collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bijten afleren  (gelezen 2751 keer)

Offline Fluptje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Bijten afleren
« Gepost op: oktober 22, 2006, 09:50:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb hier in een oudere topic veel tips gelezen over hoe je je pup afleert te bijten. En ik probeer al van in het begin als hij bijt luidt au te roepen en het spel te stoppen en hem even te negeren. Ook het toestoppen van andere bijtspeeltjes probeer ik vaak. Maar wat dat negeren betreft als ik opsta en weg ga komt hij gewoon achter en bijt in mijn voeten. Of verzet hij zijn zinnen op de stoelen of tafels. Ook is het zo dat ik hem niet helemaal kan negeren omdat hij nog niet zindelijk is en ik hem in de gaten wil houden of hij niet gaat plassen of zo.

Wat ik sinds gisteren probeer  is hem op zijn rug leggen en zijn muil vasthouden zodat hij niet kan bijten. Dan probeert hij zich even los te wrikken(max 5 sec) en wordt dan rustig op dat moment laat ik hem meteen los en proberen we gewoon verder te spelen. Als hij terug bijt herhaal ik dit.

Is deze methode het poberen waard of pak ik dit helemaal verkeerd aan?

Nog een vraag bij het negeren als je plots au roept en weggaat geef je hem dan niet het gevoel dat hij wint van je? Want dat is toch niet goed. Je moet toch ieder spelletje als winnaar kunnen afsluiten dat hij voelt dat jij baas bent over hem, zo heb ik toch in verschillende boelken gelezen.

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
Re: Bijten afleren
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2006, 10:15:36 »
zorg ervoor dat het hondje ergens kan in bijten, ipv in je handen of je broekspijpen.
speel veel met je hondje.
bijt hij in je handen, zeg je 'NEE' en je zet hem kordaat voor 1 minuut in de bench.
probeer ook zoveel mogelijk buiten te spelen.
In trouwe vast

Offline Fluptje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2006, 10:22:36 »

bijt hij in je handen, zeg je 'NEE' en je zet hem kordaat voor 1 minuut in de bench.

Ik heb er ook aan gedacht maar ik heb ook gelezen dat je zijn bench best niet gebruikt als strafhokje. Dus opteer ik voorlopig om dit niet te doen.

En inderdaad veel spelen.

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2006, 10:44:46 »
zorg ervoor dat het hondje ergens kan in bijten, ipv in je handen of je broekspijpen.

In de bench zet ik Zorah niet, het is haar eigen veilige plekje dus als strafruimte ga ik het niet gebruiken. Wat ik doe is een luide "foei" en onmiddellijk afleiden met 1 van haar speeltjes, die ik overigens altijd in de buurt laat liggen. 9 keer op 10 stort ze zich dan vol overgave op het speeltje en de ene keer dat ze toch verder in hand of kleding probeert te bijten, draai ik me om en negeer ik haar een tijdje, m
Zorah, the English Bull Terrier

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 22, 2006, 10:46:26 »
Het op de rug leggen lijkt me geen goede methode voor de band tussen baas en hond, en al zeker niet als je niet eerst alle andere (zachtere) manieren geprobeerd hebt.

veel succes!

Offline Fluptje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2006, 10:57:12 »
Het op de rug leggen lijkt me geen goede methode voor de band tussen baas en hond, en al zeker niet als je niet eerst alle andere (zachtere) manieren geprobeerd hebt.

veel succes!

Bedankt voor de opmerking.

Offline Bonnie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2006, 11:00:56 »

lijkt me allesbehalve ideaal.... een bench moet LEUK zijn en geen strafkot....
Cute? Yeah right.... French Bitch!

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2006, 11:02:08 »
Ik heb er ook aan gedacht maar ik heb ook gelezen dat je zijn bench best niet gebruikt als strafhokje. Dus opteer ik voorlopig om dit niet te doen.

En inderdaad veel spelen.

wijze beslissing !
een bench is een plaats waar een hond zich veilig en geborgen moet voelen.. dit is geen strafhok..  dus goed bezig.
Verder zou ik uron willen bijtreden..  een foei of neen zeggen en dan afleiden met iets waar ze wel mogen in bijten..
als het gebeurt tijdens een 'spelletje' en het afleiden helpt niet meer..  gewoon EINDE spelletje..  is meestal al straf genoeg :D

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #8 Gepost op: oktober 22, 2006, 11:34:16 »
Hier werd de bench altijd al gebruikt als time-out ruimte. Ze hebben er nooit een probleem van gemaakt om hun bench te beschouwen als een veilige ruimte hoor.

Een kind dat gestraft wordt, wordt toch ook soms naar zijn kamer gestuurd? Dat beziet zijn kamer daarvoor toch niet ineens als iets slechts.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: oktober 22, 2006, 11:39:27 »
kinderen != honden..  (voor de niet IT-nerds: != is C++ voor ' is niet gelijk aan ' :D )

er zijn wel dingen die je kan vergelijken in de opvoeding, maar dit helemaal niet vind ik.

En in mijn visie is een kind straffen door het naar z'n kamer te sturen geen goede optie.. er zijn genoeg alternatieven waar je hem/haar kan wakkerschudden ( de zachte manieren dan )

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2006, 11:49:23 »

Een kind dat gestraft wordt, wordt toch ook soms naar zijn kamer gestuurd? Dat beziet zijn kamer daarvoor toch niet ineens als iets slechts.

Sorry maar dan had je NIET aan kinderen moeten beginnen.... simpel.

Offline Chantal

• *
  • 97 HV-Punten
    • http://users.pandora.be/chantalvanopstal
« Reactie #11 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:02:33 »
Ik opteer voor het op de rug leggen en indien de hond dan nog te speels is, de bench.
Het is achterhaald om te zeggen dat als je je hond op de rug legt, je geen goede band met je hond kan hebben.
Tara en ik zijn een prima team! En anders kom je maar s' avonds eens kijken als ze weer met haar kopje op mijn schoot ligt te snurken.  :thumbs:

Pootjes en groetjes
Mensen kunnen de ergste beesten zijn.

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #12 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:06:54 »
Ik opteer voor het op de rug leggen en indien de hond dan nog te speels is, de bench.
Het is achterhaald om te zeggen dat als je je hond op de rug legt, je geen goede band met je hond kan hebben.
Tara en ik zijn een prima team! En anders kom je maar s' avonds eens kijken als ze weer met haar kopje op mijn schoot ligt te snurken.  :thumbs:

Pootjes en groetjes

was dat een uitnodiging voor een drink? :wink:

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:13:56 »
Achterhaald of niet, ik heb onlangs met mijn eigen ogen gezien hoe iemand agressie opwekte bij zijn hond door hem op de rug te leggen...
Ieder zijn ding, maar ik opteer voor de zo zacht mogelijke aanpak (zolang dat effect heeft natuurlijk...)

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:18:54 »
Ik heb Sem ook soms als time-out in de bench gezet. Zie ik geen problemen in. Je moet het daarom niet echt als straf aanzien, wel als een plek waar je hond even rustig kan worden.

Ik vind dit persoonlijk een goede methode. Het wordt vaak gezegt dat honden hun bench niet meer leuk vinden als je ze er als straf in zet, maar ik heb nog nooit in het echt een hond gezien die er zo op reageerde.

Op de rug leggen zou ik trouwens nooit doen, zie ik het nut niet van in.

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #15 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:22:13 »
Kinderen != honden, ben ik wel akkoord mee. Maar veel principes gaan wel gelijk op. consequent zijn, ouders/baasje moeten op

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:36:30 »
In mijn visie lijken mij vooral de fysische straffen achterhaald.

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #17 Gepost op: oktober 22, 2006, 12:59:46 »

Bonnie, ik zie niet in waarom ik niet aan kinderen zou mogen begonnen zijn omdat ik een consequente vader wil zijn die zijn kinderen niet slaagt maar wel op een zachtere methode wil straffen. Wil je me dat effe verduidelijken?

Sorry maar 'opvoeding' komt er zelfs niet aan te pas als je een kind naar zn kamer stuurt :wink:

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: oktober 22, 2006, 13:03:08 »

Sorry maar 'opvoeding' komt er zelfs niet aan te pas als je een kind naar zn kamer stuurt :wink:

Ik werd er in mijn kindertijd alleszins niet "braver" door  :greenroll:

Leuk voor de ouders, zet het kind op zijn kamer en de ouders hebben geen last meer van het storende gedrag. Maar of het kind er daadwerkelijk iets van opsteekt? In deze tijden van TV, internet en playstation op de kamer is er nog weinig straf aan  8)
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2006, 13:06:43 door uron »

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #19 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:43:53 »
Ik werd er in mijn kindertijd alleszins niet "braver" door  :greenroll:

Leuk voor de ouders, zet het kind op zijn kamer en de ouders hebben geen last meer van het storende gedrag. Maar of het kind er daadwerkelijk iets van opsteekt? In deze tijden van TV, internet en playstation op de kamer is er nog weinig straf aan  8)

voila, jij begrijpt me.....
als ik ze al ne time-out moet geven hier (heb 3 jongens en zelfs dan gebeurt het niet vaak) mogen ze gaan uitrazen op de gang, daar is geen ene vorm van afleiding of entertainment aanwezig :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal