collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bijten  (gelezen 1936 keer)

Offline petra89

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
bijten
« Gepost op: augustus 18, 2013, 13:01:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo, ik was onlangs bij een vriendin,en de hond 'hapte' na wat spelen met een andere hond. ze zei dat hij waarschuwt, dat doet hij vaker, maar is het niet beter hem dat af te leren?

Offline sportinggirl

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 248 HV-Punten
Re: bijten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2013, 14:57:31 »
Ik heb liever dat een hond waarschuwt ipv direct door te bijten... Moest je zien dat de andere hond het waarschuwen niet begrijpt dan kan je die beter ff apart zetten. Honden communiceren nu eenmaal zo

Offline petra89

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2013, 15:28:55 »
de andere hond begreep dit idd niet, en ze hebben hem dan uitteen gezet, dus als ik het goed begrijp, is het oke, zolang hij dit niet naar mensen doet?

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2013, 15:33:51 »
Ik heb het natuurlijk niet gezien maar het lijkt mij normaal gedrag. Een hond die goed is in hondentaal gaat dit begrijpen en de andere met rust laten.

Offline Davy1986

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 78 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2013, 16:22:00 »
Dit is normaal gedrag en zelfs goed. Zo weet je zelf ook als hij met kinderen of andere speelt en hij geeft een waarschuwing dat je hem moet erbij weghalen.Beter dit dan dat hij uithaalt zonder enige waarschuwing

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2013, 17:45:16 »
Ik opteer ook voor een hond die hapt..  :shifty: liever dat dan 1 die er gelijk op gaat.. Het is heel goed dat een hond hapt, en als je nog beter gaat opletten zul je nog signalen kunnen ontdekken.. Staren, lip optrekken, verstijven, ... Ik zou ook liever hebben dat m'n hond eerst hapt naar me, maar zo ver laat ik het niet komen, probeer de signalen ervoor te herkennen natuurlijk..

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:04:34 »
De mijne happen hier heel wat af, ook naar mensen en zelfs naar mij moesten ze dit nodig vinden.
ze doen maar.  Zij hebben ook het recht om hun grenzen aan te duiden ;)

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:18:56 »
Je hond afleren om te waarschuwen? Wet moet die dan doen? Meteen bijten?  :weetniet:
Beter even nagaan waarom hij dat precies doet en als je dat liever vermijdt, daar dan zelf aan te werken.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Ik

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:35:45 »
Hier nog eentje die durft happen als het hem echt té veel wordt, meestal als een andere hond hem echt niet met rust laat als hij met rust gelaten wil worden. Maar bij hem zijn daar al veel signalen aan vooraf gegaan die de andere hond dan niet begrijpt. Als ik merk dat het hem te veel wordt (vaak al voor het happen) probeer ik wel de andere hond weg te sturen wanneer deze de signalen van mijn hond echt niet begrijpt of hoe dan ook negeert. Maar als Kibo hapt laat ik hem dit ook echt wel doen. Hij mag best duidelijk maken aan een andere dat de ander te ver gaat. Hij mag zijn grens gerust aangeven.
Wanneer een hond op een correcte manier aangeeft waar zijn grens is, zie ik echt niet in waarom dit niet zou mogen... Happen 'afleren' zou een beetje vergelijkbaar zijn met een persoon af te leren 'neen' te zeggen wanneer hij/zij iets echt niet wil...

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2013, 19:43:52 »
Ik ben het eens met iedereen hierboven: happen is een signaal om zijn grens aan te duiden. Hoogst waarschijnlijk zijn daar zelfs een boel andere signalen aan vooraf gegaan. Het is maar goed dat hij hapt en niet direct bijt...

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2013, 20:10:38 »
perfect normale hondentaal...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline petra89

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2013, 21:44:29 »
Oke, ik wou dit echter gewoon even weten, ik dacht dat het een vorm van aggressie was, maar dat is het duidelijk niet, de andere hond is echter niet gewend aan andere honden, ook al klikte het goed en hadden zij al even samen gespeeld, hij snapte wss de hondentaal niet, waardoor de hond begon te 'bijten in de lucht' dan hebben we hen uiteen gehaald

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2013, 21:46:49 »
Oke, ik wou dit echter gewoon even weten, ik dacht dat het een vorm van aggressie was, maar dat is het duidelijk niet, de andere hond is echter niet gewend aan andere honden, ook al klikte het goed en hadden zij al even samen gespeeld, hij snapte wss de hondentaal niet, waardoor de hond begon te 'bijten in de lucht' dan hebben we hen uiteen gehaald

dat is wel degelijk agressie  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline petra89

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2013, 22:02:20 »
@wendy: ik wil maar zeggen dat ik dacht dat hij echt ging gaan bijten :D tot ze me dan zei 'hij waarschuwt, dat doet-ie wel vaker.
dacht ik 'hmm, kan je t beter afleren' maar ik lees hier dat het net goed is dat-ie waarschuwt.. :D

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2013, 00:53:25 »
@wendy: ik wil maar zeggen dat ik dacht dat hij echt ging gaan bijten :D tot ze me dan zei 'hij waarschuwt, dat doet-ie wel vaker.
dacht ik 'hmm, kan je t beter afleren' maar ik lees hier dat het net goed is dat-ie waarschuwt.. :D

als hij nimeer waarschuwt, bijt ie direct e...
en ik heb toch liever dat ie waarschuwt, dan kan ik mijn handeling nog aanpassen (en een andere hond past zijn lichaamstaal en zijn handeling dus ook aan als ie een waarschuwing krijgt e ;) )
tzijn de honden die (ogenschijnlijk) ni verwittigen, die het gevaarlijkst zijn, wegens veel moeilijker in te schatten...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 19, 2013, 15:46:26 »
Interessant...Hét misverstand over agressie bij honden:     http://www.moniquebladder.nl/misverstand
o

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 19, 2013, 16:06:33 »
Interessant...Hét misverstand over agressie bij honden:     http://www.moniquebladder.nl/misverstand

Interessant artikel!

Offline Tzzz

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 26 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: augustus 21, 2013, 15:07:58 »
Den onzen zit soms een hele tijd te happen als het hem niet aan staat. Ben altijd verwonderd dat hij nooit per ongeluk eens in iets hapt. Die coördinatie is bewonderenswaardig  :vuistje:.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 21, 2013, 16:00:31 »
De onze doen het alle 4, als ze willen aangeven dat iets hun niet aanstaat. Vaak hebben ze dan inderdaad al andere signalen gegeven: borstelen, zich groot maken, lip optrekken, grommen,... naargelang de situatie.

Wij zullen ook duidelijkere lichaamstaal e.d. gebruiken als anderen niet willen begrijpen dat ze te ver gaan  :wink:

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 21, 2013, 17:54:33 »

Dit is wel een vor'm van agressie. Behalve als het  tijdens het spel gebeurt, zou dit geen agressie zijn, leerde ik dit jaar op een congres over "spelen". Dan zou dit happen gewoon een spel onderdeel zijn en zijn  de gevoelens van de happende hond verschillende dan bij agressie... Maar, ik zelf verkies dan toch om ze apart te zetten uit veiligheid maattregel.
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal