collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Commando "BLIJF"  (gelezen 1788 keer)

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Commando "BLIJF"
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2013, 19:36:42 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als ik poets, rennen die van mij ook om in de bench of buiten te zijn en ik zie ze niet meer tot ik klaar ben. Maar dat is gewoon omdat ik slecht gezind word van poetsen en alles dat dan in mijn weg ligt (dus ook de honden) er aan moet geloven. Dus om geen stofzuiger of dweil tegen hun kop te krijgen, maken ze dat ze snel weg zijn  :mrgreen:.

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2013, 19:49:32 »
Ik vind dat dus ook echt niet zo simpel. Zelfs Hidde heeft het daar moeilijk mee, terwijl ik nu toch kan zeggen dat het best een gehoorzame hond is. Op de HS kan ze als oefening zonder problemen blijven, maar dat is in een trainingssituatie en dat is idd toch heel anders dan thuis in een vrije situatie.

Dat zijn eigenlijk puur gewoontes dat je hebt/aanleert zonder daar bij na te denken ... bij mij toch.
Zo liggen ze in de zetel als ik kuis en komen daar niet uit tot ik het zeg.
Pip is 8 weken en van donderdag thuis en die komt al niet meer achter in de garage ... ik heb de gewoonte om mijn voet uit te steken als ik aan die deur kom en alle honden blijven in de veranda als ze niet uitdrukkelijk toestemming gekregen hebben om mee te komen.
Doe ik de achterdeur open als ze buiten zitten dan komt enkel diegene die zijn naam hoort binnen ...  omgekeerd ook,enkel diegene die zijn naam hoort zal naar buiten gaan.
Zo'n dingen leer ik niet bewust aan.  :denk:

Wakkere honden slapend maken.

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2013, 20:13:08 »
Ik ben het nu ook aan het aanleren, door mijn eigen fout komt Che achter mij staan wanneer ik eten aan het bereiden ben, maar dat is gevaarlijk, nu leer wij hem dat hij aan de deur moet blijven zitten of liggen, ik beloon hem regel matig met een snoepje of een stukje vlees, als we dan gaan eten geef ik hem vrij en dan gaat hij altijd naar de living terwijl wij aan het eten zijn, bij het zoek spelletje moet hij ook in de keuken blijven terwijl ik het snoepje in de living verstop, dat doet hij al goed, maar bij het eten bereiden is de verleiding van de vlees geuren nogal groot :vuistje: maar hij maakt vordering
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 11, 2013, 22:55:57 »
Als ik poets, rennen die van mij ook om in de bench of buiten te zijn en ik zie ze niet meer tot ik klaar ben. Maar dat is gewoon omdat ik slecht gezind word van poetsen en alles dat dan in mijn weg ligt (dus ook de honden) er aan moet geloven. Dus om geen stofzuiger of dweil tegen hun kop te krijgen, maken ze dat ze snel weg zijn  :mrgreen:.

Hier is dat ook zo. Ik word niet slecht gezind van poetsen, maar ze mogen niet in m'n weg lopen. Doen ze ook niet. Ik stofzuig en dweil en in 't begin ging Marie met de dweil spelen. Dat was rap gedaan. Ik dweil gewoon door maar dan iets bruter dan anders en zo gaat ze nog liever in de bench zitten dan dat ze overdweild wordt :mrgreen:
Wiske werd toen ze pup was helemaal wild van de stofzuiger. Net hetzelfde gedaan : ik ga echt niet uit de weg en ik stak Wiske ook niet weg. Nu legt ze zich ergens neer (niet in een bench, ze is mini en steekt zich in het schapje van het aquarium) en ik kan rustig verder poetsen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: mei 12, 2013, 13:27:59 »
Ik heb onze hond het commando 'nest' aangeleerd, dit betekent dat ze naar haar nest moet gaan. Dat is nu zo geŽvolueerd at 'nest' eigenlijk betekent dat ze zich settelen en daar rustig blijven liggen. NAtuurlijk mogen ze bewegen, even opstaan, etc, maar zoiets is wel handig in veel situaties, dat de hond weet dat die daar rustig moet blijven.

Als je echt wil dat je hond stokstijf blijft liggen ga je het met een blijfcommando moeten aanleren en inderdaad minuut per minuut (in het begin zelfs korter) opbouwen...

Offline minouche

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2013, 09:26:26 »

Een hond in de aanleer van de blijf oefening bij je roepen is zowat het slechtste wat je kan doen want je motiveert hem er bijna mee om te komen....

Offline minouche

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: mei 13, 2013, 09:27:53 »
1/Stap per stap de oefening en tijd opbouwen.
2/Denk er wel aan dat het commando "blijf", anders is dan het commando "wacht". Als je dit     
   gaat gebruiken natuurlijk.
   Een hond in de aanleer van de blijf oefening bij je roepen is zowat het slechtste wat je kan 
   doen want je motiveert hem er bijna mee om te komen....
3/Een hond in de aanleer van de blijf oefening bij je roepen is zowat het slechtste wat je  kan     
   doen want je motiveert hem er bijna mee om te komen....
4/Wachten en blijven zijn niet aan een bepaalde houding gekoppeld, wel aan een bepaalde       
   plaats waarop ze moeten blijven tot jij ze vrij of een andere oefening/commando/spelletje   
   geeft.
   Bij mij is 'wachten" daar blijven tot ik roep, "blijven" is daar blijven tot ik terugkom.
5/In huis situatie zo ik een ander woord voor plaats gebruiken bv: nest, maand. (voor   
   onbepaald duur)
   Plaats kan bij training een oefening zijn.
   :denk: 
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2013, 10:01:04 door minouche »

Offline vanessadenboef

• warme hondenvriend
  • *
  • 107 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juni 02, 2013, 04:06:30 »
Ik heb gangster den blijf ook geleerd zoals tashatje al heeft vermeld... Met hand gebaar erbij en stillekes achteruit gaan...  Als ik zie dat ze willen vertrekken ; stap naar voor ;" aaah aaah " terug zit of blijf...  (Den " aaah aaaah" is bij ons een algemene waarschuwing. ) bij gangster kon ik al heel vroeg een serieuze afstand nemen zelfs uit het zicht en die legde zen eigen te slapen tot ik floot, andere mensen mochten hem staan roepen of lokken zelfs mijn ex (samenwonend) zolang ik niks zij bewoog die niet.. 4 maand oud toen.
kitana zit idd op vinkenslag tot ze mag vertrekken...  en heeft het het zelfste aangeleerd gekregen. 

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juni 02, 2013, 08:55:11 »
Ik heb gangster den blijf ook geleerd zoals tashatje al heeft vermeld... Met hand gebaar erbij en stillekes achteruit gaan...  Als ik zie dat ze willen vertrekken ; stap naar voor ;" aaah aaah " terug zit of blijf...  (Den " aaah aaaah" is bij ons een algemene waarschuwing. ) bij gangster kon ik al heel vroeg een serieuze afstand nemen zelfs uit het zicht en die legde zen eigen te slapen tot ik floot, andere mensen mochten hem staan roepen of lokken zelfs mijn ex (samenwonend) zolang ik niks zij bewoog die niet.. 4 maand oud toen.
kitana zit idd op vinkenslag tot ze mag vertrekken...  en heeft het het zelfste aangeleerd gekregen.
Ik heb toby het op dezelfde manier aangeleerd en die zit ook in een startpositie om zo snel mogelijk terug te vertrekken :-D

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal