koppige mannen uitgelegd te krijgen  :fuu:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juni 06, 2013, 18:05:36 »
Ik heb het erover gehad, zonet. Hoho ze gaan doen wat ik zeg :mrgreen:
Hetgeen ze  niet weten is dat ik hier een PB'ke heb ontvangen van iemand dat kan ingrijpen indien nodig :mrgreen: (merci IDiesel :mrgreen: )

Tianiz : mijne zoon doet dat ook! Achter Marie aanhollen, en dan verschieten dat ze geen fluit luistert!

Offline MaxWodan

• warme hondenvriend
  • *
  • 216 HV-Punten
    • Happy Tail
« Reactie #14 Gepost op: juni 06, 2013, 22:40:07 »
Dat wordt hier een interessante discussie  :lol:.

Maar bezint eer ge begint... als ik het zo lees weet je al heel goed hoe je verder moet met je hond en wat de juiste aanpak is.
Het is niet zo eenvoudig om het als hondentrainer en waarschijnlijk ook als 'therapeut' te gaan uit te leggen aan een gezin waar de ene partner zit te knikken omdat ze het met je eens zijn, de andere partner daar voor zich uit zit te staren omdat die liever de hond tegen de muur kletst en de zoon/dochter met de ogen zit te draaien omdat ze het beter weten  :shifty:. Zelfs al vraag je dan aan de personen die niet knikken waarom ze het er niet mee eens zijn en wat zij dan zouden doen ... een normaal gesprek en een goede oplossing komt er zelden...

Tenzij je een extreem goede hondentrainer laat langskomen met heeeeeeeeeeeeeeeeee el veel peopleskills  :mrgreen:. Mss kan zo iemand hen wel overtuigen.

Mss is het ook een optie om zoals Liekeuh zegt verder te doen op jouw manier en hen op die manier te laten beseffen dat je goed bzig bent omdat het bij jou wel lukt. Een hond van bijna een jaar is geen makkelijke leeftijd, dus geef het nog een paar maanden met jouw aanpak  :denk:.

For the record: ik zeg niet dat ze bij jou de hond liever tegen de muur zouden gooien h? De situatie deed me gewoon erg denken aan een sessie die ik een tijd geleden had bij een gezin met een pincherke  :cry:.
... CAUSE DOGS JUST WANNA HAVE FUN ...

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: juni 07, 2013, 00:08:38 »
Ik volg... idd geduld dat die mannen hebben  :roll:

Ella mocht vroeger overal rondlopen in huis. Nu mag ze niet meer boven de trap op en niet meer in een deel van de keuken.  Als ik naar boven ging heb ik haar 2x moeten terug zetten, nog eens 5x wacht gezegd voor ik de trap begin op te gaan en nu moet ik al niets meer zeggen. Mijn vriend begint achter haar aan te lopen om ze vast te krijgen als ze boven is, blijft nog een halfuur na klagen en zagen tegen Ella, vergeet iets te zeggen voor hij de trap opgaat... met als resultaat we zijn 3 weken later en Ella gaat nog altijd na hem de trap omhoog...

Ella heeft op sommige momenten een handleiding, volg die en je hebt een zalig hondje, volg die niet en alleen jij wordt daar ellendig van. Wat bij Ella nog minder werkt dan...  :twistedevil:

Iedere hond heeft wel ees een handleidng specifiek voor hem nog............. 't Is niet omdat Ella bij jouw het woord verstaat, zij dit ook verstaat zij dit wood ook verstaat als je vriend het zegt: andere uitspraak, toonval, lichaamshond, mimiek enz.
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2013, 00:19:30 »
Ik denk dat het inderdaad wel kan helpen om het eens van een ander, en dan nog een expert, te horen, maar het is geen garantie dat het gaat werken... Ik denk zowiezo dat een goede gedragstherapeut ook wat mensenpsycholoog moet zijn want tenslotte moet je toch vooral de baasjes "heropvoeden" en het aan de baasjes uitgelegd krijgen hoe het moet en niet aan de hond zelf meestal. Het zal in ieder geval een therapeut met veel mensenkennis en geduld moeten zijn om het aan 2 koppige mannen uitgelegd te krijgen  :fuu:

Dat denk ik dus ook! Een goede gedragbegeleider luistert eerst naar wat de verschillende partijen te zeggen heeft, dan gaat deze ook verder bouwen op die redenering en proberen samen te zoeken waar het schoentje juist knelt Het is iets meer dan de ultieme waarheid te verkondigen, het is ook trachten de zienswijze van de ander te snappen en dan stapje voor stapje hun begeleiden naar wat ze willen. Want, anders neemt die niet iedereen au  serieux en dat is wel de taak van een gedragbegeleider.
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2013, 03:53:06 »
Ik ben het echt grondig beu, marie is nog geen jaar maar binnenkort is ze helemaal verknoeid. En 't is zo'n lieve.
Hints als boeken over hondengedrag laten slingeren, zelfs er stukken uit voorlezen, info die ik van HV  haal laten lezen,...het helpt allemaal geen fluit.

Ik zou zeker geen boeken laten slingeren , maar de hond eens een dagje bij iemand anders laten en die twee van u een serieuze bolwassing geven en eens goed uit mijn krammen schieten.
Moest iemand ook maar proberen mijn hond zo te verkloten die kreeg een patat dat hem nog niet meer wist waar hij stond en die van 42 als eerste.

Je bent gewoon veel te lief en veel te goed en veel te geduldig.

Offline Nele_Luka

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 73 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2013, 11:13:18 »
zelfde probleem bij mij, Geert twijfelde ook over mijn advies, ook al kon ik hem bedelven onder de boeken. Cesar doet het toch anders en hij haalt ook resultaat (grmbl) en er is zoveel tegenstrijdige informatie dus waarom zou precies die info die ik geef juist zijn?

Er is hier wel al een GT over de vloer geweest, heeft heel goede tips gegeven en dan was mijn man wel bereid om te luisteren. Op dat moment zag hij ook dat het de GT lukte om met Luka langs honden, katten, ... te wandelen zonder uitval, dus dat wekt wel gezag.
mijn man gaat doorgaans met Luka wandelen (is flexibeler qua werk) maar helaas heeft hij af en toe genoeg van alle "vriendelijkheid" en als Luka (weer eens) uitvalt, gewoon razend wordt en begint te "vechten" (lees; eens goed roepen en tieren, duw geven, ...)

Het feit dat de GT bracht waarom dit contraproductief is, heeft wel een klein beetje geholpen, maar ik moet het toch nog vaak in herinnering brengen. En ergens is het voor hem een groot offer dat hij gebracht heeft dat hij zijn "opvoedinsstijl" niet doorzet en zich aanpast aan de mijne. Omgekeerd zou namelijk onmogelijk zijn, ik ben 20 kg lichter en ik kan geen hond van 60 kg de baas zoals hij dat wel kan.

een GT zal misschien in jouw geval iets kunnen helpen, maar je gaat er toch nog je werk mee hebben!
succes alvast

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2013, 13:18:28 »
Hier worden geen honden tegen de muur gekletst, want dan klets ik hn tegen de muur :hmpf: Ik weet wel wat je bedoelt hoor :happywink:
De eerste stap is gezet : GIJ gaat mee met de honden wandelen en fatsoenlijk! Hij deed het nog ook :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal