collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Blaffende pup  (gelezen 1782 keer)

jneyens

• Gast
Blaffende pup
« Gepost op: juli 09, 2006, 16:41:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Sinds 1 week heb ik een golden retriever pup (reu). Hij is nu 8 weken. Overdag kan hij vrij rondlopen in mijn achtertuin. 's avond moet hij in zijn kooi (ren 2m op 3m met houten hok). Zodra ik hem in zijn kooi zet blijft hij aanhoudend blaffen. Dit kan makkelijk 1 uur duren. Om 03:00 blaf hij opnieuw. En dan nog eens rond 5:00. Ik negeer hem en ga zeker niet naar hem toe. Dit blaffen doet hij al sinds ik hem heb (1 week nu). Afgelopen ZA heb ik een telefoontje gekregen van mijn buurman die - na eigen zeggen - niet meer kan slapen door al dat geblaf ...

Heeft iemand tips om het blaffen te stoppen? Ik neem aan dat dit vanzelf stopt als je hem  blijft negeren. Hoeveel weken kan zoiets duren? Ik heb hier op zich geen probleem mee maar vrees dat mijn buurman moeilijker en moeilijker zal doen ...

kristien

• Gast
Blaffende pup
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2006, 16:58:08 »
Zie het volgende onderwerp:

http://www.hondenvrienden.topforums.be/viewtopic.php?t=35407&highlight=

Ik blijf bij mijn mening dat je een pup het alleenzijn langzaamhand moet aanleren en dus niet van nacht 1 alleen laat slapen maar dit zachtjes moet opbouwen. Hetgeen dat een pup nodig heeft tijdens de eerste week in zijn nieuwe huis is de kans om een goede band op te bouwen met zijn nieuwe baas en het gevoel dat die baas hem veiligheid biedt.

(allez dat is mijn mening en er zullen er anderen zijn die hier niet mee akkoord zijn he ...)

Offline maanbo

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://iron.xsbb.nl
Re: Blaffende pup
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2006, 17:18:05 »
Citaat van: jneyens
Sinds 1 week heb ik een golden retriever pup (reu). Hij is nu 8 weken. Overdag kan hij vrij rondlopen in mijn achtertuin. 's avond moet hij in zijn kooi (ren 2m op 3m met houten hok). Zodra ik hem in zijn kooi zet blijft hij aanhoudend blaffen. Dit kan makkelijk 1 uur duren. Om 03:00 blaf hij opnieuw. En dan nog eens rond 5:00. Ik negeer hem en ga zeker niet naar hem toe. Dit blaffen doet hij al sinds ik hem heb (1 week nu). Afgelopen ZA heb ik een telefoontje gekregen van mijn buurman die - na eigen zeggen - niet meer kan slapen door al dat geblaf ...

Heeft iemand tips om het blaffen te stoppen? Ik neem aan dat dit vanzelf stopt als je hem  blijft negeren. Hoeveel weken kan zoiets duren? Ik heb hier op zich geen probleem mee maar vrees dat mijn buurman moeilijker en moeilijker zal doen ...

Een 8 weken jonge pup die 1 week in je bezit is en dan meteen in een buitenhok zetten, moederziel alleen in een vreemde omgeving met vreemde geluiden????
Niet erg slim, zo kweek je dalijk een hond die nooit meer alleen durft te zijn en dus de boel aan elkaar blijft blaffen of slopen.

En als hij om 3 uur en 5 uur weer blaft kan dat heel makkelijk zijn om te moeten plassen of poepen.
Pups bevuilen normaal gesproken hun eigen nest niet en wil hij dus aangeven dat er iets is.

Naar mijn mening ben je nu heel verkeerd bezig, een pup heeft o.a veel liefde en veiligheid nodig.
Ik snap wel dat je denkt dat je hem niet moet "verwennen" door aan het geblaf toe te geven maar je moet zoiets echt uitbouwen.

Een baby gooi je ook niet in bed en laat maar huilen...toch?

Haal die pup lekker naar binnen en leg hem naast je bed in een bench ofzo als je hem niet vrij wilt laten lopen, zodat je meteen kan reageren als hij blaft op piept zodat jullie een band opbouwen en de pup vertrouwen krijgt in zijn nieuwe baas en omgeving. Na een poosje ga je die afstand snachts tussen jou en de pup langzaam vergroten enzz.
En als je hem niet binnen wilt hebben, wat ik uit het verhaal begrijp ga er dan zelf bijliggen met je matrasje en bouw het uit. Het weer is met je.

jneyens

• Gast
Blaffende pup
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2006, 07:43:41 »
Hij heeft op zich geen probleem met het alleen zijn. Als ik hem 's nachts "vrij" laat rondlopen dan hoor je hem helemaal niet en slaapt hij lekker op het terras. Hij blaft dan g

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2006, 10:31:58 »
Citaat van: maanbo

Haal die pup lekker naar binnen en leg hem naast je bed in een bench ofzo als je hem niet vrij wilt laten lopen, zodat je meteen kan reageren als hij blaft op piept zodat jullie een band opbouwen en de pup vertrouwen krijgt in zijn nieuwe baas en omgeving. Na een poosje ga je die afstand snachts tussen jou en de pup langzaam vergroten enzz.
En als je hem niet binnen wilt hebben, wat ik uit het verhaal begrijp ga er dan zelf bijliggen met je matrasje en bouw het uit. Het weer is met je.

Niet iedereen wil zijn hond binnen en er is op zich niks verkeerd met je hond buiten te laten slapen! Onze hond slaapt binnen maar ik word er een beetje moe van dat als iemand zegt dat zijn hond buiten slaapt dat er direct gereageerd wordt van "laat hem toch binnen, hij is nog zo klein"
Je moet daarin kiezen of buiten of binnen, maar niet eerst binnen en dan buiten..

(even off-topic: maar dat is iets dat ik veel merk, dat mensen een pup hebben en das toch zo lief en schattig en die lieve schattige pup laten ze dan veel meer toe, want ze kunnen er toch niet kwaad op zijn en ze kunnen die toch niks verbieden, en dan wordt die pup groter en sterker en dan mag die dat ineens allemaal niet meer... en dan begrijpen ze niet waarom hun hond dit of dat blijft doen, just so you know honden en dan vooral pups zijn de grootste komedianten en ze weten heel goed hoe zielig ze moeten kijken om toch gedaan te krijgen wat ze willen)

Heb je van de fokker een dekentje of speelgoedje gekregen vanuit de nest, dat hij die nestgeur bij hem heeft, zo niet, dan kan je dat mss vragen, een dekentje dat bij de mama heeft gelegen dat goed naar haar ruikt.. dat kan ook helpen... heeft hij iets in zijn kooi liggen waarmee hij zich 's nachts kan bezighouden?

Mss ook overdag ne keer bij hem zitten in zijn kooi, ermee spelen, moe maken (dat hij dan in zijn kooi in slaap valt)
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

schelsey

• Gast
Blaffende pup
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2006, 11:42:19 »
Toch blijf ik het zeer triest vinden dat een pup van 8 of 9 weken heel de dag buiten moet blijven,hoe kun je nu een band opbouwen als je je hond bijna nooit ziet,dan alleen maar tijdens het voeden spelen en wandelen.

Sonja

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
Blaffende pup
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2006, 11:50:08 »
Mja heel de dag buiten laten vind ik persoonlijk ook maar niets, zeker ook een golden dat is een gezinshond...

Maar het wil niet altijd zeggen dat als een hond buiten moet slapen dat hij altijd buiten moet zitten

Er zijn heel veel honden die 's nachts buiten slapen maar voor de rest binnen zitten...
De honden van mijn ouders trouwens ook, en heel vaak vragen die zelf 's avonds om naar buiten te mogen en kruipen die zelf hun nest in, die vinden dat niet erg hoor... Als je daar tegen zegt, kom we gaan slapen, wel die staan recht gaan mee naar buiten en gaan in hun hok liggen, en als je dan bijvoorbeeld nog extra drinken gaat halen voor hen, en je komt terug liggen die allemaal op hun plaatsje in hun hok en komen die niet meer van hun plaats...

MAAR als 's morgen de rolluiken omhoog gaan dan weten ze ook dat ze los gezet worden en dat ze binnen mogen (en ze zullen er ook voor zorgen dat je dat niet vergeet :wink:) in een hok slapen wil niet zeggen altijd buiten moeten zitten he

Offline maanbo

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://iron.xsbb.nl
Blaffende pup
« Reactie #7 Gepost op: juli 11, 2006, 10:37:28 »
@ annls dit staat er in het eerste stukje.

Overdag kan hij vrij rondlopen in mijn achtertuin. 's avond moet hij in zijn kooi (ren 2m op 3m met houten hok).

Sorry maar je  bent voor mij geen pup waard als die alleen buiten mag, en nu na het laatste stukje wat er geschreven is door jneyens:

Ik stop hem nu ook overdag regelmatig in zijn kooi en haal hem eruit als hij enkele uren mooi stil is. . :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Sorry maar dan ben je gewoon gestoord om een pup van 8 weken dit aan te doen.

En die zogenaamde fokker met z'n doorbijten en negeren is ook al net zo gestoord bezig w.s hoop euro's nodig.

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
Blaffende pup
« Reactie #8 Gepost op: juli 11, 2006, 10:45:04 »
Citaat van: maanbo
@ annls dit staat er in het eerste stukje.

Overdag kan hij vrij rondlopen in mijn achtertuin. 's avond moet hij in zijn kooi (ren 2m op 3m met houten hok).

ja vandaar dat ik ook zei dat het

jneyens

• Gast
Blaffende pup
« Reactie #9 Gepost op: juli 11, 2006, 17:27:15 »
Een Golden Retriever wordt op zich best een grote hond. Als je niet wil dat hij later binnen zit waarom zou je hem dan als pup binnenlaten? Dit zorgt volgens mij voor verwarring. Ik ben heel de dag thuis en krijg veel bezoek. Neem hem 's avonds overal mee naar toe en maak al korte wandelingetjes met hem (paar honderd meter). In augustus gaan we naar de hondenschool. Ik vind dus niet dat ik mijn pup "verwaarloos" of dat ik "harteloos" ben ...

Overdag mag hij grotendeels vrij rondlopen en zit slechts enkele uren - ter gewenning - in zijn kooi. Ik merk nu dat dit steeds makkelijker gaat. De kooi staat tevens heel de dag open en ik zie hem daar soms vrijwillig ingaan om te drinken.

Een hond blijft een beest en g

jneyens

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2006, 18:30:56 »
Bij deze nog even een update:

Om tegemoet te komen aan de klachten van de buren heb ik Figo (de pup) enkele weken in de kelder laten slapen. Sinds afgelopen vrijdag slaapt hij opnieuw buiten. Hij is volledig gestopt met blaffen. In de periode dat hij in de kelder sliep duwde ik hem iedere voormiddag en namiddag enkele uren in zijn hok. Ik merkte doorheen de tijd dat dit steeds met

Offline draco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:58:10 »
ik hoop van harte dat ze jou eens in een hok moeten duwen om dan een ganse dag en nacht alleen opgesloten te zijn en enkel 2 x per dag eruit mogen om eens een wandelinkje te mogen doen

jneyens

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2006, 23:35:37 »
Hierop kan ik eigenlijk maar 1 ding zeggen: een hond is g

Offline eentonig

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2006, 07:22:53 »
 :muur:

"Een hond blijft een beest en g

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Marjanke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://users.telenet.be/marjanke
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2006, 07:46:30 »
Sorry maar ik vind dat ieder toch met zijn hond doet wat hij zelf wil,
wil hij een hond voor buiten, dan is dat zijn zaak en niet die van een ander.
Waarom zou hij daarom geen hond waard zijn,
je kan je liefde op allerlei manieren geven.

Ik zal zelf ook geen hond kopen om buiten te zitten, maar dat is mijn keuze.
En als een ander een hond koopt om buiten te zitten dan is dat zijn keuze.

maar weeral zitten afbreken omdat je een andere mening hebt. Sorry, vind ik niet kunnen

ik hoop van harte dat ze jou eens in een hok moeten duwen om dan een ganse dag en nacht alleen opgesloten te zijn en enkel 2 x per dag eruit mogen om eens een wandelinkje te mogen doen

dat heb ik nergens gelezen dat de hond een ganse dag en nacht alleen opgesloten zit

Groetjes van Marjanke, Diva, Ruphus, Magic en Pruts

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2006, 08:40:54 »
Nou nou !!  :denk:

Het zou  mijn keus ook niet zijn, maar als dat die van een ander wel is, prima toch. Die hond komt vast niets te kort.

jneyens

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2006, 10:18:00 »
Ik werk thuis dus de hond zit idd niet heel de dag alleen. Ik sluit niet uit dat de hond in de toekomst occasioneel eens binnen mag. Hij moet dat dan aanzien als een gunst. Een hond die altijd binnen zit en dan ineens buiten moet slapen zal dat echter niet als een gunst aanzien. Dat is voor mij zo een beetje de motivatie voor de huidige aanpak. Een Golden Retriever is een grote hond. Het daaraangekoppelde haarverlies en geurhinder vind ik niet zo prettig binnenshuis. Alle respect voor mensen die hier geen probleem mee hebben hoor ...

Ik heb een 3-tal boeken gelezen over het opvoeden van puppies en het valt mij op dat er verschillende manier zijn om tot een bepaald resultaat te komen.

Een forum dient om meningen uit te wisselen zonder elkaar te veroordelen. Irma en Marjanke weten dit heel goed te verwoorden.

Bedankt voor jullie toffe reacties!

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:20:14 »
Nou nou !!  :denk:

Het zou  mijn keus ook niet zijn, maar als dat die van een ander wel is, prima toch. Die hond komt vast niets te kort.

Mijn gedacht zeg  :thumbs:

Elke hond is anders en je hebt geen strikte regels voor opvoeding !
Bij ons Phoebe moet je gewoon als baasje de keikop uithangen en je krijgt er alles van gedaan.
Belle moet je zachtjes aanpakken.
En Darcy... mjah die vindt alles wel goed, zolang ze maar aandacht krijgt  :mrgreen:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:28:19 »
Als ik hem 's nachts "vrij" laat rondlopen dan hoor je hem helemaal niet en slaapt hij lekker op het terras. Hij blaft dan g
In trouwe vast

jneyens

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:30:55 »
Herman, het probleem is ondertussen opgelost. Hij slaapt nu buiten, in zijn hok/ren en is h

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal