collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Buig  (gelezen 2597 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buig
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2013, 22:18:01 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Gisteren samen met zoon verder geprobeerd.  Ruben ondersteunde voor zijn achterpoten en ik lokte hem naar beneden met een snoepje.  Komt Casper ineens recht, met als gevolg Zijne kop tegen mijne neus; heb er nog pijn aan en sindsdien last van hoofdpijn.

Voorlopig gene buig voor Casper.  Is te gevaarlijk voor baasje.

en de pijnlijke oefeningen moeten de revue nog passeren  :mrgreen:

ja soms is het afzien voor het baasje he  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2013, 22:37:34 »
Gisteren samen met zoon verder geprobeerd.  Ruben ondersteunde voor zijn achterpoten en ik lokte hem naar beneden met een snoepje.  Komt Casper ineens recht, met als gevolg Zijne kop tegen mijne neus; heb er nog pijn aan en sindsdien last van hoofdpijn.

Voorlopig gene buig voor Casper.  Is te gevaarlijk voor baasje.
Haha, en die mannen voelen daar niks van hè.
Ik denk dat ik Bas dat ook ga leren, is keischattig, zo buig op bevel, en is iets wat die van de dochter nog ni kan, en die kan al wat hoor.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2013, 23:35:27 »
en de pijnlijke oefeningen moeten de revue nog passeren  :mrgreen:

ja soms is het afzien voor het baasje he  :wink:
Niet lachen eh gij  :twistedevil:, is voor jouw les dat diene dat allemaal moet kunnen.  Zo lieten althans mijn mede-"studenten" weten.  Want ik wacht nog steeds op mijn officiële "lesdocumenten" van mij juf  :hmpf:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2013, 23:49:12 »
Niet lachen eh gij  :twistedevil:, is voor jouw les dat diene dat allemaal moet kunnen.  Zo lieten althans mijn mede-"studenten" weten.  Want ik wacht nog steeds op mijn officiële "lesdocumenten" van mij juf  :hmpf:

die had ik niet mee op reis he  :mrgreen:

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Hanne_Flynn_Shep

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 218 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: april 28, 2013, 07:58:19 »
Ik heb het als volgt geleerd, en zelfs Shep die nogal lui is en het nut van truckjes niet inziet kent het  :mrgreen:

1 knie op de grond en met u ander been voet op de grond (knie in hoek van 90°), zo maak je een bruggetje. Je lokt dan met een snoepje je hond onder u been door. Nu, u knie in 90° is ook niet juist wat ik zeg, want ik zorg dat mijn been zo laag is dat ze zien dat ze er niet onderdoor kunnen, dus hij gaat normaal onder u been kruipen. Dan heb ik in mijn andere hand mijn clicker vast en zorg ik dat ik met mijn vinger in zijn buik kan duwen als het nodig is zodat hij niet op zijn gat valt. En een "eh-eh" zeggen als je je vinger gebruikt, dan kun je dat bij het afbouwen ook gebruiken.
Hier hadden ze dat héél snel door. En dan ga je je been weglaten maar je vinger nog gebruiken, en dan proberen vinger weg te laten.

What counts is not necessarily the size of the dog in the fight - it´s the size of the fight in the dog.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #25 Gepost op: april 28, 2013, 14:38:04 »
Probeer het snoepje voor de neus te houden en dan via een boogje vooruit, naar beneden tussen de voorpootjes te gaan. Als hij dan nog gaat liggen, probeer dan zelfs iets achter de voorpootjes te gaan met je snoepje.

Ik heb hier een filmpje van gemaakt, zodat het duidelijker is wat ik met dat boogje en de plaatsing van het snoepje bedoel. Zoals je ziet, hou ik bij Roxy het snoepje zelfs een eindje achter haar voorpoten. Ik zou het nog niet opgeven, maar het zo eens proberen ;-). Weinig kans op kopstoten!

Hier een filmpje met de beweging voor het aanleren:

En zo ziet het er uiteindelijk uit:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: april 28, 2013, 16:09:28 »
Zal niet opgeven, ligt niet in mijne natuur. Wil misschien te snel resultaat zien, want ben met doggy dansce gestart; waar nieuwe oefeningen elkaar in een sneltempo elkaaf opvolgen.  Tot nu toe altijd de gewoonte gehad om één bepaalde oefening te oefenen tot hij dat door en door kende en dan pas te starten aan de volgende.  Nu moet ik al nen woordenboek aanleggen voor alle nieuwe bevelen die hij op een goeie maand tijd moet kennen.  En heb de indruk dat het soms verwarrend is.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #27 Gepost op: april 29, 2013, 14:07:06 »
In het begin niet teveel verwachten als je de oefening aan wilt leren.
Niet meteen verwachten dat hji met zijn ellebogen de grond raakt.
Eerst licht doorzakken al belonen en zo verder opbouwen.
Hier wordt dat zo gedaan en dat gaat goed. Ik leer het met een snoepje aan. Je houdt het snoepje voor de muil en beweegt lichtjes naar de borstkas en beneden toe. Een beetje  zoals de lig-oefening. Alleen moet hij nu dus niet gaat liggen.

Zoals sommige zeggen kan je, om te voorkomen dat ze meteen gaan liggen, je vingers lichtjes aan de lies houden. Dan houden ze hun poep beter in de lucht normaal.

:thumbs: dat is ook een zwakte van clickertraining imo en uit ervaring heb ik gemerkt dat sommige honden dit gewoon heel verwarrend vinden. voor zo'n oefening vind ik snoep aan de neus en belonen als hij buigt veel makkelijker.

:thumbs:

hier ook geen clicker voor deze oefening gebruikt.

Offline orpheum

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: april 30, 2013, 16:21:37 »
Of je breekt het op in superkleine stapjes, dwz hoofd lichtjes naar beneden, schouders die zakken, lichte buiging , etc.  Het maken van babystapjes zal je wel leren in de lessen doggydance ga ik vanuit.  Ik beloon bij mijn jack russell uit positie.  Hiermee bedoel ik dat ik klik voor de (beginnende) buigbeweging en hem terug in de sta positie "lok".  Ik durf het snoepje vlak voor zijn neus houden en als hij het wil moet ie buigen (even weg gaan van het snoep).  Zo leer je zijn eerste reflex van achter het snoep gaan een beetje af.  Je kan ook het filmpje van Susan Garrett opzoeken over "it's your choice" om meer controle over het snoep te hebben en zijn brein los te koppelen van enkel aan het snoepje te denken.  En zo leer je hem ook een beetje meer controle te hebben.

Wat je nog kan doen is hem in een smalle gang laten staan (maak er 1 met een plaat ofzo in een hoek van een kamer), met zijn poep tegen de muur.  Zo blokkeer je de ligbeweging als je hem in de buig wil lokken, tenzij je hem een "border collie drop down" hebt aangeleerd.  Maar dan nog kan je dit corrigeren door je lokmethode aan te passen.  Wel opletten, want sommige honden zijn snel onder de indruk.  Maar heb niet dit gevoel bij die van jou.

Nog een andere manier is een snoepje onder een lage stoel gooien.  De meeste honden gaan dit snoepje pakken in een buig positie.  Dan is het enkel kwestie van nadien de stoel weg te werken, maar ook dit kan je bij je instructeur DD vragen normaal gezien.

Keep it safe and have fun   :cheeky: :lol:
Een mening is gelijk een kont.  Iedereen heeft er één, maar de één is al beter gevormd dan de andere !!

Offline Poedelfan

• startende hondenvriend
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: mei 01, 2013, 08:53:05 »
mijn hond deed het uit gewoon op eens uit zich zelf , waarop ik buig zei en daar een snoepje bij gaf hij ging steeds vaker op mij letten en deed steeds  buig ...
dus ik heb een slimme hond die door heeft hoe hij snoepjes kan verdienen  :lol:
oke nou doet hij het elke keer das wel minder  :happywink: :lol:

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #30 Gepost op: mei 01, 2013, 18:17:58 »
Ik heb geleerd om een stok te houden aan onder z'n bekken zodat het wel in de lucht moet blijven als hij met z'n hoofd naar beneden zakt voor het koekje! Natuurlijk moet je hem niet forceren hé, als het niet lukt, probeer je maar een andere manier!
Er zijn er denkik wel genoeg op dit forum  :thumbs:
My sweet devils eye <3 Border Collies
Will to please me ^^

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: mei 01, 2013, 18:21:40 »
er zijn wel meerdere manieren om je hond de buig aan te leren. we zullen volgende week eens kijken hoe het momenteel loopt (of er geen stuurfouten in zitten) en hoe we het kunnen aanpakken om tot een geslaagde buig te komen

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: mei 01, 2013, 20:07:30 »
Wat momenteel wel lukt is.  Ik zit op een laag bankje en laat hem over mijn knie stappen.   
Ook als ik op zijn hoogte (op dat zelfde bankje) zit ondersteunen met arm.  Blijft soms dan in de buighouding staan als ik arm wegdoe.  Maar mag niet te entousiast belonen, want dan veert hij in als zijn entousiasme recht.

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #33 Gepost op: mei 01, 2013, 20:08:38 »
Haha!  :vuistje:
Will to please me ^^

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: mei 01, 2013, 22:17:57 »
Haha!  :vuistje:
Ehm, wat is er zo grappig?

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #35 Gepost op: mei 02, 2013, 17:01:11 »
Dat ze hem niet te enthousiast mag belonen!
Ja laatma nu ist nie grappig meer eeeh!  :happywink:
Will to please me ^^

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: mei 02, 2013, 20:46:43 »
Manier gevonden. Ik zit op bankje lok hem over gestrekte been en trek hem met snoepje onder been dat in hoek van 90°staat. 

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: mei 07, 2013, 11:02:17 »
Gisteren op de les doggydance deed hij voor het eerst een buig door het lokken met een snoepje. 
Vandaag doet meneer dat iedere keer alsof hij nog nooit anders gedaan heeft. 

Ondanks dat hij binnen 14 dagen de kaap van 5 jaar bereikt, is hij eigenlijk nog steeds eigenlijk met alles snel weg en heel leergierig.

Heb wel al ondervonden, als iets niet lukt, ik het beter een dag of twee laat rusten en dat het dan ineens wel gaat. 

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: mei 07, 2013, 13:01:15 »
super! :thumbs:

ja, efkes laten rusten helpt vaak veel idd! :yes: heb ik ook al gemerkt!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: mei 07, 2013, 17:57:51 »
Gisteren op de les doggydance deed hij voor het eerst een buig door het lokken met een snoepje. 
Vandaag doet meneer dat iedere keer alsof hij nog nooit anders gedaan heeft. 

Ondanks dat hij binnen 14 dagen de kaap van 5 jaar bereikt, is hij eigenlijk nog steeds eigenlijk met alles snel weg en heel leergierig.

Heb wel al ondervonden, als iets niet lukt, ik het beter een dag of twee laat rusten en dat het dan ineens wel gaat.

het ging gisteren zelfs heel vlot vond ik  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal