collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: buiten of binnen  (gelezen 1417 keer)

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
buiten of binnen
« Gepost op: oktober 04, 2006, 10:17:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,

Ik denk dat ik nu wel wat negatieve reacties zal krijgen maar hoop echt ook nuttige tips te krijgen...

Ik heb een golden retriever pup van bijna 10 weken.  Binnen anderhalve week moet ik opnieuw gaan werken en ben dan een volledige dag van huis  :( . Waar kan ik Fasco het beste laten???  We hebben een tuin waar hij vrij kan ik rondlopen en daar heeft hij ook een grote ruimte onder de keuken die volledig is afgeschermd van regen, wind en koude (is naast de verwarmingsruimte).  Hij kan ook in de keuken blijven die ook vrij groot is.  Ik ben echter bang dat hij zich gaat vervelen...hij kan nml niet naar buiten.  In de keuken is er enkel een groot schuifraam waar ik geen opening kan in maken.  De enige optie zou zijn, een beetje laten openstaan zodat hij toch naar buiten kan.  Of dit ook te doen is in de wintermaanden is me een raadsel...Ik ga wel met Fasco een wandeling maken voor ik ga werken (in het begin zal dit niet lang zijn aangezien hij nog klein is maar het is wel de bedoeling om uiteindelijk een 45 min te gaan wandelen).

Ik heb heel lang getwijfeld om een pup te nemen (zo'n 6 maanden), ik heb heel veel gelezen en ben er van overtuigd dat ook mensen die een ganse dag gaan werken een hond kunnen grootbrengen mits de nodige aandacht!!  We gaan ook 2 keer per week naar de hondenschool gaan..

Sorry van de lange uitleg maar wil jullie zoveel mogelijk informatie meegeven.
Alvast bedankt voor de reacties

Marleen

Bruno

• Gast
Re: buiten of binnen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:19:01 »
Als je tuin je niet echt dierbaar is gewoon buiten ...
Golden retrievers zijn sterke honden hoor , zorg wel dat ze beschut uit de tocht en droog kan liggen h

Moepie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:20:11 »
Als je tuin je niet echt dierbaar is gewoon buiten ...
Golden retrievers zijn sterke honden hoor , zorg wel dat ze beschut uit de tocht en droog kan liggen h

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:21:32 »
Hallo

Mijn pup komt eind november, en zal van begin af buiten zitten als wij werken zijn. Hij heeft wel een ge

"Life is what happens between all the things you plan"

ocean

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:23:44 »
ik zou die pup naar mji brengen als je gaat werken  :greenroll:

als je die deur gaat laten openstaan, dat wordt een ramp hoor, dat is vele kouder dan je denkt.

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:24:32 »
Citaat
We hebben een tuin waar hij vrij kan ik rondlopen en daar heeft hij ook een grote ruimte onder de keuken die volledig is afgeschermd van regen, wind en koude (is naast de verwarmingsruimte).

Ik zou hem van in het begin gewoon maken om buiten te blijven en hem leren om in die grote ruimte onder de kelder te komen.  Hij gaat snel weten dat het naast die verwarmingsruimte ook goed is!
Vroeger had ik een hondenluik en konden mijn honden enkel binnen in de veranda, en hadden ze de ganse dag de tuin ter beschikking.  Persoonlijk vind ik dat nog steeds het beste.  Mijn huidige hond is echter een "bangschijter" en durft niet door het luik...  (ondanks dat ik hem er al ontelbare keren heb doorgeduwd, en dat ik zelf het al voorgedaan heb  :zot:)

Succes met je pup!

Ik zie niet in waarom je negatieve reacties zou kunnen krijgen.
W
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2006, 10:33:59 door Begfa »

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:27:57 »
Wat voel ik me opgelucht zeg...dit doet me deugd.  Ik wil dit zo goed doen...

Hij kan inderdaad volldig afgeschut zitten..alleen moet hij het ook willen natuurlijk.  Ik ga hem vanaf nu als ik weg moet ook al buiten zetten..tot nu toe heb ik dat met de bench gedaan.  Helemaal geen probleem mee..

IK dacht negatieve reacties te krijgen omdat we een volledige dag uit werken zijn...

Moepie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:32:52 »
Als je geen werk hebt, dan kan je ook niet voor je hondjes zorgen he meid, je moet nu eenmaal centjes verdienen voor de brokjes te betalen,hihi.
Thuis zitten ze ook de hele dag alleen, ze kunnen buiten en in de stal en bijkeuken voor te schutten en savonds en snachts mogen ze mooi binnen bij ons leven en slapen, maar door de dag moeten ze buiten kunnen hoor  :thumbs:

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:36:00 »
 :offtopic:

@ moepie

Ik vind je onderschrift geweldig  :clap:

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:37:26 »
Neen hoor, zolang je maar zorgt dat je dat goed maakt als je wel thuis bent en veel aandacht geeft.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Moepie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2006, 10:39:23 »
:offtopic:

@ moepie

Ik vind je onderschrift geweldig  :clap:

Ik heb het "gestolen" van iemand hier, maar ik zie die persoon niet meer op hv en weet niet meer wie het was, want ik wou de toestemming vragen, hopelijk mag het...

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:04:28 »
Ik heb ook lang getwijfeld om een pup te nemen omdat we gaan werken maar uiteindelijk zal ik misschien beter voor men hond zorgen en hem meer aandacht geven na men werk dan mensen die gans de dag huis zijn en niet naar hun hond omkijken of van de ene boom naar de andere es wandelen...

Gewoon op je gevoel afgaan en wel genoeg tijd aan besteden als je thuis bent.
Geloof me, heb ook met ongelofelijk veel vragen gezet, hond of niet, binnen of buiten, binnen of buiten slapen,...

Tot ik hier terecht kwam, bij deze bedankt aan alle hondenvrienden hier op het forum!

Kijk ook eens op dit topic:
http://www.hondenvrienden.topforums.be/forum/index.php?topic=40195.0

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Chantal

• *
  • 97 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://users.pandora.be/chantalvanopstal
« Reactie #12 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:45:07 »
IK dacht negatieve reacties te krijgen omdat we een volledige dag uit werken zijn...

Verdomme zeg, weeral iemand die niet leeft op andermans kosten. :evil: :evil: :evil:
 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou je pupje stilletjes aan leren buiten zitten.
Eerst met een minuutje, een uurtje later met 2 minuutjes, een uurtje later met 4 minuutjes, een uurtje later met 8 minuutjes en hem of haar elke keer goed belonen door te spelen als hij of zij het goed gedaan heeft.

Pootjes en groetjes
Mensen kunnen de ergste beesten zijn.

Offline Siena

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: oktober 05, 2006, 15:34:24 »
Hey Fasco,

hier zitten eigenlijk heel wat mensen die fulltime werken. Ik heb ook bakken kritiek over me heen gekregen op een ander forum toen ik deze vraag stelde maar hier dus niet dus je zit wel safe  8)

het belangrijkste is idd dat je de tijd die je wel bij je hond kan zijn er echt zijt!!

Wij dachten hetzelfde maar onze tuin is, door allerlei omstandigheden, nog niet afgeraakt en nu zit ons pupseltje dus binnen. Ik zou er ook direct mee beginnen want de winter komt eraan.

If you can get their attention, their heart and mind will follow!!

Diesel

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2006, 17:46:36 »
als we allebei weg zijn moet diesel buiten. Hij kan de stal in en uit waar zijn mand en drinken staat en hij heeft een stukje tuin en koer ter beschikking. Zorgen dat hij goed moe is eer je vertrekt en iets achterlaten waar hij mee kan spelen/knabbelen.

Offline Siena

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: oktober 05, 2006, 17:57:02 »
Een kong zorgt voor heel veel vertier bij ons Siena... ik had op de hondenfluisteraar gezien dat ge daar kaas in kon laten smelten... een uurtje was ik weg en toen ik terug was zat ze nog te likken  :greenroll: geweldig!!!!

If you can get their attention, their heart and mind will follow!!

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: oktober 09, 2006, 08:49:42 »
Fasco zit dus heel graag buiten...geen enkel probleem.  Hij gaat zonder probleem in zijn hok...Tot nu toe heb ik een zalige hond moet ik zeggen...hopelijk blijft dit ook zo.  Volgens mij de grote test als ik volgende week een ganse dag moet gaan werken.  Gisteren hebben we hem gedurende een 5-tal uur in de tuin gelaten terwijl we weg waren.  Volgens de buren geen enkel probleem.  Zou dit zo blijven of kan dit plotseling veranderen?

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: oktober 09, 2006, 08:59:53 »
Ik voelde me daar in het begin ook wel schuldig over hoor,maar eigenlijk
in de tuin kan ie putten graven(gigantisch veel:D)en rennen en naar de poezen blaffen en en en en
en in de keuken kan ie euh slapen.
Buiten is dus  :thumbs:

Offline daikin

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: oktober 10, 2006, 17:00:20 »
Fasco zit dus heel graag buiten...geen enkel probleem.  Hij gaat zonder probleem in zijn hok...Tot nu toe heb ik een zalige hond moet ik zeggen...hopelijk blijft dit ook zo.  Volgens mij de grote test als ik volgende week een ganse dag moet gaan werken.  Gisteren hebben we hem gedurende een 5-tal uur in de tuin gelaten terwijl we weg waren.  Volgens de buren geen enkel probleem.  Zou dit zo blijven of kan dit plotseling veranderen?

Als je dit stelselmatig opbouwt zal da volgens mij geen enkel probleem opleveren. 
If it's not a boxer, it's just a dog!

Ann.

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 11, 2006, 00:21:09 »
Wij gaan dus beginnen met veeeeeeeel thuis te zijn en langzaamaan bij ons pup opbouwen. Mijn man wekt van thuis uit. Tja met de PC ben je world-on-line h
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2006, 00:24:21 door Ann. »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal