collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Controle over eten  (gelezen 1367 keer)

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Controle over eten
« Gepost op: mei 13, 2013, 20:02:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Saint en zijn eten, t'es ook altijd iets! Gelukkig, sinds hij vers eet, staat hij mooi op gewicht.

Maar ik zit nu verveeld met iets....

Hij krijgt zijn eten buiten, want binnen is het een warboel  :zot:

Maar sinds hij vers eet, heeft hij ook een ambetante gewoonte gekweekt.

Hij eet zijn spiervlees over't algemeen vlot binnen, en het bot eet hij het liefst. Maar dat bot gaat hij van tijd tot tijd opgraven in de tuin om dan later (zelfs een andere dag) terug op te graven.

Ok het is en blijft een terriŰr en ik heb er geen probleem mee dat mijn tuin eerder als de maan lijkt, maar dat kan toch niet gezond zijn voor hem? Als ik merk dat hij toevallig iets vast heeft dat ik hem niet geserveerd heb, doe ik het weg!

Maar wat mij ook intrigeert is dat hij dat precies doet om zeker te zijn dat hij eten gaat blijven hebben? Hij durft 9 op de 10 keer gaan graven in zijn ren ...

Hij is nochtans allesbehalve etensgericht en ziet het meer volgens mij van: Ahja k'heb honger, k'ga keer iets eten... Soms nog altijd met dikke tegenzin, als we wat later wachten (20u30...) dan durft hij zich wel eens te storten op zijn eten ...

Iemand verklaring voor mijn aap zijn gedrag?   :mrgreen: :hmpf:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
Re: Controle over eten
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2013, 21:52:08 »
doorgaans begraven ze hun eten als ze genoeg hebben en ze die resten voor later willen bewaren :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2013, 22:14:58 »
Ik zou hem dan ook wat minder geven. Nimue deed dat ook als ze genoeg had.
Als pup en opgroeiende hond mocht ze zoveel eten als ze wilde, en dan ging ze wel eens iets begraven.

Verder kan je ook nog zijn botwerk eerst geven. Hij vind dat waarschijnlijk iets teveel werk, dat knagen. In het begin van de maaltijd heeft hij nog honger genoeg om het op te eten, maar op het einde doet hij die moeite niet meer.

Offline Carl

• warme hondenvriend
  • *
  • 86 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2013, 23:40:54 »
1 van mijn honden begraaft haar favoriete speeltje, zodat anderen het niet kunnen vinden.

Daarbij zou ik me geen zorgen maken over de kwaliteit van het eten. Lees Coppinger, dat is alleen maar gezond :-)
We moeten dit niet vermenselijken
'Het leven is dramatisch'

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2013, 12:10:18 »
Hier een grote fan van Ray Coppinger. Zou verplichte lectuur moeten zijn voor elke hondeneigenaar.  :thumbs:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2013, 16:13:50 »
1 van mijn honden begraaft haar favoriete speeltje, zodat anderen het niet kunnen vinden.

Daarbij zou ik me geen zorgen maken over de kwaliteit van het eten. Lees Coppinger, dat is alleen maar gezond :-)
We moeten dit niet vermenselijken

Ik vermenselijk niet, maar je kan mij onmogelijk wijs maken dat rauw vlees die Ún onder de grond Ún in de warmte heeft gezeten voor een week (en die stinkt  :hmpf: ) gezond is ze  :weetniet:

Vanaf vandaag krijgt hij terug een stuk minder  :shifty:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2013, 16:21:11 »
Krijgt hij niet teveel eten dan?
Doet hij het misschien vooral met grote botten? Dat hij misschien niet graag kauwt?

Meestal zal een hond eten begraven als ze voldaan zijn en dus genoeg te eten krijgen.

Naessa durft ook al eens iets begraven. Gewoon in de gaten houden. Als ik merk dat ze trager begint te eten, wegloopt van haar eten,..... dan moet ik het wegpakken, want anders gaat ze het ook begraven.

Ik vermenselijk niet, maar je kan mij onmogelijk wijs maken dat rauw vlees die Ún onder de grond Ún in de warmte heeft gezeten voor een week (en die stinkt  :hmpf: ) gezond is ze  :weetniet:

Zo heb ik ooit eens een opgegraven bot gevonden dat vol met maden zat :puke:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2013, 16:52:14 »
Krijgt hij niet teveel eten dan?
Doet hij het misschien vooral met grote botten? Dat hij misschien niet graag kauwt?

Meestal zal een hond eten begraven als ze voldaan zijn en dus genoeg te eten krijgen.

Naessa durft ook al eens iets begraven. Gewoon in de gaten houden. Als ik merk dat ze trager begint te eten, wegloopt van haar eten,..... dan moet ik het wegpakken, want anders gaat ze het ook begraven.

Zo heb ik ooit eens een opgegraven bot gevonden dat vol met maden zat :puke:

Hij kauwt zelfs aan geitenribben en de geitjes van Tamara vallen in de smaak  :thumbs:

Ik vermoed dat de piste van "teveel krijgen" nog het meest logische lijkt ... Hij krijgt dus vanavond wat minder  :vuistje:

En trager eten of van zijn eten weglopen... Hij speelt iedere dag met zijn eten!

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151429772733590&set=vb.720853589&type=3&theater

Dat is bv. in't begin van de maaltijd met een stuk konijn ! En dat is iedere dag t'zelfde liedje ...

T'es altijd een ramp geweest om hem te doen eten hoor  :fuu: Pas na een hele lÓnge dag niets, gaat hij zich keer haasten om te eten!

Offline Carl

• warme hondenvriend
  • *
  • 86 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2013, 01:11:46 »

Je had niet gezegd dat dat een week in de grond zat, he? :-)

Daarbij heb ik er zelf geen probleem mee.
Mijn honden durven best een aangeschoten (dood) konijn te eten, vol met maden. Niet dat ik er blij mee ben :-)
Maar los van het (soms) opnieuw uitbraken, zijn er geen problemen hoor
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2013, 01:15:13 door Carl »
'Het leven is dramatisch'

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2013, 07:09:32 »
Vroeger thuis hebben wij een periode zonder hond gehad van ongeveer 15 jaar. De hond die daarna kwam, een labrador (die altijd honger had) heeft heel wat benen 'gevonden' die hoogstwaarschijnlij k van de hond ervoor kwamen, opgegraven dus.
Hij vond die altijd HEEEL lekker. Na 15 jaar is er natuurlijk geen vlees meer over voor maden  :mrgreen:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2013, 08:10:44 »
Gisteren kreeg hij een stuk minder spiervlees! Geitenrib was helemaal op Ún het hertenvlees was op  :thumbs:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2013, 12:40:19 »
Hij kauwt zelfs aan geitenribben en de geitjes van Tamara vallen in de smaak  :thumbs:

Ik vermoed dat de piste van "teveel krijgen" nog het meest logische lijkt ... Hij krijgt dus vanavond wat minder  :vuistje:

En trager eten of van zijn eten weglopen... Hij speelt iedere dag met zijn eten!

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151429772733590&set=vb.720853589&type=3&theater

Dat is bv. in't begin van de maaltijd met een stuk konijn ! En dat is iedere dag t'zelfde liedje ...

T'es altijd een ramp geweest om hem te doen eten hoor  :fuu: Pas na een hele lÓnge dag niets, gaat hij zich keer haasten om te eten!

als mijn hond dit iedere dag deed, gaf ik minder! Dus ik zou daarmee beginnen en dan zien wat dat geeft. :thumbs:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2013, 08:52:46 »
Dag 2 (gisteren) met minder eten en ja hoor, t'was op  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2013, 16:44:05 »

mooi zo!  :thumbs:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2013, 17:08:57 »

:thumbs:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2013, 06:58:51 »
Gisterenavond ging het weer wat minder .4 kippenvleugels en een stuk paardensteak ... t'was op maar hij heeft er wel mee staan spelen ?

Ik vraag mij af hoe ik op zoiets toch moet reageren ze ...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal