collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bench/buitenren: sluit jij je hond erin op en hoelang?  (gelezen 18704 keer)

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
Re: Bench/buitenren: sluit jij je hond erin op en hoelang? mod melding p.13
« Reactie #140 Gepost op: juni 17, 2011, 00:58:45 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@Tom: ik denk dat er hier veel misverstaan wordt. Ga er maar vanuit dat de meeste BC wel in staat zijn een hele dag kuddewerk te doen. Zoals bij een schaapsherder. Ik noem dat praktijkwerk.
De hond loopt dan rustig achter de kudde aan, of ernaast, en begrensd hoofdzakelijk.
Haalt misschien af en toe een afgedwaald exemplaar op.

Maar wat er hier ook de nodige mensen doen is eigenlijk trial-training en dat is heel wat anders  :mrgreen:

Dan wordt er korter en intensiever aan de commando's gewerkt, met als doel een heel fijn afgestelde hond te krijgen die op honderden meters afstand perfect commando's aanneemt. Anders ga je je schapen niet door het vooraf bestemde parcours krijgen. En geloof me maar als jij een paar outruns getraind hebt waar de afstand, de stops enz. helemaal goed moeten zijn, wellicht noch wat flanken trainen op precisie dat je hond dan al na 10 minuten bekaf kan zijn.
Heb je wel eens gekeken wat de handlers in een open klas (klasse 3) trial allemaal binnen 12 minuten moeten afwerken?

Jammer genoeg verwarren veel mensen die trainingen met het praktijkwerk (wat je natuurlijk ook met je hond kan doen)

Ik ken het verschil wel hoor. En ken hier een herder, die dus echt de hele dag met de schapen bezig is. En af en toe moeten die echt wel uren gedreven worden. Roept dan meestal de hulp in van mensen die trails lopen met hun honden, en stuk voor stuk liggen die honden er binnen de kortste keren uit. Die kunnen gewoon geen uren werken. Zijn dat niet gewend. Enige dat die hun hele leven hebben moeten doen is dan inderdaad dat precisiewerk en daar gaan ze dan al snel van afgemat zijn. Maar draai het om en de borders van die herder kunnen wel probleemloos een hele dag werken, en dat is dan schapen drijven over kilometers, in vrachtwagens drijven, nadien in pennen... Meestal 2 dagen werk van zonsopkomst tot zonsondergang. En die honden draaien bovendien ook mee in de top qua trails lopen. Dus dan vraag ik mij af hoe het komt dat sommige het wel aankunnen om hele dagen echt zware arbeid te verrichten, en anderen dat helemaal niet kunnen. Gewoon gebrek aan conditie, of zijn ze er mentaal niet tegen opgewassen? Wil daarmee niet zeggen dat borders waarmee enkel trails worden gelopen niet goed zouden zijn of niet goed zouden werken, maar er is wel een groot verschil tussen een border die na 10 min werken bekaf is, en een border die 10 uur kan werken.

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: juni 17, 2011, 01:10:20 »
@Tom: nu even globaal gezegd zijn er verschillende types BC, je hebt goeie praktijkhonden, goeie trialhonden en dan is er nog de "soort" die beiden goed kan...maar die zijn helaas redelijk dun gezaaid, dat is zo!

Heb ik het laatst ook nog met iemand over gehad, die idd ook trials op topnivo loopt (WT, EK, die draait in de top van NL mee EN is fulltime beroepsherder) Die zei ook dat ie een aantal honden had die allebei kon, maar niet al zijn honden.
In de UK noemen ze de praktijkhonden ook wel Hill- of Farmdogs...fokkers als bijv. een Derek Scrimgeour streven ernaar een goeie trialhond te fokken, maar liefst wel eentje die ook sterk genoeg is...die dus beide kan.
Conditie is hier naar mijn idee maar een redelijk kleine factor.

Zo, nu weer genoeg off-topic  :fuu:

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: juni 17, 2011, 05:21:49 »
Puppypaneeltjes tegen een binnenmuur aan"bouwen". (je kan die gewoon verzetten he)

En je huis helemaal open? Ik hoop voor de topicstarter van harte dat ze toch wel ergens deuren heeft staan tussen 2 ruimten? In dat geval: een hekje in de deuropening.

Goh als je hier bekijkt, Sky springt over een puppyren en het is niet mijn huis, niet mijn meubels dus hier gaat ze wel zolang haar bench in tot ik bijna zeker ben dat ze niets meer stuk doet... door de dag en als ik slaap heeft ze wel alle vrijheid, ze gaat ook 6km +/- loslopen voor ze erin gaat... Maar hier gebeurt het wel, geen gefrustreerde hond en volgens mij geen ongelukkige ook niet  :denk:
Dayos heeft ook 4 maanden zo geleefd, hopelijk is zij er na de wissel van haar tanden ook vanaf!
Laat me duidelijk zijn, ik vind dit een goede tijdelijke oplossing.. De eerste maanden dus... (was hier alles van mij zou ik wss ook geen bench gebruiken  :denk:)

Maar euhm sommige hun reacties hier  :yeek: Is precies een BC topic geworden en volgens joyco zou ik al helemaal geen honden mogen houden want Dayos jaagt niet en Sky tja weet niet voor wat die dient dus zal ze ook maar snel dumpen zeker?  :zot:
Hier enkel GH en veel wandelen en  fietsen maar hey honden die niet werken waar ze voor dienen hebben geen leven zeker?  :roll:

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: juni 17, 2011, 06:26:55 »
Ok, ik heb nu ook een nachtje geslapen,
ben al wezen wandelen met de hond...

- Ik heb nergens gezegd dat iemand geen hond mag houden... wat ik wel bedoel is: ik vind het mooi als een hond kan doen, datgene wat hij wil en KAN. Ik vind het erg leuk als ik Niila (flatcoated) in het water zie rondhuppelen en rondspatten en zal het net zo leuk vinden als ze begint te apporteren. Ik vind het ook fijn dat Joyco spontaan het drijven vertoonde, want dat heeft hij pas op een goede winterse avond een eerste keer laten zien bij mijn schoonouders thuis.
- Ik heb 'mijn defenitie' van werkhond gezegd: en ik vind dat het werken is wanneer je een hond intensief mentaal kan laten bezig zijn.
- Ik heb enkel een Border, dus kan enkel over een Border spreken. Ik heb geen Sheltie of Aussie dus mag en kan niet vergelijken.
- Ik heb ook nergens gezegd dat een Border een Uberras is, verre van zelfs.
- Ik vind enkel dat je de driften van een hond niet altijd kan negeren en dat sommige mensen (en ik wijs niemand met de vinger) dat soms vergeten.

Bovendien: ik heb nooit gekozen voor Joyco. Laat staan dat dit ras ooit in mijn gedachten opgekomen is...
Het is mijn vriend die hem wou hebben, en ik ben degene die ervoor gewonnen was van zodra hij groter werd.
Sprak me vier jaar geleden aan en ik zou gezegd hebben dat ik nooit nog een ander ras dan Dobermann wou, omdat ik daar zo'n mooie ervaring mee gehad heb... en die heeft bovendien nooit in een bench gezeten, om de eenvoudige reden dat we dat toen niet in huis wilden hebben vanwege de eenvoudige reden: geen plaats voor zo'n groot ding.

Btw, de mensen die me al langer kennen weten dat ik het niet slecht bedoel...
ook dat ik geen stuk pretentie ben  :lol: verre van, hoop ik.
en geschreven taal op een forum is nogal beperkt.

en voor de TS:
voor een Pom vind ik een grote bench zeker niet verkeerd, voorzie voldoende afleiding: gevulde kong, koekenbal, een speelgoedje dat je regelmatig wisselt... neem het 's avonds mee naar je paardje... en laat het 's avonds desnoods los slapen in de slaapkamer...
Of maak met puppyhekjes een stukje kamer af, ik ken ook volwassen honden die die 'grens' nog steeds respecteren.
Kijk gewoon wat het best past binnen jouw situatie en binnen jouw gezin.

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: juni 17, 2011, 07:53:11 »

En gustie, waar heb jij de pretentie gevonden om Hasse zo aan te vallen? Heb je haar al ooit bezig gezien met haar honden?
Is niet aanvallen,is gewoon zo.Dat is hetgene wat ze op andere publieke fora zelf verkondigd dus is hetgene ze zelf zegt.En is ook de reden waarom ze aan mij vraagt om bij mij te komen trainen om dat probleem op te lossen!Pretentie is dan beweren dat ik haar aanval om iets wat ze zelf verkondigd!Als ik morgen publiekelijk verkondig dat ik lelijk ben ga ik je toch ook niet aanvallen omdat jij me achteraf een lelijkaard noemt!En Julie mag mij gerust terug zogezegd aanvallen,kan daar tegen hoor.Ga niet op mijn moeder roepen omdat ze hier wat discuteren!

Offline bieke123

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: juni 17, 2011, 08:48:58 »
Puppypaneeltjes tegen een binnenmuur aan"bouwen". (je kan die gewoon verzetten he)

En je huis helemaal open? Ik hoop voor de topicstarter van harte dat ze toch wel ergens deuren heeft staan tussen 2 ruimten? In dat geval: een hekje in de deuropening.
hm, ja, da's binnen in huis dan? een puppypen? da's zeker een alternatief voor een bench, zeker voor zo'n kleintje, ik vermoed dat dat niet zo hoog zal springen dat die eruit kan. maar draai of keer hoe je het wilt, dan sluit je het beestje ook op, en dat is mijn punt: dat is helemaal niet zo erg (en dan heb ik het niet op zo'n kleine autobench maar zo'n grote kamerkennel), als er voldoende afleiding voorzien wordt en er s avonds en de dagen dat de eigenaars thuis zijn, genoeg mee gewerkt wordt.  :weetniet:
hier zijn ook geen deuren hoor, buiten tussen de hall en de rest van de benedenverdieping. dus ja, dat kan. (oh ja, en aan de wc  :wink:)

Banner made by Labje Emmy

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: juni 17, 2011, 09:54:32 »
Ik geloof echt wel dat een hond echt heel moe kan zijn na serieus werken.

Maar nee, dan nog neem ik niet aan dat hij dan "blij" zal zijn als hij daarna 10u in een bench zit. Hij mag dan moe zijn, maar zelfs een hond die moe is rekt zichzelf toch graag eens uit, verlegt zichzelf een beetje, gaat op een andere plaats liggen, etc?
Hier ben ik het volledig mee eens.

Mijn hond is letterlijk halfdood wanneer die 350m gelopen heeft. Ze recupereert echter veel liever in de zetel dan 10u in de bench.  :wink:

Vroeger was het schandalig dat honden in een tuinkennel opgesloten zaten, tegenwoordig wordt een papegaaienkot aangeprezen als heilzaam.  :doh: 

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: juni 17, 2011, 10:05:08 »
Hier ben ik het volledig mee eens.

Mijn hond is letterlijk halfdood wanneer die 350m gelopen heeft. Ze recupereert echter veel liever in de zetel dan 10u in de bench.  :wink:

Vroeger was het schandalig dat honden in een tuinkennel opgesloten zaten, tegenwoordig wordt een papegaaienkot aangeprezen als heilzaam.  :doh:
da's te zien hoe groot dat dat papegaaienkot is he als ge een perucheke in een papegaaienkot steekt, heeft dat véél plaats om te vliegen. steekt ge daar nen oehoe in, dan kan dat beest niet keren.
die van mij liggen ook liever in de zetel, maar ik vind dat niet zo leuk als ze der stukken uit bijten; en nu doen ze dat misschien niet meer (ink toch - en jerry als het niet te lang duurt ook niet), maar er zit toch maar mooi een groot gat in mijne zetel omdat we gingen proberen om jerry ook los te laten als ik ging werken. :silenced:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: juni 17, 2011, 10:13:10 »
da's te zien hoe groot dat dat papegaaienkot is he als ge een perucheke in een papegaaienkot steekt, heeft dat véél plaats om te vliegen. steekt ge daar nen oehoe in, dan kan dat beest niet keren.
die van mij liggen ook liever in de zetel, maar ik vind dat niet zo leuk als ze der stukken uit bijten; en nu doen ze dat misschien niet meer (ink toch - en jerry als het niet te lang duurt ook niet), maar er zit toch maar mooi een groot gat in mijne zetel omdat we gingen proberen om jerry ook los te laten als ik ging werken. :silenced:
Mijne papegaai gaat graag haar stramme spieren eens rekken in de tuin. Maar idd, de puppieperiode is moeilijker, toen gingen mat, behangpapier en zetels er aan. Leuk is anders, maar dan nog vind ik het geen doen om een hond 10u + 's n8s in een papegaaienkot te steken.

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: juni 17, 2011, 10:18:07 »
Mijne papegaai gaat graag haar stramme spieren eens rekken in de tuin. Maar idd, de puppieperiode is moeilijker, toen gingen mat, behangpapier en zetels er aan. Leuk is anders, maar dan nog vind ik het geen doen om een hond 10u + 's n8s in een papegaaienkot te steken.
mijne kleinste papegaai is eigenlijk een geit. die eet alles. dus die moet een paar keer per week een paar uur in zijn papegaaiekot.  :hmpf: tot hij leert dat hij geen geit is maar een hond.
in de zomer is dat gemakkelijk, dan staat hier ook de deur heel de dag open, en dan kan hij gewoon los, maar in de winter vind ik dat wat koud.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: juni 17, 2011, 10:26:25 »
mijne kleinste papegaai is eigenlijk een geit. die eet alles. dus die moet een paar keer per week een paar uur in zijn papegaaiekot.  :hmpf: tot hij leert dat hij geen geit is maar een hond.
in de zomer is dat gemakkelijk, dan staat hier ook de deur heel de dag open, en dan kan hij gewoon los, maar in de winter vind ik dat wat koud.
:mrgreen:
Nx mis met een beetje beperking, maar ganse dag en nacht vind ik er zeer zwaar over, meer zeg ik niet.

Offline BCke

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • ~ Hasse *Bien Nim ~
    • *Robine - Hasse - Nimue
« Reactie #151 Gepost op: juni 17, 2011, 11:07:05 »
Mwoehahaha, het wordt hier gewoon beter en beter. :whoea:

@ Marengo: Thx, maar ik voel me niet aangesproken hoor. :cheeky: Ik schrijf op een ander forum vaak iets in die richting, omdat het op bepaalde momenten ook zo is, maar Gustie overdrijft soms graag. :lol: En gelukkig maar, want anders deed ik al lang geen schapendrijven meer met haar, als het zo tegen haar zin zou zijn! Mijn Hasse drijft graag schaapjes en dat kunnen degenen die haar wel al aan het werk gezien hebben, beamen. :D

@Gustie: Ik vind het overigens wel grappig dat je blijkbaar de nood voelt persoonlijk te gaan, temeer aangezien
1.   jouw reactie zo ongeveer de enige BCF-reactie was waardoor ik niet geshockeerd was. Zo ken ik je forumgewijs immers, je schudt de mensen graag eens dooreen en maakt af en toe graag trammelant. En ik weet ondertussen dat men dat met een korrel zout dient te lezen. :mrgreen: Ik had het op de andere, imho belachelijke, reacties à la dat een BC geen hond is of meer dan een hond of whatever, en je niet mag meespreken als je zelf dit speciale ras niet gehad hebt. :roll:
2.   ik me meen te herinneren, wat betreft dat werken, jij een tijd geleden in een discussie elders niet bepaald een andere mening was toegedaan. Frisbeeën, agility, gehoorzaamheid, doggydance, .. allemaal geweldig mooie en leuke sporten, maar je kan dan toch niet zeggen dat je een werkend exemplaar hebt van je ras?! Wat moet een herder dan zeggen, of een jager die in het seizoen dagelijks zijn jachthond nodig heeft? Jij die dagelijks meerdere uren traint om aan de top te kunnen lopen en niet anders doet dan dat, dat gaat al heel wat meer naar het werken toe. Maar om nu van mezelf (en vele anderen die een keer in de week gaan schapendrijven) te zeggen dat ik een echte werkhond heb, tja, dat gaat mij een brug te ver. :weetniet:
Ik weet nog steeds niet wat te doen zonder jou Robine, mijn alles, mijn mieke muis, mijn pientje wientje, mijn sjoklatte.
Robine Hood - een grootse hond in klein formaat.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #152 Gepost op: juni 17, 2011, 11:32:43 »
*dit topic ruim ik vanavond wel op*

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: juni 17, 2011, 14:11:54 »
t is in elk geval goed dat je erover nadenkt.
kunnen je ouders niet in het midden van de dag ergens komen, zodat de dag in 2 gebroken wordt?
als ik het goed lees is het dan zelfs geen 4 dagen, maar 3 dagen en half?
 tja, tis hier wel altijd iets. steek je je hond in een bench ben je dierenmishandelaar, doe je dat niet maar kom je na een jaar te zeggen dat je de hond wegdoet omdat hij sloopt, ben je een onmens.  :roll: :roll:
zo'n dwergkeesje, hoe groot is dat? als je dat in een bench steekt die bedoeld is voor een duitse dog, heeft dat volgens mij wel plaats genoeg om nog te spelen en een mandje erbij te zetten. zeker als je daar dan nog eens zo'n rennetje rond zet zodat het nog wat buiten de bench kan rondrennen ook.
10u overdag, 8u 'snachts en de rest huishouden dat vind ik idd wel iets ja.

Welke hond kan er in een bench spelen allé.

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: juni 17, 2011, 14:19:30 »
10u overdag, 8u 'snachts en de rest huishouden dat vind ik idd wel iets ja.

Welke hond kan er in een bench spelen allé.
och jong. da's niet discuteren dat ge doet, da's altijd terug da zelfde zinneke herhalen.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: juni 17, 2011, 14:25:29 »
och jong. da's niet discuteren dat ge doet, da's altijd terug da zelfde zinneke herhalen.

Let it be  :weetniet: ik ben net (om 11h) na 5h slaap wakker gebeld dat ik straks moet gaan werken dus hier vallen de plannen voor de honden ook zo'n beetje int water maar geloof me ze gaan er niet dood van  :weetniet:
Dayos gaat sewes ne km of 10 lopen, sky een uurtje wandelen en straks wordt het km of 6-7 losloop wandeling ipv gehoorzaamheid (dan moeten ze ook elk en uur in de kennel en dat vermijd ik dan wel! En dan vliegt ze (Dayos niet) voor 9.5 uur in de bench  :yeek:
Iemand nr van BLID hebben?
Morgen spelen die een uurtje en dan ga ik garantie 6h slapen, op zen minst! En dan hebben ze van 2h tot 22h dat ze doen en laten wat ze willen  :weetniet: als ik morgen al weg ga zo niet dan zitten ze tot 01h ongeveer onnozel te doen  :lol:

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: juni 17, 2011, 14:29:20 »
Let it be  :weetniet: ik ben net (om 11h) na 5h slaap wakker gebeld dat ik straks moet gaan werken dus hier vallen de plannen voor de honden ook zo'n beetje int water maar geloof me ze gaan er niet dood van  :weetniet:
Dayos gaat sewes ne km of 10 lopen, sky een uurtje wandelen en straks wordt het km of 6-7 losloop wandeling ipv gehoorzaamheid (dan moeten ze ook elk en uur in de kennel en dat vermijd ik dan wel! En dan vliegt ze (Dayos niet) voor 9.5 uur in de bench  :yeek:
Iemand nr van BLID hebben?
Morgen spelen die een uurtje en dan ga ik garantie 6h slapen, op zen minst! En dan hebben ze van 2h tot 22h dat ze doen en laten wat ze willen  :weetniet: als ik morgen al weg ga zo niet dan zitten ze tot 01h ongeveer onnozel te doen  :lol:
  :yeek:
pas maar op dat je straks geen dreigmails krijgt...

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: juni 17, 2011, 15:03:14 »
  :yeek:
pas maar op dat je straks geen dreigmails krijgt...

:mrgreen: Bring it on.. Zo'n dingen raken me echt niet maar dat een hond dood gaat van zolang alleen te zitten of ongelukkig word daarvan  :zot: Ja tuurlijk zouden ze liever mee naar mijn werk gaan maar helaas ziet mijn baas dat niet zitten so be it... Ik MOET werken als zij willen leven... En goh dat alleen zitten, ik zit ook altijd alleen, duh ik woon alleen, op mijn werk dagen zie ik af en toe mijn ma en mijn collega thats it! Heb daar ook geen behoefte aan... en mijn mormels ook niet want ik weg = slapen! Zeker voor Sky ik wakker = zij wakker..

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: juni 17, 2011, 15:07:16 »
:mrgreen: Bring it on.. Zo'n dingen raken me echt niet maar dat een hond dood gaat van zolang alleen te zitten of ongelukkig word daarvan  :zot: Ja tuurlijk zouden ze liever mee naar mijn werk gaan maar helaas ziet mijn baas dat niet zitten so be it... Ik MOET werken als zij willen leven... En goh dat alleen zitten, ik zit ook altijd alleen, duh ik woon alleen, op mijn werk dagen zie ik af en toe mijn ma en mijn collega thats it! Heb daar ook geen behoefte aan... en mijn mormels ook niet want ik weg = slapen! Zeker voor Sky ik wakker = zij wakker..

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: juni 17, 2011, 15:10:09 »

De TS kan iemand naar huis halen 's middags en heb 'mijn zinnetje' enkele posts geleden dan ook al aangepast. 

De Ts gaat blijkbaar ook een hekje gebruiken, dus oa mijn zinnetje heeft gelukkig voor de hond zijn uitwerking.  :clap:
:roll: zolang we maar veel pluimen op onze eigen hoed kunnen steken zal t goed zijn zeker.
Waarom dan nog een bench zetten als je er nog een rennetje rond zet? Daar ontgaat me dan de logica van. Kun je zeggen dat een bench een veilige plek is voor een hond, maar een pommetje gaat zich maar even veilig voelen los in huis als in een bench formaat Duitse Dog.
Gewoon een hekje, houten plank of wat dan ook om hem in het begin tegen te houden om het hele huis te kunnen gebruiken als je dat niet vertrouwd. Zelfs met een open keuken kun je zo wel een plaats maken waar de hond genoeg bewegingsruimte heeft en toch niet veel kan misdoen. Zo moeilijk is dat allemaal niet, en als hij dan meer ruimte heeft, dan is het toch nog altijd beter dan een bench.
bah ja wel of geen bench, mijn antwoord op Fie haar voorstel van die puppypaneeltjes is eruit gehaald geweest, anders had je gezien dat ik dat zeker een goed idee vond.
ik heb het hier niet over een veilige plek maar over een plek waar het hondje zonder problemen een plasje kan doen als het niet zo lang kan inhouden en ook niet te veel kan gaan kapotbijten.
een houten plank zou ik niet doen omdat het gevaar bestaat dat ze daaraan gaan knagen en splinters binnen krijgen. dan vind ik zo'n konijnenren zoals eerder gezegd werd nog een beter idee.
voor een grote hond is zo'n puppyren niet direct een goeie oplossing, omdat die erover kan klimmen, maar voor zo'n dwergkeesje kan het wel blijven dienen denk ik? ik werkte vroeger ook met zo'n kinderhekje, maar mijn cockers die klommen daar als pup door en als volwassen hond gewoon over  :roll:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal