collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: blaffen  (gelezen 645 keer)

takota

• Gast
blaffen
« Gepost op: augustus 24, 2006, 13:38:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hoi,

k weet niet of k het op de juiste plaats neerzet maar wist niet goed waar dus.

k heb hier een hond van 7 maanden die de hele dag en avond niets anders doen dan blaffen.
eigenlijk denk ik dat ze het uit schrik doet want bij t minste geluidje begint ze te blaffen en loopt ze naar de hele andere kant.
nu laatst begint ze dit gedrag ook naar de paarden toe te doen,ze gaat er echter bij in de stal wel en jaagt ze op.

k ben wel bang dat binnen kort de buren erdoor in opstand gaan komen dus weten jullie wat te doenNk had al aan een antiblafband gedacht maar heb daar geen ervaring mee.

als ze nu staat te blaffen ga k naar buiten en zeg k nee maar dan ben k dus meer over en weer aan t lopen dan dat het nut heeft want ze stopt er echt niet mee.

Offline Xena

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: blaffen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2006, 17:46:05 »
Hey,

Als je hond blaft, krijgt hij aandacht van u. Het is wel negatieve aandacht maar toch aandacht. In het begin blafte hij misschien voor een geluidje maar nu blaft hij volgens mij eerder om u buiten te lokken. Ik zou het eerder negeren en eens zien hoelang hij het dan zal volhouden...

Pootjes,

Xena
Losing battles is inevitable, defeat impossible.

takota

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2006, 18:25:18 »
hoi,

dat kan k inderdaad eens proberen.

maar als ze s avonds binnen is en ze hoort iets komt ze als een zot naar me gelopen en kruipt ze achter me weg.ze zoekt soms echt steun precies.ze heeft wel tot haar 6 maanden niets gezien bij die vorige eigenaars,misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

als je met haar gaat wandelen kijkt ze wel angstig maar toch loopt ze lekker verder.

Offline Xena

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 39 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2006, 19:32:45 »
hey,

6 maand niets gezien? Ocharme! En zoals ik al schreef: het blaffen zal wel uit schrik begonnen zijn ...maar nu is het precies eerder gewoon een manier om aandacht te trekken...

Pootjes,

xena
Losing battles is inevitable, defeat impossible.

takota

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2006, 10:22:52 »
ja dat is erg he.

Offline Gilraen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Doggy Fun
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2006, 12:59:42 »
Ik zou er vooral veel mee buitenkomen, dat ze aan alles went, geluiden, mensen, auto's...
Het blaffen zou ik zo veel mogelijk negeren, alleen naar andere honden, paarden en mensen. Dat kan niet, dan moet je de hond berispen.

Ik hoop dat het gaat beteren :wink:

Groetjes

takota

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2006, 13:42:00 »
ik neem ze nu zo veel mogelijk mee,dat ze toch nog iets leert kennen.maar als je er mee gaat wandelen valt ze best mee,trekt niet terug van auto's of eender wat.

dat blaffen doet ze thuis en als k ze mee neem naar vrienden en ze los buiten loopt daar,ze mag er zelfs nog nooit geweest zijn.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal