collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bijten  (gelezen 2992 keer)

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Re: Bijten
« Reactie #20 Gepost op: mei 02, 2013, 21:07:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
misschien moet een 'volwassene' slimmer zijn he.
Een tiener die zoveel interessere toont in een hond, kan alleen maar positief zijn in mijn ogen. En er bestaat zoiets als pb en duidelijk en vriendelijk iets vermelden

ik kan me zowiezo al niet 'ergeren' aan zoiets
van een verdraagzame wereld gesproken

De "volwassene" heeft dat gedaan ... de eerste paar posts. Daarna werd het ronduit irritant ...

En ze had het niet door ... Ook niet door dat ze als enige zo "doet"...  :eh:

Bovendien als onze tiener hier ook maar denkt dat ik grof ben geweest ... dan zal ze nog verschieten van HV  :lol: :lol:

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #21 Gepost op: mei 02, 2013, 21:18:37 »
De "volwassene" heeft dat gedaan ... de eerste paar posts. Daarna werd het ronduit irritant ...

En ze had het niet door ... Ook niet door dat ze als enige zo "doet"...  :eh:

Bovendien als onze tiener hier ook maar denkt dat ik grof ben geweest ... dan zal ze nog verschieten van HV  :lol: :lol:

Sorry hoor dat ik veel vragen stel!
Heb je liever dat ik de verkeerde keuze ofzo maak!
Ik heb nog niet zoveel ervaring met honden als jullie!
Ik ben nog niet volwassen en heb nog nooit een hond gehad!
En dan verschiet ik maar van HV, dan heb ik tenminste men vragen gesteld!  :hmpf:
My sweet devils eye <3 Border Collies
Will to please me ^^

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: mei 02, 2013, 21:20:26 »
tuurlijk niet, het is goed dat je vragen stelt. Maar best in 1 topic om het overzichtelijk te houden dus. Maar dat zul je vanaf nu wellicht wel doen! :happywink:

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #23 Gepost op: mei 02, 2013, 21:23:22 »
tuurlijk niet, het is goed dat je vragen stelt. Maar best in 1 topic om het overzichtelijk te houden dus. Maar dat zul je vanaf nu wellicht wel doen! :happywink:
Inderdaad  :wink:
Will to please me ^^

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: mei 02, 2013, 21:23:40 »
En dan verschiet ik maar van HV, dan heb ik tenminste men vragen gesteld!  :hmpf:
Stel je vragen gewoon allemaal in je begintopic. Nodeloze topics openen, posten om punten te krijgen, ... Zo ga je minder antwoorden krijgen en minder reactie want op den duur gaan we denken ' ach een topic van juju.21, slaan we over...'

Mensen ga je vragen veel serieuzer nemen als je niet constant nodeloze dingen post...

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #25 Gepost op: mei 02, 2013, 21:26:17 »
Jaja :offtopic:
Will to please me ^^

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: mei 02, 2013, 21:27:51 »
dat is niet echt offtopic, aangezien ze reageert op een reactie van jou in dit topic :denk:

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #27 Gepost op: mei 02, 2013, 21:42:25 »
Maak er geen spelletje van anders neemt niemand jou nog serieus, en sta JIJ op de wachtlijst of je ouders?

Hebben die iig ervaring met het opvoeden van een hond? Kunnen ze jou daarin begeleiden?
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: mei 02, 2013, 21:45:10 »
Maak er geen spelletje van anders neemt niemand jou nog serieus, en sta JIJ op de wachtlijst of je ouders?

Hebben die iig ervaring met het opvoeden van een hond? Kunnen ze jou daarin begeleiden?

ik hoop van wel.. want borders als eerste hond voor zo'n jong iemand, toch niet zo ideaal altijd denk ik :weetniet:
ik wil er ook doodgraag eentje, maar op mijn 18e toch beslist dat ik daar beter nog mee wacht en ben heel blij met mijn keuze voor een sheltie! Nu heb ik tenminste meer ervaring kunnen opdoen :yes:

Offline Juju.21

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • <3 border collies
    • A heart for the family
« Reactie #29 Gepost op: mei 02, 2013, 21:51:09 »

ik maak er geen spelletje van wij ons hele gezin staat op de wachtlijst!! en wie er nog negatief commentaar heeft kan het beter voor zichzelf houden! ik denk dat ik het nu wel snap hoor!!!
Will to please me ^^

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: mei 02, 2013, 21:54:15 »
dat is niet altijd slecht bedoeld he, het is niet omdat je iets vraagt, dat iedereen gaat anwoorden wat jij uiteindelijk graag zou horen.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: mei 02, 2013, 21:54:53 »
ik hoop van wel.. want borders als eerste hond voor zo'n jong iemand, toch niet zo ideaal altijd denk ik :weetniet:
ik wil er ook doodgraag eentje, maar op mijn 18e toch beslist dat ik daar beter nog mee wacht en ben heel blij met mijn keuze voor een sheltie! Nu heb ik tenminste meer ervaring kunnen opdoen :yes:

:weetniet: Welk ras is eigenlijk dan wel geschikt als eerste hond? Ik vraag me dat soms af, want zowat elke ras info die je raadpleegt staat bij, geen beginnershond....nj a wat mag eens mens dan nog nemen als eerste hond?
Ik ben geen beginner en zou ook geen bc aan kunnen maar dat is omdat het totaal m'n type hond niet is qua karaktereigenschapp en, maar als je op voorhand helemaal voor het ras bent en je weet waar je aan begint, kan het toch best als eerste hond?

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: mei 02, 2013, 22:00:12 »
ik zeg ook niet ideaal altijd, dus dat ik hoop dat ze wel goede begeleiding gaat krijgen. Tuurlijk kan het ook goed gaan. En ze heeft precies wel al veel opgezocht etc, en das super, zeker weten.
En ik ben toch echt blij dat ik voor sheltie gegaan ben hoor (zowat dezelfde intelligentie dan border, ook actief, maar kan toch met wat minder en is over het algemeen toch wat makkelijker op te voeden), als eerste echte eigen hond. Ook omdat ik gewoon geen tuin heb die groot genoeg is voor een border. En ik zou ook wat bang zijn bij border dat hij wat té slim kan zijn..

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: mei 02, 2013, 22:03:51 »
Ok, juju.21, om te antwoorden op je vraag.
Een jong pupje zal nooit bijten omdat hij je pijn wil doen. Maar als hij bijt doet het behoorlijk pijn, ze hebben superscherpe tandjes. Hoe leer je dat af? Volgens mij eigenlijk niet, het gaat vanzelf beter naarmate hij ouder wordt.
Wat je dan wel kunt doen, bijt hij fel of hapt hij naar handen, voeten, gezicht, draai je om terwijl je nee zegt en stop met spelen. Je moet hier wel consequent in zijn.
Je pupje zal doorkrijgen dat bijten niks oplevert.
Geef hem veel spullen waar hij wel mag op bijten, beentjes, speelgoed, ruil dat voor je arm of hand.
Bijten is normaal voor een pup, hond. Ze hebben alleen hun muil om alles te ontdekken, net als een baby steekt ook alles in zijn mond. Heeft alleen niet die scherpe tanden :vuistje:
Oh ja, rond de leeftijd van 3 of 4 maanden gaat je hondje tandjes wisselen, geef hem dan extra veel kauwspullen. :thumbs:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: mei 02, 2013, 22:20:38 »

Natuurlijk is het goed dat je veel vragen stelt. Maar zou je wat minder uitroeptekens willen gebruiken aub? Het komt nogal schreeuwerig over en het is niet zo fijn om een tekst te lezen die wordt 'geroepen'. Soms is het beter om tot 10 te tellen. Even kalmeren, iets herlezen, en dan pas antwoorden  :wink:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #35 Gepost op: mei 02, 2013, 23:52:07 »
juju21, ni om ambetant te doen, maar koop je om te beginnen al eens een heel goed boek omtrent border collies... vaak staat daar al heeeeeel wat info in van de dingen die je hier allemaal vraagt (en boeken omtrent 1 bepaald ras zijn vaak geschreven voor mensen die nog nooit een hond hebben gehad, die zijn niet overdreven wetenschappelijk of zo (waar sommigen wel naar op zoek zijn))..
en zoek info over gedrag, lichaamstaal, voeding, mogelijke problemen, hondenscholen... het internet staat vol informatie (met foto's, en die zijn soms heel interessants om iets uit te leren), google gelijk zot, alles wa ge kunt vinden omtrent border collies... de kunst is om daar uit te halen wat voor jou en je toekomstige hondje van toepassing is, waar je wat aan hebt, en wat voor jullie werkt... en wat niet werkt of je niks aan hebt, laat je achterwege of vergeet je weer snel...

de meeste border collies die ik ken zijn geen superlastige honden, maar ze moeten wel beziggehouden worden of hun gedrag gaat de foute kant op (dat is met alle rassen zo, maar herders zoals de border hebben bijvoorbeeld de neiging om letterlijk te herderen, zijnde in kringetjes lopen om iedereen bij elkaar te houden... borders hebben ook vaak "the eye"... op youtube zullen vast wel filmpjes staan waarin dat staat uitgelegd allemaal...)

en je vraag: bijten is niet standaard bij een hond e, dus geen zorgen maken om iets wat misschien nooit komt  :wink:  Een pup verkent wel de wereld met zijn tandjes, en puppytandjes zijn vlijmscherp (stukken scherper dan de tanden van een volwassen hond, je zal gauw weten wat we bedoelen).. dit is dus niet hetzelfde bijten als een hond die vecht met een andere hond... (daar heb ik de neiging om fysiek tussen te komen zodat ze elkaar lossen, en ik heb dit op mijn 12de es gedaan bij twee duitse doggen... ik raad het niet aan, maar tis een beschermreflex bij mij...)
een volwassen hond die bijt, moet je je afvragen waarom hij bijt... en eens je gedrag heel goed kan lezen, zal je kunnen voorkomen dat hij bijt (of gebeten wordt)... de hond kunnen lezen leer je meestal door ervaring gewoon, en met een border als eerste hond ga je heel snel die dingen leren  :wink:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #36 Gepost op: mei 03, 2013, 07:25:24 »
ik maak er geen spelletje van wij ons hele gezin staat op de wachtlijst!! en wie er nog negatief commentaar heeft kan het beter voor zichzelf houden! ik denk dat ik het nu wel snap hoor!!!

Een beetje kritiek moet je mee leren omgaan, niet alles is altijd rozengeur en maneschijn (en zeker niet op dit forum  :lol:)
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: mei 03, 2013, 09:01:32 »
Een beetje kritiek moet je mee leren omgaan, niet alles is altijd rozengeur en maneschijn (en zeker niet op dit forum  :lol:)
wat gij nu zegt  :lol:

en juju, ga anders al eens ne tijd vrijwilligerswerk doen in een asiel. ge komt er 101 rassen tegen en ge gaat vanzelf leren of een border iets voor u is. en als ge vragen hebt, kunt ge ze daar altijd stellen aan de mensen daar, of altijd nog hier. maar dan niet in 396 topics, maar opent ne keer 1 topicske per week ofzo met al uw vragen  :mrgreen:

beginnersras of niet, tis ook maar van welk ras ge zelf zot zijt he. elke hond kunt ge om zeep helpen  :weetniet: het hangt ook van uw eigen af, hoe veel wilt ge zelf leren, hoe open staat ge voor commentaar van anderen,...

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Online tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: mei 03, 2013, 10:30:31 »
misschien moet een 'volwassene' slimmer zijn he.
Een tiener die zoveel interessere toont in een hond, kan alleen maar positief zijn in mijn ogen. En er bestaat zoiets als pb en duidelijk en vriendelijk iets vermelden

ik kan me zowiezo al niet 'ergeren' aan zoiets
van een verdraagzame wereld gesproken

x2
Als iets je stoort, laat het dan, negeren is ook een optie.
En vragen stel je nooit teveel, dat is mijn visie.

Offline Staffordiaan

• *
  • 3115 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #39 Gepost op: mei 03, 2013, 11:45:11 »
Veel vragen stellen is toch niks mis mee? Als je geen zin hebt om te antwoorden doe je dat gewoon niet.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal