collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70790 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #820 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:33:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Kmoet morgen werken tot half 6  :muur:

dan spreken we binnenkort nog wel eens af :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #821 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:35:34 »
dan spreken we binnenkort nog wel eens af :mrgreen:

:thumbs:

Heb nu toch men eigen auto'tje!!  :dance: :mrgreen:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #822 Gepost op: november 05, 2011, 00:20:28 »
net terug van een weekje frankrijk met de woeffen. mr libis was mee en heeft zich 1) super geamuseerd 2) heel netjes gedragen  :thumbs: we hebben veel gewandeld in het bos en door de velden wat hij helemaal te gek vindt  :mrgreen: in de vogezen zitten wel redelijk wat waakhonden in de afgelegen boerderijen. dat waren altijd interessante momenten. een paar keer liet hij weten dat hij het niet aankon en heb ik hem met een boogje laten rondgaan, een aantal keer vond hij het ok als er andere honden zaten, een enkele keer is hij gaan gedag zeggen aan een waak-poedel  :lol: en een keertje heeft hij enkel met zijn lichaamstaal twee honden op hun erf teruggestuurd  :mrgreen: dat laatste was super grappig om te zien: we naderen een boerderij waar twee kruisingen naar ons begonnen te blaffen. de twee liepen los en stonden ons op straat op te wachten: hun staart recht omhoog, hun oren naar voor... libis was aangelijnd en is de honden beginnen aankijken: oren naar voor, hoofd iets naar beneden, staart hoog maar wel zonder spanning en libis bleef aanspreekbaar. met elke stap die wij dichter kwamen zag je de houding van de andere twee zo veranderen: staartje zakte, oortjes zakten... tot ze zich uiteindelijk omdraaiden en op hun erf gingen wachten tot we gepasseerd waren  :thumbs:

naar mensen toe deed hij het geweldig goed! hij was nieuwsgierig genoeg om af en toe te gaan kennismaken met een aantal mensen. als hij toch ging blaffen zette ik hem met een gebaar achter mij en zweeg hij... echt heel voorbeeldig  :dance:

als afsluiter van de vakantie mocht hij gisteren in een fantastisch meer gaan zwemmen, wat hij geweldig graag doet!

zijn kaars is vandaag wel uit  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #823 Gepost op: november 05, 2011, 00:33:16 »
net terug van een weekje frankrijk met de woeffen. mr libis was mee en heeft zich 1) super geamuseerd 2) heel netjes gedragen  :thumbs: we hebben veel gewandeld in het bos en door de velden wat hij helemaal te gek vindt  :mrgreen: in de vogezen zitten wel redelijk wat waakhonden in de afgelegen boerderijen. dat waren altijd interessante momenten. een paar keer liet hij weten dat hij het niet aankon en heb ik hem met een boogje laten rondgaan, een aantal keer vond hij het ok als er andere honden zaten, een enkele keer is hij gaan gedag zeggen aan een waak-poedel  :lol: en een keertje heeft hij enkel met zijn lichaamstaal twee honden op hun erf teruggestuurd  :mrgreen: dat laatste was super grappig om te zien: we naderen een boerderij waar twee kruisingen naar ons begonnen te blaffen. de twee liepen los en stonden ons op straat op te wachten: hun staart recht omhoog, hun oren naar voor... libis was aangelijnd en is de honden beginnen aankijken: oren naar voor, hoofd iets naar beneden, staart hoog maar wel zonder spanning en libis bleef aanspreekbaar. met elke stap die wij dichter kwamen zag je de houding van de andere twee zo veranderen: staartje zakte, oortjes zakten... tot ze zich uiteindelijk omdraaiden en op hun erf gingen wachten tot we gepasseerd waren  :thumbs:

naar mensen toe deed hij het geweldig goed! hij was nieuwsgierig genoeg om af en toe te gaan kennismaken met een aantal mensen. als hij toch ging blaffen zette ik hem met een gebaar achter mij en zweeg hij... echt heel voorbeeldig  :dance:

als afsluiter van de vakantie mocht hij gisteren in een fantastisch meer gaan zwemmen, wat hij geweldig graag doet!

zijn kaars is vandaag wel uit  :mrgreen:

there's only one Libis.... a zo nen superhond  :thumbs:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #824 Gepost op: november 14, 2011, 21:19:17 »
there's only one Libis.... a zo nen superhond  :thumbs:

idd  :thumbs: :mrgreen:

vandaag mag hij weer een stukje bijschrijven op zijn blad met persoonlijke overwinningen  :wink: freddie (spaanse waterhond) is net een weekendje komen logeren. ondanks het feit dat freddie een intacte reu is, zijn er geen incidenten geweest (libis heeft hem één keer gecorrigeerd toen freddie te opdringerig bleef snuffelen en na vier verwittigingen nog steeds niet wou ophouden) :thumbs: vandaag is het hele gezin hun lieverd komen ophalen en mijn zwartje heeft het eigenlijk heel erg goed gedaan. zijn staart hield hij zelfs hoog. zijn oren stonden alert, maar een krote trek naar achter af en toe verraade dat hij niet helemaal wist wat hij met de situatie moest aanvangen, waarop hij dan maar wat ging blaffen  :doh: :mrgreen: toen er snoepjes werden uitgedeeld was hij opeens één en al focus  :lol:

@nelleke: milor vond de knuffels van Ben het einde  :mrgreen: die twee waren een mooi duo vond ik  :thumbs: en freddie is een geweldig leuke hond om op vakantie te hebben  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #825 Gepost op: november 24, 2011, 20:04:42 »
libis heeft touch... van een beauceron puppy van vier maanden  :lol: die kleine ligt constant naast hem, alsof het zijn grote held is  :thumbs:

Offline Incah

• warme hondenvriend
  • *
  • 705 HV-Punten
    • Incah's blog
« Reactie #826 Gepost op: november 24, 2011, 20:41:54 »
Libis is dan ook wel een grote held he, vraag maar aan Incah  :hmpf: :mrgreen: :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #827 Gepost op: december 18, 2011, 22:49:46 »
nog eens een kleine update...

we hebben dit weekend gasten uit new york. ze zien beide graag dieren, maar het zijn allesbehalve hondenmensen. de man is er zelfs wat onwennig en onzeker bij. libis had het de eerste dag wat moeilijk met die man zijn gedrag. uiteindeijk heb ik die man een spoedcursus 'omgaan met honden' gegeven en uitgelegd waarom hij geen oogcontact moet maken, of gaan wijzen ed... het gaat een pak beter nu! gisteren heb ik met libis een spelletje 'ga eens dag zeggen' gedaan om contact te maken met die man. sinds dan zoekt libis hem constan op in de hoop wat lekkers te krijgen voor het maken van contact :lol: momenteel ligt libis aan die man zijn voeten te snurken  :mrgreen:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #828 Gepost op: december 18, 2011, 23:59:20 »
nog eens een kleine update...

we hebben dit weekend gasten uit new york. ze zien beide graag dieren, maar het zijn allesbehalve hondenmensen. de man is er zelfs wat onwennig en onzeker bij. libis had het de eerste dag wat moeilijk met die man zijn gedrag. uiteindeijk heb ik die man een spoedcursus 'omgaan met honden' gegeven en uitgelegd waarom hij geen oogcontact moet maken, of gaan wijzen ed... het gaat een pak beter nu! gisteren heb ik met libis een spelletje 'ga eens dag zeggen' gedaan om contact te maken met die man. sinds dan zoekt libis hem constan op in de hoop wat lekkers te krijgen voor het maken van contact :lol: momenteel ligt libis aan die man zijn voeten te snurken  :mrgreen:

en is die man ook alweer wat kalmer?  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #829 Gepost op: december 19, 2011, 00:00:46 »
en is die man ook alweer wat kalmer?  :mrgreen:

jawel. dankzij clickertraining met shots jägermeister  :lol: heb hem een en ander uitgelegd en laten zien en hij begrijpt de honden hun gedrag nu beter en let er wel op om bepaalde dingen wel/niet te doen

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #830 Gepost op: december 19, 2011, 00:02:29 »
jawel. dankzij clickertraining met shots jägermeister  :lol: heb hem een en ander uitgelegd en laten zien en hij begrijpt de honden hun gedrag nu beter en let er wel op om bepaalde dingen wel/niet te doen
:rofl: :rofl: ah, zo doe jij dat! ik ga dat hier eens proberen met rum  :greenroll:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #831 Gepost op: december 19, 2011, 00:03:12 »
jawel. dankzij clickertraining met shots jägermeister  :lol:

:whoea: :whoea:

maar verder: goe bezig  :thumbs:
geef je die schone zwetten daar ne knuffel van mijn trio?  :huggg:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #832 Gepost op: december 26, 2011, 16:53:33 »
we zijn vandaag gaan wandelen en de honden van mijn ouders (golden en leonberger) waren mee. in het verleden zijn er vooral met de leonberger al wat incidenten geweest tussen haar en libis omdat ze wat ongecontroleerd kan doen  :mrgreen: mijn vader was er niet gerust in, maar uiteindelijk is er helemaal niets gebeurd. libis en de leonberger hebben overal waar kon samen losgelopen en ze hebben mekaar mooi genegeerd  :thumbs: zalig gewoon!  :clap: :dance:

Offline Incah

• warme hondenvriend
  • *
  • 705 HV-Punten
    • Incah's blog
« Reactie #833 Gepost op: december 26, 2011, 21:17:17 »

is miss leonberger al loops ondertussen?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #834 Gepost op: december 26, 2011, 22:07:37 »

is miss leonberger al loops ondertussen?

nog niet

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #835 Gepost op: januari 22, 2012, 15:49:46 »
we gaan op vakantie en we maken mee...

- dat libis gaat spelen met twee honden die geen achterpoten hebben
- dat libis een aanvallende aussi op zijn plek zet (de aussi liep los en kwam achter ons. heb mn vriend en de honden vooruitgestuurd en toen kwam de aussi naar mij en hij was niet al te vriendelijk. libis is teruggekomen en heeft de aussi gecorrigeerd. daarna zijn we zonder problemen kunnen doorgaan, maar de aussi bleef ons wel nog een eind achtervolgen tot zijn baasje opeens ergens opdook en zijn hond terugriep)
- dat libis het goed kan vinden met een oude vizsla reu
- dat libis het fijn vindt om voor de lol op mensen te blaffen. hij gaat blaffen en komt dan bij mij een snoepje halen  :zot: maar als hij mensen ziet komt hij ook al eerst spontaan bij mij inchecken  :thumbs:
- dat libis de eekhoorn uit de boom kijkt  :lol:

Offline Incah

• warme hondenvriend
  • *
  • 705 HV-Punten
    • Incah's blog
« Reactie #836 Gepost op: januari 22, 2012, 18:53:56 »
we gaan op vakantie en we maken mee...

- dat libis gaat spelen met twee honden die geen achterpoten hebben
- dat libis een aanvallende aussi op zijn plek zet (de aussi liep los en kwam achter ons. heb mn vriend en de honden vooruitgestuurd en toen kwam de aussi naar mij en hij was niet al te vriendelijk. libis is teruggekomen en heeft de aussi gecorrigeerd. daarna zijn we zonder problemen kunnen doorgaan, maar de aussi bleef ons wel nog een eind achtervolgen tot zijn baasje opeens ergens opdook en zijn hond terugriep)
- dat libis het goed kan vinden met een oude vizsla reu
- dat libis het fijn vindt om voor de lol op mensen te blaffen. hij gaat blaffen en komt dan bij mij een snoepje halen  :zot: maar als hij mensen ziet komt hij ook al eerst spontaan bij mij inchecken  :thumbs:
- dat libis de eekhoorn uit de boom kijkt  :lol:

Klinkt als een geslaagde vakantie  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #837 Gepost op: februari 09, 2012, 20:56:27 »
libis heeft zich gisteren onder handen laten nemen door eric diduca. hij vond het geweldig!  :mrgreen: volgende keer moet ik echt eens een foto maken van zijn 'ooh-lekker-nog'-smoeltje  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #838 Gepost op: februari 11, 2012, 20:57:31 »
volgende week hebben we de eerste vakantieganger van dit jaar op bezoek. de mensen en hond waren vandaag langsgeweest voor een kennismaking met de honden. libis heeft de hond met een half oog bekeken (hij reageerde zelfs niet toen de hond even naar hem uitviel) en is toen bij de eigenaars van de andere hond snoepjes gaan 'bedelen' adhv 'beertje', 'pootje', 'high five', handtouch etc... :lol: ik had de mensen op voorhand hun handen al vol koekjes gestouwd en die mochten ze dan aan libis geven telkens die langs kwam. libis vond het geweldig!  :mrgreen: :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #839 Gepost op: maart 27, 2012, 18:42:05 »
vorig weekend heb ik weer wat ideetjes opgedaan om nog wat kleine issues op te lossen. vooral het blaffen naar vreemde mensen die op bezoek komen en nog steeds de stress als andere honden aan de draad staan te blaffen moeten nog verder aangepakt worden. gisteren en vandaag heb ik meteen wat dingen met succes uitgeprobeerd. een uitvliegende hond werd genegeerd en hij stopte meteen met blaffen gisteren toen er mensen aan de deur stonden  :thumbs:  :thumbs:ik zie het wel goedkomen  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal