collapse

Auteur Topic: Buitenhok en behoeften  (gelezen 762 keer)

Offline Nika

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Buitenhok en behoeften
« Gepost op: april 17, 2019, 08:09:25 »
Hallo,

Onze lieve pup Sienna is nu al 2,5 weken bij ons en wordt maandag 11 weken.
Ik heb nu gelukkig paasvakantie, waardoor ik heel wat tijd met haar kan doorbrengen.
Bijgevolg kan ze al heel wat "trucjes" en luistert ze al wat (als er niet te veel afleiding in de buurt is).  :happywink:

Ook in de bench heeft ze zich snel veilig gevoeld en we merkten al snel dat deze plek in de garage haar wel de nodige rust gaf (wat haar deugd deed met 2 kleine wervelwinden hier in huis) maar dat ze soms ook bergen energie had. Als we dan even gingen wandelen, sliep ze daarna weer lekker in.

Nu zit ze sinds 2 dagen overdag al eens in haar buitenhok, en dat vindt ze wel veel leuker. Lekker soezen in het zonnetje, en steeds zicht op wat er in de keuken gebeurt. Ik weet dat er hier voor- en tegenstanders zijn voor het buitenhok, maar ze heeft in de kennel bij de fokker ook snel buiten gezeten en gespeeld, dus dat vindt ze het leukst.
's Nachts hebben we haar nog even binnen laten slapen, maar op termijn zal dit ook buiten gebeuren.

Nu is mijn vraag het volgende...
Haar behoeften doet ze prima buiten, op haar vaste plekje, en als ze nog wat tijd heeft, loopt ze er ook flink zelf naar toe. Dus in haar bench is ze echt volledig droog, buiten af en toe eens een klein ongelukje.
Nu is het buitenhok natuurlijk veel groter en heeft ze daar toch al eens een plasje gedaan en nu vanmorgen na haar eten een grotere boodschap.

Hoe pak ik dat nu het best aan?
Ik hou haar wel de hele dag in de gaten, en als ze wakker wordt laat ik haar uit of begint ze zelf te blaffen dat het even tijd is voor haar behoeften.

Vanaf volgende week ga ik echter weer werken, en kan ik alleen 's middags even over huis komen om haar uit te laten.

Wat zijn de tips en trics om haar ook in haar buitenhok zindelijk te houden?

Ik weet ook wel dat ze nog maar 10 weken is, maar aangezien het verder zo goed gaat, blijf ik graag verder oefenen met haar.

En een extra vraag, nu ik toch bezig ben...
Als we gaan wandelen wil ze steeds in haar leiband bijten, en er echt voor gaan strijden... Enige tips hiervoor?

Bedankt!

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: Buitenhok en behoeften
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2019, 09:28:39 »
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden onze honden ook een buitenren.
Mijn ervaring is dat die zindelijkheid daar vanzelf wel komt als ze van nature wel de neiging hebben zindelijk te zijn en natuurlijk de mogelijkheid hebben om na enkele uren eruit te kunnen.

Offline Nika

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2019, 09:42:35 »
Oke, bedankt.
Ik maak er nu geen drama van, laat haar ook op de nodige tijdstippen er uit en zie wel wanneer het bijna tijd voor haar is.
Toch zou ik niet graag hebben dat het een gewoonte wordt :)

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2019, 10:28:08 »
Zindelijkheid aanpakken zoals een huishond, op vaste tijd uitlaten en aanmoedigen om wat te doen.

Offline Stessel

• *
    • denoestewerkers
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2019, 11:53:01 »
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden onze honden ook een buitenren.
Mijn ervaring is dat die zindelijkheid daar vanzelf wel komt als ze van nature wel de neiging hebben zindelijk te zijn en natuurlijk de mogelijkheid hebben om na enkele uren eruit te kunnen.

Dat ondervond ik ook al.

Mijn honden zijn kennelzindelijk en hebben Dit hun eigen geleerd.

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2019, 15:56:05 »

Als we gaan wandelen wil ze steeds in haar leiband bijten, en er echt voor gaan strijden... Enige tips hiervoor?

Een metalen leiband gebruiken. Die tip heb ik hier eens gekregen en het heeft prima geholpen.

En voor een pup zal het misschien niet echt nodig zijn, maar ik geef het toch mee: niet vechten om de leiband.
Ik deed twee metalen leibanden aan, elk in een andere hand. Als de hond begon te vechten om één leiband, kreeg hij die gewoon van mij, want ik had toch die andere nog vast... Het bijten in de leiband was hier snel over.

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2019, 17:49:26 »
Hier ook een metalen leiband gebruikt, bijten erin was ook plots niet meer fijn.

Offline Nika

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2019, 04:58:08 »
Hier ook een metalen leiband gebruikt, bijten erin was ook plots niet meer fijn.

Oh bedankt. Dan ga ik daar eens naar kijken straks. Wist niet dat het voor pupjes al bestond.

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2019, 06:20:31 »
Enkel de leiband hé! Niet de halsband 😉

Offline Nika

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2019, 06:40:32 »
Enkel de leiband hé! Niet de halsband 😉

Uiteraard!

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2019, 07:00:28 »
😁

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal