collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bijten  (gelezen 1937 keer)

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bijten
« Reactie #20 Gepost op: augustus 22, 2013, 16:35:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dit is wel een vor'm van agressie. Behalve als het  tijdens het spel gebeurt, zou dit geen agressie zijn, leerde ik dit jaar op een congres over "spelen". Dan zou dit happen gewoon een spel onderdeel zijn en zijn  de gevoelens van de happende hond verschillende dan bij agressie... Maar, ik zelf verkies dan toch om ze apart te zetten uit veiligheid maattregel.

Als ze qua kracht niet gelijkgestemd zijn zou ik ze indd ook uit elkaar halen maar reageerde de hond die TS beschreef niet uit angst vd andere? Als je dan fout reageert of corrigeert, verknoei je het toch maar mooi voor die hond in de toekomst.
o

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 22, 2013, 19:41:33 »
Als ze qua kracht niet gelijkgestemd zijn zou ik ze indd ook uit elkaar halen maar reageerde de hond die TS beschreef niet uit angst vd andere? Als je dan fout reageert of corrigeert, verknoei je het toch maar mooi voor die hond in de toekomst.

Vet: Dit kunnen we helaas hier zo maar niet uitmaken! Maar, indien er uit angst gereageerd wordt, kan er geen sprake van spel zijn of toch niet meer. Er kan enkel sprake van "spel" zijn indien alle betrokken partijen vrijwillig instemmen en "angst gaat als emotie hiermee niet samen. Helaas is dit een mooie theorie maar vooal theorie!!!!

Indien een foute reaktie verknoei je het wel te gemakkelijk en lijkt mij honden doen stoppen op een zo vriendelijk mogelijke manier het beste.
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 23, 2013, 15:39:32 »
Vet: Dit kunnen we helaas hier zo maar niet uitmaken! Maar, indien er uit angst gereageerd wordt, kan er geen sprake van spel zijn of toch niet meer. Er kan enkel sprake van "spel" zijn indien alle betrokken partijen vrijwillig instemmen en "angst gaat als emotie hiermee niet samen. Helaas is dit een mooie theorie maar vooal theorie!!!!

Indien een foute reaktie verknoei je het wel te gemakkelijk en lijkt mij honden doen stoppen op een zo vriendelijk mogelijke manier het beste.

Ik wou dit eerder als ev optie aangeven omdat de TS binnenkort een Shiba-pup wil kopen naar ik begrepen meen te hebben? en ze ev hier ook mee rekening kan houden als ze denkt bep.ingrepen te mtn uitvoeren bij het zien van dergelijk gedrag. :wink:
o

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal