collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: bange hond heropvoeden  (gelezen 70922 keer)

Offline raico

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: bange hond heropvoeden
« Reactie #160 Gepost op: augustus 04, 2008, 18:56:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
goed bezig  :dance:
 :thumbs:
nog veel oefenen dan kom je er wel  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #161 Gepost op: augustus 05, 2008, 18:51:21 »
gisteren en vooral vandaag zou ik hem zo zn nek kunnen omwringen  :evil: hij doet echt tegendraads, doet zn eigen goesting... heb dan ook maar even in de tuin de vijs erop gezet en wat basisoefeningen met hem gedaan om weer eens de juiste hond/baas op de juiste plaats te zetten....

straks toch nog eens een wandeling proberen. op hoop van zege!
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: augustus 05, 2008, 19:10:29 »
gisteren en vooral vandaag zou ik hem zo zn nek kunnen omwringen  :evil: hij doet echt tegendraads, doet zn eigen goesting... heb dan ook maar even in de tuin de vijs erop gezet en wat basisoefeningen met hem gedaan om weer eens de juiste hond/baas op de juiste plaats te zetten....

straks toch nog eens een wandeling proberen. op hoop van zege!

Up en down en up en down, ge weet het he...maar die pieken en dalen zullen steeds vlakker en vlakker worden als je consequent zo goed blijft doorgaan zoals je bezig bent  :thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: augustus 05, 2008, 20:57:47 »
de wandeling was zaaaalig! een stapje verder gegaan vandaag: hij had 15 meter lijn om te gaan en te staan waar hij wou (behalve op straat en in mensen hun tuin  :mrgreen:) eerste blaffende hond compleet genegeerd en aandacht op mij, tweede was al iets moeilijker, maar aandacht was goed bij mij te krijgen. derde blaffende hond was de verrassing van de dag: die zat op een viertal meter van ons, dus libis had echt alle ruimte om er naartoe te gaan. hij wou wel (beetje stress)... maar de lokroep van t baasje was doorslaggevender :dance:

wat verderop een man met loslopende bouvier op een meter of 40 van bij ons. libis keek ernaar, en draaide zich om on kwam een snoepje halen  :mrgreen:

de boeman van vandaag was toch wel... de broodautomaat! daar heeft hij al van dag 1 zoveel schrik van. we maken wel vorderingen hoor. in het begin durfde hij nog niet binnen de vijf meter komen. nu komt hij op een meter een snoepje bij mij halen. met losse leiband welliswaar, dus hij wordt niet geforceerd  :coolz: nog even en ik kan hem opsturen om een brood te gaan halen  :mrgreen:

last but not least: de man met het loslopende witte hondje! libis keek ernaar, vond het ok omdat hij niet provoceerde (en baasje had hem goed onder controle, waarvoor dank!) en kwam op zn dooie gemak zijn snoepje halen en liep rustig verder...

met mensen dan: er passeerde een fietser, en libis kwam zn snoepje halen, mensen in de tuin werden even bekeken om daarna... zn snoepje te komen halen...  :mrgreen: hij begint het door te hebben op straat: mensen = lekkernij; met honden heeft hij nog wat sturing nodig, maar daar doet hij t ook goed mee.

en hoe losser de leiband, hoe minder problemen... :yes:

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Roeky

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: augustus 09, 2008, 21:27:50 »
Wendy, nu ben ik kandidaat MET hond.  Roeby is echt een voorbeeld.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: augustus 09, 2008, 21:29:42 »
Wendy, nu ben ik kandidaat MET hond.  Roeby is echt een voorbeeld.

super! trouwens, goed bezig jij en roeby! (net jullie losloopavonturen gelezen  :coolz:)

Offline Roeky

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: augustus 09, 2008, 21:44:33 »
Dat gaat gewoon vanzelf.  Na Roeky weet ik niet wat me overkomt. 

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: augustus 09, 2008, 21:45:42 »
Dat gaat gewoon vanzelf.  Na Roeky weet ik niet wat me overkomt. 

geniet er maar van. je verdient het  :wink:

Offline Roeky

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: augustus 09, 2008, 21:47:30 »
Dankjewel  :D

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: augustus 10, 2008, 21:27:29 »
MVI_5228.avi (2.8 MB)

een fragmentje van onze wandeling van vandaag. je ziet een libis onder stress, wel nog onder app

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: augustus 13, 2008, 13:39:48 »
een spelletje waar of niet waar vandaag  :mrgreen:

- een vriendin van mij was op bezoek gisteren. libis heeft haar nog maar een keer gezien en dat was een tweetal maanden geleden. de gebruikelijke blaftirade heeft nog nooit zo kort geduurd. hij ging direct dag zeggen.
- libis nam van haar en haar vriend vrijwel onmiddellijk koekjes aan
- libis ging zelfs op haar schoot zitten met zn voorpoten
- libis ging spelen met zowel haar als haar vriend (ze mochten het speeltje zelfs uit zijn mond aannemen; vorige keer liet hij het liggen op ongeveer een meter)
- die vriendin vroeg hoe je met een clicker moet werken. als voorbeeldje heb ik voor libis een oefening uitgekozen die hij nog nooit geleerd/gedaan had, dus ook niet kende: naar de plaats sturen. op vijf minuten kon hij de oefening (met kyra zonder clicker heeft het mij veel langer gekost voor ze het perfect kon)

echt weer super van hem!

fotootje bijgevoegd: libis op de schoot. er was zelfs oogcontact dat libis aankon  :coolz:

IMG_5232.jpg (1.0 MB)
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2008, 14:20:29 door wendy hostyn »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: augustus 14, 2008, 17:51:18 »
dankjewel katrien en venom  :bow:
jullie hebben een gouden invloed op libis  :coolz:

dankjewel acira voor de tips en voor je hulp :bow:
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2008, 17:54:16 door wendy hostyn »

Offline Vennie+Katrien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: augustus 14, 2008, 18:17:27 »
Libisje deed dat goed vandaag :yes: . Maar volgende keer breng ik een picknickmand mee zenne :mrgreen:
Ik was wel trots op Venom, hij heeft een grote voetbal gekregen voor z'n harde werk :shhh:
All dogs go to heaven, except small dogs. Small dogs go to hell. Back to where they came from.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: augustus 14, 2008, 18:21:27 »
Libisje deed dat goed vandaag :yes: . Maar volgende keer breng ik een picknickmand mee zenne :mrgreen:
Ik was wel trots op Venom, hij heeft een grote voetbal gekregen voor z'n harde werk :shhh:

die heeft hij meer dan dik verdiend hoor  :wink:

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: augustus 14, 2008, 19:26:28 »

Picknickmand??? Misschien moet ik volgende keer ook eens afkomen dan?  :happywink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: augustus 14, 2008, 19:31:00 »
Picknickmand??? Misschien moet ik volgende keer ook eens afkomen dan?  :happywink:

ja we hebben ons op het gras neergezet met de hondjes bij ons. super gezellig  :coolz: enkel de picknickmand ontbrak dus nog :D

je bent meer dan welkom hoor!  :wink:

Offline Vennie+Katrien

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: augustus 14, 2008, 19:35:15 »
Breng jij de drank mee dan  :fuu:

Het was echt wel gezellig... zonnetje scheen en de hondjes waren ook (meestal) relaxed.
All dogs go to heaven, except small dogs. Small dogs go to hell. Back to where they came from.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: augustus 14, 2008, 19:35:53 »
en libis heeft venom leren blaffen op mannen  :whoea: :rolf:

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: augustus 14, 2008, 19:36:48 »
Breng jij de drank mee dan  :fuu:

Het was echt wel gezellig... zonnetje scheen en de hondjes waren ook (meestal) relaxed.

Ja is goed, ik breng de drank mee, stuur maar een pbke wanneer jullie nog eens afspreken en dan breng ik JD mee  :yes: :yes:

Offline Vennie+Katrien

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: augustus 14, 2008, 19:55:50 »
en libis heeft venom leren blaffen op mannen  :whoea: :rolf:

Louis bewoog en 2 alarmen gingen af  :mrgreen: Ik denk dat Venom niet wist waarop hij blafte en gewoon lekker meedeed :lol:. En zeggen dat hij zelfs niet reageert wanneer het Mayhem-Reach team alarmeert op wandeling...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal