collapse

Auteur Topic: Beschermend (?) Gedrag hondenweide  (gelezen 234 keer)

Offline Lynnvp

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Beschermend (?) Gedrag hondenweide
« Gepost op: maart 26, 2020, 21:57:43 »
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de hondenwei. Vara doet alles namelijk super, als we op straat of in het park andere honden tegenkomen is dat geen enkel probleem en ze heeft zelfs een paar vaste vrienden die ze vaak tegenkomt en met wie ze wat gaat snuffelen enzo maar op de hondenweide is dit moeilijk. Ze gaat daar nooit verder dan een kleine meter bij mij weg en negeert de anderen honden. Als die zelf aan haar komen  snuffelen doet ze alsof ze hen niet ziet, maar als de honden te dicht bij mij durven komen gromt ze. O wee als er een andere hond aan mij durft ruiken of tegen mij op durft springen! Ze maakt absoluut geen aanstalten om te bijten, het blijft bij grommen maar ik vroeg me toch af waar dit gedrag vandaan komt. Ik denk dat het leuk voor haar zou zijn als ze met andere honden zou kunnen spelen maar ze heeft het te druk met mij in de gaten te houden. Als ik ga rennen of gek rondspring doet ze vrolijk mee, maar de andere honden negeert ze. Balletjes enzo helpen niet, die negeert ze ook. Volgens de dierenarts ziet ze ook niet waar die landen omdat ze geen dieptezicht heeft. Alle tips zijn welkom ;)

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Beschermend (?) Gedrag hondenweide
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2020, 22:12:18 »
Het kan inderdaad zijn dat ze beschermend is tegenover jou.
Waarom zou ze geen dieptezicht hebben?

Ik zou eens afspreken met die hondenvriendjes om eens een privé hondenweide af te huren en te kijken hoe ze daar op reageert. Misschien heeft ze daar meer plezier aan.

Offline Lynnvp

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2020, 22:23:39 »
Dat is een goed idee! Ik ga eens googelen bij welke hondenwei dat mogelijk is.bedankt!
Ze mist een oogje, daarom heeft ze geen dieptezicht. Met haar andere oog ziet ze wel gewoon goed.

Offline gotcha

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2020, 07:50:27 »
Probeer ook eens een kleine hondenweide met èèn poort.eventueel vooraf samen wandelen met een andere hond die ze kent en dan naar de hondenweide.

Als dagelijkse bezoeker kan ik wel al zeggen dat elke hond zich anders kan gedragen op een hondenweide en dat je dit niet altijd kan forceren.Nu eens je regelmatig naar dezelfde gaat zal jou hond zich ook meer gaan thuisvoelen.en jij ook.

De honden onderling bezig zien doet je beseffen dat ze op den duur weten wat en hoe .zo hebben wij er die altijd samen spelen,andere gewoon wat rond lopen zonder veel contact enz...

als er zijn waarbij de fun eraf is kan je beter de hondenwei mijden. :weetniet: of de kleine overzichtelijke nemen. succes alvast.

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal