collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bepaald speeltje niet willen lossen.  (gelezen 1288 keer)

Offline koenv

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Bepaald speeltje niet willen lossen.
« Reactie #20 Gepost op: mei 14, 2013, 18:59:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik volg.
Vraagje nu ze hier toch ter sprake komen : wie gebruikt er effectief nog fisher discs ?

Ik heb die vorig jaar gebruikt voor Falco en dat heeft goed geholpen. Nu gebruik ik het nog sporadisch, en het helpt nog steeds.     

Offline koenv

• *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: mei 14, 2013, 19:01:23 »
ook die link gaat hij niet maken vrees ik

wat doe je met dat speeltje als jij het hebt?

Steek ik gewoon weg in mijn zak.   

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: mei 14, 2013, 20:29:23 »
kan je hem op dat moment bvb geen zit vragen om tot rust te komen?
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 14, 2013, 20:47:51 »
Hey, hoe oud is je hond en hoe reageert hij als je het blijven aandacht opeisen van jou (na het speeltje) volledig negeert?

Als hij dat ene speeltje niet wil lossen zou ik specifiek met dat ene speeltje oefenen op de 'los', eerst thuis als hij niet gek erop is, dan in moeilijkere momenten zoals op wandeling.

Offline duke

• *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
« Reactie #24 Gepost op: mei 14, 2013, 22:02:44 »
Ik denk dat de context "wandeling + dat bepaald speeltje" voor teveel opwinding zorgt bij je hond. Als hij dat balletje in een andere context wel lost dan snap ik persoonlijk niet waarom je persé wilt dat hij dat op wandeling ook doet. Voor mij is het een conflictsituatie die perfect te vermijden is. Laat de wandeling gewoon de wandeling zijn ?
Jazeker, je kan op zelfbeheesing beginnen oefenen in die bepaalde context, maar ik weet niet of dat echt nodig is. ?. Kzie het nut er persoonlijk niet van in...

En ik vind het op de rug rollen van een hond in geen enkele situatie te rechtvaardigen. Het is totaal zinloos en brengt enkel schade toe aan jullie relatie.

Offline koenv

• *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: mei 15, 2013, 08:59:11 »
Ik denk dat de context "wandeling + dat bepaald speeltje" voor teveel opwinding zorgt bij je hond. Als hij dat balletje in een andere context wel lost dan snap ik persoonlijk niet waarom je persé wilt dat hij dat op wandeling ook doet. Voor mij is het een conflictsituatie die perfect te vermijden is. Laat de wandeling gewoon de wandeling zijn ?
Jazeker, je kan op zelfbeheesing beginnen oefenen in die bepaalde context, maar ik weet niet of dat echt nodig is. ?. Kzie het nut er persoonlijk niet van in...

En ik vind het op de rug rollen van een hond in geen enkele situatie te rechtvaardigen. Het is totaal zinloos en brengt enkel schade toe aan jullie relatie. :mrgreen:

Het zou simpel zijn idd om dat speeltje niet meer mee te pakken op de wandeling, maar dat is het probleem opzij schuiven en niet oplossen volgens mij. Ooit of laat zal dat gedrag zich mss wel in terug iets anders uiten en dan staan we even ver. En voor de rest luistert Falco heel goed  en doet alles voor mij. Hij is een heeeeeeel vrolijke hond en heeft nen ongelooflijke hoge drift, en dat is goed voor het werk dat hij doet en dat vind ik een positief punt. Wij zijn een nogal heftige periode doorgegaan : zwaar puberen, waarbij hij me regelmatig uitdaagde. Maar dat hebben we samen goed overbrugd. Mss kan dit nog een overschotje zijn van zijn gepuber of zit hij nog wat in zijn laatste puberspartelingen. Allé, we zullen alle tips eens wat in de praktijk gaan brengen. Regenjas aan en we zijn weg in.  :wave:     
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2013, 09:06:33 door koenv »

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: mei 15, 2013, 09:58:03 »
Heb dit ook voorgelegd aan een bevriend HT . Hieronder zijn antwoord . Is mss wel interessant voor sommige mensen :

Hey Koen, alles en iedereen is altijd en overal PP. PLAATS en PERSOONS gebonden. Je gedrag is dus afhankelijk van de PLAATS en/of de PERSOON. Dat verklaart al meteen waaarom hij het ene gedrag op de ene plaats wel zal vertonen en op een andere plaats (situatie) niet. Ten tweede lees ik hier precies ergens tussen de regels in een conflict dat aan het ontstaan is. Testing testing 123 is vooral de bedoeling van dit spelletjes en de kick van de opwinding en adrelanine is waar hij keer op keer nar op zoek gaat. Omdat hij deze kick reeds een paar keer heeft mogen genieten is het nu een gewoonte aan het worden. Mijn overtuiging zegt me dat het hem op de rug leggen geen oplossing geeft. Op dat moment misschien wel en hij is dan wel even onderdanig maar heeft geen rechtstreekse link gelegd met zijn te ruw spel en het onderwerpen of jouw overmacht. Duidelijk want anders zou het gedrag wel ophouden he. Zijn onderwerping is dus een gevolg van jouw optreden en niet van het leerproces om dit spel anders aan te pakken. Ben je mee?Dus gaan we dat anders aanpakken.  Ken je de fisher discs nog? Die kleppertjes waarmee je de hond een mentale correctie kan toedienen zonder hem pijn te doen, zonder dat het rechtstreeks met jou te maken heeft maar wel direct linkt wordt met zijn gedrag? Hebben die voldoende waarde om zo een opwinding te kunnen doorbreken? Dan mag je die daarvoor toepassen maar wel meteen een alternatief spelletje of manier van spelen aanleren en aanbieden he. Dit dan weer zeer intensief maken en herhalen tot het een nieuwe gewoonte geworden is. Kan een week of twee duren en je bent er normaal gezien vanaf.

Het voorstel van Fleureke zit hierin dus ook verwerkt.

Ik denk dat ik die HT ken  :lol:  Ik had eigenlijk nog nooit van die fisher discs gehoord, ga er eens wat over opzoeken.

Offline koenv

• *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: mei 18, 2013, 09:21:20 »
Mensen, de zaak is sneller opgelost dan verwacht. :-) Hij laat nu gewoon los, gaat zitten, wacht en blaft om te vragen.   :yes:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #28 Gepost op: mei 18, 2013, 09:23:45 »
Mensen, de zaak is sneller opgelost dan verwacht. :-) Hij laat nu gewoon los, gaat zitten, wacht en blaft om te vragen.   :yes:

e vwalla  :thumbs:
 :mrgreen:

wa wast nu, dat hem er toe bracht het toch af te geven?

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline koenv

• *
  • 313 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: mei 18, 2013, 09:54:06 »
e vwalla  :thumbs:
 :mrgreen:

wa wast nu, dat hem er toe bracht het toch af te geven?

Was toevallig en heel simpel. Op een bepaald ogenblik dat hij juist bij me terugkwam met zijn speeltje, kwam er juist in het bos ,in een zijdreefje, iemand aan met een pup. Ik zegde gewoon : daar een puppie . Hij liet los en ik heb hem heel uitbundig beloond. En vanaf is het elke keer beter en beter gegaan tot nu dat hij het zelf lost, gaat zitten en wacht.     

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: mei 18, 2013, 11:20:53 »
Hey, als dit de enige situatie iszou ik ook zeker voor vermijding gaan. Door hem op zijn rug te moeten leggen (...) creëer je meer problemen en pak je het zeker niet aan. Speeltje inderdaad best thuislaten voorlopig.

Niet alles wat een hond doet is een machtstrijd die je steeds moet aangaan om toch te kunnen 'winnen'. (ook puberaal gedrag van een hond niet)

Goed dat het nu wel lukt via afleiding en beloning! Ruilen kan ook als een afleider fungeren, maar zoals blijkt verschillende andere dingen ook. Succes nog!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal