collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bench...  (gelezen 3885 keer)

Offline Linnekeuhn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bench...
« Reactie #20 Gepost op: augustus 16, 2006, 13:55:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ja sorry maar vind toch dat er nog mensen zijn die gaan werken.. en die mss nu niets durven erover zeggen maar tis toch zo he
meer dan ons best doen dat ze iemand buiten laat en even mee speelt en dergelijke kan ik ook niet doen hoor.. niet iedereen kan thuis zijn na 8u werken ofzo.. wil daarmee niets zeggen en ok daar keis je zelf voor kan je zeggen maar de dag van vandaag moet je wel iets nemen.. en ja moest de hond zo ongelukkig zijn zou ik dit toch ook zien aan haar gedrag niet?
ik probeer in de mate van het mogelijke haar zo veeeeel mogelijk vrijheid te geven maar is een pup he.. wil nu ook niet de kans op weglopen geven endergelijke he.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2006, 13:57:50 door Linnekeuhn »

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2006, 13:57:24 »
NIet iedereen is 12u weg voor zijn werk en bovendien verschillen de werkuren toch meestal bij een koppel

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 16, 2006, 13:58:35 »
ja oke twaalf uur in het slechtste geval maar 10u is bij mij ongeveer  hangt af van verkeer bij mij he. hopeljik na december meer geluk en dichter bij huis..bij mijn vriend is dat afhankelijk van weer.. dus ja ..

Offline willeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:02:32 »
tuurlijk zullen er nog wel mensen zijn die gaan werken. Ik weet ook niet hoe zij het doen met hun honden...
Waarschijnlijk is het bij veel mensen zo dat
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2006, 14:04:07 door willeke »

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:04:49 »
ja begrijp da toch ook niet hoor.. kortom iemand die gaat gaan werken zou geen hond mogen hebben.. ook al word da beestje doodgraag gezien... er zijn zoveel honden die in een hokje zitten of verwaarloost worden is dat dan niet erger??
:s ja sory maar kan moeilijk thuis blijven he;..:s

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:05:47 »
Willeke, dat valt toch goed mee?
's nachts slapen ze toch, of dat nu in de bench is of niet.
Deva die staat 's morgens mee op met mijn ouders (dik tegen haar goesting :lol: ) om plaske, kakske te doen en eten te krijgen. Daarna gaat ze gewoon terug slapen en ze is pas uitgerust tegen 10-11u :mrgreen:
En als er niemand thuis is tegen dan, dan slaapt ze gewoon verder :roll:

Maar ik heb dan ook een heel makkelijke, luie boxer

Offline willeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:14:30 »
Willeke, dat valt toch goed mee?
's nachts slapen ze toch, of dat nu in de bench is of niet.
Deva die staat 's morgens mee op met mijn ouders (dik tegen haar goesting :lol: ) om plaske, kakske te doen en eten te krijgen. Daarna gaat ze gewoon terug slapen en ze is pas uitgerust tegen 10-11u :mrgreen:
En als er niemand thuis is tegen dan, dan slaapt ze gewoon verder :roll:

Maar ik heb dan ook een heel makkelijke, luie boxer

hahahaha dan heb jij meer geluk als ik! Ik zit met een jonge boxer (9 maand) die overactief is... volgens de dierenarts een hond met ADHD...
Nuja 'k weet niet of ze veel slaapt in de voormidag... blijkbaar niet als we hier thuis zo'n ravage vinden...

Dus volgens jou is het geen probleem om haar tot 12u 's middags in de bench te laten mits ze genoeg uitgelaten kan worden?
Als het school terug begint kan m'n zusje haar om 8u ook nog eens uitlaten.

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:29:20 »
Ik vind dat het zeker kan. Een zindelijke hond kan toch wel 4 uur in een bench zitten. Ik zou het wel niet veel langer doen, want dan vind ik het wel een beetje zielig :oops: Wel zien dat je hond die bench als een superleuke plaats aanziet!

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:33:11 »

hahahaha dan heb jij meer geluk als ik! Ik zit met een jonge boxer (9 maand) die overactief is... volgens de dierenarts een hond met ADHD...
Nuja 'k weet niet of ze veel slaapt in de voormidag... blijkbaar niet als we hier thuis zo'n ravage vinden...

Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik ook een ADHD hond, maar hij heeft, ondanks dat hyperactief zijn en het af en toe alleen zitten nooit iets vernield. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar zou het niet kunnen dat je huis een ravage is juist omdat je pup niet gewoon is van alleen te zitten? Is er geen enkel veilig plaatsje in je huis waar je hem kan loslaten terwijl je weg bent en waar hij geen kwaad kan? (ik denk bijvoorbeeld de garage, de berging, de keuken mits er slotsjes op de kasten staan...) Je kan beter de problemen voorkomen dan daarna de rommel op te ruimen. Trouwens, niemand zegt dat je hem over je hele huis moet loslaten.

Hetzelfde geldt voor Linnekeuhn: 12uur in een bench kan echt niet en zoals hier al eerder gezegd werd snap ik het ook wel dat je moet gaan werken en dat je je Shih-tzu niet buiten wil zetten, maar er zijn echt andere oplossingen. Heeft jullie huurhuis misschien een garage? Of als je de hond los in de keuken zou laten en je bent bang dat hij vanalles zal vernielen, neem dan je voorzorgen: een shih-tzu is niet groot, zeker de pups niet, dus het is niet moeilijk je keuken puppie-proof te maken.

-Heeft je keuken houten kastjes? Plak die dan af met een zeil. Zo kan je pup er niet aan krabben en als ze het wel doet, kan eht geen kwaad, want de kastdeuren kunnen niet krassen door het zeil door. Bovendien voelt het erg onaangenaam voor de hond en zal hij/zij het snel afleren.
-Stoelen zet je op de tafel als je vertrekt en tafelpoten plak je desnoods ook af met zeil.
-Laat geen manden/dozen/... op de grond staan. Alles moet van de grond opgeborgen worden.
-Als je 12u weg gaat zijn van huis, zouden er wel eens ongelukjes kunnen gebeuren. Als je puppie krantzindelijk is, leg dan enkele kranten in de keuken WEG VAN HAAR BENCH, zodat je alleen daar de ongelukjes vindt.
-Probeer iemand te vinden die haar onder de middag even wil buitenlaten. 12u is echt veel te lang alleen voor een pup.

Succes ermee!  :thumbs:

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:38:56 »
weet ik wel en er probeert altijd wel iemand haar even buiten te laten of even te komen halen dus zo slecht zal het nu ook weer niet zijn zeker.. kbedoel dat allemaal niet slecht hoor maar voor sommige mensen is dat allemaal niet voor de hand liggend..hoop dat je dat ook begrijpt

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:39:54 »
Onze hond slaapt 's nachts in zijn bench, hij is hier wel van in het begin aan gewoon gemaakt. De bench is echt zijn plekje. Als hij 's avonds moe is dat kruipt hij er uit zichzelf in. Als mijn vriend opstaat om te gaan werken (das om vier uur 's nachts) dan mag hij er een uurtje uit om buiten wat te ravotten, .... Dan steekt mijn vriend hem terug in de bench tot ik opsta (das om halfzeven) hij blijft dan bij mij tot ik ga werken (acht uur). Ondertussen voer ik hem (terwijl ik in de badkamer ben) en neem ik even tijd om met hem te spelen. Als ik naar mijn werk vertrek steek ik hem terug in de bench (hij kent dit al en loopt er weer uit zichzelf terug in) en rond de middag is mijn vriend terug thuis waarna hij de rest van de dag gewoon vrij in en buiten huis rondloopt. Al bij al zit hij dus ook wel wat uurtjes in de bench, maar hij gebruikt die dus om te slapen... Wel rekening mee houden dat hij in zijn vrije uurtjes uitgeslapen en dus behoorlijk actief is  :D
.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:46:41 »
@ Linnekeuhn: niemand veroordeelt je hier omdat je moet gaan werken, niemand zegt hier dat je je hond verwaarloost of mishandelt, we proberen alleen duidelijk te maken dat het echt niet kan van je hond 12uur (of 10uur) alleen in een bench te zetten, al heeft hij daar zijn speelgoedjes en eten en drinken in.

We proberen ook alleen maar te helpen als we voorstellen van een deel van je (huur)huis af te spannen voor de pup of een puppieren te kopen, maar bij ieder voorstel dat iemand doet ga je in de verdediging en zeg je dat je het allemaal niet slecht bedoelt, ookal hebben wij dat helemaal niet gezegd!

Uiteindelijk is het je eigen beslissing, maar volgens mij zijn er verschillende haalbare voorstellen gedaan waardoor je huus in tact blijft en je pup toch niet de hele dag opgesloten zit.

Succes ermee!  :thumbs:

PS. Voor het geval je mijn reactie als een aanval ziet, dat is het voor alle duidelijkheid NIET. Ik begrijp ook jouw argumenten, maar ik heb de indruk dat je niet echt openstaat voor de voorstellen die hier gegeven worden.  :silenced:

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:52:18 »
ksta er wel voor open kweet ook wel dat dat niet de goede oplossing is maar ze zal op tijd en stond wel meer ruimte krijgen.. + dat er zoveel mogelijk wel iemand langs komt om haar ofwel buiten te laten en wat te spelen of even meeneemt..
kvoelde dit echt wel als een aanvalactie van sommige..

Offline willeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:52:50 »
Onze hond slaapt 's nachts in zijn bench, hij is hier wel van in het begin aan gewoon gemaakt. De bench is echt zijn plekje. Als hij 's avonds moe is dat kruipt hij er uit zichzelf in. Als mijn vriend opstaat om te gaan werken (das om vier uur 's nachts) dan mag hij er een uurtje uit om buiten wat te ravotten, .... Dan steekt mijn vriend hem terug in de bench tot ik opsta (das om halfzeven) hij blijft dan bij mij tot ik ga werken (acht uur). Ondertussen voer ik hem (terwijl ik in de badkamer ben) en neem ik even tijd om met hem te spelen. Als ik naar mijn werk vertrek steek ik hem terug in de bench (hij kent dit al en loopt er weer uit zichzelf terug in) en rond de middag is mijn vriend terug thuis waarna hij de rest van de dag gewoon vrij in en buiten huis rondloopt. Al bij al zit hij dus ook wel wat uurtjes in de bench, maar hij gebruikt die dus om te slapen... Wel rekening mee houden dat hij in zijn vrije uurtjes uitgeslapen en dus behoorlijk actief is  :D

goh da's wel een goede situatie. Misschien moet 'k dat dan ook maar doen.
Tjah Soraya is redelijk groot en springt gewoon op het aanrecht en op de kasten. Er staan keukentoestellen op de kasten zoals het koffiezetapparaat, een shaker, een friteuse... Die dingen kunnen we niet kwijt in de kasten omdat ze te groot zijn... De keuken is dus sowieso geen plaats voor een pup, of hier toch niet. De living is ook al niet zo veilig voor haar... de kastjes zijn op dezelfde hoogte als het aanrecht in de keuken, daar staan allerlei souveniers op. Soraya springt met gemak op die kastjes en smijt de hele boel tegen de grond. Echt waardevolle dingen hebben we al hoger gezet op laatsen waar ze niet aankan, maar elke dag vinden we wel iets... als er niets van de kastjes gevallen is, trekt ze het tafelkleed wel van tafel of begint in het salontafeltje te bijten of bewerkt haar mand... ze zoekt echt dingen om haar mee bezig te houden. Ze heeft echt een heleboel speelgoed: balletjes, touwen, een voederbal, zelfs speeltjes waar ze bij moet nadenken (doet ze graag), en nog sloopt ze de rest van het huis... We kunnen haar wel in de garage zetten, maar die is niet ge

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:54:09 »
Dit is zeker geen aanvalsactie, maar je mag niet vergeten dat je hier op een hondenforum zit. Degenen die gereageerd hebben, denken enkel aan het welzijn van je hond :wink: Niet dat hij het niet goed heeft bij jullie, dat zegt niemand! Maar wel dat dit niet de ideale situatie is

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 16, 2006, 14:58:07 »
oke dat weet ik ook een ideale situatie zou zijn dak meer thuis ben:p maak jij mijn vriend dat duidelijk:p th

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 16, 2006, 15:53:13 »
@ Linnekeuhn: niemand veroordeelt je hier omdat je moet gaan werken, niemand zegt hier dat je je hond verwaarloost of mishandelt, we proberen alleen duidelijk te maken dat het echt niet kan van je hond 12uur (of 10uur) alleen in een bench te zetten, al heeft hij daar zijn speelgoedjes en eten en drinken in.

We proberen ook alleen maar te helpen als we voorstellen van een deel van je (huur)huis af te spannen voor de pup of een puppieren te kopen, maar bij ieder voorstel dat iemand doet ga je in de verdediging en zeg je dat je het allemaal niet slecht bedoelt, ookal hebben wij dat helemaal niet gezegd!

Uiteindelijk is het je eigen beslissing, maar volgens mij zijn er verschillende haalbare voorstellen gedaan waardoor je huus in tact blijft en je pup toch niet de hele dag opgesloten zit.

Succes ermee!  :thumbs:

PS. Voor het geval je mijn reactie als een aanval ziet, dat is het voor alle duidelijkheid NIET. Ik begrijp ook jouw argumenten, maar ik heb de indruk dat je niet echt openstaat voor de voorstellen die hier gegeven worden.  :silenced:

Idd  :thumbs:. Ik denk er net hetzelfde over. Ik heb echt mijn best gedaan om niet aanvallend over te komen, ik heb je enkele oplossingen proberen te geven. En dat doe ik echt niet om je te pesten hoor  :?.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 16, 2006, 15:55:37 »
oke dat weet ik ook een ideale situatie zou zijn dak meer thuis ben:p maak jij mijn vriend dat duidelijk:p th

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: augustus 16, 2006, 15:56:20 »
ik wil zeker proberen om een oplossing die je gestelt hebt te proberen.. maar op ene dag gaat da ni hoor:)

Offline Linnekeuhn

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 16, 2006, 15:57:34 »
na haar binnen zitten krijgt ze wel voldoende aandacht hoor en er zit nog genoeg leven in hoor
maar ik bekijk de voorstellen das beloofd

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal