collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bijten  (gelezen 2995 keer)

Offline cherish

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2266 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Angels in the outfield
Re: Bijten
« Reactie #40 Gepost op: mei 03, 2013, 12:51:36 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
x2
Als iets je stoort, laat het dan, negeren is ook een optie.
En vragen stel je nooit teveel, dat is mijn visie.
:yes:

We zullen maar zwijgen over de nutteloze topics die er geweest zijn voor hv punten en al het gezever erbij. Er zijn ook mensen die zich daar aan ergeren en dat negeren.  :weetniet:

Liever vragen dan zagen.

Ivm bijten, ik buig het om. Geef iets waar hij wel zijn tanden in mag zetten. Je moet als ze jong zijn een band ermee opbouwen en niet beginnen met allerhande straffen.
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2013, 12:54:28 door cherish »

Offline kiangara

• *
  • 4050 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: mei 03, 2013, 13:58:54 »
Ik weet niet meer hoe wij dat "aangeleerd" hebben.
Maar al van vroeg als we haar tanden nog maar zagen zeiden we "AU!" en dan begon ZoŽ meteen met een likje te geven.
Nu als ik met haar touw speel en ze mispakt zich een beetje en ik vind dat haar tanden iets te dicht bij mijn vingers komen zeg ik "AU" en dan laat ze meteen los. Bij het borstelen hetzelfde, ze heeft enkele plaatsen die ze niet zo graag heeft dat ik haar borstel, maar ook die plaatsen moeten gebeuren, dan heeft ze ook vaak de neiging om haar tanden in de borstel te zetten, maar daar zijn mijn vingers, dan zeg ik ook "AU" en houdt ze er haar kop wel bij, maar zonder tanden.

"niet bijten!" kent ze ook, maar hoe we het geleerd hebben?  :weetniet: is vanzelf bij het spelen gekomen denk ik.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: mei 03, 2013, 14:19:48 »
Goya was als pupje al een hevig ding, en nu durft hij tijdens het spelen nog altijd te enthousiast zijn  :doh: Ik zeg dan meestal overdreven 'auw!' en dan stopt hij meteen.

Bij de pup van mijn zus werkt dat niet, die is helemaal niet gauw onder de indruk. Voor Balou heb ik dus andere trucjes moeten proberen. Meestal stop ik gauw een speeltje tussen zijn tanden of zeg ik heel streng 'neen' en negeer hem even. Dat werkt wel, want hij wil natuurlijk graag spelen en vindt het niet leuk om te worden genegeerd.

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: mei 03, 2013, 18:22:49 »
onze 2 borders reageren ook op het woordje "auw", en dan geven ze snel een likje  :vuistje: toen ze puppy waren durfden ze dan toch eens verder proberen, dan zei ik niks maar stond recht en kregen ze geen aandacht meer, en dat vonden ze niet fijn  :wink:

momenteel zijn ze 5 jaar en (reu), en mn teef 17 maanden, geen problemen meer met bijten of happen, ik moet er wel bijzeggen dat we geen kinderen hebben, en ze zijn zelf geen fan van kinderen  :oops: daar bedoel ik mee, als er kindjes zijn bij ons van vrienden ofzo, is dat geen enkel probleem,tenzij die kindjes veel roepen want daar kunnen ze niet goed tegen :roll: en om het zekere voor het onzekere te nemen, zet ik de honden altijd weg als er kindjes zijn  :wink: maar ze grommen er niet naar, happen ook niet , maar ik merk aan hun lichaamstaal dat ze er zenuwachtig van worden...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal