collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70696 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #800 Gepost op: augustus 14, 2011, 00:57:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
het leven zoals het is... aflevering 369  :mrgreen:
bella staat buiten aan de deur en de golden opvanger begint als een zot door de groep te lopen waardoor ze bij iedereen een spanningsveld creert. ik zie bella haar al fixeren en hoor al een lichte grom... en toen was er libis! (taraaaaaa  :lol:) hij is er tussen gaan staan, bella en libis hebben even aan elkaar gesnuffeld, en toen was de spanning meteen ook weer weg.

toch boeiend al die honden  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #801 Gepost op: augustus 17, 2011, 20:28:59 »
libis moet zich nu al anderhalve week gedeisd houden en dat is kort samengevat een ramp  :doh: die heeft veel te veel energie. probleem is dat die echt niets kan doen, zelfs geen tien minuten wandelen zonder dat zijn poot weer openligt. en die is nochtans heel goed ingepakt met watten, windels etc... en met zoekspelletjes alleen krijg ik hem echt niet moe  :muur:

wat wel goed gaat is zijn verhouding met bella. hij en bella zijn degenen die de boel leiden tussen de honden onderling. mooi om ze zij aan zij op uitkijk te zien staan als er wat gebeurt buiten.
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #802 Gepost op: september 01, 2011, 20:39:35 »
we zijn ondertussen weer wat verder. zijn poot geneest goed en vandaag zijn we voor het eerst weer eens een langere wandeling gaan maken. dynamite libis is helemaal ontploft op de vaartdijk en heeft volgens mij nu wel alle overtollige energie van zich afgelopen  :lol: overmorgen gaat hij op dogsurvival...  :thumbs:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #803 Gepost op: september 02, 2011, 01:36:04 »
Spannend  :thumbs:

Waar ga je op dogsurvival?

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #804 Gepost op: september 04, 2011, 22:51:51 »
de dogsurvival was op onze hs en het was heeeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk! dikke pluim voor de voorzitter en zijn gevolg  :bow:
libis heeft met bart gelopen en hij heeft er wel van genoten :thumbs:

wat het hoofdstuk bella betreft heb ik daarnet gemerkt dat bella libis' mondhoeken ging aflikken toen ze hem passeerde. bij de andere honden doet ze dat niet. libis is echt wel "the man in the house"  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #805 Gepost op: september 07, 2011, 19:57:31 »
daarnet liepen alle honden in de tuin. milor had een bal gevonden en vond het wreed plezant om de andere honden tot spel uit te dagen  :mrgreen: zelfs bella deed mee. die ging er zo in op dat ze op een bepaald moment met haar 50kg libis opzij duwde tijdens het rennen. dat was niet naar de zin van zwart monster libis en die heeft bella daarom een correctie gegeven  :lol: bella was nadien wel wat voorzichtiger  :thumbs:

gisterenavond nog had libis een stuk hertenrib gevonden en was dat op zijn kussen aan het opknabbelen. bella had dat gezien en probeerde even of ze dichterbij kon. libis gromde even naar haar en toen is zij op het kussen naast libis gaan liggen terwijl libis rustig voort at  :thumbs: zelfs caro liet hem met rust.

vijf jaar geleden had ik hiervan alleen maar kunnen dromen, of hoe een onmogelijke hond kan veranderen in een super makkelijke stabiele hond

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #806 Gepost op: september 08, 2011, 09:40:25 »
Allemaal de verdienste van het baasje.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #807 Gepost op: september 18, 2011, 18:11:23 »
nog eens een kleine update...

voor het eerst sinds lang hebben we nog eens een drukke plaats opgezocht: de wiererwedstrijd die op een paar meter van bij ons passeerde en finishte vandaag... met het volk op het voetpad had libis geen enkel probleem. de angst sloeg wel toe toen we een groep motards van de politie(stuk of 15, en al hun moto's netjes op een rij geparkeerd) voorbij moesten: staart op de buik en hij is er voorbijgekropen. eens daar voorbij was het weer in orde. zelfs toen er motards op het voetpad hem te voet kruisten (begrijpen wie begrijpen kan  :weetniet:)

als beloning zijn we verderop de weien en bos ingetrokken en zijn we langs de vaart gaan wandelen. daar waren een vader en zijn zoon aan het vissen. libis is er gewoon gaan naast staan kijken  :lol:

toen we thuiskwamen was bella door eht dolle heen en is libis met haar nog even gaan crossen in de tuin. zijn kaars is uit voor vandaag  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #808 Gepost op: oktober 01, 2011, 22:37:23 »
libis is een helede dag mee geweest naar de boerderij van mijn schoonzus. hij en milor hebben zich helemaal kunnen uitleven en hun kaars is zo goed als helemaal uit.

vanavond was er een vriend van bart op bezoek. libis was er eerst niet gerust in, maar toen die man wat koekjes had uitgedeeld was het ijs gebroken en bleef libis in zijn buurt liggen. op een gegeven moment kruipt libis in de zetel. honden mogen bij ons niet in de zetel, dus ik wil hem eruit sturen. libis wil niet meteen maar schuift op in de ricting van die vriend, legt zijn hoofd op zijn schoot en kijkt heel triomfantelijk: 'kijk wat ik durf'  :lol: als afsluiter hefet libis hem nog een dikke lebber gegeven en is dan toch maar uit de zetel gekomen  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #809 Gepost op: oktober 14, 2011, 17:01:00 »
wat een wandeling vandaag... libis was super vrolijk, luisterde goed en was ontspannen  :thumbs: eerste obstakel was een vader met zijn twee kinderen op de fiets die in het bos nootjes en blaadjes gingen zoeken. libis ging er zonder boogje voorbij, keek er even naar en liep dan onverstoorbaar verder.

wat later komen we uit een klein veldwegje en ik zie op het einde daarvan een weimaraner teef staan: oren naar voor, staart omhoog en strakke kwispel. de baasjes lopen een eind achterop. libis meteen aangelijnd, milor ging al dag zeggen aan die weimaraner die antwoorde met een snauw. milor bleef staan en ging verder snuffelen, geen probleem meer. ik roep milor terug en terwijl hij terugloopt komt die andere hond natuurlijk ook mee  :doh: caro en kyra dan al maar losgelaten om me op libis te concentreren. ook met hen ging het goed. baasje kwam ondertussen al aangelopen terwijl de weimaraner nog steeds onze richting uitkwam. libis was nog steeds rustig, maar dan kwam de andere hond recht op libis af. tot dan was libis nog vrij rustig geweest, maar een frontale confrontatie is niet aan libis besteed, dus wilde die gaan uitvallen. die had ik gelukkig al vast bij zijn tuigje, terwijl ik tussen libis en de weimaraner ging staan. gelukkig was net op dat moment baasje daar en heeft die de hond weggeleid zonder dat er verder nog problemen waren.

daarna mochten ze even met zn allen gaan crossen op een veld wat verderop. daarna richting vaart waar de hondjes wat konden gaan zwemmen  :thumbs: daar passeerde een mechelse herder die zich heel dominant opstelde en ferm fixeerde. die was gelukkig wel aangelijnd en we bleven op voldoende afstand om stress en uitvaltoestanden te vermijden.

en dan was het tijd voor onze befaamde loslopers: de labrador en de fox  :mrgreen: en jawel, we kwamen in de buurt en de labrador kwam luid blaffend door de wei aangelopen, onder de omheining door, naar mij en de honden... heb alle honden los laten lopen en heb op het juiste moment een balletje bovengehaald, waardoor libis eigenlijk totaal geen aandacht meer gaf aan die labrador, ook al plakte die achteraan tegen hem om te snuffelen  :lol: wel een grappig zicht: libis blij springend om zijn bal, en af en toe een half oog op de lab, die alle moeite van de wereld deed om libis bij te houden  :mrgreen: de fox kwam ook kijken, maar na een blaf van caro is die weer naar binnen gelopen  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #810 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:11:55 »
libis heeft vandaag heel wat hv'ertjes ontmoet  :mrgreen: vond het wel zielig voor hem dat niemand met hem wou spelen. den duts snapte er niks van  :lol: hij is wel vriendjes geworden met kalypso (en vooral omgekeerd  :wink:) en was nadien heel erg moe. straks nog een uitgebreide  massage (voor hem)

Online ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #811 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:12:59 »
Ja, die mensen stonden er ook allemaal maar bij voor spek en bonen h.  Daar was hij nu werkelijk niks mee.   :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #812 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:14:03 »
Ja, die mensen stonden er ook allemaal maar bij voor spek en bonen h.  Daar was hij nu werkelijk niks mee.   :mrgreen:

nu vindt hij mensen niet meer zo leuk....  :doh: :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #813 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:16:37 »
libis heeft vandaag heel wat hv'ertjes ontmoet  :mrgreen: vond het wel zielig voor hem dat niemand met hem wou spelen. den duts snapte er niks van  :lol: hij is wel vriendjes geworden met kalypso (en vooral omgekeerd  :wink:) en was nadien heel erg moe. straks nog een uitgebreide  massage (voor hem)

Ik wist nie of we nadien nu mochten spelen met hem of niet  :lol:

Online ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #814 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:17:49 »
nu vindt hij mensen niet meer zo leuk....  :doh: :lol:

:mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #815 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:19:10 »
Ik wist nie of we nadien nu mochten spelen met hem of niet  :lol:

ja hoor  :wink:

Online ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #816 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:23:01 »

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #817 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:23:32 »
Da zegt ze nu...  :mrgreen:

Echt he  :doh: :bla:  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #818 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:25:39 »
Echt he  :doh: :bla:  :lol:

kom morgen eens terug  :mrgreen: zal de rest van de bende ook meebrengen  :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #819 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:30:30 »
kom morgen eens terug  :mrgreen: zal de rest van de bende ook meebrengen  :lol:

Kmoet morgen werken tot half 6  :muur:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal