collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Benchtraining  (gelezen 1710 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Benchtraining
« Reactie #20 Gepost op: juli 26, 2013, 07:55:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
How he mensen, ik heb het niet over zwijgen ik heb het over meer dan een uur lawaaierig blaffen/janken/blijten/springen/krabben/... Dat hij nen tijd jankt kan ik begrijpen...maar zo lang...
Mij is altijd verteld dat ge dat moet vergelijken met ne kleine die ge naar de crèche doet...de eerste tien minuten/kwartier janken en dan gaat het snel beter...
De enige reden waarom ik dit post is omdat ik het hem zo snel mogelijk wil afleren omdat ik enkel bang ben dat hij zichzelf iets aandoet!

ik wil nog wel eens een creche zien waar ze de kinderen alleen opsluiten in een kot onder de trap en er dan nog wat tegen beginnen schreeuwen als het van ellende ocharme begint te wenen.
het zal daar gauw gesloten zijn denk ik.

Offline lieke33

• startende hondenvriend
  • *
  • 14 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2013, 09:07:41 »
ik wil nog wel eens een creche zien waar ze de kinderen alleen opsluiten in een kot onder de trap en er dan nog wat tegen beginnen schreeuwen als het van ellende ocharme begint te wenen.
het zal daar gauw gesloten zijn denk ik.

As gij dan zo nen expert zijt, geeft dan tips ipv ne mens af te breken!

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2013, 09:20:22 »

Maar maart heeft wel gelijk :yes: je kan een kindercrèche vergelijken met je hondje naar je ouders brengen bv. maar niet met hem alleen in een kooitje steken, dat doen we met kindjes eig. ook niet...

Op de eerste pagina heb je al heel veel tips gehad over hoe je bench-gebruik moet opbouwen, jouw pup kent de bench gewoon nog niet, dus moet je echt van nul beginnen en hem (of was het haar?) voorlopig zeker geen uren alleen laten in dat kooitje...

En hier nog een uitgebreide uitleg over hoe je leert dat de bench leuk is.
Geef hem zijn eten in de bench. De eerste paar keren kan de deur gewoon open blijven, hij zal in de bench blijven om zijn voer op te eten. Na een paar keer kunt u het deurtje ook eens dicht doen en eventjes weggaan. Als u nu terugkomt voor hij zijn eten opheeft en u het deurtje weer opent, leert hij dat u steeds het deurtje weer open maakt. Dit kunt u ook doen met een lekker kluifje. Geef hem dit in zijn bench, sluit het deurtje, ga zelf eventjes weg en kom snel weer terug en open het deurtje.
Breng hem ook ieder keer als hij gaat slapen naar de bench. Kriebel hem in slaap of geef hem nog wat lekkers. Als hij al moe was, gebruikt hij nog wat energie om het kluifje op te eten om dan vaak vanzelf in slaap te vallen. Als hij wakker wordt en eventjes wat verbaasd om zich heen kijkt, loopt u vriendelijk sprekend naar de bench en laat hem eruit. De tijd dat u nu wacht voordat u hem eruit laat, kunt u langzaam opvoeren. Niet ineens met een paar minuten, maar met een paar seconden. Als u er maar voor zorgt dat u het deurtje open doet voordat hij begint te zeuren. Anders leert hij weer dat zeuren kan werken. Dat moet u dus voorkomen.

Veel succes!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 26, 2013, 09:29:55 »

ik laat mijn pups niet krijsen, ik heb ook geen benches.
Mijn pups zijn in het begin nooit alleen. Ze zijn of samen met mij, of samen met een andere hond.

Het zijn nog baby's...weggerukt van hun veilige nest en omgeving en broers/zussen/moeder (wat tegen hun natuur in is trouwens) dus die verstaan niet waarom ze alleen zijn, klopt ook niet voor hun.

Al helemaal niet als ze ergens vast zitten en de rest van het gezelschap gezellig in het zicht een kamer verder zit en dan wat zit te roepen tegen het beestje omdat het van ellende probeert te zeggen dat hij echt niet graag daar alleen zit  :weetniet:

en ja, uiteindelijk gaan die van armoe wel zwijgen hoor, een kind huilt zichzelf ook in slaap als het niet verder meer kan.
maar ik leg ze liever warm en vol vertrouwen te bed  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 26, 2013, 09:34:13 »
wat denkt die wel zeg, 4 dagen heb je hem al, 4 !!!!!!!!!!!!!!  en die zwijgt nog niet als je hem eenzaam opsluit in een kot dat hij daarvoor helemaal niet kende :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:   :roll:

was ook mijn eerste gedacht... en dan nog die 'nee' en dat gedonder waar hij geen jota van snapt... alleen zijn, bench... moet je aanleren en daar heb je tijd en geduld voor nodig, geen luide strenge stem
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juli 26, 2013, 09:35:41 »
How he mensen, ik heb het niet over zwijgen ik heb het over meer dan een uur lawaaierig blaffen/janken/blijten/springen/krabben/... Dat hij nen tijd jankt kan ik begrijpen...maar zo lang...
Mij is altijd verteld dat ge dat moet vergelijken met ne kleine die ge naar de crèche doet...de eerste tien minuten/kwartier janken en dan gaat het snel beter...
De enige reden waarom ik dit post is omdat ik het hem zo snel mogelijk wil afleren omdat ik enkel bang ben dat hij zichzelf iets aandoet!

ik lees hier in bijna elke post dat je het wil 'afleren', 'corrigeren'... je kan beter focussen op AANLEREN. een pup hoef je niet te straffen, te corrigeren of iets af te leren...
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juli 26, 2013, 09:37:04 »
ik lees hier in bijna elke post dat je het wil 'afleren', 'corrigeren'... je kan beter focussen op AANLEREN. een pup hoef je niet te straffen, te corrigeren of iets af te leren...

:bow:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #27 Gepost op: juli 26, 2013, 09:46:48 »
Idd aanleren
Bij mij krijgen pups standaard eten in bench en mogen er daarna weer uit.
Zie ik dat ze gaat indutten, stop ik haar ook in de bench. Zie ik dat ze wakker wordt, laat ik haar vrij voor ze echt wakker is en meteen plasje gaan doen.
Snachts staat de bench op mijn nachtkastje en laat ik haar uit als ik gepiep begin te horen. Ze plast meteen als ik buiten ga met haar en ga daarna zelf naar het toilet en drinkt ze en dolt wat rond. Na een kwartiertje is ze weer moe en ga ik weer naar bed en zij de bench in.
Smorgens sluip ik stil het bed uit en ga douchen, daarna zie ik dat ze wakker wordt en gaat ze mee naar beneden.
2 u voor naar het bed gaan probeer ik haar wakker te houden met spelen en wandelen. Daarna is ze doodop.

Ik heb de luxe dat ze mee naar werk kan, maar 3 u allen thuis is ook al geen probleem meer. Gewoon een uur of 2 goed laten rauzen met de rest en veel spelen.

Ze kruipt op mijn werk ook al vanzelf in de bench om te slapen.

Offline Anneliesjeehx

• warme hondenvriend
  • *
  • 343 HV-Punten
    • Annelies Boeykens Fotografie
« Reactie #28 Gepost op: juli 29, 2013, 11:45:41 »
De eerste dag was vre-se-lijk bij ons. Polina moest 's avonds tijdens het eten in haar bench, en omdat het de eerste keer was sloten we het deurtje zodat ze er niet steeds uitkwam. Toen heeft ze zitten jodelen dat onze oren ervan tuitten! Bijna twintig minuten aan een stuk bleef ze doorgaan, waarna ze zich dramatisch neergooide en in slaap viel. Toen hebben we haar beloond omdat ze rustig en stil was. Uiteraard begon ze dan weer opnieuw. Na een week dit herhaald te hebben, jodelde ze maar tien seconden en was het direct stil. Nu is het ook helemaal niet zo'n groot drama meer om die bench in te gaan. Ook 's nachts moet ze erin. De eerste nacht was eigenlijk meteen heel vlotjes verlopen. Ze ging erin, viel in slaap en sliep tot wel half negen, en toen ben ik beneden gekomen.
Nu gaan we gewoon aan tafel zitten en gaat ze ofwel op haar mat bij het raam liggen, ofwel zelf in haar bench. Het jodelen is ook gestopt. Met het deurtje open blijft ze zelfs in haar bench zitten. Regelmatig gaat ze ook overdag in haar bench om even op adem te komen of rustig aan haar beentje te knabbelen.
Het is ons gelukt met: 1. regelmatig kort oefenen, niet meteen een uur aan een stuk, maar eens een kwartiertje, een halfuurtje. 2. haar negeren als ze lawaai maakte, en belonen als ze rustig was. 3. ook eens met het deurtje open zodat ze doorheeft dat ze niet alleen opgesloten wordt in de bench, dat het gewoon een eigen plekje voor haar is.

Veel succes!

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juli 30, 2013, 00:05:19 »
Hey, als je hond zolang jankt is er iets niet pluis en is hij niet klaar om in die bench te zitten (of er nog langer in te blijven). De eerste minuten jammeren kan je negeren, maar als het escaleert en erger wordt, en aanhoudt, vererger je het op termijn eigenlijk. Probeer je hond niet te lang in een bench te laten, een hele nacht door is al erg lang, als die dan begint te janken zou ik hem er zeker meteen uithalen, hem afleiden, en dan terug er voor korte poos inzetten.

Je kan natuurlijk volhouden en blijven negeren, hoe hard je hond ook tekeergaat, maar da's niet even fair tegenover je hond. Als hij rustig is met een kong in de bench, laat hem er dan een poosje in met de kong en haal hem er terug uit vooraleer hij begint te janken (desnoods vooraleer de kong op is), en opbouwen in kleine stukjes.

Succes..

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal