collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Bench/buitenren: sluit jij je hond erin op en hoelang?  (gelezen 18666 keer)

Offline Emmanuelle

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Trimsalon / winkel / webshop
Bench/buitenren: sluit jij je hond erin op en hoelang?
« Gepost op: juni 16, 2011, 15:41:40 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Commentaar van de groepsmoderator Dit topic is een afsplitsing van: http://www.hondenvrienden.be/forum/algemeen/4-dagen-fulltime-werken-10-u-van-huis-hondpup-of-niet/
Heeft daar nooit een probleem van gemaakt, ook al was dat meer dan 8 uur (was wel al zindelijk op zijn 8 weken). En ik heb het over een Border Collie, die sowieso al geen al te rustige honden zijn...

Hoe weet je dat hij daar geen probleem van maakt?
Volgens mij kun je elke hond meer dan 8u in een bench steken en zeggen dat em er geen probleem van maakt.
Hij kan toch niet veel verkeerd doen in een bench.
Maar of die hond daar dan gelukkig mee is, dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik vind dat dus wel te lang.
Zeker als je dan nog eesn bedenkt dat die 's nachts dan misschien ook nog eens in een bench moet slapen. Dat maakt een totaal van meer dan 16u in een bench per dag. Dat vind ik er echt wel over  :shhh:
« Laatst bewerkt op: september 23, 2012, 19:51:43 door watchhorse »

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
Re: Bench/buitenren: sluit jij je hond erin op en hoelang? mod melding p.13
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2011, 15:52:30 »
Volgens mij kun je elke hond meer dan 8u in een bench steken en zeggen dat em er geen probleem van maakt.
Zeker als je dan nog eesn bedenkt dat die 's nachts dan misschien ook nog eens in een bench moet slapen. Dat maakt een totaal van meer dan 16u in een bench per dag. Dat vind ik er echt wel over  :shhh:

Da's u goed recht om dat te lang te vinden.
Ik niet, en mijn hond ook nie, da weet ik zeker.
En mijn hond kreeg 's ochtends aandacht, werd mee gewerkt, dus tegen dat we voortgingen was hij moe.
Dus dan sliep hij eerst en vooral een hele tijd.
s 'Avond werd er ook nog vanalles mee gedaan.
Dus ik vind niet dat hij te klagen had  :lol:

En voor een volgende pup zal het niet anders zijn.
Tenzij ik plots veel meer zou thuis zijn overdag, maar dat betwijfel ik.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2011, 16:23:53 »
10 uur in een bench kan in mijn ogen echt niet. Natuurlijk gaan de meeste honden zich daar bij neerleggen als ze er wel zo lang ingestoken worden. Ze kunnen moeilijk anders...
De mensen die er echt van overtuigd zijn dat het normaal is om je hond zo lang op te sluiten in een hok waar hij net z'n kont keren, maken zichzelf volgens mij echt iets wijs. Ze willen gewoon denken dat het ok is, om geen schuldgevoel te krijgen. Als je logisch nadenkt, weet je dat dit gewoon niet ok is.

Voor de rest zitten mijn honden ook wel eens een hele dag alleen. Maar ze zitten dan gewoon los in huis of in de tuin. Een pup zet ik buiten in de ren of binnen in een stuk afgemaakt met een puppyren.

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2011, 16:43:08 »
10 uur in een bench kan in mijn ogen echt niet. Natuurlijk gaan de meeste honden zich daar bij neerleggen als ze er wel zo lang ingestoken worden. Ze kunnen moeilijk anders...
De mensen die er echt van overtuigd zijn dat het normaal is om je hond zo lang op te sluiten in een hok waar hij net z'n kont keren, maken zichzelf volgens mij echt iets wijs. Ze willen gewoon denken dat het ok is, om geen schuldgevoel te krijgen. Als je logisch nadenkt, weet je dat dit gewoon niet ok is.

Voor de rest zitten mijn honden ook wel eens een hele dag alleen. Maar ze zitten dan gewoon los in huis of in de tuin. Een pup zet ik buiten in de ren of binnen in een stuk afgemaakt met een puppyren.

Dat vind ik ook  :thumbs:

Offline Hanne

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 556 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2011, 16:48:48 »
Sommige honden prefereren nu eenmaal een bench tov een buitenkennel  :roll:
Bo is er zo ene, die zat als pup buiten (en da's een serieus stuk van de tuin met heel wat bomen en hagen, dus echt geen kennel van 2 op 2  :wink:), ging naar zijn hok, trok zijn kussen eruit, legde dat kussen ergens op de grond, ging erop zitten en begon heel de tijd te janken...
die stopte pas als hij terug onze auto hoorde stoppen  :roll:
Moet niet zeggen dat na een paar dagen de buren het al grondig zat waren zeker  :wink:

In huis in de bench jammert hij maximaal 15 min, gaat hem dan leggen en is stil/slaapt
Op kot is het juist hetzelfde, jankt hij maximaal een kwartier en is dan stil... echter kan ik het op kot niet maken dat hij zolang jankt, dus laat ik hem loslopen op kot als ik weg ben, dan is het 3x piepen en hem in de zetel of op mijn bed ( :doh:) gaan liggen en dan blijft hij stil, wie of wat er ook passeert op de gang
Groetjes -Hanne en Bo-

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2011, 18:22:34 »
Da's u goed recht om dat te lang te vinden.
Ik niet, en mijn hond ook nie, da weet ik zeker.
En mijn hond kreeg 's ochtends aandacht, werd mee gewerkt, dus tegen dat we voortgingen was hij moe.
Dus dan sliep hij eerst en vooral een hele tijd.
s 'Avond werd er ook nog vanalles mee gedaan.
Dus ik vind niet dat hij te klagen had  :lol:

En voor een volgende pup zal het niet anders zijn.
Tenzij ik plots veel meer zou thuis zijn overdag, maar dat betwijfel ik.

ik geef je 100% gelijk...

Hier zie je bijvoorbeeld heel goed dat Joy die uren dat ik werk echt benut door te slapen  :mrgreen:
want op vrije dagen is om 1u zijn kaars al uit en moet ik hem met rust laten zodat hij kan bijslapen... en tegen 8u 's avonds is hij pompaf!

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2011, 18:31:48 »

- half zes in bench (een hond vindt een bench NIET erg, het is de mens die dat zielig vindt! Voor een hond is dat zijn veilige ruimte)

Hiermee ben ik niet helemaal akkoord.  Een bench is inderdaad een veilige ruimte en de hond gaat er graag in, maar om een jonge hond daar een hele dag in te laten  :?:.... dat vind ik erover, of het zou een hele grote bench moeten zijn.  Beter is het om een ruimte af te zetten waar hij niks kapot kan maken en tenminste achter een balletje kan lopen.  Zelfs voor een volwassen hond vind ik 4u bench het maximum.  Maar ja, da's mijn mening hè :wave:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2011, 18:37:48 »
In huis in de bench jammert hij maximaal 15 min, gaat hem dan leggen en is stil/slaapt
Op kot is het juist hetzelfde, jankt hij maximaal een kwartier en is dan stil... echter kan ik het op kot niet maken dat hij zolang jankt, dus laat ik hem loslopen op kot als ik weg ben, dan is het 3x piepen en hem in de zetel of op mijn bed ( :doh:) gaan liggen en dan blijft hij stil, wie of wat er ook passeert op de gang
Als hij op kot niet in zijn bench zit maar op je bed ligt, bij hij dan kapot of is hij onzindelijk of waarom moet hij dan toch in de bench wanneer hij thuis is?

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2011, 18:38:50 »
Hiermee ben ik niet helemaal akkoord.  Een bench is inderdaad een veilige ruimte en de hond gaat er graag in, maar om een jonge hond daar een hele dag in te laten  :?:.... dat vind ik erover, of het zou een hele grote bench moeten zijn.  Beter is het om een ruimte af te zetten waar hij niks kapot kan maken en tenminste achter een balletje kan lopen.  Zelfs voor een volwassen hond vind ik 4u bench het maximum.  Maar ja, da's mijn mening hè :wave:

Helemaal mee eens :yes:

Een bench vind ik goed voor eventjes, om ze even veilig weg te zetten. Maar een hond moet door de dag zijn benen toch wat kunnen strekken of zich op zijn minst kunnen bewegen?

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2011, 18:40:04 »

Volledig mee eens!  Een hond kan het niet zeggen hè, ze zijn gewoon dolgelukkig als je thuiskomt en uit de bench kunnen.  Ik kan me echt niet inbeelden dat een hond het fijn vindt om de helft van zijn leven (of meer) in de bench door te brengen.....

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2011, 18:55:33 »
Volgens mij kan het..Als je voor & zeker na het werk wat energie in je hondje steekt zodat hij zijn energie kwijt kan tenminste ;)
Maar in een bench zou ik hem/haar nu toch ook niet steken...zoals hier al gezegt is beter een ruimte afsluiten. Ik zou later (als ik alleen woon) graag mn hond in de berging of de garage ofzo steken als ik gaan werken ben. Ze kunnen dus rondwandelen, maar veel kunnen ze er niet verkeerd doen (enfin, daar moet dan voor gezorgt worden..dat ze niet veel mis kunnen doen :mrgreen:)
Ik ben er persoonlijk alleen nog niet aan uit of het zo gezond is om je hond zn plas 8 tot 10u te laten ophouden :weetniet: Daarvoor moet je hier is rondhoren, of dat problemen kan geven.

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2011, 19:00:05 »

iets verder staat dat ik dus de grootste maat van bench heb...
zodat hij kan:
draaien, keren, rechtstaan, zich uitrekken, drinken, eten, slapen, rollebollen...
ik zet vaak zelfs er twee bij elkaar in die bench, en dan nog hebben ze plek over...

Ik zeg dus niet dat je ze in een kubus moet proppen waarin ze dubbel geplooid zitten he  :doh:

Maar Joy is zeker gelukkig in dat ding....
en mijn zetel is gelukkig samen met hem: er worden immers geen gaten meer in gemaakt  :denk:

En binnenkort komt er dus een tweede zelfde bench, naast die van Joyco... en daar komt zijn vrouwke in.
Nu kunnen we enkel maar hopen dat zij even snel van aannemen is.  :pray:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2011, 19:06:09 »

Ik deel die mening :?
Ik ben thans absoluut fan van de bench, en vind een bench persoonlijk ook een ideale plaats om een hond als 'veilige haven' te geven..  :thumbs: En ik weet ook dat de meeste honden als ze alleen thuisblijven voor het grootste deel liggen te slapen tot 1 van de baasjes thuiskomt, maar zelfs de 2 oude luiwammessen hier strekken tussendoor toch graag even hun pootjes..  :weetniet: 

iets verder staat dat ik dus de grootste maat van bench heb...
zodat hij kan:
draaien, keren, rechtstaan, zich uitrekken, drinken, eten, slapen, rollebollen...
ik zet vaak zelfs er twee bij elkaar in die bench, en dan nog hebben ze plek over...
Zo opgesomd lijkt me dat eerder een 'kamerkennel' te zijn dan een bench  :lol:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2011, 19:10:39 »
Al diegene die het hier toch zo erg vinden dat een hond wat in een bench ofzo moet zitten nodig ik eens vriendelijk uit om samen met mij eens over het water naar bvb wales te gaan en daar naar de werkende border collies(schapen hé!) te gaan kijken.Die hangen dikwijls ganse dagen aan de ketting buiten winter en zomer en mogen al content zijn als ze bij min 15 ergens een stuk plastieken ton ofzo hebben om een beetje onder te schuilen.En ze gaan enkel van de ketting om wat schapen te gaan halen en wees gerust dat dat wel een tijdje kan duren voor dat nodig is.Dus diegene die hier wat in een bench moeten zitten en voor de rest wel mogen werken zijn dan heel misschien er nog niet zo slecht aan toe me dunkt! :fuu:

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2011, 19:18:54 »

Zo opgesomd lijkt me dat eerder een 'kamerkennel' te zijn dan een bench  :lol:
:weetniet:
voor een Duits of Dobi zal ie net voldoende groot zijn om me niet te beschuldigen van mishandeling  :lol:
en voor een Border is het mss een villa... maar ik kan wel met een gerust geweten terug gaan werken.

Toen hij zes maand was, vond mijn vriend dat hij wel 'los' mocht blijven... bench weg dus...
Mooie nieuwe zetel gekocht een week voordien...
Vrouwke komt thuis: resultaat een gat zo groot als de doorsnede van een emmer, weggebeten uit het loungegedeelte van de nieuwe zetel. (= niet te herstellen en onder garantie valt dat ook dus niet he)  :doh: Geloof me als ik zeg dat ik heel heel erg op mijn tanden heb moeten bijten om niet te schreeuwen.
In plaats daarvan heb ik in stilte de bench terug boven gehaald, living geherorganiseerd... en mijn vriend eens de waarheid gezegd.
Onze hond kan NIET alleen blijven in grote ruimtes, hij wordt daar nerveus en hyper... terwijl in zijn bench gaat hij rustig liggen in 'zijn' hoekje, sutselt wat op zijn voddeke of op zijn bereke (jaja hij wordt morgen 1 jaar, maar zijn beerke is heilig) en valt zo kalmpjes in slaap).
Je moet je hond kennen... leren kennen... en niet denken vanuit menselijk opzicht.

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2011, 19:20:47 »
Al diegene die het hier toch zo erg vinden dat een hond wat in een bench ofzo moet zitten nodig ik eens vriendelijk uit om samen met mij eens over het water naar bvb wales te gaan en daar naar de werkende border collies(schapen hé!) te gaan kijken.Die hangen dikwijls ganse dagen aan de ketting buiten winter en zomer en mogen al content zijn als ze bij min 15 ergens een stuk plastieken ton ofzo hebben om een beetje onder te schuilen.En ze gaan enkel van de ketting om wat schapen te gaan halen en wees gerust dat dat wel een tijdje kan duren voor dat nodig is.Dus diegene die hier wat in een bench moeten zitten en voor de rest wel mogen werken zijn dan heel misschien er nog niet zo slecht aan toe me dunkt! :fuu:

hmm is het zo ook niet dat het 'drijven' wordt aangemoedigd?
Enkel van ketting af om te drijven, wil niet drijven terug aan ketting...

Dank je wel voor uw wijsheid, Gustie  :clap:

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2011, 19:27:09 »
hmm is het zo ook niet dat het 'drijven' wordt aangemoedigd?
Enkel van ketting af om te drijven, wil niet drijven terug aan ketting...

Dank je wel voor uw wijsheid, Gustie  :clap:
Aangemoedigd niet echt,honden kennen daar niks anders.Enkel schapen en that's it.En das nu eenmaal hun leven en ze doen niks liever.
Men steekt dus ook niks anders in hun kop dan dingen die ze bij de schapen moeten kennen,al de rest is overbodig.Is een wereld op zich dat schapendrijven,denk niet dat er veel geschikt is om op dit forum te zetten,zou nogal moeilijk verstaan worden. :denk: :wink:

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2011, 19:29:37 »
Aangemoedigd niet echt,honden kennen daar niks anders.Enkel schapen en that's it.En das nu eenmaal hun leven en ze doen niks liever.
Men steekt dus ook niks anders in hun kop dan dingen die ze bij de schapen moeten kennen,al de rest is overbodig.Is een wereld op zich dat schapendrijven,denk niet dat er veel geschikt is om op dit forum te zetten,zou nogal moeilijk verstaan worden. :denk: :wink:

daarom dat wij onze eigen 'border sekte' hebben opgericht  :lol:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2011, 19:32:51 »
Goh hier ook zo'n zielige hond die in de bench zit voor 9.5h per dag! 7dagen wel, 7 dagen niet...
Als ik door de dag weg ben kan ze in de veranda  :weetniet: 's nachts niet, buren zouden niet zo blij zijn en zolang ze nog aan de kast durft knabbelen gaat ze in de bench, als ik slaap enz staat wel de deur open dat ze in en uit kan....

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2011, 19:58:18 »

Dat kan best zijn dat ze dat daar zo doen, maar 't is niet omdat ze dat daar zo doen dat ik daar voorstander van moet zijn, en dat ik daarom al hetgeen wat minder erg is goed moet vinden.
Zo kan je trouwens alles goedpraten.  Dat mensen hun honden mishandelen, dat mensen niet naar hun honden omzien, want och, in zoveel landen is het zoveel erger als hier  :roll:  Windhonden bv. die mishandeld worden als ze niet winnen, die vol brandwonden staan, ... En zo zijn er nog zoveel voorbeelden. Maar ach, die honden kennen niet beter he?
En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat in een bench laten een hele dag mishandelen is. Absoluut niet. Maar wel honden een hele dag door winter en zomer aan een ketting hangen en enkel een ton voor een beetje schaduw of te schuilen. Dat vind ik wel mishandeling, en aangezien jij zo'n voorbeeld aanhaalt, doe ik dat nu ook.
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2011, 20:02:03 door Emmanuelle »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal